Honda CBF 500 ile ilk 1000 km izlenimlerim
Reklamlar
-
03 Ağustos 2006, 23:01
#1
CBF 500’ümle 1000 km.yi tamamladım ve ilk izlenimlerimi benim gibi motorla yeni tanışanlar için aktarmak istedim. Daha önce başka motor kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım, aşağıda okuyacaklarınız tamamen kişisel görüşlerim ve tecrübelerimdir. Motorsikletler konusunda teknik altyapım da olmadığından, sadece kullanıcı olarak gözlemlediklerimi aktarmaya çalışacağım. Mümkün olduğunca anlaşılır bir dil kullanmak istedim, bu anlamda yazarken otomobil dergilerindeki test sayfalarının anlatımından esinlendiğimi özellikle belirtmek isterim. Kusurum olursa affola
Motor almak için araştırmalarıma başladığım dönemde birçok forumda 250 cc ile başlamanın daha uygun olduğu yazıldığı halde, 188 cm boyunda ve 85 kg ağırlığında biri için 250 cc.lik motorlar biraz küçük kalıyordu. Araştırmalarım marka güvenirliği, servis ağı ve ikinci el değeri üzerinde yoğunlaşmıştı. Daha önce hiç motor kullanmadığım için sürüş özellikleri, yakıt tüketimi, yol konforu gibi konulara çok fazla eğilmemiştim. Nihayetinde Honda markasında karar kıldım ve CBF serileri üzerinde yoğunlaşmaya başladım.
Almaya kesin karar verdiğim CBF 250 için bir bayiye gittiğimde tanıştığım deneyimli bir motorcu beni yaklaşık beş dakika içinde CBF 250 fikrinden vazgeçirdi ve bütçemi biraz zorlamasına rağmen, ilk görüşte aşık olduğum CBF 500 almaya karar verdim, ve iyi ki de öyle yapmışım diyorum şu anda.
CBF 500 naked olarak adlandırılan sınıfta, motoru açıkta, ön camı olmayan bir cadde motoru. Ağırlıklı olarak şehir içinde kullanmaya yönelik tasarlandığından, uzun yolda rüzgara karşı toleransı çok düşük. Rüzgarsız havalarda 60 km/s hızdan sonra önden alınan rüzgar göğüs bölgesinde etkili olmaya başlıyor. 100 km/s hızdan sonra ise kaskta şiddetli rüzgar patlamaları yaşanmaya başlıyor ancak 120-130 km/s hıza kadar tolere edilebiliyor. Daha yüksek süratlere rüzgar nedeniyle çok fazla sarsılmadan çıkabilmek için mutlaka deponun üstüne yatmak gerekiyor. İlk 1000 km motorun rodaj dönemi olduğundan en fazla 8000 devir/dakika çevirdim, bu devirde 160 km/s hıza zorlanmadan ulaşıyor. Fabrika verisi olan son süratine ulaşmakta hiç zorlanmayan CBF 500, uygun şartlar altında 190 km/s hızda sabit sürüşlere imkan sağlayabilir gibi görünüyor, ki bu hızda sabit gidildiğine gözlerimle şahit oldum. Rüzgarlı havalarda durum biraz daha değişiyor, hiçbir aerodinamik ekipman kullanılmadığından, hangi yönden gelirse gelsin sert rüzgarlar uzun yol veya otoban sürüşlerinde sıkıntı yaratabiliyor. Ancak şehir içinde rüzgarın etkisi, nispeten düşük seyir hızı nedeniyle yok denecek kadar az.
