Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1181
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    kingman30

    Bir de zincir sesinden rahatsızlık olduğunu söyleyenler var.Arkadaşım siz hiç Suzuki dl 650 Vstrom ve ya fazer ya da transalp görmediniz mi?Hiç mi yakınınızdan geçmediler.Bunlar piyasadaki en kral motorlar.Ben zincir sesi gelmeyen bi tanesini görmedim şimdiye kadar.

    CBF 250 nin özellikle ilk 1000 kmde çok rahatsız eden bir zincir şıkırtısı var.. sırf bu yüzden servise ilk binde 2 kere gittik ilerleyen kmlerde bu şıkırtı azalsada tamamen ortadan kalkmadı..

    Elbette zincir tahrikli motorlardan zincir sesi gelir bizim bahsettiğimiz şıkırtıyı anlamak için git bi gt 250 comete bin şöle bi 10 dakka dolaş sonra bide cbf e bin aradaki zincir sesi farkını çok daha iyi anlayacaksın

    o saydığın tüm motorları kullandım hiçbirinde o şıkırtı yok.. kaldıki cbf "O" ringli zincir kullanıyo .. ona rağmen bu ses rahatsız etti bizi ..

    Ayrıca orjinal zincir daha 20000km görmeden değişim istiyo buda normal değil..

    Ortalama 25000-30000 dayanması lazım ..sonuçta bu motor no name bi alet değil HONDA

    binicisinin beklentisi yüksek. piyasada 3500-4000 tl"ye çin malları varken bu motora 8-9 bin bayılan kişi elbette bazı şeyleri irdeleyecek
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1182

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    cbf 250 yi zaten video aparatı takarak 0 100 km ölçümü yaptım.şu anda bilgisayarımda kayıtlı 12 sn den evvel 100 km çıkması mümkün degil sen motoru yeni almışsın biraz bin ögren sonra tartış istersen nerdeyse binmedigim motor kalmadı hem kendimin hem de arkadaşların sayesinde (saolsunlar) epey bir tecrubem var. kafadan atma bir şey yok yıllık 20 bin ile 30 bin km arası yol yapmaktayım sadece zevki olarak uzun yol 600 gibi hızlanır demişsin 600 lüge binde bu sözünü tekrar düşün derim. bu arada oralarda dylan 150 ye denk gelirsen bir yarış cbf 250 ile beraber kalktıgını görünce anlarsın
    .
    tabiki eldekini görmeyince insan belindekini keser sapı zandedermiş onun gibi
    bu arada sen sevdiysen sorun degil bin sana binme falan dedigim yok

    5 ytl ye ben ona vercegime 8 e bandit alırım yakıtı da senin cbf ile aynı yakmazsa sana bu motoru hediye ederim.
    yanlız cbf nin son süratlerinde gidecegiz.



  3. #1183
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf 250 yi zaten video aparatı takarak 0 100 km ölçümü yaptım.şu anda bilgisayarımda kayıtlı 12 sn den evvel 100 km çıkması mümkün degil sen motoru yeni almışsın biraz bin ögren sonra tartış istersen nerdeyse binmedigim motor kalmadı hem kendimin hem de arkadaşların sayesinde (saolsunlar) epey bir tecrubem var. kafadan atma bir şey yok yıllık 20 bin ile 30 bin km arası yol yapmaktayım sadece zevki olarak uzun yol 600 gibi hızlanır demişsin 600 lüge binde bu sözünü tekrar düşün derim. bu arada oralarda dylan 150 ye denk gelirsen bir yarış cbf 250 ile beraber kalktıgını görünce anlarsın
    .
    tabiki eldekini görmeyince insan belindekini keser sapı zandedermiş onun gibi
    bu arada sen sevdiysen sorun degil bin sana binme falan dedigim yok

    5 ytl ye ben ona vercegime 8 e bandit alırım yakıtı da senin cbf ile aynı yakmazsa sana bu motoru hediye ederim.
    yanlız cbf nin son süratlerinde gidecegiz.


