Ben de hemen hemen 900 kmdeyim. 250 km de 7,72 lt benzin yaktı. Ama 5000 devri geçmedim rodajda olduğu için.
Ben de hemen hemen 900 kmdeyim. 250 km de 7,72 lt benzin yaktı. Ama 5000 devri geçmedim rodajda olduğu için.
Tnt 25 aşırı titreşimli bir motor değil ama
Depo ve kafa tarafından vizör açıkken rahatsız edici sesler oldukça fazla geliyor
Zincir seside var biraz
1 saat üzeri kullanımda elcikler biraz parmakları uyuşturuyor ayaklarda pek hissedilmiyor titreşim
Birazda toto uyuşuyor
Tek silindirli standartında beni pek de rahatsız etmedi bu zamana kadar.
Onu da sıfır almıştım aldığımdan beridir hep aynıydı.
Nk 250 ye geçince
Daha 200kmde olmasına rağmen
Abarttığımı düşünebilirsiniz belki ama xj6 deversion f kadar konforlu bir sürüş hissiyatı uyandırdı bende.
Aynanın camındaki kalitesizlikten titreşim var gibi gözükse de
Elciklerde ayaklarda depoda gosterge panelinde rahatsız edici hiç ses yok
Egsoz da oldukça fıtı fıtı zaten pek çalıştığı hissedilmiyor.
Yakıt konusunda henüz hiç ölçmedim
Zamanla paylaşırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------
akgokhan, cot_grave teşekkür ederim sizlere de hayırlı olsun
Güle güle kullanın
Hocam şimdi kitapçıkta yazan değerlerde bir absürtlük var. Şöyle ki: Her 3.000 km'de bir yağ değişimi, 5.000 km'de bir de bakım aralığı demiş. Senkron tutmuyor yani. O yüzden ben servisi ciddiye aldım. Onlar bana 500-1.000 km arası bakıma gel dedi. 2.000'de ikinci bakıma... Ben 500 km'de ilk bakıma gittim. Yağ olarak Motul 5100 10/40 yağ kullandık. Yağ fltresi de değişelim dedik. Kitapçıkta filtresi değişim aralığını hatırlamıyorum; ama yağ filtresi değişimini tavsiye ediyorum ben de. Çünkü yağ süzgecine baktığımızda süzgeç biraz metal artığı biriktirmişti. Herkes "Rodaj önemli değil artık." dese de itibar etmeyin. Rodajınızı da bakımınızı da düzgün yapın.
Benim ilk bakımda şöyle bir sıkıntı oldu: Servisin elinde yağ filtresi yoktu. Dolayısıyla eskisini temizleyip taktılar. O yüzden gitmeden önce siz de arayıp malzeme olup olmadığını teğit ettirebilirsiniz. Ya da zaman ve mesafe probleminiz yoksa bakıma gidince de kontrol ettirebilirsiniz. Ellerinde filtre yoksa bakıma başlamayınız.
Filtre değişince motor 1.6 lt, filtre değişmezse 1.3 lt yağ alıyor. Sonraki bakımlara da 2.000, 5.000 şeklinde devam edeceğim.
Ha bu arada, servis ne olur ne olmaz diye km kaydını 300 olarak yazdı.
Tercih size kalmış. Kitapçıkta yazan km aralıklarını ve filtre değişim bildirimlerini esas alırsanız başınızın ağrıma ihtimali azalır. Benim tavsiyem yağ değişiyorsa mutlaka filtre de değişmeli yönünde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
Bu arada dikkat ettim, herkes siyah modelini tercih ediyor makinenin. Lansman rengini alan yok.
Siyah efsane hocam. Yolda görenler sürekli soruyor.
cotgrave teşekkür ederim paylaşımın için.
akgökhan eğer ankarada 3. bir siyah yoksa geçen pazar samsun yolunda gördüm sizi sizden de bekliyoruz rodaj bakım ve servis detaylarını.
siyah iyidir fakat yakından kılcal çizikler keşke griyi alsaydım dedirtiyor, siyah rengi koruması gerçekten çok zor.
