Sıfır 250 nk r25 ten sonra üzer mi? Alınır mı ?r25 in en sevmediğim özelliği frenleri ve abs olmayışıydı.Tavsiye eder misiniz?
Sıfır 250 nk r25 ten sonra üzer mi? Alınır mı ?r25 in en sevmediğim özelliği frenleri ve abs olmayışıydı.Tavsiye eder misiniz?
Test edip kendiniz karar verin en doğrusu bu. Fakat şunu söyleyeyim belli bir yere kadar ensesinde gidiyor r25'in. Ayrıca Fren, aydınlatma, ekran ve diğer donanımlar olarak r25'den daha donanımlı bir motosiklet sayılır. +25-30 km top speed ve 3-4 bin ektra çevirdiği devir var. Görüntü olarak son kasa r25 çok güzel oldu ben de beğeniyorum fakat bu saydıklarımız nk250'nin 2 katı para ödemeye tekabül eder mi onu bilemiyorum. Güncel kasa için değebilir. Fakat şunu da unutmamak lazım r25 çok devirli bir motor olduğu için ve tork da yüksek devirlerde geldiği için insanı sürekli devirli kullanmaya zorluyor. Ben daha trafikte bir tane bile efendi sakin kullanan r25 sürücüsüne rastlamadım. Rastlayan var ise beri gelsin?
Aynen öyle yakıtta artıyor.Peki frenleri nasıl nk nın? memnun eder sanırım?
Frenleri çok iyi evet nk250'nin.
Hangi motosikletle neyi kıyaslayıp iyi diyemeyiz dediğini yazarsan ben de fikrimi sonra söyleyeyim? r25 veya mt25 kullandınız mı daha önce abs'siz? Öyle giden bir motora öyle kötü bir fren koymak ve her seferinde acaba patlar mıyım endişesinden sonra nk250 süren bir r25 - mt25 sürücüsü için frenler çok iyi kapsamına rahatlıkla girer. Denmek istenen buydu.
Ben 2021 model nk250 yi sıfır aldım 1000km kullandım ön fren yoktu ABS devreye girmiyordu lastik te kaymıyordu sıkıntıya sokmuyordu ön fren iyi değildi, nk250 ön kısım ağır dımdireksiyon hakimiyeti kullanıcıda değildi hatta bu sıkıntıdan dolayı servise götürdüm ama servis sıfır motorda senin ön fren değişmiş dedi halbukisi servisin 21 modellerde eski versiyonda ki fren sistemi kullanılmadığını bilmiyordu, 18 model ABS li mt25 kullandım orjinal lastikler vardı üzerinde ABS devreye girmiyor ama lastikler kitlenip kayıyordu hata falan da yoktu, şuan d250 de nk250 lastiklerini kullanıyorum bunda da gidon kolu ağırlaştı buda büyük ihtimal lastiklerden kaynaklı bir durum şimdilik kullanıyorum biraz konu dağıldı ama NK 250 de ön frenleri beğenmedim mt25 zaten belli ne iyi ne kötü.
Bu motosikletlerden epeyi görmeye başladım, satışları oldukça iyi herhalde. 1-2 seneye CFMoto şimdinin Bajaj'ı gibi olabilir, servis ve yedek parça konularını iyi yönetebilirse. Üst modeller için iyi servisler lazım...
2018 Abs siz Mt25 sahibiydim, Abs siz xmax250 sahibiydim, vs vs
2018 Mt25 ile her hafta 200 km rutin şehir dışı git gel yapardım işten dolayı. Hep tapagaz, nazar değmesin Durmaz yada dönmez dediğim nokta olmadı.
Nk250 yi 1 aydır kullanıyorum. Şuan 900km'de.
Lastikler frenlerde tedirgin ediyor,
Xmax250 ve Xmax400 de var şuan ailemde, Absli modeller tabi bunlar. Gayet iyi frenleri.