    Bandit 8 bin lira diyosun.1998 model banditlerden mi bahsediyosun.Anlamadım.Sahibinden.com'da 2006 model banditler 11.000 den başlıyo.Hem de 20.000 km altında yok.Senin dediğin fiyata anca 1998 model bandit alırsın.Onu alacağına sana 1998 model R6 alalım.Bizim burda var merak etme hemen ayarlarız.Gazı açtınmı gök gürültüsü gibi gürlüyo.Ama işi bilenler eski model japonlardan uzak durun diyo.Ha bide 9.000 Lira civarında 2003 model bandit s'ler var.Ancak onlardan da 30.000 km altında satılık yok.Onun yerine git 11.000 Liraya 10.000 km'de fazer al.Fazerin piyasası çok güzel.İstediğin zaman rahatlıkla satarsın.Satamasan da ömür boyu binersin.Binecek fazerden daha iyi motor mu bulacan.

    Sonuçta bütün kapılar fazere çıkıyo.Piyasası en sağlam.En kolay alınıp satılan.10.000 km altında ikinci elleri bulunabilen fazerdir.5 bin liraya cbf250 alacağıma 8 bin liraya bandit alırım diye insanların aklını çelmekten başka birşey yapmıyosun.CBF250'ye haksız eleştiriler yapıyosun.Bozuk asfaltta arka atma diye birşey yok.Motorda herhangi bir dengesizlik yok.Frenler taş gibi.Yol tutuşu mükemmel.Hızlanması güzel.

    CBF250 ile banditi yakıt tüketimi konusunda karşılaştıralım demişsin.CBF250 dip gaz gidecekmiş.Tamam kabul ediyorum.Ancak sende banditin gazını kökleyeceksin.4 silindirle dip gaz nasıl yakıyomuş bakalım.CBF250'nin iki katı yakmazsa ben de sana istediğin motoru hediye ederim.

  4. #1184

    Üyelik
    01 Kasım 2006
    Şehir
    Trabzon-KARMOK
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    acunO senin bu yazdıklarını honda görse senin mahkemeye verir ya bi motor için bu kadar atılıp tutulmaz.sen CBF 250 değil sanki Mobileti anlatmışsın.ya ben kilolu vaolmama rağmen 0-100 9 saniyede çıkıyorum.sen neden bahsediyon allah aşkına.senin bindiğin CBF i sen ya pertten aldın yada sana CBF yerine başka motor satmışlar ayıptır günahtır yolda giderken adamın kafasına cbf kadar taş düşer yapmayın allah aşkına.60 a yakın sayfa var şu sitede CBF 250 ile alakalı allah aşkına bi oku şu sayfaları senin gibi bu motor hakkında böle kötü konusan varmı. Bu motor piyasada ıspatlanmış Motordur kim ne derse ben bi sitede okumuştum Cbf 250 almadan önce araştırmalarım sırasında adam kuryede çalışıyormuş 100,000
    yi devirmişler üstüne 90,000 daha yapmışlar ve bu anlatan kişi işten ayrılmış ve halen daha o motoru görüyorum diyor . bURDAN anlayın motorun sağlamlığını.daha ne diyeyim.
    <<<<KARADENİZ MOTOSİKLET KULÜBÜ>>>>
    (((((((((((( www.karmok.com ))))))))))))

  5. #1185

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    2003 model 30 bindeki bandit sıfır 2 tane cbf eskidir. race makina ile kıyaslama bu motorlar uzun yol motoru 300 bin km gider anlatabildim mi bilemiyorum istedigin servise sor banditi
    cbf 250 ancak mz 251 ile kıyaslanabilir bence degeri ancak onu tutar
    lafım hondaya degil cg 125 ve cbr 900 rr 2006 cbr 600 f im oldu fakat cbf 250 hondanın yüz karasıdır