Doğru görmüşsün hocam. Pazar günü Karagöl gezisine gittik giderken yada dönerken görmüşsün demekki. Servis 300 km de gittim ben. Bendede yağ filtresi yoktu. 1.5 kutu motul 5100 yağ koydu. Kalan yarısınıda 1000km bakımı için ayırdı. 230 tl para verdim. 1000 kmde yağ filtresi (30 tl ) ve bşir kutu yağ(50 tl) parası almam dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------
Benim motordada kılcal çizikler var geldiğinde öyleydi kargo ile geldi motoru sarıp sarmalamışlardı o naylonlardan olduğunu düşünüyorum. Ayakkabı için olan cilalı sünger ile parlatınca çizik kalmıyor
Aslında 2019 R25 düşünüyordum. Dün bir 250 NK inceleme videosu gördüm, bayıldım. Başka bir yerde daha sordum, ama NK250 kullanıcılarından da yorum almak istedim.
Motora yeni başlayacağım. Niyetim ötv indirimi bitmeden motorlanmak Konya'da yaşıyorum ve her marka satılmıyor, dolayısı ile her servis yok. Marka seçeneklerim düşüyor.
Motor sürmeyi biliyorum ama trafikte aktif kullanmadığım için, ABS, led far gibi görünürlük ve güvenlik olsun istiyorum. Malum ülkemiz trafiği...
R25 gerçekten 250cc ler içindeki en sert duruşlu motor. SS sınıfı içinde çift far olmasıyla farklı bir duruşa sahip, ama fiyat 250 cc içindeki rekor fiyat. Daha kask, mont, koruma takozu, sigorta, kasko derken bu gidişle 32-33 bin tl ye maloacak bu iş.
O yüzden şu modeller kafamı kurcalıyor:
- Sınıfı ve menşei bambaşka biliyorum ama CF 250 NK: Fiyatı uygun (18500tl) Naked içinde en beğendiğim tasarım. Kaliteli malzeme kullanımı ile Çin malı kavramını alt üst etmiş, ön arka ABS, IPS gösterge, çelik fren hortumu v.s., etiketi değiştiğinde en az 25bine satılacak bir motor olmuş. Ama memleketimizde bir 2. el piyasası gerçeği var ki "çin malı olum bu alınmaz" diyebilecek potansiyel kitle yüzünden isterse nasa teknolojisi olsun, her yeri titanyum olsun, anında bitirirler Ha bi de naked olduğu için rüzgar meselesi var
- Pulsar RS200: SS sınıfında ve R25 gibi sert bakışlı, ama hintli olduğu için motora hakim olduktan sonra yükseltmek amaçlı satmak zor olur mu kafamı kurcalıyor. Fiyatı 18200 tl. R 25 ile arasında 9000 tl var.
- SS değil ama KTM 250 DUKE ABS: Tipi güzel, kaslı bir duruşu var. Japon değil ama bilinen bir marka. Önde ABS var.
Karşılaştırdığım 4 motorun 2 si naked, 2 si SS. İki tekerde ABS olması, led gündüz sürüş varı ve normal far kullanılması, titreşim sorunu olmaması ve fiyat nedeniyle CF 250 NK çok kafama yatıyor. Ama R25 bir taraftan dürtüp duruyor. Fanboy yorumlarından uzak olarak fikirlerinizi paylaşabilir misiniz?
(Bonus soru: CF 250 NK da hangi marka lastik kullanılmış? Nylon değildir inşallah. Memnun musunuz lastiklerden?)
Merhaba hocam,
Şimdi 250 cc bir motosiklete R25 parası vermek mantıklı gelmiyor bana bu piyasada. NK 250 ile arada uçurum olmasa zaten direk YAMAHA al geç derdim. İkinci elin kuvvetli olurdu. "Bunun markası ne?" diye soranlara ezik ezik "CFMOTO" demezsin. İşin günlük kullanımda cidden psikolojik bir etkisi de var.
Şöyle düşünerek aldım: Olumlu yanı, Çinliler bana 18.500 Tl'ye aradığım bütün donanımı, konforu ve kaliteyi veriyor. (Bu arada 17.000'e kadar alan arkadaşlar var. Pazarlık edin. Benim gibi 18.500'ü direkt karta böldürmeyin gaza gelip.) Olumsuz olarak İkinci elde zayıf olabilir, henüz yeni bir model olduğundan kapalı kutu, piyasada az olduğundan yedek parça ne olur, aksesuar yapacak olsan üniversal uyduracaksın çoğunlukla vb. E R25 uçan bir makine. NK250 ile 150 km/s zor görürsün. R25 ile 180-190 km/s mümkün. Bajaj konusunda ise hiçbir fikrim yok. Sadece CFMOTO'dan çok daha iyi tutunduğunu biliyorum piyasaya. Beni olumsuz olarak saydığım hiçbir durum alakadar etmedi. Aksine motosiklet beklentilerimin fazlasını da karşıladı. Ben işe gidip gelirken günde en az 40 km kullanıyorum. 6'ncı viteste 5.000-7.500 devir aralığında, genellikle stabil 80-120 km/s arasında takılıyorum. O yüzden siz de değerlendirin. Beklentiniz ne? Ulaşım aracı olsun, rahat olsun, az titreşimli ve konforlu olsun, şehir içi bisiklet gibi rahat olsun, donanım tatmin etsin vb düşünüyorsanız CFMOTO 250 NK alabilirsiniz.