CBF 500 yüksek son süratini yüksek beygir gücüne borçlu. Ancak bu aşamada yüksek tork gücünden bahsetmeden geçemeyeceğim. Şehir içi kullanımda en önemli etkenin tork verisi olduğunu söylemek gerekiyor. CBF 500 kendi sınıfında en yüksek tork verisine sahip motorlardan birisi. Yüksek tork kullanımı çok zevkli bir hale getirirken, agresif hızlanma isteği de benim gibi acemi motorculara ilk günlerinde zor anlar yaşatabiliyor. Her viteste çok büyük bir hevesle hızlanan motor, özellikle 6000 devir/dakikadan sonra sanki turbo devreye girmiş gibi coşuyor! Yüksek tork sayesinde motoru ikinci viteste bile kaldırmak hiç sorun olmuyor, yokuş yukarı dururken bile. Henüz acemiliğimin ilk dönemlerinde, yokuş yukarı durduğum bir yolda vitesi bir türlü bire geçiremediğim için ikinci vitesle kalkmak zorunda kalmıştım. Sonradan öğrendim ki bu durum her motorda ortaya çıkabilirmiş, çözümü de debriyajı bırakıp bir kez daha sıkarak vitesi geçirmek kadar basitmiş! Şehir içi sürüşlerde durmaya yakın hızlarda dahi yüksek tork nedeniyle vites düşürmeden motor toparlanabiliyor ve istekle hızlanıyor. Uygun vitesteyseniz sıkı tutunun, gazı açtığınızda sizi asla zorda bırakmıyor ve araçların arasından hızla süzülmenize olanak sağlıyor.
Uzun yola ilk 1000 km içinde sadece bir kez çıkma şansı buldum ancak her türlü yol koşulunda kullanma fırsatım oldu. Otobanda yüksek süratlere rahat çıkıyor, ancak 120 km/s hızdan sonra rüzgarla epey mücadele etmek gerekiyor. Virajlı yollarda CBF kullanmak çok büyük bir zevk. Hata toleransı çok yüksek olan CBF 500, 160 tabanlı kalın arka lastiğinin de etkisiyle yola çok iyi tutunuyor, yolun asfalt olması kaydıyla. Mıcırlı veya stabilize yolları sevmeyen CBF 500, yine de yolda bırakmıyor ve uygun vites/sürat ortalamasında bozuk yolları da aşmayı biliyor. Gece sürüşlerinde far aydınlatması yeterli göründü, en az 30 metrelik bir mesafeyi gösteriyor. Gösterge tablosunun aydınlatması yumuşak bir turuncu renkte, asla göz yormuyor. Göstergeler analog, sadece günlük ve toplam kilometre sayacı dijital. Diğer tüm kumandalar olması gerektiği yerde.
Vites geçişleri biraz kemikli olmakla birlikte, bence motor kullanmanın en zevkli yanlarından biri bu. Debriyajın kullanımı çok rahat, ilk kalkışta çok hafif debriyajı bırakmanız motoru hareket ettirmeye yetiyor. Frenler çok güven verdi bana, ön ve arka freni kombine kullanmayı öğrendiğimden beri daha güvenli duruşlar sağlayabiliyorum. Avrupa'da satılan tüm CBF 500'ler ABS fren sistemine sahip olmasına rağmen, Türkiye'dekilerde ABS sistemi yok. Her iki fren de disk. Şimdiye kadar arka freni hiç kilitlemedim, ayarları çok iyi yapılmış görünüyor. Ancak her ne olursa olsun güvenip de fizik kurallarının önüne geçmeye çalışmadım.
Yakıt tüketimi, CBF 500’ün çok güçlü olduğu bir yönü. 500 cclik bir motora göre tüketim konusunda oldukça cimri denebilir. 100 km/s sabit hızda otobanda 4,1 lt benzin tüketen CBF 500, 120 km/s ortalama hıza çıkıldığında 6,2 lt ortalama tüketim değerine ulaşıyor. Şehir içi tüketim ortalaması, kullanım alışkanlığına bağlı olarak değişmekle birlikte, ben ortalama 5 lt şehir içi tüketim değeri yakaladım. Bu veriler tamamen benim kullanım alışkanlığımla elde edilmiş verilerdir, farklılık gösterebilir. 3,5 lt rezerv dahil 19 lt.lik bir yakıt tankına sahip.
Gelelim eksik/zayıf gördüğüm yönlerine. Öncelikle gösterge tablosunda bir dijital saat ve yakıt seviye göstergesi olmaması bir eksiklik. Yakıt göstergesi olmayan birçok motor var, kullandıkça ne kadar benzinle ne kadar yol yapılabileceği tahmin edilebiliyor. Veya depo kapağını açarak içinde kalan benzin miktarı da gözle ölçülebilir. Ancak yine de bir benzin göstergesi olması hayatımızı çok daha kolaylaştırabilirdi. Saat olmamasına ise bir anlam veremiyorum. Sürüş esnasında kol saatine bakabilirsiniz belki ama unutmayın, bir anlık dalgınlık bir daha asla saate bakma ihtiyacı duymamanız anlamına gelebilir..
