Arkanda artçıyla her şekilde rampa,düz yol seni rahat ettiren bir motor...
çekşinde bi problem olmuyor,o konuda çekincen olmasın.kiloda önemli değil....ama çanta yük konusunda hiç kullanmadığım için yorum yapamam.
Arkanda artçıyla her şekilde rampa,düz yol seni rahat ettiren bir motor...
çekşinde bi problem olmuyor,o konuda çekincen olmasın.kiloda önemli değil....ama çanta yük konusunda hiç kullanmadığım için yorum yapamam.
Cihan abi, çok güzel olmuş. Biraz detaylı anlatır mısın ? Hatırlıyorum biryerde görmüştüm ama bulamıyorum şimdi.
Nerden aldın, kaça aldın, nasıl nereye bağlamak lazım gibi...
Süper bir paylaşım olur valla...
arkadaşlar xenon ampüller çeşit çeşittir,
her türlüsü vardır, biz kuzenle orta şekerlisini seçtik ne çok pahalı ne çok ucuz,
çiftti 300 tl kişi başı 150 tl
uzun ve kısa olan xenon ları biz direk bagladık, isterseniz düğmede yapabiliyorsunuz,
biz mahmutbey yolundan desi alarm satan bayiden aldık,
kendimiz taktık
kutusunu ise sol granajın altına koyduk, su almaya karşı garantili, ampül ise o da garantili iki yıl.
ama kendiniz bağlamasını bilmiyorsanız, bildiginiz tanıdıgınız bir elektrikciye bağlatabilirsiniz,
aslında çok kolay:
şöyle: üzerindeki ampülü çıkaraıyorsunuz, daha sonra xenon un kutusunu sol veya sağ depo granajının alıtına yada müsait buldugunuz bir yere monte ediyorsunuz, monte işini arkasına silikon sıkarak da yapabilirsiniz, dondugu zaman siz bile zor çıkarırsınız.
daha sonra baglantı kablolarını kullanarak ampülü kutuya baglıyorsunuz, bütün kablolar caklıdır, kendi soketleri vardır, yanlış bağlama ihtimaliniz % 30
alın takın motosiklet kullanmanın tadını % 80 arttırıyor.
bütün yollar beyaz bütün şeritler beyaz.
98 Beygir.....
motosiklette en gerekli olan sistem bu xenon kuzenler çok memnun bu xenondan.
facebook(Fazer Tutkunları)
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Cihanım çok güvenme bence...damlayı aldımı yalan olur paralar...siz aslında onu daha güzel bi yere saklardınız bence...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Hocam mademki uzun yazı okumaktan sıkılmazsın.Ben de hem cbf150 hem de cbf250 sahibi olmuş biri olarak sana tavsiyede bulunabilirim.CBF150 ile 250 arasında yakıt sarfiyatı açısından , sağlamlık ve dayanıklılık açısından çok fark yoktur.O konuda için rahat olabilir ancak ben sana 5.000 lira civarı para ödeyip cbf250 almaktansa 2.500 liraya ikinci el bir cbf150 almanı tavsiye ederim.Sebebini ise maddeler halinde aşşağıda okuyabilirsin.Karar senin :
1.CBF250'nin yedek parça fiyatları cbf150'ninkine 5 kat fark atar.El yakar.
2.CBF250'nin gergi kayışı sorunu , zincir takımı sorunu gibi kronik sorunları mevcuttur.
3.CBF250 asfalt motorudur ve bozuk yolda sert amortisörleri nedeniyle adamın canına okur.Gerçi sert amortisörleri asfaltta daha iyi bir yol tutuşu sağlar , ancak asfalt dışına çıkılmaması gerekir.CBF150'nin yumuşak amortisörleri çok rahat ve konforlu bir kullanıma sebep olur.CBF150 için yolun asfalt ya da toprak olması farketmez.Her yola gelir , tarlada bile yürür.
4.Oturuş pozisyonu nedeniyle cbf250'yi hafif öne yatarak kullanırsınız.Rampa aşşağıya inerken vücut ağırlığı bilekler aracılığı ile elciklere yüklendiğinden avuç içleriniz acır.Uzun yolculuğa çıkıldığında sık sık dinlenmeyi gerektirir.Oysa cbf150'nin direksiyonu yüksekte olduğundan bele veya bileklere hiçbir yük binmez ve sattlerce yorulmadan kullanabilirsiniz.
5.Titreşim konusuna gelirsek cbf250 titreşimli bir motordur.Uzun süreli kullanımda bu titreşim insanı sinsice farkettirmeden yorar.CBF150 ise titreşimi en az hissettiren motorlardan biridir.
6.CBF150 11 beygir , cbf250 22 beygirdir.Aradaki iki kat beygir farkı yanıltmasın.Çünkü ikisinin son hızları arasındaki fark 20 km'dir.Düz yolda cbf150 110 km max hızı görür.CBF250'nin max hızı ise 130'dur.Ancak yokuş aşşağıya veya rüzgar arkadayken cbf150 130'u , cbf250 150'yi görebilir.