Bonus soruyu şimdi gördüm. Lastikler CST. Ben çift hamur sanıyordum. Yani 400'lük abisi gibi diye gereksiz bir bilgi kalmış aklımda; ama lastikler yüzde yüz naylon. Onu da MotopiXel Tv incelemesinden öğrendim. Düşünün hiç eğilip bakma gereği duymamıştım. O kadar emindim ki çift hamur olduğundan
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
Arkadaşlar, okulumuz öğretmen ve öğrencileriyle birlikte 18 Mart özel bir proje hazırladık. Aşağıdaki linke tıklayıp videomuzun yayılmasını sağlarsanız mutlu olurum
https://youtu.be/9albkUi-PNk
Bazen cidden anlayamıyorum. Niye CF Moto demek eziklik olsun?
Yamaha Almanya sitesine bakıyorsunuz R3 fiyatı 5.895,00 Euro diyor. Almanya'da asgari ücret ise 1.500 Euro. Burada aynı emeği, hatta daha fazla alın teri döken adam yaklaşık 380 Euro alıyor. Daha da kısa anlatmak gerekirse;
Asgari ücretlinin 1.500 Euro kazanılan yerde (düz) 6 bin Euro'ya R3 alıyorsun.
Asgari ücretlinin 380 Euro kazandığı yerde 2019 R25'in Euro'ya çevrilmiş hali ile yaklaşık 4400 Euro'ya R25 alıyorsun.
250 seçildiği için ya başlangıç (acemilik) ya da yakıt ve vergi sıkıntılarından kaçmaya çalışıyoruz. Bütün bunlar düşünüldüğünde, Türkiye'de 30 bine yaklaşan R25 yerine 20 bin civarındaki 250 NK'yı alıp neden ezik ezik "CF MOTO" diyeceğiz, bende bunu anlamakta güçlük çekiyorum.
Milletin dibi düşüyor, akşama kadar asgari ücret kazanabilmek için. En kötü arabanın 80 binlerde, iyi diyeceğimiz C segment arabaların 110-150 bin civarında olduğu bir ülkede; gerek ulaşım veya zevk ve merak amacıyla motosiklet alması ve olabilecek en uygun, en az yakan motosikleti alması (ki gelişmiş bir ülkede olsa aynı emeği verip, daha güzel motosikletlere binebilecekken); CF Moto alması neden eziklik?
Esas sorun, üretmeden tüketmekte. Milletin bize "ezik" dememesi için, durumumuz sıkışık iken en lüks telefon modellerini almak, gereğinden fazla harcama yapmak bu ülkenin temel sorunu.
**
CF MOTO Hakkında
chipsy, Ben de senin gibi yeni başlayacağım. Eğer maddiyat konusunda sıkıntın yoksa farklı bir konu. Daha deneyimli insanlar cevap verecektir fakat ben de supersport görünümünü seviyordum. R25, 250cc arasında alınabilecek en güzel motosiklet (benim için). Fakat olası düşme vs gibi ihtimallerde grenajların hasar alabileceği, masraf çıkartabileceği durumlarını da göz önüne alarak biraz erteledim.
Bu ay veya önümüzdeki ay eğitim alacağım. Yine kararım değişebilir fakat yaklaşık 1 yıldır motosikletleri araştırıyorum. Boyum yüksek olduğu için cruiser (Superlight) veya enduro seçebilirim diye düşündüm. Supersport seviyordum (çocukluktan beri neredeyse tüm oyuncak motorlar superspordur). Fakat git gide CF MOTO'ya ısınmaya başladım.