Çok uzattığımı düşünmeye başladım nedense. Daha uzun kilometreler yaptıkça deneyimlerimi paylaşmaya devam ederim. Ancak motor kullanmaya yeni başlayacak, ve daha önemlisi ağırlıklı olarak şehir içinde kullanmayı düşünenlere tavsiyem, Honda CBF 250 gibi bir motorla başlamaları. CBF 500 ilk başlayanlar için biraz hırçın bir motor gibi gelebilir. Ancak uzun yol veya otoban kullanımı gibi akan trafikten daha hızlı gidilmesini gerektiren yollarda kullanmak söz konusu olacaksa, CBF 500’ü şiddetle tavsiye ederim.
Hepinize kazasız sürüşler diler, buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkür ederim
Honda CBF 500 Teknik Veriler:
Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı paralel 2 silindirli
Motor hacmi (cc) 499
Silindir çapı & strok (mm) 73x59.6
Sıkıştırma oranı 10.5 : 1
Yakıt sistemi 2 adet 34 mm´lik eğik VP tip karbüratör
Max güç (ps @ dev/dak) 57 / 9500
Max tork (Nm @ dev/dak) 45 / 8000
Ateşleme Bilgisayar kontrollü dijital transistörlü elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç Aktarımı O-Ringli zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm) 2170x765x1110
Tekerlekler arası
mesafe (mm) 1480
Sele yüksekliği (mm) 770
Yerden açıklık (mm) 140
Yakıt kapasitesi (litre) 19 (3,5lt yedek dahil)
Tekerlekler
Ön/Arka U-profilli 6 çift kollu alüminyum döküm
Lastikler Ön 120 / 70 17M/C (58W)
Arka 160 / 60 17M/C (69W)
Süspansiyon Ön 41mm´lik kartuş tipi teleskobik çatal, 120mm esneme aralıklı
Arka 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amortisör, 125mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 296x6mm´lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Arka Tek piston kaliperli 240 x 5mm´lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Ağırlık 183 kg
Renk seçenekleri Gümüş, Kırmızı, Siyah
[B][I]TOGETHER has POWER. DON'T ride ALONE![/I][/B]
Honda NT 700V Deauville
Reklamlar
-
03 Ağustos 2006, 23:14
#2
Süper Moderatör (BBRR)
çok güzel bir yazı olmuş...bence ilk mesajına cbf 500 teknik verileri ve bi kaç resim eklersen çok daha iyi olacak
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
03 Ağustos 2006, 23:14
#3
Belki motora bu para verilir ama beni bitiren yakıt konusudur
büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)
-
03 Ağustos 2006, 23:30
#4
hocam ellerine sağlım... bence bu konu test sürüşlerine taşınmalı.. ve son olarak Ghost Smoker hojam resimleride eklersen süpr olur..
SAKAL, nasıl yani yakıt konusu?_ çok mu yakıyo az mı?_?
-
03 Ağustos 2006, 23:40
#5
benzın gostergesı olmaması ılgınc?
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
04 Ağustos 2006, 11:53
#6
Moderatör (forrap)
Çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş...Teşekkürler,hem açıklayıcı yazın ve emeğin için hemde güzel Türkçe kullanımın için
-
04 Ağustos 2006, 12:58
#7
Yazı için teşekkürler. Çok iyi bir değerlendirme. Sonrasında da özellike başka motorlarla karşılaştırma şansı olursa yazılarınızı okumayı isteriz. Düzgün bir dil kullanımı ile özenle yazmış olmanız da takdire değer.
-
04 Ağustos 2006, 13:12
#8
Mükemmel bir yazı olmuş yakıt konusunda biraz tereddüt etmedim değil hem gösterge olmaması hemde baya bi yakıt harcaması gerçi 500 cc için normal bana gelmeyeceğini gösteriyor motosikletin
-
04 Ağustos 2006, 14:51
#9
PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
hocam ellerine sağlım... bence bu konu test sürüşlerine taşınmalı.. ve son olarak Ghost Smoker hojam resimleride eklersen süpr olur..
SAKAL, nasıl yani yakıt konusu?_ çok mu yakıyo az mı?_?
Bana göre fazla yakıyo gerçi senin cıbırda fazla yakıyo sen cbf 500 alsan 15 lt yakarsın heralde
büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)
-
04 Ağustos 2006, 14:56
#10
selam!
gercekten güzel yazi olmus. ancak bir CBF500 ABS kullanicisi olarak ufak tefek ekler yapmak istiyorum.
Ghost Smoker adlı üyeden alıntı
Motor almak için araştırmalarıma başladığım dönemde birçok forumda 250 cc ile başlamanın daha uygun olduğu yazıldığı halde, 188 cm boyunda ve 85 kg ağırlığında biri için 250 cc.lik motorlar biraz küçük kalıyordu. Araştırmalarım marka güvenirliği, servis ağı ve ikinci el değeri üzerinde yoğunlaşmıştı. Daha önce hiç motor kullanmadığım için sürüş özellikleri, yakıt tüketimi, yol konforu gibi konulara çok fazla eğilmemiştim. Nihayetinde Honda markasında karar kıldım ve CBF serileri üzerinde yoğunlaşmaya başladım.
cok iyi etmissin, CBF250 sana cok kücük gelirdi. kesinlikle kisa bir süre sonra gicik olurdun.
CBF500 özellikle -benim gibi- daha "kücük" insanlar icin tasarlanmis. yani 165cm'den asagi yukari 180cm boyundaki insanlar icin. daha uzunlarimiz icin CBF600 üc kademe ayari olan selesi ile daha uygun olur.
CBF500 HONDA'nin neredeyse 15 yil önce baslattigi CB500'ün EURO2 egsoz gaz normalarina ve modern üretim sartlarina uydurulmus versiyonu. Motorunda neredeyse hic degisiklik yapilmamis (yeni hava filitresi dizayni ve kalatik konvertör disinda). Sahsisinda CBF600 ve CBF 600 HORNET'den bir sürü parca kullaniliyor ve bu sayede de eski CB500'e nazaran daha büyük ve genel olarak daha tok duruyor.
Genel olarak motorsiklet dünyasina yeni girenler icin cok iyi bir motorsiklet. 2 sene kullandiktan sonra daha büyük modellere gecmeye hazir olunca yeni baslayan bir kardese satilabilir.
Ghost Smoker adlı üyeden alıntı
CBF 500 naked olarak adlandırılan sınıfta, motoru açıkta, ön camı olmayan bir cadde motoru. Ağırlıklı olarak şehir içinde kullanmaya yönelik tasarlandığından, uzun yolda rüzgara karşı toleransı çok düşük.
Motorumu ilk aldigim gün 400km yol yaptim. O sirada da otoban'da 180'e kadar ciktim. Dedigin gibi, rüzgar biraz yoruyor. 120 km/h'ye kadar dayanmak mümkün. Ancak ondan sonrasinda 2-3 saat 130-140 gitmek insani inanilmaz yorar ve kaza riskini (yorgunluk sonucu dikkatsizlikten dolayi) kat kat artirir. Ayrica CBF500 ile 150km/h'in üzerinde viraja girmek kuvvet kadar toto da ister cünkü önden gelen rüzgara yana yatarken bu sefer de alttan gelen ve motoru yukari iten rüzgar ekleniyor (tekerleklerden dolayi olusan atalet kuvvetinden bahsetmiyorum. gercekten rüzgar sizi kaldirmaya calisacak).