O zaman siz bir ilksiniz abs’siz mt25 kullanıp tedirgin olmayan ve çift kanal ABS’li + çelik fren hortumlu nk250 kullanıp tedirgin olan. Herkesin düşüncesi, algısı ve deneyimi farklıdır saygı duyuyorum bu yüzden.
16 model mt25 te kullandım ABS siz ve üzerinde Michelin lastik vardı motora birşey demiyorum ama lastik berbattı şimdi yine çıkar Michelin e kötü diyor da diyebilirsiniz, 18 model mt25 mptorum ABS li idi ama ABS neden var lastik kilitlenmeden güvenli bir şekilde durmak için ama lastik kayıyor ama ABS yok, nk250 de 21 modellerde eski versiyonda ki ABS sistemi yok ve eski NK kullanmadığım için ikisi arasında ki farkı bilmiyorum, ben sıfır 21 model nk250 aldım ABS devreye girmiyor ama lastikte kilitlenmiyordu allahtan bu güzel ama motor yavaşlamıyor fren ne işe yarar görevini yapmadıktan sonra sırf bu yüzden Kadıköy de iyi denelin bir yetkili servise ustaya götürdüm bunda bir sıkıntı yok senin fren merkezin değişmiş dedi daha sıfır motor ve karşı yolda bulunan yetkili satış yerine yönlendirdi git bak diye, gittim baktım benim ki ile aynı fren merkezi var ya ben bu işi hiç bilmiyorum yada servisin daha yeni model motoru gördüğü yok bunlara servislik veriyorlar. Ben sınırlarımı bilerek kullanıyorum ama sonuçta hepimiz insanız bir elin parmakları nasıl bir değil ise trafikte ki insanlar da bir değil bir öküz elbet çıkıyor ve kullanman gerekiyor ama olmayan ABS yi freni lastiği kullanamıyorsun, belki benim motorun freninde sıkıntı vardı onu da bilemem servis sıkıntı yok dedi kullanan benim 2 tur atıp gelen servis sıkıntı yok senin frenin değişmiş cevaba bak çay demle servisleri geliştirmesi lazım İstanbul da bile adam akıllı bir servisi yok bir kuruş kar etmeden 1 ay kullanıp 900 küsür km de iken. Neyse konu dağılıyor tekerinizw taş değmesin. Bana alıntı yaptınız sandım o yüzden etiket yaparak paylaştım, alıntı da yaptı iseniz benim fikrim bu yönde herkesin kullanım farkı hissiyeti farklıdır daha önce kullandığı motorlara göre.
Bazı motorlar var ki Abs'ye gerek yok ayarında. Ha mt 25 bunlardan biri kesinlikle değil orası ayrı ama bol bol farklı nk250, Mt25 ve R25 kullanmış ve hala kullanan birisi olarak Mt25 çelik frenmiş, 10 kanal abs'ymiş falan dinlemiyor. Nk'dan çok daha kararlı ve stabil duruyor frene asılınca.
Bazı motorlarda abs devreye sokmak gerçekten imkansıza yakın, kötü zemin denk gelmediği sürece kaydırmaya imkan yok o motorları. Onlarda abs ömürde 1 2 kere lazım oluyor, onlar da tam oluyor. Olmazsa ölünecek kıvamda. Onun dışında abs kesinlikle şart ama daha önce de konuşuldu bu. Abs'si olan kötü bir Çinli mi, Nk kötü bir Çinli değil, abs olmayan kötünün iyisi bir japon mu tartışmasında bende hep japon alacak. Giderim cbf'e ybr'ye binerim. 150'lik nk'da 4 tane abs olsa ne olur 2 tane olsa ne olur. Gidişi duruşu belli sonuçta bu motorların.