    bu arada hondayı sfır aldımmmmmm


    bu motor 135 lik ama sizin cbf dediginiz motoru eskitir ister hızda ister dayanıklıkta ne gerek var 4 milyar 5 milyar bağlamaya 2 bine al bin işte hız işte dag taş iste uzun yol

    bende pejo var okadar dayanıklı ki 100 bini devirdi 1992 model
    bumudur dayanıklılık serviste bozulan parçayı degiştir degiştir kullan bence masrafsız binmek dayanıklı lıktır

    sizin dayanıklı dediginiz motorun hemde 19 binde motorunun serviste yarılmış eksantirik zinciri degişimi için çekilmiş fotolarıda koyacagım bu motor benim cbf degil
    hani benim ki turşuydu ya başka bir motorun çektim fotolarını

    ZENCİYE SORMUŞLAR BEBEGİN NE RENK DİYE ABBAĞIM APPAK demiş o misal kimse motorunu kötülemek istemezz

  6. #1186

    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    CBF 250 i sattık 600f te sıra :)
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2003 model 30 bindeki bandit sıfır 2 tane cbf eskidir. race makina ile kıyaslama bu motorlar uzun yol motoru 300 bin km gider anlatabildim mi bilemiyorum istedigin servise sor banditi
    cbf 250 ancak mz 251 ile kıyaslanabilir bence degeri ancak onu tutar
    lafım hondaya degil cg 125 ve cbr 900 rr 2006 cbr 600 f im oldu fakat cbf 250 hondanın yüz karasıdır

    bu arada hondayı sfır aldımmmmmm


    bu motor 135 lik ama sizin cbf dediginiz motoru eskitir ister hızda ister dayanıklıkta ne gerek var 4 milyar 5 milyar bağlamaya 2 bine al bin işte hız işte dag taş iste uzun yol

    bende pejo var okadar dayanıklı ki 100 bini devirdi 1992 model
    bumudur dayanıklılık serviste bozulan parçayı degiştir degiştir kullan bence masrafsız binmek dayanıklı lıktır

    sizin dayanıklı dediginiz motorun hemde 19 binde motorunun serviste yarılmış eksantirik zinciri degişimi için çekilmiş fotolarıda koyacagım bu motor benim cbf degil
    hani benim ki turşuydu ya başka bir motorun çektim fotolarını

    ZENCİYE SORMUŞLAR BEBEGİN NE RENK DİYE ABBAĞIM APPAK demiş o misal kimse motorunu kötülemek istemezz

    orda dur ıste yeter artık tamam bende yazmıyım yazmıyım dedım ama rx135 koyunca ısler degıstı sımdı 20 dakka once sapancadan geldık hemde hıc hesapta olmayan bı gezıydı benım motorum cbf 250 hakan arkadasın motoru (RX135) kı hakan kadar temız bakımlarını yapan hatta turkıyede hakanınkı kadar temız rx 135 i bulunan cok az ınsan vardır velhasıl umammadıgımız bı anda sapanca ya gıttık gıderken rx gazı actıgı zaman basıp gıdıyodu sonramı aradan 15-20 sanıye sonra rx gerıde kalıyodu bu motorlar uzun yola gıdemez nasıl uzun yolagıder dıye bılıyosun anlamıyorum ıyıce sacmaladın yahuuu yanı bıyere kadar dostum cocugun motoruna bısey olmasın dıye 4 yerde mola verdık ayıptır yaa zaten olan da donus yolunda oldu motor sıstı nıyee asırı zorlandı motor gıtmıyo gelene kadar kafaları kırdık zaten benım hondaya ben bakmıyorum zaten o yolu bılıyo ıstedıgı gıbı gıder dıyorum sende tumusun rx 135 uzunyola gıder hız yapar falan fılan dıye sallamısın salla bakalım nereye kadar gıdıcek bu arada motorcu cıhan ve kingman30 arkadasıma katılıyorum motorun neoldugunu bılmeden bagrı yorum yapma ben duyduguma ınanmam bugun gordum ne oldugunu ona ınanırım haaa hızlı eve gercekten hızlı cunkı 2 zamanlı ama bıyere kadar hadı cıkalım en kral rx 135 getır düzce ankara yapıcaz hıc durmucaz ankara son otoban cıkısında bekler ılk gıden donuste yenılende motoru bırakır gelır varmı aranızda oyle bı arkadas ????? dıyosun kı motorum 12 sanıyede 100 ancak goruyo yuuuhhh yanı yuhhh ben 71 kıloyum 9 sanıyeyı gecerse ben motoru yakarım oldugu yerde tabırıs caizze kopek gıbı gıdıyo su senın vıdeonuda cok merak ettım koyda nasıl kullandıgına bakalım enn yakın zamanda sana 2 kısı bınerek vıdeo cekıcem aparatım yok cunkı ozaman gorcen tamam mı dostum hondayıda artık bukadar kotuleme yada ıllada kotuluceksen gıt baska bıyerde kotule burası sacmalıkların yerı degıl

  7. #1187

    Üyelik
    02 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gsx1300r hayabusa 2010
    acun0 söylediklerinin %75 ine katılıyorum.fenaa taşlamışsın cbf250yi. ee haliyle yoğurtçu yoğurduna ekşi demiyor

  8. #1188
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Taşlayın taşlayın da mantıklı taşlayın biraz.Siz derdinizin ne olduğunu bilmiyosunuz.Ben sizin yerinize söyleyeyim.Tek silindirli titreşimli motorlar sevilmez.Ben bu motorun üzerinde bir gün içerisinde 5 saat geçirdim.Aynı gün otobanda 125 yaptım.Şehir içinde gezdim.Toplam 200 km gezdim.Rahatsız olmadım.Ancak sonuçta titreşimli bir motor.Bilinçaltında dürten şey de bu zaten.CBF250 nin yanında yamaha mt03'ün titreşimini düşünsenize.O adamlar ne yapsın.Daha motor rolantideyken titriyo.Yamaha gibi bir marka 13.500'den sıfırlarını sattı.Kaç tane görebiliyosunuz etrafınızda.Hadi uygun fiyatına aldanıp alan aldı.Şimdi ikinci el ilanlarına bakın.3.000 km'yi doldurmadan 2.000 Liralık aksesuarlarıyla birlikte 10.500'e satanlar var.İkinci elde 5.000 km'yi geçen MT03 yok.BMW gibi bir marka bile f650 gs'de tek silindirden vazgeçip iki silindirliye döndü.Ki CBF250'nin titreşimi bu motorların yanında sıfır kalır.Çinli motorlardaki gibi ellerin dizlerin uyuşmasına sebep olacak bir titreşim kesinlikle yok.

    Bana deyin ki bu motorun titreşimini sevmiyoruz.Siz neyi eleştirdiğinizi bile bilmiyorsunuz.Yol tutuşu iyi değil diyorsunuz , tam tersi yol tutuşu , ağırlık merkezi mükemmel.Arkası savruluyo diyosunuz , alakası yok.Zincir sesini ben transalpte de fazerde de 20 metre uzaktan duyuyorum.CBF250'yi kullanırken zincir sesini ancak duvar gibi sesi yansıtan bir yerden geçerken duyabiliyorum.Bazılarında daha şiddetli olabilir.Ancak bende fazla yok.Diğer konularda yapılan eleştiriler ipe sapa gelmez saçmalıklar.Zaten CBF250'ye başka bir motoru rakip gösteremiyosunuz.8.000 liraya bandit varmış.Ona bakarsan ben size 8.000 liraya transalp de göstereyim , r6'da göstereyim.Ancak dikkat edin alınca elinizde patlamasın.

    Sonuç olarak cbf250 uzun yolda üzmeyecek kadar yeterince hızlı , yol tutuşu dengesi mükemmel , virajlara çok güzel yatan kıvrak bir motordur.Yakıt tüketimi çok uygun , uzun süre gezilerde şişmeyen yolda bırakmayan sağlam bir motordur.Ancak rahatsız edici olmasa da sonuçta titreşimli bir motordur.Kronik sorunları , çıkardığı masraflar da bence çok büyütülecek şeyler değil.Diğer yapılan eleştirilerin hepsi palavradan başka bir şey değil.

  9. #1189

    Üyelik
    02 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gsx1300r hayabusa 2010
    kingman30 peki yeni aldığın cbf 250 yi çok memnun kaldığın içinmi hemen satışa çıkardın
    kimi sever kimi sevmez. kimi çok memnun kalır ,kimisi bin pişman olur. her motorun öyle yada böyle kusurları olur.küçük kusurlar kimine çok büyük gelir,midesini bulandırır ve yerden yere vurur. cbf 250 nin üretimide şuan yok galiba. ama parça fiatları cidden çok pahalı !!

  10. #1190
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Alıntı blue white adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kingman30 peki yeni aldığın cbf 250 yi çok memnun kaldığın içinmi hemen satışa çıkardın
    kimi sever kimi sevmez. kimi çok memnun kalır ,kimisi bin pişman olur. her motorun öyle yada böyle kusurları olur.küçük kusurlar kimine çok büyük gelir,midesini bulandırır ve yerden yere vurur. cbf 250 nin üretimide şuan yok galiba. ama parça fiatları cidden çok pahalı !!
    Evet işte ben de onu diyorum.Saçma sapan yerlerden eleştirmeyin.Gözünüzde büyüttüğünüz olumsuz yönünü yazın.Bazılarında parça değişimi olmuştur.Masrafı canını yakmıştır.Eleştirebilir.Bazılarında zincirden ses geliyodur.Eleştirebilir.Bazılarına titreşimli gelebilir.Ancak bazıları da benim gibi 5 saat aralıksız kullanımdan sonra rahatsız olmayabilir.Ancak yol tutuşu kötü , arkası savruluyo , yakıtı çok gibi aslı olmayan iddialara da ben inanmıyorum.Belki de adamın arka lastiği balon yapmıştır.Viraj dönerken arkası savrulmuştur.Kalkıp burda bütün CBF250'leri aynı kefeye koyuyo.

    Ben motorumu sattım zaten.Birinci sebebi ailevi baskılar nedeniyle araba alacak olmam.İkincisi ise cc yükseltmek.Bir sonraki motorum yüksek ihtimal fazer olacak.Tabi ki seneye.Bu sene kapalı kutuda gezmeye devam.Başlangıç motoru olarak cbf250'yi herkese tavsiye ederim.cbf150'nin sıfır fiyatının 3800'ü bulduğu bu devirde herkese cbf250 ile sağlam bir başlangıç yapmalarını tavsiye ederim.Yol tutuşu , ivmelenme , frenleme , virajlara yatma nedir cbf250 ile öğrenin.Ancak ondan sonrası fazerden şaşmayın.Sakın başka ara cc'ler aramayın.Herkese hayırlı sürüşler.....

  11. #1191
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    Acun0 arkadaşım;

    Arkadaşım kusura bakma ama bu yazdıklarımı da sakın hakaret olarak alma.. Buraya yazdığın onca şeyi okudum da aklıma şunlar geliyor: Sen ya çok pimpiriklisin ki başına bukadar olay bu pimpiriğin yüzünden gelmiş ya senin hiç cbf250 motorun olmadı burda motoru kötüleyerek piyasayı düşürmeye çalışıyosun -ki bu mümkün bile değil- ya da cidden bir ağrıza var sende fena halde takıntı yapmışsın!!!! Baksana avatarın bile cbf250 ve sabah akşam bu topiktesin. Birde üstüne üstlük kalkmış burdaki insanların motorunu henüz elden çıkaramadıkları için eleştirilerini bile yumuşakça yaptığını söylüyorsun. BU bence çok ayıp. Şunu sana belirtmek isterim, ben bu topicte bilgi paylaşmak için varım. ticari kaygılarım da yok. Benim motorumu satamamak gibi bir derdim yok. sıkıntı yaşasam yaşadım derim. şu an istesem müşterisi hazır bile. Şunu bil, insanların motorlarıyla alakalı hiç problemi olmasa bu topicler zaten olmazdı ya da böyle 60 sayfayı bulmazdı. farkındamısın bilmiyorum ama bu sadece cbf250 için değil yüzlerce motor modeli için geçerli. dikkat ettiysen her motorun problemi olur. servisle alakalı, yedek parçayla alakalı, kullanıcıyla alakalı.... v.s. İstersen Fazer'ın da topiğine bak. onunla alakalı bile onlarca yaşanılan sıkıntı okuyacaksın.

    Ben senin burda yazdıklarının samimiyetine inanmıyorum. Öyle bir yazmışsınki çin malı en dandik motordan bile daha kötü bir hale sokmuşsun bu motoru. İnsanlar aptal değil. bağzı şeylerin farkına varabiliyorlar. senin anlatmana göre o kadar çok sıkıntı-problem yaşamışsınki bu motorla, üzerindeki her bir somun ve hatta pul bile sanki ağrıza yaratmış Komik valla

    bize kalkmış Hyosung daha iyi falan diyorsun. sen öyle bil. biraz fazla devirli kullanıldığında ortalama 12bin kmde krank kırdığını (bu gt250 ve 250r ların kronik problemidir), hatta yataklarına zarar verip tamir bile edilemez hal bile alabilir olduğunu bilmiyorsan hyo ların sen git hyo al. evet ben de istiyordum hyo, çok araştırdım cbf250 ile gt250 arasındaki kıyaslamayı. gözümün zevki hyodan yana olduğu halde gittim cbf250 aldım ama. Hyo larda vibrasyon yok diyorsun. birtane 15 bin km ye gelmiş bir hyo bul ve bin üstüne dene derim. ozaman bakalım nasıl zıngırtılar duyacaksın bizlede burda paylaş. ayrıca piyasada 90bin km ye gelmiş geçmiş çok cbf250 görürsün. ama ben 25binden yukarı hyo da görmedim.
    cbf parçaları da pahalı diyorsun. ben yazın ortasında motorum ağrıza çıkarıp küçücük bir parça bulunamadığından motorumu yatırmaktansa, 100 lira fazla verip motorumu o güzel havalarda yatırmamayı tercih ederim. cbf 250 parçaları her yerde mevcut. hatta Çek malı gayet kaliteli yan sanayi parçaları bile mevcut çok uygun fiyatlara. yedek parçanın pahalı olması, olmamasından iyidir.

    burda sayfalar yetmez cbf250 ye attığın her bir çamura karşılık cevap vermeye. arkadaşlar da yazmış bende yazmıştım 1-2 sayfa evel zincir sesi ile alakalı. sen bir transalp'in arkasından git arabayla da dinle zincir sesi nasılmış. sadece cbf250 de yok bu. bir çok motorda da var. şimdi zincir sesi var diye transalp e de kötü motor dersin sen millette ağzını bırakır başka yerleriyle güler burda )