Ghost Smoker adlı üyeden alıntı
CBF 500 yüksek son süratini yüksek beygir gücüne borçlu. Ancak bu aşamada yüksek tork gücünden bahsetmeden geçemeyeceğim.
biraz abarttin ama alet yine de fena gitmiyor. :D
Ghost Smoker adlı üyeden alıntı
Henüz acemiliğimin ilk dönemlerinde, yokuş yukarı durduğum bir yolda vitesi bir türlü bire geçiremediğim için ikinci vitesle kalkmak zorunda kalmıştım. Sonradan öğrendim ki bu durum her motorda ortaya çıkabilirmiş, çözümü de debriyajı bırakıp bir kez daha sıkarak vitesi geçirmek kadar basitmiş!
güzel bir nokta. her motorsiklette oldugu gibi CBF500 de dururken vitesle onaynamasindan hoslanmiyor. seyir esnasinda daima vitesinizi iyi ayarlayin arkadaslar! erken vites kücültmek gec kücültmekten daha iyidir. motoru (ve arabayi) kuvvetli tutmakta her zaman fayda var.
Ghost Smoker adlı üyeden alıntı
Vites geçişleri biraz kemikli olmakla birlikte, bence motor kullanmanın en zevkli yanlarından biri bu. Frenler çok güven verdi bana, ön ve arka freni kombine kullanmayı öğrendiğimden beri daha güvenli duruşlar sağlayabiliyorum. Avrupa'da satılan tüm CBF 500'ler ABS fren sistemine sahip olmasına rağmen, Türkiye'dekilerde ABS sistemi yok. Her iki fren de disk. Şimdiye kadar arka freni hiç kilitlemedim, ayarları çok iyi yapılmış görünüyor. Ancak her ne olursa olsun güvenip de fizik kurallarının önüne geçmeye çalışmadım.
bence vitesleri gayet iyi. sen anlasilan hic pis vites görmemissin. ;) "bos" bulunmaz, vites degistirirken sanki alet elinde kalacakmis gibi ses gelir, ikiye atarsin alet bosa geri sicrar... valla, bu CBF500'ün vitesi gayet iyi.
benim CBF500'üm ABS'li. ancak HONDA 2007 ilkbaharindan itibaren standard olarak bütün modellerine ABS koymaya baslayacak. zaten 2 yil sonra satarken bu notka "sorun" cikarmasin diye gayet hesapli olan ABS'yi ekstra olarak istemistim. bos bir park yerinde de denedim. zemin kuru iken normal frenden nereyse hic farki yok. ancak yagmurda nasil olur diye denedigimde ciddi bir fark oldugunu anladim. yagmurda özellikle arka fren erken bloke oluru. gerci bu aramizda kücükken bisiklet kaydirmaya merakli elemanlarimiz icin sorun degil ama duruma mesafesini olmusuz etkilediginden cok güzel de degil. ön tekerelek tabii ki bambaska bir konu. onun kilitlenmesi sürücüyü icabinda ödürür. burada ABS insanin icini cok rahatlatiyor ve freni sonuna kadar sIkmaktan korkmuyor. ANCAK UNUTMAYIN, motorsiklet'te ABS arabadakinda farkli bir amac tasiyor!!!! arabada ABS'nin birinci amaci manevra kabiliyetinizi korumak. motorsiklet'te ise ön tekerlegin kilitlenmesini ve takla atmanisi engellemek. ASLA ama ASLA motorsikletinizde ABS var diye bir engelin etrafinda gecerken freninizi kullanmayin, düsersiniz.
Ghost Smoker adlı üyeden alıntı
Gelelim eksik/zayıf gördüğüm yönlerine. Öncelikle gösterge tablosunda bir dijital saat ve yakıt seviye göstergesi olmaması bir eksiklik.
benzin göstergesinin olmamasi bence hic önemli degil. bu motorsikletin 3.5 litre reserve yakiti var ve buna basladiginda göstergelerde bir isik seni otomatik olarak uyariyor. 3.5L kullanma sekline göre sehir icinde neredeyse 70km, süratli kullanirsan sehirler arasinda yaklasik 50km yol demek. bu süre icinde yanindan gecen her benzinci ignore edersen yapacak birsey yoktur.
saat istersen extra olarak ismarlayabiliyorsun. olmadi sonradan takmaya karar verirsen o da sorun degil. yani bu nokta kesinlike bir noksan degil.
iyi sürüsler!
-
04 Ağustos 2006, 21:01
#11
Çok teşekkürler Predator, eklemelerin harika olmuş.