Kararlı ve stabil derken nasıl yani sağa sola sallanmıyor mu daha kısa mesafede mi duruyor? Yani ortada bi matematik var. Bir ağırlık, iki fren merkezi, üç borudaki basınç kaybı, dört piston sayısı beş fren diski çapı. İki motor arasındaki fark benim gözlemlerime göre matematikle uyuşuyor.
Lastik konusunda irc de cst de naylon en azından cst radial virajda yüksek hızda daha güvenli. Kuru performansı olarak daha hızlı ısınıyor daha iyi tutuyor çünkü daha hafif. Kağıt üstünde ne varsa pratikte de gözlemlenebiliyor.
Biliyoruz r25 14000 devirde güzel gidiyor ama o kadar para veriliyor diye herşeyi mükemmel olacak diye zorlamayalım.
Fren işinde 1. lastik, 2. süspansiyon, geri kalan her şey bunlardan sonra gelir. Bunlar trişka ise kalipermiş merkezmiş balataymış rotormuş boruymuş hepsi birlikte dünyanın en iyi malzemesi olsun çöp seviyesine iner.
süspansiyonun fren anında yapması gereken tek şey dibini görmeden ağırlığı öne taşıyabilmesi. güzel süspansiyon virajdaki çukurlarda önemli olur. 250nk ön süspansiyon gayet güzel bence arka süspansiyon biraz hissiz, linkage de yok.
durmak için iki sürtünme kuvvetinin düşük olanı önemli, biri evet lastik, diğeri disk üstündeki sürtünmenin jant merkezine uygulayacağı moment. buradan derine inerek nelerin önemli olduğu bulunur amerikayı yeniden keşfetmek istersen. ıslak yolu hesaba katarsak lastikte irc<cst<dunlop gibi görünüyor bahsedilen modellerde. ben de mitas takmıştım ıslakta güven versin diye.
yazılımla ilgili sorum olursa direk sana gelirim cyan
Süspansiyon şöyle önemli: ön amortisör diplerse lastik tutmaz ve kendini 200ms'de yerde bulursun. Amortisör iyi olur da lastik tutmazsa kayar ABS devreye girer, lastik tutmadığı için fren mesafesi acayip uzar çarparsın veya ABS yoksa yine düşersin.
Yani bu ikisi gerçekten diğerleri ağırlığında önemli. Diğerleri ancak bu ikisinin toplamı kadar etkili. (Tabi ki sağlıklı çalışan bir sistemden bahsederken; sağlıksız sisteme örnek olarak, balatalarda WD40 varsa mesela diğer her şey en iyisi olsa da duramazsın gibi...)
1)CST lastikler kuru zeminde gayet iyiler, uşakta yapılan NK250 Cup yarışlarında pistte CST marka bu radial lastikler kullanılıyor ve nasıl viraja girdiklerine bakabilirsiniz. Videosu da mevcut bolca youtube'da.
2) Nk250'nin fren sistemi olması gereken gereksinimleri karşılıyor; Radial kaliperler, çift kanal continental abs sistemi, çelik fren hortumları. Şimdi bu saydıklarımın hiçbirinin olmadığı mt25/r25'i kullanmamış bile olsanız sadece şu yazdıklarımdan yola çıkarak nk250'nin stabil durabileceğini az çok tahmin edersiniz. Ama mt25/r25 için bu yorumu yapamazsınız kullanmanız gerekir. Keza 170-180 km hıza çıkabilen bir motor için o fren tertibatı ye-ter-siz. Abs'li versiyon tabi ki daha iyi, ben abs'siz versiyonlar için bu yorumu yapıyorum.
Daha önce rosso lastikli mt25 kullanıcısı olarak diyorum, kesinlikle mt25 daha iyidi. 250 NK orjinal lastiği ile epey kötü frenlemeye sahip. Sanki önde 2 disk olsaymış daha iyi tutarmış. Acayip tedirgin oluyorum fren tutarmı tutmazmı diye. Bence lastik farkediyor, lastik değiştirince yorumumu editlerim.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)