7.Sonuç olarak 20 km hız farkı için rahatlıktan , konfordan , cbf150 gibi sorunsuz bir motordan vazgeçip iki kat para ödeyerek cbf250 almak gereksiz.Ya da 5.000 lira cbf250'ye verene kadar 7.500'e cbf500 gibi alınabilecek pek çok seçenek var.
benimki sol granajın altında saklı kaç kere yıkamama rağmen su almadı,
kuzeninki de almadı zaten bu bizim aldıklarımız,
akvaryumun içinde çalışanlardanmış metehan abiii,
su almıyor neden dersen biz bunun içini söktük baktık ne var ne yok diye,
hatta açmışken içini slikonlayalım dedik,
ama nerde adamlar bizden önce düşünmüş leyimli olan heryeri slikonlu.
dedik ya herşey fiyatından bellidir diye.
şimdi 40 tl lik xenon la bizim aldıgımız bir olurmu hiçç.
98 Beygir.....
arkadaşım hem cbf 150 kullanmış hemde cbf 250 kullanmış birisi olarak senin bunları bilememen bence hiç olumlu değil.
neden dersen bende şu an cbf 250 kullanıyorum ve bundan önceki motosikletim sıfır km de cbf 150 idi 30 bin km kullandım sattım hiç tereddürsüz cbf 250 aldım, dedigin gibi 2500 tl ye satıp o kadar daha verip ikinci el cbf 250 aldım,
gelelim senin şu iki yorumuna,
bilmiyorum belki sende kullanma hatası vardır belki de ben çok zorluyorum motosikleti:
11 beygir ile 22 beygir arasında çok fark var; getirelim cbf 150 ile cbf 250 yi yan yana basalım gaza sadece 100 km hıza kadar hangisi kaç saniyede çıkıcak, yada 100 km lik yolu alalım kim daha çabuk gidecek, tabiki cbf 250
yoksa motosiklet kullananlar neden cc yükseltiyorki boşu boşuna.
düz yolda cbf 150 dedigin gibi 110 ama cbf 250 de 130 diyelim fakat arada zaman farkı yok mu sence.
şahsen ben rüzgar arkamda iken 140 ı cbf 150 ile cbf 250 ile ise 155 km hızı gördüm.
cbf 150 ile 100 km hıza 15 saniyede çıkılıyor
cbf 250 ile ise 8 saniyede çıkıyorum
rahatlıktan bahsetmişsin cbf 250 nin koltuğu cbf 150 den rahat,
bunu ben ege gezisine çıktıgım da cbf 150 ile 150 km sonra kıçım ağrımaya başlamıştı o yuüzden altıma minder koydum, arada bir koltukda hep yer değiştirdim. ama cbf 250 320 km ankara yoluna girdim depo bitene kadar yol aldım hiç ama hiç ağrımadı.
çünkü cbf 250 nin koltugu cbf 150 ye göre biraz da geniş.
şahsen söylemek istiyorum ben iki kat para verip aldım ikisi de honda 24 binde aldıgım cbf 250 6 ayda 32 bin km yaparak hiçbirsorun çıkarmadı.
7500 tl ye er 6 da alınabilir, eger fiyatta karşılaştırma yapılıyorsa.
cbf 150 110 km hız görüyorsa,
cbf 250 130 km hız görüyorsa,
cbf 500 son hızı 170 km ise
ner gerek var büyütmeye
aralarında o kadar fark yok kii:
98 Beygir.....
Cihan hocamın yorumlarına katılıyorum. Kendisi CBF 150 ve CBF 250 arasındaki en doğru karşılaştırmayı yapabilecek sayılı kullanıcılardan birisidir.
Ve bende eklemek istiyorum ; Son hızına bakarak motor karşılaştırılmaz. Fiyatlara bakarak motor karşılaştırılmaz. Aynı yolda CBF 150 iki kişi 85-90 giderken ben iki kişi 110-120 km hızlarda rahatça gidiyordum. Kaldı ki rampa çıkışlarında 125 ve 150 sınıfının hiç görmeyeceği performansları sergiler CBF 250...
Yedek parçaları pahalıdır ama hemen her parça uzun ömürlüdür. Ayrıca egzantrik gergisi sorunu da çok kolay çözülür ve ilk etapta sadece gergi değişerek pek masrafa neden olmaz.
Titreşim ; tek piston motorlarda , motor hacmi arttıkça arttar bu doğaldır.
Son olarak 30 km fark için, 11 beygir fark için, 125 cc fark için , 2.500 fazladan para vermeye değerdir.
Ben motoru sattım ama alacak arkadaşlara tavsiye ederim her zaman...
Arkadaslar herkese merhaba,
cbf250 basligini basindan sonuna kadar okudum. Yurtdisinda yaklasik 5 senelik motor tecrubesi olup, yurda dondugum (izmir) 2 senedir motor alma hayali ile yasayan birisi olarak sonunda 2005 model bir cbf250 almaya karar verdim.
Motorun ilanini sahibinden.com'da okumus, sahibi ile tanisip motoru gormus, hatta kisa bir tur da atmistim. Yaklasik 3 sene sonra ilk defa motor kullanmama ragmen baslangicta istop edip sonra motoru calistirmaya gayret ederken "Ya neden kontagi cevirdigim halde calismiyor?" diye dusunurken marsa basmayi unuttugumu farkedip, hafiften rezil olup, kendi kendime gulmem harici bir problem yasamadim. Sokak arasindaki kisa turum gayet keyifli gecti.
Bugun Bornova'daki bir Honda bayisini sabahtan arayip ogleden sonra motoru almayi planladigim genc arkadasin getirmesi ile servise gosterttim. Ufak tefek noktalar harici (lastikler biraz eskimis, zincirde de hafiften bollasma var gibi normal kabul ettigim konular) buyuk bir problemi olmadigini ogrenince ayrica bir rahatladim. Zaten daha once trafik internet sayfasindan motorun borcu ve baska bir problemi olmadigini kontrol edip ayrica sms mesaji ile de kazasiz oldugu bigisini almistim.
Motor kullanmaya Ingiltere'de 50cc lik Yamaha otomatik vites moped ile baslayip yaklasik 5 yillik kullanma sureci sonuna Honda cg125, Honda cbn250 ve en son Honda cbn400 ile (hepsi de 15 senenin uzerinde eski motorlardi, moped haric) gelmis birisi olarak simdi yillar sonra kesin donus yaptigim guzelim ulkemizde kismetse tekrar bir Honda ile basliyorum kismetse.
Aksilik olmazsa yarin noter ve devir islemlerini yapmayi planliyoruz.
Biliyorum, bu sitede israrla "Aman ha, sakin cbf250 almayin, soyle olur, boyle olur" diyen arkadaslarin varliginin farkindayim. Bakalim benim tecrubelerim ne olacak.
40 yasina gelmis olmama ragmen cocukluk yillarinda (18 yas alti) kullandigi mobilet turu motorlari hatta belki de bindikleri bisikleti "motor tecrubesi" olarak kabul edip yillardir motor kullandigi iddiasinda olan bazilarinin aksine fazla bir tecrubem yok. Ingiltere'de motor kullanmak icin alinmasi gereken zorunlu egitimi almama, motor ehliyetini sinava cg125'ile girip bilegimin hakki ile almama ve ileri surus teknikleri kursuna (biraz da zoraki) katilmis olmama ragmen. Ote yandan Turkiye sartlari bambaska ve hem bu sartlara adapte olmak, hem de ozellikle tamir-bakim masraflari olarak butceme fazla yuk olmamasi dusuncesi ile cbf250'yi ozellikle tercih ettim (biliyorum, orjinal parca fiyatlari yuksek).
Soyledigim gibi, motoru kismetse bir alayim, edindigim izlenimleri burada sizlerle paylasirim.
Hepinize selamlarimla
Arkadaşlar bizim motorlara elcik koruma uygulayan var mı? Var ise birkaç foto ve nereden elde edilebilir? Paylaşırsanız sevinirim
Arkadaşlar Merhaba,
Enduro tarzına geçmek istediğim için 2008 model motosikletimi satışa çıkarttım. Sahibinden Com daki ilanım için
buraya tıklayın...
elcik korumasını ben cbf 150 ye takmıştım,
hatta cbf 250 kullanan arkadaşa satmıştım,
bende mevcut elcik koruması
bunlar cbf 150 de takılmış elcik korumaları
yarın cbf 250 ye takılmış resimleri eklerim buraya
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:40 ----------
diver1069 abicim aramıza hoşgeldin,
cbf 250 her ne kadar yorumsuz konular hakkında konuşulsa da yolunda gidildiğinde hiç bir sorun yaratmıyor,
güle güle kullanırsın, inşallah birgün tanışma fırsatımızda olur.
cbf 250 yi alınca resimde eklersen kendi resmin ile beraber daha iyi tanımış oluruz seni.
98 Beygir.....
Herkese tekrardan merhaba,
Cihan arkadasimiza ayrica tesekkurler. Resim cekme fikri mantikli, en kisa zamanda eklerim.
Bu arada motoru noter satisini yaparak uzerime aldim, yanliz 2 gun gecmesine ragmen eve getirme harici binme firsatim olmadi. Bunun asil sebebi motorun trafik sigortasini ancak dun yaptirmaya firsatim oldu (30 TL tuttu). Bir diger sebep de havalarin bir kac gundur yagisli olmasi. Yoksa haftasonu icin planlar yapmistim bile
Noter masraflari tahminimden cok tuttu, tami tamina 238 TL!
Boyle olunca da ruhsat islemini kendim yapmaya karar verdim, en azindan takipciye para kaptirmayayim diye. O isi de kismetse onumuzdeki hafta bir gun halletmeyi planliyorum.
Selamlar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)