Ben daha önce başka motor kullanmadığım için, CBF 500 bana hızlı bir motor gibi geldi, burada başka bir modelle kıyaslamıyorum, sadece bana hızlı geliyor
Vites konusunu da burada CBF 500 kullanan başka arkadaşlarla tartıştım, rodaj dönemi içinde vitesin biraz sert geçmesi normalmiş. Şu anda yağ gibi geçiyor gerçekten.
[B][I]TOGETHER has POWER. DON'T ride ALONE![/I][/B]
Honda NT 700V Deauville
-
04 Ağustos 2006, 23:01
#12
1.88 boya CBF 500 ufak gelir, sana şööle v-storm tarzı bi enduro daha gidermiş, güzel anlatım olmuş, kazasız belasız kullanman dileği ile.
-
05 Ağustos 2006, 00:57
#13
gerçektende yazan ve bilgilendiren arkadaşların ellerine sağlık bende cbf500 düşünüyordum artık bu yazılanlardan sonra işallah ekim,kasımda.herkeze kazasız sürüşler.
-
05 Ağustos 2006, 01:38
#14
tebrik ederim gercekten cok aciklayici ve bilgilendirici bir yazi olmus. ellerine saglik.
-
05 Ağustos 2006, 02:01
#15
Ghost Smoker adlı üyeden alıntı
Ben daha önce başka motor kullanmadığım için, CBF 500 bana hızlı bir motor gibi geldi, burada başka bir modelle kıyaslamıyorum, sadece bana hızlı geliyor
biraz daha alis motoruna daha güclüsünü aramaya basliyacaksin. ancak ben yinede aksini tavsiye edecegim. CBF500'ün 57beygiri aslinda her yol sartinda gayet yeterli. arada sirada keske HONDA HORNET 900 ve SUZUKI GSX 600 alsaydi diye "sayikliyorum" ama sonra sakin kafayla düsündügümde CBF500'ümle gayet mutluyum.
hepinize sakin ve keyifli seyirler!
-
05 Ağustos 2006, 02:23
#16
hayırlı olsun ;
teknik bilgi paylaşımı için teşekkürler gerçekten de cbf 500 hakkında böyle bilgilere ihtiyacım vardı.
yakıt göstergesi olmaması hayret verici.
herkese kazasız , keyifli sürüşler.
Ölümün bizi nerde bekledigi belli degil, iyisimi biz onu her yerde bekleyelim.[MEDIA][/MEDIA]
-
05 Ağustos 2006, 10:40
#17
cbf 500 kullanan arkadaslar değerini bilin hakikaten cok güzel 4 4 lük bi motosiklet fikrimce ben hayatımda bu kadar rahat pratik ve performanslı bi motor görmedim tam bir motosiklet diyorum ve şehir içinde cbf500 kadar rahat bi makina olamaz. eğitimde kullandığım için söylüyorum cbf600 veya hornet900 e göre performansı azda olsa onlardan daha pratik ve taş gibi. allah kaza bela vermesin herkes güle güle kullansın.
-
05 Ağustos 2006, 11:15
#18
yazı için çokk teşekkürler
-
05 Ağustos 2006, 11:41
#19
glock adlı üyeden alıntı
cbf 500 kullanan arkadaslar değerini bilin hakikaten cok güzel 4 4 lük bi motosiklet fikrimce ben hayatımda bu kadar rahat pratik ve performanslı bi motor görmedim tam bir motosiklet diyorum ve şehir içinde cbf500 kadar rahat bi makina olamaz. eğitimde kullandığım için söylüyorum cbf600 veya hornet900 e göre performansı azda olsa onlardan daha pratik ve taş gibi. allah kaza bela vermesin herkes güle güle kullansın.
bunu gercekten keyifle okudum. özellikle VFR800 ve Harley XL1200 gibi motorsikletlere sahip olan biri yazdigi icin.
fly ... eee, DRIVE safe!
-
05 Ağustos 2006, 12:19
#20
çok güzel bi yazı olmuş ellerine sağlık dostum fakat torkunun kendi sınıfında en yüksek olduğundan bahsetmişsin tork değeri ER5 ile aynıdır 45 Nm fakat beygir gücünde biraz fark var 50,3 ve 57 bg...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler