Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Haziran 2009, 22:53
#1301
Bir sorunum var ama sizlere bir danışayım sonra servise gideyim istedim.
Motor ilk çalıştığında boş vitesten 1 e atınca stop edebiliyor. Yüksek gaz vererek bunu idare ediyorum. Birinci viteste elim debriyajı köklemişken ise motor hafif hafif kendini öne atıyor. sanki debriyaj bir yerde tam ayırmıyor gibi.. Ayarla gidecek birşey mi acaba yoksa bana servis yolları mı gözüktü bu parasızlıkta ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:04 PM ----------
kirpi_e adlı üyeden alıntı
Bir sorunum var ama sizlere bir danışayım sonra servise gideyim istedim.
Motor ilk çalıştığında boş vitesten 1 e atınca stop edebiliyor. Yüksek gaz vererek bunu idare ediyorum. Birinci viteste elim debriyajı köklemişken ise motor hafif hafif kendini öne atıyor. sanki debriyaj bir yerde tam ayırmıyor gibi.. Ayarla gidecek birşey mi acaba yoksa bana servis yolları mı gözüktü bu parasızlıkta
?
Kendin sor kendin cevapla gibi olacak ama, bu konuda ben tek değilmişim sanırım.. Başka bir forumdaki bir CBF250 kullanıcısından alıntı;
Bu arada kronik sorun mudur yoksa bana has bir sorun mudur bilemiyorum ama motoru sabahları olduğu yerde ısıtırken eldivenlerimi takabilmek için vitesi boşa alıyorum. Debriyaja sonuna kadar bastığım halde 1. vitese geçirdiğim anda motorda çok küçük bir süerliğine de olsa bi ileri doğru atılma eğilimi oluyor....
Ve bu mesaja cevap olarak
Iısnma için jigle çekili durumda ise rölanti devri bir miktar yükselir. Normal rölanti devirleri üzerinde boştan 1. vitese atarken, motorun ileri atılacakmış gibi davranması normal. Daha yüksek rölanti devri, daha atılgan ve daha kemikli 1. vites geçişi demektir.
Demiş daha tecrübeli bir abimiz... Sürüş güvenliğimi tehlikeye atmadığına göre 18000 bakımına kadar sabretmem doğru olur kanaatindeyim.
Reklamlar
-
03 Haziran 2009, 12:56
#1302
Boş vitesten 1.vitese geçerken; devir yükseldikçe geçişin sertliği artacaktır.
"Daha yüksek rölanti devri, daha atılgan ve daha kemikli 1. vites geçişi demektir." görüşüne katılıyorum.
Bu konudaki tavsiyem; motor ısındıktan sonra, jikleyi kapatıp, vitese almanız ve yola çıkmanız! Bu sayede yağ çalışma sıcaklığına yaklaşır, motoru daha iyi korumaya başlar ve vites geçişinin verebileceği zararları önlemiş olursunuz.
-
03 Haziran 2009, 21:32
#1303
Selam arkadaşlar
Bugün şantiyemdeki mekanik arkadaşa 1. viteste ileri atılma durumunu danıştım. Şanzıman yağının ısınana kadar kıvamlı olduğunu akışkanlığının daha az olduğunu bu yüzden motor- yağ soğukken yapmasının normal olduğunu söyledi. Gerçekten de motor ısınınca bu sıkıntıyı yapmadığını gözlemledim.. Kara şanzıman denilen şeye has bir durum bu sanırsam..
-
03 Haziran 2009, 22:49
#1304
freez544, motorun hayırlı olsun. CBF250 hakkında yazılacak pek bir şey yok. Bakımlarını zamanında yaptır. yağını zamanında değiştir ve motorda da 130 km hızı geçmemeye çalış. Hiç bir sıkıntı yaratmaz.. Ancak motorda yeniysen çalıştırmayla alakalı sana bir bilgi vereyim bildiğim kadarıyla. Motorun soğukken jikleyi 30-40 sn den fazla verme. ve motorun ısınmadan yani 3-4 km kadar yol yapmadan motorunu çok zorlama. uzun km ler boyunca rahatlıkla ve sorunsuz kullanabileceğine inandığım bir motor.
rüzgarın bol olsun.
-
04 Haziran 2009, 01:45
#1305
teşekkürler adasel.
verdigin bilgiler için teşekkür ederim.... bizde artık yavaş yavaş ögrenecez...inşallah kazasız belasız bir şekilde...
-
04 Haziran 2009, 20:04
#1306
freez544 cok dogru bı karar vermısın hayırlı olsun unutmadan senı uyarıyım motoruna benzın ve yagını koymazsan yolda kalırsın :D
-
04 Haziran 2009, 22:19
#1307
böylesi daha acıklayıcı olmuş crayzy_81 )))
-
04 Haziran 2009, 23:07
#1308
freez544 adlı üyeden alıntı
böylesi daha acıklayıcı olmuş crayzy_81
)))
bu mtor ıcın en acıklayıcı sey o olur sanırım
-
08 Haziran 2009, 02:20
#1309
Arkadaşlar ben yeni bir cbf 250 kullanıcısıyım.motorumun ön ve arka lastiğinide değiştirmek durumundayım.Bana tavsiye edilen lastik "Duru" marka.fiyat olarakda arka lastik:105 TL,ön lastik 90 TL.
Açıkcası ben yeni bir motorcuyum ve deneyimim fazla değil...o yüzden sizden tavsiye bekliyorum.ne dersiniz Duru marka lastik iyimidir?fiyat olarak ne diyorsunuz? önerebileceğiniz marka varmıdır? ve fiyatlarını nedir?
Valla aldığımdan beri motora para harcıyorum,hayalimiz dedik motoru aldık ama önceki sahibi ne pis kullanmış yahu...
-
08 Haziran 2009, 07:08
#1310
mandarake adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ben yeni bir cbf 250 kullanıcısıyım.motorumun ön ve arka lastiğinide değiştirmek durumundayım.Bana tavsiye edilen lastik "Duru" marka.fiyat olarakda arka lastik:105 TL,ön lastik 90 TL.
Açıkcası ben yeni bir motorcuyum ve deneyimim fazla değil...o yüzden sizden tavsiye bekliyorum.ne dersiniz Duru marka lastik iyimidir?fiyat olarak ne diyorsunuz? önerebileceğiniz marka varmıdır? ve fiyatlarını nedir?
Valla aldığımdan beri motora para harcıyorum,hayalimiz dedik motoru aldık ama önceki sahibi ne pis kullanmış yahu...
Eski CBF150 lerimde Duro marka lastik vardı, fabrika çıkışından. Birgün beni düşürene kadar çok memnundum.
Duro lastikler çok yavaş ısınıyor ve yol tutuşu zayıf. Azıcık nemli yol görse başlıyor kaymaya..
Maddi imkanınız el verirse Michelin ya da Metzeller tavsiye ederim. Ben eski Duroları Michelin ile değiştirmiş ve çok memnun kalmıştım...
-
08 Haziran 2009, 08:03
#1311
mandarake adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ben yeni bir cbf 250 kullanıcısıyım.motorumun ön ve arka lastiğinide değiştirmek durumundayım.Bana tavsiye edilen lastik "Duru" marka.fiyat olarakda arka lastik:105 TL,ön lastik 90 TL.
Açıkcası ben yeni bir motorcuyum ve deneyimim fazla değil...o yüzden sizden tavsiye bekliyorum.ne dersiniz Duru marka lastik iyimidir?fiyat olarak ne diyorsunuz? önerebileceğiniz marka varmıdır? ve fiyatlarını nedir?
Valla aldığımdan beri motora para harcıyorum,hayalimiz dedik motoru aldık ama önceki sahibi ne pis kullanmış yahu...
Kendi orjinal lastiğinide takabilirsin Pırelli ben çok memnundum cbf 250 varken.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
08 Haziran 2009, 13:10
#1312
mandarake adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ben yeni bir cbf 250 kullanıcısıyım.motorumun ön ve arka lastiğinide değiştirmek durumundayım.Bana tavsiye edilen lastik "Duru" marka.fiyat olarakda arka lastik:105 TL,ön lastik 90 TL.
Açıkcası ben yeni bir motorcuyum ve deneyimim fazla değil...o yüzden sizden tavsiye bekliyorum.ne dersiniz Duru marka lastik iyimidir?fiyat olarak ne diyorsunuz? önerebileceğiniz marka varmıdır? ve fiyatlarını nedir?
Valla aldığımdan beri motora para harcıyorum,hayalimiz dedik motoru aldık ama önceki sahibi ne pis kullanmış yahu...
Motorla birlikte Pirelli MT 75 orjinal olarak gelir. Viraj, frenaj, ıslak-kuru zemin çok memnunum.
Şu anda yine bir takım MT 75 getirttim İstanbul'dan. Montajı yapılıyor. Sirkeci Aydın motor'da bulabilirsiniz...
-
08 Haziran 2009, 18:46
#1313
viper_1 adlı üyeden alıntı
Motorla birlikte Pirelli MT 75 orjinal olarak gelir. Viraj, frenaj, ıslak-kuru zemin çok memnunum.
Şu anda yine bir takım MT 75 getirttim İstanbul'dan. Montajı yapılıyor. Sirkeci Aydın motor'da bulabilirsiniz...
Tavsiyen için teşekkür ederim viper...MT 75 fiyat olarak nasıldır?yazabilirsen sevinirim...en azından karşılaştırma yapıp ona göre karar verebilirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:46 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:42 PM ----------
kirpi_e adlı üyeden alıntı
Eski CBF150 lerimde Duro marka lastik vardı, fabrika çıkışından. Birgün beni düşürene kadar çok memnundum.
Duro lastikler çok yavaş ısınıyor ve yol tutuşu zayıf. Azıcık nemli yol görse başlıyor kaymaya..
Maddi imkanınız el verirse Michelin ya da Metzeller tavsiye ederim. Ben eski Duroları Michelin ile değiştirmiş ve çok memnun kalmıştım...
Metzeller'i forumda çok övüyolar ama fiyat olarak biraz pahalıdır diye düşünüyorum..malum motoru yeni aldım ve üzerinede parada harcadım,tam keyfini sürecem derken iki lastiğimde baya inmeye başladı...gerisi malum...yeniden masraf...
-
08 Haziran 2009, 23:35
#1314
mandarake aynı dert bende de var bende araştırdım metzeler ön arka 165€ +kdv ,..
kore malı bir marka var shımko hiç kimse tavsiye etmiyor:( michelin sordum 450 ytl kdv dahildi galiba bostancı buz motorda,pirellide hemen hemen aynıdır belki biraz daha ucuz olabilir. bende araştırıyorum bakalım....
-
09 Haziran 2009, 03:29
#1315
Pirelli MT 75 (ön + arka) ; 300 YTL civarında fiyatı var. Daha hesaplı da bulunabilir..
-
10 Haziran 2009, 00:03
#1316
arkadaslar motorumu satıyorum askerlıgım yaklasıyo dıye bu gunlerıde gorecekmıydım
http://www.motosiklet.net/forum/sati...cbf-250-a.html
-
10 Haziran 2009, 09:57
#1317
viper_1 adlı üyeden alıntı
Pirelli MT 75 (ön + arka) ; 300 YTL civarında fiyatı var. Daha hesaplı da bulunabilir..
Bencede en uygunu..
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
12 Haziran 2009, 19:56
#1318
arkadaşlar lastik alırken lastiğin üretim yılına dikkat edin.. 2009 üretim lastik seçin..
-
12 Haziran 2009, 22:40
#1319
-
13 Haziran 2009, 01:02
#1320
arkadaslar motokrum satılık haberınız olsunn....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler