Honda CBF 500 ile ilk 1000 km izlenimlerim
Reklamlar
-
15 Ağustos 2006, 22:15
#21
glock adlı üyeden alıntı
cbf 500 kullanan arkadaslar değerini bilin hakikaten cok güzel 4 4 lük bi motosiklet fikrimce ben hayatımda bu kadar rahat pratik ve performanslı bi motor görmedim tam bir motosiklet diyorum ve şehir içinde cbf500 kadar rahat bi makina olamaz. eğitimde kullandığım için söylüyorum cbf600 veya hornet900 e göre performansı azda olsa onlardan daha pratik ve taş gibi. allah kaza bela vermesin herkes güle güle kullansın.
Teşekkürler glock.Gerçekten özetlemek gerekirse ''taş gibi''Şu an 2700 km.deyim.İki gün önce 660km.lik bir yolculuk yaptım.Rodajdan sonra çıktığım ilk uzun yoldu.Gerek performansı,gerekse kullanıcısını yormaması takdire şayan bir mühendislik harikası alet olduğunu gösteriyor.Gerçekten kıymeti bilinesi bir motosiklet...
Bu arada otoyolda 190 km hızla uzun süreli yol almama rağmen taktırdığım Kappa siperlik sayesinde rüzgar beni pek etkilemedi.
EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.
Reklamlar
-
29 Ağustos 2006, 17:34
#22
-
Alpercim güzel yazmışsın emeğine sağlık.
-
çok doyurucu ve güzel bir yazı olmuş
eline sağlık
500 cc kategorisinde bence de düşünülmesi gereken motorların başında geliyor cbf 500 ama her zaman beni düşündüren şu olmuştur naked motorlarda
cc si düşükse çok sorun yaratmayan rüzgar olayı büyük cc de biraz dert olmaya başlıyor
acaba sonradan da olsa bir rüzgarlık uydurulabilinirmi diye düşünmüyor değilim doğrusu
500 cc de diğer hoşuma giden alternatif de suzuki gs500(yeni üretimi yok sanırım)
bir de kawasaki er-5 var ama genel olarak gs500 ün er-5 e göre daha iyi olduğunu duyuyorum hep
cbf500 ile gs500 kullananlarınız varsa aralarındaki fark veya benzerlikleri bizlerle paylaşabilir mi?
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
Süper Moderatör (BBRR)
Necdet burda iken onun motoru şöle bi bindim ..cbf 500 cidden ideal bir motor tüm rüzgar vizörsüz nakedlerde olduğu gibi 120 üstü süratlerde cidden rüzgar rahatsız edici ama bu bir oto kontrol mekanizması gibi bence ...gidip ciddi bir sürüş eğitimi alabilecek arkadaşlara ilk motor olarak dahi tavsiye edilecek kullanım rahatlığına sahip...Necdet inde zaten ilk motoruydu ..cebinde yeter maddi imkanı olan biri bence başlangıç motoru olarak cbf500 ü düşünebilir...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Benim de son derece beğendiğim bir motor.
Eğer ayak koyma yerleri ( şu "peg" in türkçesini bilen varsa söylese de, bu 3 kelimelik eziyetten kurtulsam ) geriye doğru değil de enduro tipi olsaydı kesinlikle alırdım bu motoru...
Gerçi o zaman da şimdi kullandığım "kamyon"u alamazdım, iyi ki arkada yapmışlar şu "şeyleri"
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
ledo adlı üyeden alıntı
Benim de son derece beğendiğim bir motor.
Eğer ayak koyma yerleri ( şu "peg" in türkçesini bilen varsa söylese de, bu 3 kelimelik eziyetten kurtulsam
) geriye doğru değil de enduro tipi olsaydı kesinlikle alırdım bu motoru...
Gerçi o zaman da şimdi kullandığım "kamyon"u alamazdım, iyi ki arkada yapmışlar şu "şeyleri"
Enduro tipi nasıl oluyor Ledo kardeş Öne doğru anlamında mı? Ha.. anladım yani depo ile aranızdaki boşluğu dolduran şeyden dolayı
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
şunuda unutmayın arkadaşlar bu motor naked yani motor çıplak o yüzden
diğer modellere göre uygun ekstra olarak ne yapmak istiyorsan para demek
ama çoğu benim gibi masraf yapmak istemiyor çünkü motoru çıplak ve rüzgarı hissetmek istiyor evt bende uzun yolumda (bodrum marmaris)rüzgarı 140-150yaptıktan sonra hissettim ama zaman zaman arkadaşların dediği gibi 190larada çıktım ozamanda gidonun önüne doğru eğilmek zorunda kaldım ama yinede süper zevk aldım.ben 16litreyle 270km yapabiliyorum ama bu kullanışa göre değişiyor benim gibi deli kullanırsan bukadar yol yaparsın .neyse lafın kısası eğitimden sonra banada ilk motor olarak bunu tavsiye ettiler ve kesinlikle pişman değilim
-
tunoka adlı üyeden alıntı
Enduro tipi nasıl oluyor Ledo kardeş
Öne doğru anlamında mı? Ha.. anladım yani depo ile aranızdaki boşluğu dolduran şeyden dolayı
Yok yok, o dediğin var da tabii, ondan dolayı değil
Motor kullanırken bacaklarımın arkaya doğru durmasını sevmiyorum. Ya aşağı doğru olacak ( dizden 90 derece ) ya da öne doğru...
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
güzel yazı da bilader.. sen motoruna aşık olmuşun ki.. çok taraflı olmuş.. 2 silindir bir olmuş; asfalt seyran olmuş. bunun yanına daha güçlü olarak fazer'ın naked'ını bir de benzini daha ekonomik olaraktan mt-03müdür nedir o naked modelini koyup karşılaştırmak gerek... ama kime ne ki bunlardan; senin mideni bulandırmana gerek yok, biz 125çiler kendi motorumuzun üstüne yatıp ağlarız.. motorunla mutluluklar dilerim.
-
Ben CBF500ü uzunca test ettim.
Torkla ilgili yanlış anlatımlar var. Başlığı açan arkadaşın anlatığının TERSİNE, motorun tork karakteristiği şehir içi kullanıma uygun değil. Evet torku yüksek ama 8000 devirde yüksek! 7-8000 devire gelmeden motorun torku (çekişi) çok düşük. Şehir içi kullanımda düşük devirlerde seside çekişide ufak motorlar gibi. 6-7bin devirden itibaren çıldırdığı doğru, bir anda çok yüksek bir çekişe sahip oluyor.
Kompresyonu çok fazla, efendi kullansanız bile gazı bıraktığınızda çok sert öne doğru kapanıyor motor, artçınız sırtınıza çıkıyor. Pek konforlu değil.
Kısaca, yüksek devirlerde deli performanslı gidiyor, 2 silindir olmasına rağmen 8-10bin devirde 4 silindir racing gibi ses çıkarıyor. Fakat düşük devirlerde torku çok düşük ve düşük devirlerde seside 150cc gibi çıkıyor. Yani kullanım karakteristiği racing gibi olan naked makina. Kollarınıza çok yük biniyor. Motor yavaşlarken artçınızı sırtınızda taşıyorsunuz. Ama yinede tavsiye edeceğim bir motor.
Sadece düşük devirde torkunun çok az olduğunu bilin. Düz tork karakteristiği olan motorlar her devirde çeker, eğri tork karakteristiği olan motorlar belli devirlerde çok iyi çeker ama diğer devirlerde çok sağırdır bu sebeple şehir içi kullanımı daha kötüdür ve tüketim yüksektir.
Tork ile ilgili bilgi almak için:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066
-
yazı icin cok saol..benim icin cok yararlı oldu
-
Bu motoru ben de çok test ettim. Bence yeni başlayanlar bu motorla başlayabilir. Çok agresif bir motor değil. Kontrolü kolay. Ben bu motorda en çok yan sehpanın pegin altında kalmasına uyuz oldum. Sehpayı açarken her defasında debelendim durdum.
