Bostayken gaza bastigimda yada giderken tak tak diye vuruyor... İlk bastada vardı tansiyoner değişti düzeldi tekrar yapmaya başladı. Daha makine 3000 km de .. fabrikaya mesaj felan atsam mı bilemiyorum.. şikayet olarak.
gidişat nedir ve yetkili bayiye verdiniz değil mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=kCY73oq_zp4 burda detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım kullanıcıların eminim aklında soru işareti varsa veya almak isteyenlerin yanıt bulacaktır kalite için kusura bakmayın iyi seyirler
Son Bir Viraj Daha
Vallahi servise verdim usta birşey bulamadı ) Fabrikayı aramış onlarda birşey söyleyememiş. En sonunda krank mili ile ilgili bir müşteri dede buna benzer bir sıkıntı olduğunu söylemişler. Krank mili fabrikaya gitti haber bekliyorum. Ama bu saatten sonra kalemini kırdım bu motorun.. ilk iş satacağım.
Selamün aleyküm arkadaşlar on fren balatası değişecek öneriniz varmı arkadaşlar ne alalım
150 TL istiyorlar orijinal balatadan sen nezaman almıştın
2 ay olmuştur
siyahlara ben de katıldım. 2021 model.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------
egzantrik gergi yayından dolayı bunlarda buna benzer bir kronik sıkıntı olduğunu biliyorum ama nasıl bir ses çıkartıyor bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
ben geçen hafta Antalya Yetimoğlu motordan 26999 TL ye aldım. 2021 model CF Moto 250 NK
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
mrb. ben 2021 modelini satın aldım, kullanıyorum şu anda 132 km de.
2020 ve 2021 model 250NK'lar arasındaki benim bulabildiğim 7 fark:
1. Arka fren diski 2021 modelde daha kalın.
2. Arka fren diski 2021 modelde daha az delikli.
3. Arka teker maşası 2020'deki gibi boru profil değil, 2021'de yekpare döküm.
4. Jantlar artık 5 kollu değil, 2021 modelde 10 kollu.
5. Plakalıkta pozitif revizyon mevcut.
6. 2020 model için üretilen GP Kompozit koruma demiri 2021'e uymadı, çünkü vida deliklerinin merkezlerinde de yarım cm ile 1-2cm civarında değişiklikler yapılmış. GP Kompozit yetkililerinin dediğine göre kastırarak takılabiliyormuş. (Ben normal yoldan takamadım, kastırmak ta şasiye veya motor bloğuna ekstra bir gerginlik verir gibi geliyor. Sanayide delikleri kendim merkezleteceğim gibi)
7. 2020 modelde bagajı anahtarla açtığınızda ön sele açılıyor iple çekip arka seleyi açıyorsunuz. oysa 2021 modelde anahtarı çevirdiğinizde arka sele açılıyor. muhtemelen de arka sele altından ön sele açılıyordur. (bunu ben henüz başaramadım arka sele altında ön seleyi açacak bir şey bulamadım. klavuz da 2020 modele ait olduğu için pek işe yaramadı maalesef)
bu arkadaşın yazdıklarına ek olarak ben servisi aradım arka sele altında bir alyan vida ile ön selenin kilitlendiğini söyledi. onu çevirip açınca ön sele bırakıyormuş. bu pek hoş olmamış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------
önceki cevap sizeydi. yanlış olmuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
ben daha yeni katıldım aranıza. eski Bajaj Vikrant V15 i sattım. sıfır 250 NK aldım. bakalım neler yaşayacağız.
ilk yaşadığım sorunu da yazayım hatta. kronik dediler servisten:
sabah marşa basınca alet çalışmıyor. ama hava da -5 ile -10 derece arası. bu sabah -10 idi Ankara'da. geceden -19 falandı.
neyse. marşa bastım tak tak tak tak tak diye ses geliyor alt aşağıdan. motor çalışmıyor. gösterge falan var ama. sanki aküde sıkıntı yok gibi.
servisi aradım dedim böyle bir sorun var nedir bu diye. bana bu kronik sorunu dedi. ama çaresi çok basit gelirseniz göstereyim,
motorda bir yer var orayı tornavida gibi bir şeyle kısa devre edince sorun düzeliyor marş ile çalışıyor dedi. (henüz gidemedim servise. 300km olunca zaten mecburen gidecegim)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------
bu tak tak sesi az önce bahsettiğim şeyden kaynaklı olabilir mi? bilemedim. bir sorun isterseniz Ankara'daki servisi arayıp. Sancak Mah'ndeki servisi. bana orası demişti bunun çözümünü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------
bu çin bilyaları da kronik sorunlarından biriymiş aslında. izmirdeki motomania kendi kanalında bahsetmişti bundan. alman rulmanı taktırın demişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------
Bilinen kronik sorunlar ve eski kullanıcılardan, uzmanlardan tavsiyeler:
1. aynalar gevşiyor. (çözüm: loctite'layıp sıkın)
2. dynamit marka aküyü değiştirin, aksi halde enjeksiyon sistemi ve elektronik sistemler zarar görebiliyor. (çözüm: yuasa veya varta takın)
3. su sıyırıcı vidaları gevşeyip düşebiliyor. (çözüm: loctite'layıp sıkın)
4. ayak peglerinin lastikleri düşebiliyor. (çözüm: soğuk silikon + siyah cırt kelepçe)
5. tekerlek rulmanlarında sorun çıkıyor. (çözüm: alman/ispanyol rulmanlarla değiştirin)
6. egzozu alttan vurunca içinde dağılmalar vs. olabiliyor. (çözüm: dikkat edin, vurmayın)
7. egzoz muhafaza vidaları düşüyor. (çözüm: loctite'layıp sıkın)
8. zincir muhafazanın vidaları düşüyor. (çözüm: loctite'layıp sıkın)
9. ekrana su kaçıp arızalanabiliyor. (çözüm: yıkarken kesinlikle poşet geçirin, tazyikli su tutmayın)
10. tansiyonerden (egzantrik yayı) kaynaklı ekzantrik sesi çıkabiliyor. (çözüm: yayı değiştirin)
11. cst marka nylon lastiklerin ıslakta yol tutuşu kötü. (çözüm: pirelli, michelin veya anlas alın)
12. uyarı: yedek parçaları pahalı. fakat yine de ktm parçalarının 3'te 1'i fiyatına.
13. öneri: mutlaka koruma takozu/demiri yaptırın/alın/taktırın. (ben gp compozit'in 2'lisini aldım)
14. uyarı: teker, yanlama vs. yapılacak motor değil. masraf açar.
15. 140/60/17 ebadındaki arka lastik zor bulunuyor. (çözüm: genelde 140/70/17 kullanıyorlar. *bu konuya en altta detaylı olarak değindim. okumanızı öneririm*)
16. ön çamurluk biraz kısa, radyatöre çamur atabiliyor. (çözüm: çamurluk uzatma aparatı takılmalı)
17. nadiren bazı motorlarda kontak bozulabiliyor. (çözüm: kontağı zorlamayın)
18. siyah renkli egzoz boyası kalitesiz, egzoz yüksek sıcaklıklarda çalıştığı için zaman içinde paslanma yapabiliyor. (çözüm: motip marka 690 dereceye dayanıklı mat siyah egzoz boyası ile boyayın)
19. plaka sık sık düşüyor. (çözüm: 2021 de plakalıkta revizyon yapıldı fakat yine de soğuk silikonlayın ve/veya metal çerçeveli plakalık kullanın)
20. unutmayın: vida, civata ve somunlarda mavi renkli loctite 243 kullanılır!
21. branda kullanın: https://www.akakce.com/arama/?q=cf+m...+nk+branda&s=2
22. aksesuarlar için: https://www.**********.com/kategori/nk-250
23. ben bu kronik sorunları bilerek aldım. diğer motorlarda da bunlardan daha beter kronik sorunlar mevcut. o yüzden dar bir çerçeveden değil de geniş kapsamlı olarak, büyük resme bakmak gerek.
şuradan alıntıdır:
https://tuzlusumotorcusu.blogspot.co...k-merhaba.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------
sanırım çin malı dandik bir rulman kullanmışlar. alman veya ispanyol rulman ile değiştirince sorun tekrar etmiyor deniliyor.
https://ersinkecis.blogspot.com
klasik çin işte. hala ve hala üretim proseslerindeki hassasiyet yeteri kadar iyi olmadığı için civatalar gevşiyor.
titreşim makinesi tvs apache'de bile ben düşen vida ne duydum ne gördüm.
potansiyel rakibi bajaj'da da düşen gevşeyen civata yok. alayı fabrikadan loctite ile geliyor.
rulman konusuna gelince adamlar ülkesinde ne üretiyorsa onu takıyorlar. bugün jant rulmanında sorun çıkardan yarın şanzımandaki rulmanlarda da sorun çıkartır. motorun içinde de farklı kalitede rulman olduğunu sanmıyorum.
doğrudur hocam.
bosch enjeksiyon, continental abs ve j.juan fren sistemi de çin malı muhtemelen.
gerçi biz alman, alman, ispanyol diye biliyoruz ama yanılıyor da olabiliriz.
ktm ile ortaklık imzaladıklarını da hatırlamak lazım. bu saatten sonra üretilen sürümler
ktm kalitesine daha yakın olacaktır. "fiyat dengesi" denen şey öyle bir şey ki kendiliğinden oluşuyor.
önceki mesajda yazdığım kronik sorunların hepsini toplasanız en fazla 300-500 TL ye halledilecek şeyler.
adamlar cimrilik edip fabrikada yapmamış ona hak veririm. ama "bu paraya kendi sınıfında bundan iyi motor yok"
bunu rahatlıkla söyleyebilirim. ben kolay kazanmıyorum. o yüzden kılı kırk yararak araştırıp aldım.
62bin liram olsa duke390 alacaktım, 50bin liram olsa mt25 alacaktım, ama 27bin liram vardı bunu aldım.
bu fiyat performans dengesini yakalayan benim gözden kaçırdığım bir marka model varsa söyleyin bilelim lütfen?
https://ersinkecis.blogspot.com
frenler evet çok iyi. fakat bosch enjeksiyon, continental abs seçim değil zorunluluk. çin hala o kısmı becerebilmiş değil.
çinli rks/kuba'da bile alman delphi enjeksiyon var.
ktm ile olan ortaklık çok ilginç. ktm'nin %49 sahibi bajaj.
hadi ktm ile %50 ortak üretim anlaşması yapmış olsun cf moto,
bu durumda bajaj ile de mi ortak olacak?
param olsa ben de vstrom çözerim kendime
Arkadaşlar fabrika dönüş yapmış ve krank milinde hata varmış.. büyük ihtimal bu hata fabrikasyon hatası.. fabrika yeni krankı göndermiş.. şimdi benim sorum şu: sandık motor için baskı yapmalımıyım , sonuç alirmiyim nasıl bir yol cizmeliyim..
Neden zorunlu, anlayamadım?fakat bosch enjeksiyon, continental abs seçim değil zorunluluk. çin hala o kısmı becerebilmiş değil.
ktm ile ortaklığı yok o noktayı düzeltmek lazım. sadece çinde ktmnin distribütörlüğünü üstleniyorlar.
Herkese merhaba, BSLİ-03 akü bizim makinelere uygun mu?
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)