bu topıce bıdaha gırmıcem :( benım canım cbf 250 lim gelıyo gozumun onunee
bu topıce bıdaha gırmıcem :( benım canım cbf 250 lim gelıyo gozumun onunee
zeki honda da kullanacağın parçalara dikkat etmeni tavsiye ederim,
zira kar edeceğin 200 tl yarın öbür gün sana 1000 tl ye patlayabilir.
şahsen bana sorcak olursan orjınalden şaşma derim,
küçük dertler yarın daha büyük dert açabilir.
git servise orjınali ile değiştir derim, biliyorum 500 tl ama başa gelen çekilir.
98 Beygir.....
Valla daha önce yazmıştım kimse cevap vermedi ama yine bi soru sorayım..
Servis kitapçığına bakıyordum;
Rolanti Devri 1400 +/-100
olarak geçiyor. Motorumu almadan önce baktığım bütün motorlarda ve benim motorumda bu 1000-1050 arasındaydı hep.
Sizde durum nedir ? Hangi devirde rolantide ?
Sizin sorduğunuz sorunun belki resmi istatistiksel cevabı değil ama sürüş esnasındaki izlenimimi yazmak istiyorum. Motor ısındığında rolanti düşük de olsa problem yok. Ama rolanti ayarını belirtilen değer altına düşürürseniz ve motor ısınmadan yola çıkmışsanız performans kaybı oluyor. Hatta kısa süre sonra durmanız gerekirse stop edebiliyor. Yukarıda yazdığınız değerlerin yüz üstünde motorun çalışması daha performanslı ve atak. Yani dur, kalklarda. Ben kendi adıma rolantinin üst limitini tercih ediyorum. Yalnız biraz uzun km. yaptığınızda rolanti üst limitte ise motor bir hayli devirleniyor. Bunu benzin tasarrufu için sorduysanız cevap olmamıştır ama performans ve ataklık için benim tecrübem rolantiyi fazla düşürmemek gerektiğine dair. Tabii bu benim kişisel tecrübem.
Nihayet zaten ilk çalıştırmada motoru jikle ile ısıtıyoruz sanırım. Bunun motoru da uzun ömürlü yaptığını okumuştum.
Cevap için teşekkürler, ben benzin zarfiyatı ya da performans bakımından değil de normal kullanım açısından sormuştum.
Hazır yeri gelmişken bakımı anlatayım.
Mobil Extra 10W 40 motor yağı konuldu. (Yağ Fİltresi, Hava Filtresi, Buji değiştirildi). Vites geçişleri şu anda çok yumuşak.
Fren, debriyaj ayarı yapıldı. Debriyaj kavraması sanırım biraz daha yukarı alındı -yani debriyaj manetini daha çok gevşetmek gerekiyor-
Zincir yağlanıp temizlendi, ama gerildi mi bilmiyorum bi ara dışarı çıkmıştım o arada kaçırmış olabilirim ama çıkarken sorduğumda normal dedi sanırım gerilmedi.
Rolanti devri 1400-1500 arasına getirildi. Yukarıdaki bakımlarla birilikte eskisinden daha çok zevk veren bir hale geldi diyebilirim.
Bir sonraki bakım için debriyaj balatası değiştirme tavsiyesi verildi.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, bundan sonra zincir yağlama, yağ değiştirme, gibi işlemleri kendim yapmak istiyorum.
Bakımını kendi yapanlar bakımdan önce beni de çağırırsa sevinirim bir iki birşey kaparım sizden ;)
Benim boyum 1.78 ayaklarım yere tam basıyor. Dolayısıyla motora bacaklarınızla da hakim olabiliyorsunuz. Ama illa bineceğim derseniz duruşlarda hafif yatık olması gerek ki bu tehlikeli bir durum ortaya çıkarabilir.
Bir de otomatik veya rotary viteslerden sonra düz vitesli motor kullanmak biraz daha tecrübe gerektiriyor. Yani bir alışma evresine ihtiyaç var.
Bu arada CBF 250 küçük bakımlarını yaptığınız sürece sizi asla yolda bırakmaz. Ancak Mete Han nickli arkadaşa katılıyorum. CBF 150 iyi bir seçim olabilir. Mutlaka ısrar ederseniz selede bir modifiye orijinalliği bozar ve oturuşunuz biraz sert olur ama yine de iki, üç santim kazanabilirsiniz. Tabii bu tartışmalı bir konudur. Ben olsam yapmaz, kendime uygun bir motor bakardım.
yok zeki cbf 150 de yan sanayi kullanıyordum, ancak hiçbir sorun çıkarmadı parçalar,
ancak motosikletin cc si yükselince insan tedirgün oluyor yan saniyi kullanmada,
bak zincir seti aldım, d.ı.d marka tam takım 250 tl, lastik aldık kuzenle çiftti 300 tl, her parçası orjınal
zaten bu aralar senin de bildigin gibi benim ön frende tutukluk vardı, yani tam kavramıyordu, bugun götürdüm tanıdık bir arkadaşa ön balatalar orjınal oldugundan hiç değişmediginden uzun saplamanın birisini çıkarmadık,
onun için balata değişimide şimdilik kaldı,
kendim el atıp yapacağım bu işi,
ön balata fiyatı 60 tl orjınal.
98 Beygir.....
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 1 yıldır Yamaha YBR125 kullanıyorum ve çok memnunum. İdealim ise Yamaha FZ6 Fazer, fakat maddi sebeplerden en azından 1-2 yıldan önce pek mümkün görünmüyor.
Fazer'a geçene kadarki süre içinde kullanmakta olduğum ve çok memnun olduğum YBR ile devam etmek ile uygun fiyata bulduğum 2005 model, siyah renkli, yaklaşık 20.000 km'de bir CBF250'ye geçiş yapma konusunda biraz kararsız kaldım.
Siz olsanız ne yapardınız? Tavsiyelerinizi bekliyorum...
Bence çok farkeder....Özellikle yokuşlarda ..Ama doğrudan fazera geçiş de düşünülebilir. Sonuçta cbf alacaksın o da zamanla değer kaybedecek yine satacaksın fazer alacaksın...
Bu motorda egzantrik gergisi problemi var! Herkesin basina geliyor, ben de yasadim. Yasamayan varsa parca aramaya hazir olsun.. Yasamam diyen varsa eski mesajlari okusun.. Ama buyuk bir problem degil, elbette cozulebiliyor.
CBF250'yi her zaman tavsiye ederim, kullananlar bilir YBR ile alakasi yoktur. Gecis motoru olarak alinabilir.
Bu arada Sirkeci Aydin Motor'da her parcayi, her kalitede bulabilirsiniz..
Ben CBF150 den sonra CBF250'ye geçmiş kullanıcalarla da konuştum. Kimse CBF150 ile başladığı için pişman değil fakat uzun yolda çok yorulduklarını, zorlandıklarını CBF250 ile çok daha rahat yol aldıklarını anlattılar. Bir kamyon ya da otobüs sollamak işkence diye bahsediyorlardı.
herkese merhabalar. ben antep islahiyede asker öğretmenim, önümüzdeki yaz başında yada mart gibi bi motosiklet almayi düşünüyorum. enduro istemiştim ama, fiyat - yakıt- yedek parça durumları biraz korkuttu. alacağım motosiklet uzun yolda yormasin, az yaksin ve en önemlisi yedek parça ve servisde sorun yaratmasin istiyorum. ama önemle üstüne durduğum nokta, iki kişi ve yüklü (yan ve üst çantalarla) rampaya gelince bayilmasin. bu yüzden torklu bi motor alayim dedim. bahsettiğim servis, yakit tüetimi, yedek parça bulunabilirliği ve anlattiğim yönlerde cbf 500 mü alayim 250 mi? siz 250 cbf yi nasil bilirsiniz? kullanmiş yada hala kullanan arkadaşlardan detayli ve açıkayici bilgiler bekliyorum, okumaktan üşenmem
teşekürler...
Altımızda MOTOCİKLET, aklımızda MOTOSİKLET...
Ben cbf250 yi başlangıç motoru olarak kullanıyorum ve oldukça memnunum...hem motor kullandığınızı hissediyorsunuz,hem uzun yolada gidebilecek bir motor...
ama.... evet aması,parça fiyatları... biraz pahalı...
güzel motor,yakışıklı motor,işlevsel motor,sorun çıkarmayan motor...ama sorun çıkaırsa biraz tuzlu olan motor...
Ben motorumdan memnunum az yakar,seri motor,yola gelir... herşeye rağmen,yine olsa yine cbf 250 alırım.
cevabınız için teşekkür ederim, peki iki kişi ve yan çantalarla topcase dolu iken, yokuş çıkması nasıl? uzun yol yaparken en uyuz olduğum şey yokuş çıkarken performans düşmesi. cbf250 ile dediğim durumda kaça kadar düşer hız? ben 85 ve artçıımda 60 kilo, çantalarda 50 kiloyu geçer, uzun yol yüklü rampa tırmanışı nası? yoksa düz yolda gayet memnun herkes.
cevaplar için şimdiden teşekkürler...
Altımızda MOTOCİKLET, aklımızda MOTOSİKLET...
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)