Çıplak (naked) olması, şehir içinde (ki İstanbul trafiği) çok rahatlık sağlayacaktır. Yeni başlayacağım için, cruiser ve superspor yerine çıplak motosikletin daha doğru olacağını düşündüm. Manevralar vs gibi sorunları daha rahat atlatabilirim. Zaten motosikletin farklı bir dünya olduğunu, neredeyse her yıl al-sat yaptıklarını çevremdeki tüm motosiklet sürücülerinden gördüm ve duydum. Geneli böyle, hele başlangıçta. Bu yüzden 2 yıl CF Moto kullanırım diye kendime bir pay biçtim ve bu süreçte motosiklet sürmeyi, çıplak motosiklet ile gezi (cruiser) veya superspordan daha kolay öğreneceğimi düşündüğüm için ciddi anlamda NK 250'liğe yöneldim.
Çinliler arasında kaliteli bir motosiklet. Rahmetli Barkın Bayoğlu (Altın Elbiseli Adam) bile bu motosikleti tanıttı ve Çinliler arasında kaliteli olduğunu söyledi. Evet bir Japon değil, Yamaha hiç değil. Bunları da düşünmek gerek. Yani Yamaha'nın dayanıklılık vs konusu ayrı.
Benim için maddiyat önemli değil, ben sağlamlık istiyorum diyorsan tabi ki R25 ile NK 250 kıyaslanabilecek durumda değil. Üstünde gelen lastikleri, Türkiye'deki kalitesiz yollara uygun şekilde değiştireceğiz, NK 250'de bunu da göze almak gerekiyor.
Öte yandan motosiklette yeni başlayanlar için tehlikeli olsa da, "gazın" hayat kurtarmada önemi var. Manyak sürücülere karşı özellikle. Burada da R25 ile NK 250'nin kıyaslanacağını düşünmüyorum. Birisi çift, diğeri tek silindir en basitinden.
Fakat 180-190 kmh/s gibi durumları merak ediyorsan, 8 yaşımda gokart sürmeye başladım. 11-12 yaşlarımda jikle ile araba sürüyor ve bir kaç yıl sonra boş alanlarda minibüs sürebiliyordum. 29 yaşımdayım ve tüm kurallara uysam da, uymadığım tek kural hızdır. Otobana ölçüm gelene kadar arabayı 170-180 ile sürüyordum. Derken alttaki videoyu gördüm. 190 km ile duvara çarpan Focus. İzlediğinde bazı şeyleri anlayacaksın. Yine hızı seviyorum fakat eskisi gibi gitmiyorum. Ncap testlerini izlediğinde 50km hızla giderken kazaların yapıldığını görürsün. Neden? Düşünmek gerek. Koruma kabini olan ve güvenli olan araçlarla, 80km ile giderken bir yere çarpmak bile büyük oranda G kuvvetlerine maruz kalmana neden oluyor.
Yeni başladığın motosiklet ile 190ları görmek ister misin tekrar düşün derim. Ben de senin gibi R25, Nk 250, Pulsar vs gibi modelleri düşündüm. Ben NK 250'nin yetebileceğine inanıyorum (benim için). Yukarıda saydığım nedenlerden dolayı. 2 yıl boyunca NK 250'yi kullanabilirsem (umarım kötü değildir), devamında duruma göre hacim yükseltebilirim. Ancak yeni başladığım için ilk amacım trafikte rahat olması, sürüşü öğrenebilmek ve motosiklet hakimiyetinde güçlenmek.
Gönül isterdi ki, biz de 3-4 aylık asgari ücret maaşı ile R25 alalım, 8-10 aylık asgari ücret maaşı ile Harley alalım. Fakat elimizde olan bazı gerçekler var. Birileri ezik diyecek diye, motosiklet üzerinde komik görüneceksin diye veya hız yapamayacaksın diye kalkıp gücümüzün yetmediği, işletme maaliyetlerinin yüksek geleceği ve başlangıç için fazla olabilecek motosikletleri almak için uğraşmak benim içimi sızlatıyor.
Oturup sakin kafayla ne istediğini düşün. Eğitim alırken veya aldıktan sonra farklı tarzdaki motosikletleri sür. Belki aklında olmayan bir tanesi, en çok zevk aldığın motosiklet olacak. Dilerim istediğini seçebilirsin ve acemiliği kazasız belasız atlatabilirsin.
Arkadaş yukarıda Motopixel incelemesine referans vermiş ama Motopixel'de inceleme yapan arkadaş hayatımda gördüğüm en zayıf teknik altyapıya sahip adam. Motosikletin teknik özelliklerini sıraladığı kısımlar dışında (ki onlarda bile yanlış yapıyor) hiçbir dediğine takılmayın. Adam motorun mod değiştirme düğmesinin hiçbir işe yaramadığını söyledi ya. Tabi canım hiçbir işe yaramadığı için firma masraf yapıp onu oraya koyuyor. Ama tabi kime inanacağını seçme konusunda sıfır olan yurdum insanı bu adamı öve öve bitiremiyor yorumlarda...