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
-
gaffar adlı üyeden alıntı
Bu motoru ben de çok test ettim. Bence yeni başlayanlar bu motorla başlayabilir. Çok agresif bir motor değil. Kontrolü kolay. Ben bu motorda en çok yan sehpanın pegin altında kalmasına uyuz oldum. Sehpayı açarken her defasında debelendim durdum.
kızıltoprak honda we kADIkoy de honda servisi ile gorustum belli bir boya we kuvvete sahip olma we onceden scooter tecrubesi olması kosuluyla bu motoru tavsiye ediyorlar sahsen ben baya bi begendim...aklımda ilk vitesli motor olarak hyosung gt250r * honda cbf 250 * cbr 125r gibi modeller wrdı ama artık hazıranda kesiNN olarak cbf 500 alıyorum :D fikirlerinizi paylasırsanız sewinirim
AYrıca cbf 500 topic inde bulusma umuduylaaa :D orda fikir we bilgilerinizi paylasırsanız sewinirim
-
teşekkür ederiz aslında bende sizin gibi düşünüyorum hem 500 cc hem büyük hemde görünüşü güzel başkasına 8 milyar verceğine git cbf 500 al 5-6 sene kullan
-
Arkadaslar,
CBF500 bakim kmlerini ve yapilanlarla ilgili detayli bilgi yazabilirmisiniz ?
Saygilar;
Hakan Altiparmak
-
ruzgar,
cbf500'ün ilk bakimi 1000km'de. ondan sonra 6bin ve ondan sonrada her yeni 6binde (12, 18, 24, ...).
el kitabinda detayli bir bakim cizelgesi olmasi lazim. internet'te simdilik sadece almancasini buldum (http://www.hondacbf.de/technik.htm --> "Wartungsplan CBF 500"). eger ögrenmek istedigin belli birsey varsa sor, bütün sayfayi cevirecek vaktim yok ne yazik ki ...
bu cizelgeyi baska bir yerde daha gördügümü hatirliyorum. el kitabinda olabilir mi? benimkine bakamiyorum cünkü motorsikletim bir saat uzakta ... :(
-
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
ruzgar,
cbf500'ün ilk bakimi 1000km'de. ondan sonra 6bin ve ondan sonrada her yeni 6binde (12, 18, 24, ...).
el kitabinda detayli bir bakim cizelgesi olmasi lazim. internet'te simdilik sadece almancasini buldum (
http://www.hondacbf.de/technik.htm --> "Wartungsplan CBF 500"). eger ögrenmek istedigin belli birsey varsa sor, bütün sayfayi cevirecek vaktim yok ne yazik ki ...
bu cizelgeyi baska bir yerde daha gördügümü hatirliyorum. el kitabinda olabilir mi? benimkine bakamiyorum cünkü motorsikletim bir saat uzakta ... :(
Tesekkur ederim,
Benim icin bakim km si yeterli
Saygilar;
Hakan Altiparmak
-
km de ne kadar yakıyor cbf 500?
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
necdet adlı üyeden alıntı
şunuda unutmayın arkadaşlar bu motor naked yani motor çıplak o yüzden
diğer modellere göre uygun ekstra olarak ne yapmak istiyorsan para demek
ama çoğu benim gibi masraf yapmak istemiyor çünkü motoru çıplak ve rüzgarı hissetmek istiyor evt bende uzun yolumda (bodrum marmaris)rüzgarı 140-150yaptıktan sonra hissettim ama zaman zaman arkadaşların dediği gibi 190larada çıktım ozamanda gidonun önüne doğru eğilmek zorunda kaldım ama yinede süper zevk aldım.
ben 16litreyle 270km yapabiliyorum ama bu kullanışa göre değişiyor benim gibi deli kullanırsan bukadar yol yaparsın .neyse lafın kısası eğitimden sonra banada ilk motor olarak bunu tavsiye ettiler ve kesinlikle pişman değilim
erdo2002
Arkadaşımız gaza asıldıgı halde 16 litre ile 270 km gitmiş buda sana cbf 500'ün yakıtı hakkında bir fikir verir sanırım. birde normal kullanımda dahada az yaktıgını düşünürsek okadar abartılacak birşeyi yok sanırım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler