Merhaba arkadaşlar,
Dün itibariyle bende kırmızı bir cbf 250 sahibi oldum.
Tertemiz 4300 km de, kırmızı renkli ve 2008 çıkışlı
Bu benim ilk motorum, bundan önce sadece birkaç kere vitesli motor kullanmıştım, ama dün gece hiç zorlanmadan kayışdağı caddesi, ataşehir civarında birkaç saatlik bir tur attım.
Açıkcası şimdilik hala çekiniyorum ama eminim ki acemiliğimi üzerimden attıkça daha fazla keyif almaya başlayacağım.
Herkese keyifli sürüşler,
Merhaba arkadaslar bu Motorun sıfırları uretılıyormu ? Honda bayılerınde bulurmuyum ? Birde 0 fıyatı ne kadardır sıtesınde yokda
Arkadaşlar,
CBF 250 me yavaş yavaş alışıyorum, fakat aynalar maalesef bana pek güven vermiyor. Ne kadar ayarlamaya çalışsam da hem direk arkamda hem de yan taraflara doğru baya bir ölü alan var maalesef.
Acaba ben mi ayar yapmayı beceremiyorum, yoksa bu bütün cbf 250 kullanıcılarının problemi mi merak ediyorum. Bir de boyum 1.90 ve az da olsa geniş birisiyim, (54 beden ceket giyiyorum) bunun da etkisi olabilir mi sizce?
Ayrıca aynaları değiştirmenin hissedilir bir faydası olur mu?
Aynaların orjinalmi?
Aynaların ayarı sadece üst tarafdan değil,alt taraftandan olur.Yani gidona bağlanan yerde üst üste 2 vida vardır,onları gevşeterek ileriye veya arkaya götürerek bakış açısını ayarlayabilirsin.Bu arada unutmaki ayna vidaları ters diştir,normalde sola doğru açılırken bunda sağa doğru açılır.
Cevap için sağol,
Aynalar orjinal. Bugün uzun düz bir yolda fakettim ki uzaktan gelen araçları iki aynada da görebiliyorum, ama orta ve yakın mesafede maalesef bazı araçları göremiyorum.
Bu akşam yazdığın gibi aynanın alt tarafından da ayar yapmaya çalışacağım.
Bugün topcase in tablasını sökmeye çalıştım, ama vidaları o kadar sıkıydı ki, koltuk altındaki anahtarlarla açmayı beceremedim. Yakın zamanda topcase e ihtiyacım olmayacağı için tablasını da çıkartmak istiyorum. Topcase i çıkarttıktan sonra yerine orjinal tutacaklarından takmak isterim ama bunu nereden bulabileceğimi bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
Bir de plakalığı ve kuyruğu iptal etmek istiyorum. Tavsiye edebileceğiniz bir usta, yöntem vs. varsa yardımlarınızı esirgemeyiniz lütfen.
Bu arada çok soru soruyorum ama heyecanımı mazur görün, malum iki teker üstünde daha yeniyim
Kimse cevap yazmamış ama ben yine de sorulara devam edeyim
Topcase tablasını çıkartmayı başardım, fakat yerine takacak orjinal tutacakları elimde yok. Bunları nereden bulabileceğimi bilmiyorum. Bu konuda fikri olan varsa sevinirim.
Aynaları da ayarlamayı başardım, artık hem ışıklarda dururken hemen arkamdaki arabalari görebiliyorum, hem de uzaktan gelenleri. Şöyle açılı ayna falan olsa süper olurmuş ama bu da idare ediyor.
topcase demirini falan sökmeyin, çantanız varsa da üstünde kalsın. Acemiyim demişsiniz, nasılsa motorunuzu yatıracaksınız, o esnada çanta motorunuzu koruyacak.. Tecrübeyle sabittir :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:30 ----------
Bu motorun sıfırları AB üyesi ya da üye adayı ülkelere getirilmiyor. Çünkü motosikletler EURO emisyon normlarını karşılamıyorlar. BRezilyada bu motosiklet hala üretiliyor ve kullanılıyor ancak avrupada bulamazsınız.
Erkin, Transalp aynalarını orjinal mi almıştın, yoksa bi şekilde çıkmasını mı bulmuştun? Sıfır aynaların heralde 200-250 TL den aşağıya değildir.
Topcase için doğru söylüyorsun ama benimki de en büyük boyundan, zaten aynalarım iyi göstermiyor, topcase takılıyken az olan görüşümün yarısını da ayna kapatıyor zaten
eyw tesekkur ederımparça sorunu yok. ama her motorun olduğu gibi yedek parçaları ucuz sayılmaz. ama ucuz parçalı çin malı alacağına bu motoru tavsiye ederim.
Ben motoek diye bir siteden, transalp aynalarının birebir kopyasını aldım. Aldığım aynalar çin malı değil, tayvan üretimi idi. Aynalar baya kaliteli ve işçiliği güzel idi. Ben 35 liraya satın aldım ancak, sonra üretici sitesini buldum, online olarak 15 liraya çifti alınabiliyordu.. Tavsiye ederim..
mrblar herkese keyifli forumlar honda CBF 250 nin yerine sanırım VTR 250 çıkardı şimdi bakıyordum resmi sitesinde gördüm sizce VTR250 ye 12.890 gibi rakam verilir mi? onun yerine 2006-2008 arası CBF 250 mi alayım. saygılar
Arkadaşlar merhaba,
Üç hafta geçti ve 800 km yol yaptım motorumla. Motora yeni başlayan bir acemi olarak cbf 250 ile ilgili yorumlarımı burada kısaca yazmak istiyorum. Böylelikle benim gibi bu modeli ilk motoru olarak seçmeyi düşünenlere de biraz yardımcı olurum.
Üç hafta içinde, Tuzla, Anadolu Kavağı, Şile ve bugün de Rumeli kavağı, garipçe ve Rumeli Hisarı güzergahında gezintiler yaptım. Geri kalan km ler de hep İstanbul şehir içinde, Anadolu yakasında çoğunlukla kadıköy bostancı arası.
İzlenimlerim kısaca:
* Yeni başlayan bir kullanıcı için motora hakim olmak çok kolay. Biraz da temkinli davranmaya çalıştığım için şimdiye kadar hiç beklemediğim bir tepki vermedi.
* Şehir içinde hızlanma, ara hızlanmalar ve son hız yeterli seviyede. TEM e çıkınca tabi sağ şeride mahkum kalmak kaçınılmaz ama gerektiğinde dolmuş şöförlerinden rahatlıkla kaçabiliyor ve otobüslerin arasından sıvışabiliyorsun.
* Bu modelle 130 hatta 140 km son hıza ulaştığını söyleyenler olsa da, konforlu ve güvenli yolculuk yapmak için 90-100 km civarında seyretmek gerekli. 100 km yi geçer geçmez rüzgar etkisini çok ciddi arttırıyor ve 120 ye ulaşınca rüzgarla mücadele etmek çok tatsız hale geliyor.
* Motor 100 km hıza kadar yokuş yukarı, rüzgar dinlemeden çok rahat hızlanıyor. Eğimi yüksek rampalarda bile hız kesmiyor, hatta uygun vites seçimiyle tatlı tatlı hızlanmaya devam edebiliyor.
* 4000 devirin altında özellikle yüksek viteslerde motorun hızlanması çok zayıf. Keyifli bir sürüş için 5000 devirin altına düşmemekte fayda var. Özellikle 6000 devirere geldikçe motor gücünü göstermeye başlıyor ve 6000-8000 devir arasında çok keyifli, atak oluyor.
* Vites oranları çok güzel ayarlanmış. 3-4 ve özellikle 4-5 vitesler arası birbirine çok yakın. Özellikle hızlanırken 8000 devirde vites atıyorum, yine devir 6000 in üzerinde kalıyor ki bu aralık en kolay hızlandığı aralık. 6. Vites ise tam konfor vitesi. Otoyolda giderken 5. viteste yeteri kadar hızlandıktan sonra 6 ya atıyorsun ve dik bir rampa olmadıkça rahat rahat 100 km civarı hızla seyahat yapabiliyorsun.
Sonuç olarak bu model benim gibi
* ağırlıklı olarak istanbul içi kullanacak,
* haftasonları da 100-200 km arası yakın mesafelere gezinti yapacak
* başlangıç motoru almak isteyen fakat performansı da yeterli seviyede olsun isteyen
* çok fazla para harcamak istemeyen
kişiler için güzel bir seçim olabilir. Test edildi, onaylandı.
Bu resim de bugün sabah Rumeli hisarında çektiğim fotografı..
herkeze slm yeni bi kullanıcı geldi aranıza cbx 250 yeşil 2004 model yaklaşık bir ay oldu neden mi geç geldim
malesef aldığım ilk gün kaza yaptım 1 aydır onun la uğraşıyorum ama bir kaç sorunu kaldı onlar da bittiği zaman inş sıfır gibi sorunsuz motor olacak
cbf nin yeşil rengide var mı ya? ctyrider bu arada motorun çok güzel allah kazasız belasız binmek nasip etsin kaç liraya aldın kaç model?kaç km de? bnde arıyorum temiz allahın iznyle alıcam
Apo, geçmiş olsun, umarım bu kaza motor aşkını köreltmez...
Yiğit, çok sağol,
2006 model 4300 km de 5250 TL ye aldım motoru. Devir ve sigorta toplam 150 TL tuttu, toplam 5400 e geldi bana. 2008 trafik çıkışlı, daha iki yaşında.
Umarım sen de kısa zamanda temiz birtane bulursun..
şu motoru sırf farı kontaga baglı oldugu ıcın sevmıyorum yoksa bebek bebek
Yiğit, merak etme, özellikle kısa farlar o kadar zayıf ki, açık olması ile olmaması arasında pek birşey farketmiyor ..
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)