Motor güzel de çok fena titiriyor yada biz nazikleşdik iyicene
Usta sanirim sen 2 veya 4 silindirli makinalar kullandin.
Nk250 de titresim gayet kabul edilir seviyede.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
Reis takimlari ruzgardan soguktan korumakta lazım.uşuyüncede cok sık tüküruyor
Merhaba arkadaşlar, ben de yarın itibariyle aranıza katılmış bulunmaktayım.
İlk motorum olacağı için sıfır motor almak istedim ve nihayetinde uşakta 1 adet buldum. Tekerimize taş değmesin. seviliyorsunuz.
Cumartesi günü Oktay motor Ataşehir watergarden'da ki yerlerine gittim 300km bakımı yapıldı. 600 km olduk dün itibariyle. 500 km'den sonra biraz biraz 9 bin devirleri görmeye başladım ve şunu gördüm motorun 250 cc'ler içindeki gidişi çok stabil, ip gibi götü başı ayrı oynamıyor ivmelenme hissi çok güzel sürüşü epey keyifli. Bu paraya güzel motor valla sadece sesine hala alışamadım hala.
Geçen sene Önder Motor sağolsun bana bir güzellik yapmıştı Hero Xpulse 200 test sürüşü yapmıştım hem de evime kadar getirmişlerdi keyifli motor ve ilk kalkışta torklu hissettiriyor fakat elektronik vites göstergesi doğru göstermiyordu, uzun far yetersizdi, ayrıca motor bloğundan elektriksel cızırtılar geliyordu ve motor iki rölantide çalışırken stop etti.
Herkese merhaba 2021 model siyah ile bir hafta önce aranıza katıldım motoru şehir dışından aldım 2. El olarak 5.400 km deydi yaşadığım yere getirdim ertesi gün motordan lifter tansiyoner sesi (eksantrik zincir gergisi) sesi gelmeye başladı, eski bir nk250 kullanan arkadaşım sağ olsun nasıl çözülmesi gerektiğini söyledi kendisi aynı sıkıntıyı fabrikanın gönderdiği parçayla defalarca yaşamış, kendi araştırmaları sonucu Honda Cbr250 nin tansiyoneri bu motora uyuyormuş ve sorun çözülüyormuş sıkıntı yaşayan olursa aklında olsun bazı forumlarda arkadaşlar çok sıkıntı yaşamış sürekli değişmişler ama çözülmemiş belki faydası olur diye belirtmek istedim ben aldım 1 gün sonra bu sıkıntı çıktı moralim bozulmadı değil ama şuan parça geldi serviste takılıyor bakalım sonuç ne olacak bu ara da alacak arkadaşlar dediğim parçayı kesinlikle Honda bayisinden almalı arayarak veya giderek aksi hal de internette Honda adı altında çok fazla yan sanayisi var.
Bu ara da o ses farkedilmezse zaten zamanla artıyor bu şekilde binilirse motor sente atlatabilirmiş bu da kısaca motoru çöp olacak dereceye getirirmiş usta böyle dedi.
Arkadaşlar motor bakımında neler önerirsiniz ? Tecrübelerinizden yararlanabilir miyim?
* motul 7100 yağ ile yağını değiştirmek.
* yağ filtresini değiştirmek.
* her 10bin km de bir de hava filtresini değiştirmek.
* akü kutup başlarını sıkılamak.
* arka sıyırıcının iç ve dış vidalarını sıkılamak veya daha iyisi loctite'lamak.
* egzozun krom susturucu kapağının vidalarını sıkılamak.
* vites ve arka fren pedallarının vidalarını sıkılamak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
hayırlı olsun. kazasız belasız binin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------
bayinin getirmesine gerek yok. ben Ankara'da ikamet ediyorum. Antalya'dan aldım motoru. verdim mototrans firmasına. aldı ordan getirdi kapımda teslim etti 500 TL ye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
almayı düşünen veya almış olanların işine yarayacak UZUUUN bir 250 NK makalesi:
https://tuzlusumotorcusu.blogspot.co...k-merhaba.html
Mükkemmel bilgilendirici bir yazı olmuş. İleride lazım olabilir düşüncesi ile kaydettim.
Tek bir itirazım var sadece :
"* Akünün bitmemesi için günlük 10km kullanım ve/veya 15dk rölantide çalıştırılması gerekir. (veya aküyü evinizde kışlatıyorsanız günlük 15dk şarj etmeniz gerekir)"
kısmında "15dk rölantide çalıştırılması gerekir" bilgisi aküyü şarj etmek için yanlış bir bilgidir. Akü motor rölantide iken şarj olmaz, aküyü şarj için genel olarak motorun 5bin deviri geçmesi gerekir. Onun için mümkünse yarım saat kadar sürülmesi önerilir. Sürülmeyecek ise hiç marş basılmaması akü için daha iyidir. Aküyü evinizde kışlatıyorsanız günlük şarja gerek yoktur, 1-2 ayda bir şarja koymanız yetelidir, zaten dolu olacağı için çok da şarj olmaycaktır. Üzerinde hiç bir bağlantı olmayan full dolu/12,5-12-9V veren sağlıklı bir akü 1-2 ayda 11-10V'ye düşmez, eğer düşüyor ise o aküde sorunlar başlamış demektir.
2022 modellerde o hepimizin bildiği kronik sorunların çoğu giderilmiş durumda. 2022 model kullanıyorum 700 km'yi geçtim motor ilk günkü performansına göre çok çok daha iyi çalışıyor ve gidiyor. Egzoz sesi ilk zamanlardaki kadar ince değil artık o da düzeldi biraz. Dün 2.viteste aniden gaz açınca biraz da tabii üstündeki cst marka lastiklerin de yardımı ile yanlamaya falan başladı
pirelli'nin 150/60/17 lastiği var artık. 140/70/17 alıp arka tekeri orda sıkıştırmaya gerek kalmadı.
2021 model 250nk var bende. 16 bin kmde radyatör fanı bozuldu. değişimi garanti kabul etti ve 16 mayısta oktay motora bıraktım. motor çıktığı günden beri aynı fan motorunu kullanmasına rağmen Uğur Motorlu Araçlar'ın elinde bu parça kalmamış. Yurt dışından sipariş ettik, yasal süresi 45 iş günü diyorlar. trendyolda kurye olarak çalışıyorum, zararımın haddi hesabı yok. :(
geçmiş olsun. benim 2021 şubatta arka maşa arasındaki zincir kaydırma lastiği düştü. zincirin arasına girip parçalandı. servise parçaları götürdüm. kamera kayıttaydı. kayıtları da izlettim. UMA ya söyledi. parça siparişi verildi. 2021 temmuz'da servis aradı. geldi diye. gidip taktırdım. 45 gün teorikte. pratikte 5 ay diyeyim. nasıl bir süreyse. dünya turu için bile uzun bir süre. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
bu arada geçen gün 250 NK ya zam geldiğini bilmeyen varsa. hatırlatma baabında yazayım:
62132 TL güncel fiyatı.
73855 TL de en yakın rakibi Bajaj Dominar 250'nin fiyatı.
61500 TL ise 250NK dan daha alt seviyedeki Bajaj Pulsar NS 200'ün fiyatı.
UMA hakikaten çok insaflı. Kuralkan ise hiç affetmiyor.
Aynı UMA mondial fiyatlarını uçuşa geçirdi Nevada 250'ye tek seferde 7500 lira zam yaptı. Ondan önceki ay da 5000 lira gibi bir zam yapmıştı. Her ay ortalama 5-7 bin lira arası zam geliyor UMA yine bildiğin gibi yani. CfMoto NK250'nin girişi emsallerine göre ucuz 4000 dolar. Hiç yazasım da yok memleket tımarhane gibi çünkü akıl sağlımızı koruyabilirsek 1 sene daha ne mutlu bize!
Arkadaşlar selam,
2022 Nk250 motorum var, daha önce mt25 ve xmax250 sahibiydim.
Nk250 şuan 600km'de
Hararet ile ilgili bir sorunum var.
Şehir içi düşük hızlarda 90 dereceye çabuk ulaşıyor hararet ve sürekli fan ihtiyacı doğuyor.
Bugün uzun yolda biraz gazladım. 130-140km arası hızlarda 90-92 derece arası geziyor, bacaklarımda sıcaklığı hissediyorum.
Sizde durumlar nasıl bu konuda ?
Selamlar, dediğiniz gibi motor şehir içinde sıkışık trafikte 90 derece ve üstündeki sıcaklıklarda fan açar gayet normal bir durumdur ve sıcaklık 85 dereceye düşünce de fanlar devreden çıkar.
Fakat gazladığınızda yaşadığınızı söylediğiniz durumun aksi bir durum olması gerekir yani hararet artacağına daha kolay şekilde azalır. Uzun yolda akan trafikte 130-140km hız yapmanız harareti 91-92'ye getirmez. Motor o hızlarda seyrederken önden motor bloku kısmına giren yoğun miktardaki blokun soğumasına katkı sağlar ama yine de sıvı soğutmalı olduğu için başrollerde radyatör ve fan sistemi vardır. Her türlü şartta ve koşulda motoru çok sıkıştırsanız bile 91-92 gibi dereceleri bir an görürsünüz ve devreye giren fan sayesinden sıcaklık 85'e düşene kadar da çalışmaya devam eder.
Eğer sizin uzun yol sürüşlerinizde motor sıcaklığı düşeceğine yükseliyor ise öncelikle;
1) Hemen motor soğutma sıvısının önerilen aralıkta mevcut olup olmadığına bakın ve bunu motor sıcakken değil soğukken yapın. Eğer minimum seviyesinin altında ise soğutma sıvısı ekleyin.
2) Motorun fan açtığına fanların düzgün çalıştığına emin olun.
Arkadaşlar merhaba 250 Nk zinciri 520 120L mi 124L mi bide arka dişli 39t yapan varmı
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)