Motoran dergisi falan incelerse ona bakın derim. Diğer yandan motor, fiyat performans olarak rakipsiz durumda. Artçı ile fazla işi olmayanlar düşünmeden alabilir. Bir de şunu diyeyim, yukarıda "Bir Japon olamaz, Yamaha hiç olamaz" demiş arkadaş da, Yamaha bana göre kalite olarak Japonlar içerisinde sonuncudur. R25'i gözünüzde fazla büyütmeyin. Ortalamada da CFMoto'dan en az bir litre fazla yakacaktır.
Motosikletin arka lastik 140/60/17 piyasada bu lastik yok. Lastikleri değiştirmek istesek 140/70/17 yi takmak için yer yok gibi teker çevresinde. Sizin fikriniz nedir?
Yarıçapta 7 mm fark ediyor. Ölçü değiştirmek iyi bir şey değil ama bu kadar yer vardır diye düşünüyorum. Yalnız bu da hiç hoş bir şey değil. Adamlar motoru getirirken Türkiye'de uygun lastik olup olmadığına bakmıyorlar mı ? Belki CFMoto aynısından servislerine getirecektir. Arayıp sorun bakalım ne açıklama yapacaklar.
Motosiklette çok tecrübem yok. Motorda radial CST lastikler var. Değiştirsem fark eder mi onu merak ediyorum aslında.
Arka jant MT4 yazıyor cfmoto sitesinde. 150/60 piyasada bulunabilir. Tabi çamurluk vs engel olabilir.
cf250nk kısa bir görsel videom.
Teşekkür ederim kardeşim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
Merhaba Hocam,
Şimdi sana bir olay anlatayım. Geçen hafta ilçemizde ilk yardım eğitimimiz vardı. Taktım kaskımı, giydim montumu, motosikletimle gittim eğitime. Tesadüf bu ya; 20 kişilik kurs ekibinden 3 kişi daha motorcu. Bir de kadın kursiyer vardı, onun da eşi motorcu. Biri "Bende Honda NC 750X var." diyor, diğeri "İntegra'ya biniyorum." diyor. Kadın arkadaşımınızın da eşinin Kawasaki ER6F'i varmış. Ama montlarıız aynıymış eşiyle. Ordan yırttım Şaka bi' yana "Sende ne var hocam?" dediklerinde, "CFMOTO 250 NK" derken çok da güzel EZİK hissediyorsun. Ha ben almadım mı? Aldım, biniyorum ve gayet de memnunum motorumdan. Kaldı ki zaten YAMAHA'nın süratini de aramıyorum. Beni bir 250 cc üstü bir motosiklette sadece tork ilgilendirir. Motor açısından yani. Ha CFMOTO kullandığım için ezik değilim. Paylaştığım fotoğraflara bakarsan jant şeridime CFMOTO yazısını kendim ekledim. Keza koruma takozunda da öyle. Ama şunu bir düşün derim: İkisi de aynı para olsa, hatta R25 ile arasında 2-3 bin TL olsa, yine de CFMOTO alır mıydın? ...................................... Almazdın elbette. Neden, çünkü ne kadar da olsa kalite farkı var. İkinci el piyasası var. Psikolojik yönü de var. Yok değil...
Özetle fiyatlar, vergiler, Dolar-Avro kuru derken bize de en mantıklısını araştırıp, değerlendirip almak düşüyor. Allah akıl vermiş hocam. O yüzden de Telefonum IPHONE değil XIAOMİ, Montum Dainese değil VENOM, Motorum da YAMAHA değil CFMOTO. Çok da memnunum tercihlerimden.
cf moto 250nk sayfasında mod tuşu olarak ekranın iki farklı mod özelliğine sahip olduğunu yazıyor yani 400nk daki gibi spor ve ekonomi modu yok o yüzden mod tuşunun bir farkını göremedim diyor olabilir, 400nk da azda olsa bir his verdiğini söylüyorlar ama 250nk da sadece bu ekran görüntüsünün farklı şeklini yansıttığı için güç olarak bir farklılık hissetmemiş olabir, ekran mod değişikliği ile 400nk daki gibi spor ve ekonomi kullanımı 250nk da da var sanmıştır her iki modu kullanıp bir farklılık hissetmemiştir.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)