    Cbf250 yi bir de banditle kıyaslamışsın ya. Güldürdün beni yine 120 km hızlarda cbf250 ve bandit aynı benzini yakıyor demişsin. yani 600 lük makine kadar yakıyor anlatımına göre. bu sadece cbf250 için geçerli birşey değil. yüksek cc li bir motor, 120 km gibi hızlarda hiç zorlanmayacağı ve daha alçak devirlerde çalışacağı için, düşük cc lerin son hızlarına yakın olan bu hızlarda, düşük cc li motorlar tam aksine daha yüksek devirlerde çalışır ve daha çok benzin yakarlar. bu senin örneğini mesela cbf600 ve cbf 500 arasında da kıyaslayabiliriz. yani 180 km hızlarda cbf 500, cbf600 den daha fazla yakar. aynı karşılaştırmayı 1400cc bir araba ile 2000 cc araba için de yapsak yine 1400cc araba daha fazla benzin harcar (uzun yol için konuşuyorum). tabii ki burada hızlar biraz daha düşerse olay tam tersine döner. 120 değil de 90 km ile giderken örneğin, cbf250 banditin yarısı kadar yakıt tüketir. yakıt tüketimi bu şekilde hesaplanmaz. bandit ile cbf250 yi şehir içinde kıyasla birde. cbf 250 çok daha az yakar şehir içinde de. ben de isterim 600 lük makine almayı. ama hem yakıt ekonomisinden dolayı hemde ne yazıkki şu krizden ötürü maddi yönden çok etkilendiğim için değil 3000 lira 1000 lira bile üzerine koyacak param yok şu aralar. bir çok arkadaşımızda ucu ucuna denk getirip alıyor cbf250 yi. yani 2-3 lira fazlası olsa insanların cebinde emin ol senin dediğin gibi yapar herkes

    Dedim ya attığın çamurları temizlemeye deterjan fabrikası kursak gücümüz yetmez silmeye. son bir şey daha söyleyip burda da konuyu kapatacam.
    cbf250 kötü motor du üretimden kaldırıldı demiştin. hayır alakası yok. Honda gibi dünya devi bir firma bu kadar problemli olsa bu motoru on binlerce adet bunca sene üretip satmazdı. cbf500 ve cbf250 şimdiki egsoz emisyon şartlarına göre uyumlu olmadığı için kaldırıldı. kötü olduğu için değil. yavaş yavaş bu emisyon şartları yüzünden de dünya da karbüratörlü araç kalmayacak yakın zamanda. ve bildiğim kadarıyla da yenisi geliyor yakında. enjeksiyonlu. ve doğal olarak biraz daha makyajlanmış olarak. sonuçta rakipleri yeni motorlar çıkardı 250cc sınıfında son yıllarda. bir şekilde rekabet etmesi lazım.

    benim motorum şu an tam 12bin km de. ve anlattığın problemlerin hiç biri başıma gelmedi. Allah da getirmesin. Ne ses var ne zangırtı var ne yağ kaçırıyor ne hararet yapıyor ne gidon kırıyor. bak bunu demişken aklıma geldi. tek elle kullanmaya korkuyorum demişsin bi yazında. Allah kısmet eder de karşılaşırsak birgün ozaman görürsün cbf250 iki eli bırakıp da nasıl dengeli kullanılıyor. hem de düşük hızlarda bile.

    uzun lafın kısası küçük ya da büyük problemler yaşanmasa bu topickler olmazdı. İllaki sıkıntı yaşanır. amaç burda birbirimize yardımcı olmak. diğer bir amaç da motor almaya niyetli arkadaşlara yazılarımızda kendilerine en uygun motoru seçmelerine yardımcı olmak. umarım benim bu yazımı sadece cbf250 kullananlar değil, motor almak için bu topicleri araştıran arkadaşlar da okur da naçizane fikirlerimden yararlanırlar inşallah.

    Ben doğru, dürüst, gayet de açık ve açıklayıcı yazdığıma inanıyorum

    sadece ben değil motorcucihan, kingman30, crazy_80 de güzel cevaplar vermiş. Bu 60. sayfayı unutmayalım arkadaşlar. cbf250 almak isteyen arkadaşlar varsa herzaman 60. sayfayı önerelim. okuyup onlar karar versin. bluewhite ve acun0 gibi arkadaşlarmı daha tutarlı konuşuyor ve haklılar yoksa bizlermi diye.

    Şunu da kesinlikle ekleyeyim insanlar da yanlış anlamasın. Söylemiştim yine söylüyorum, sorunsuz motor olmaz. Ama Sorunların çözümünü iyi bilmek ve paylaşmak gerek. Ben mak. mühendisiyim. Şu an çalıştığım firma Dünyanın en iyileri arasında sektöründe. Üretilen makinelerimiz sorun çıkarmıyormu, arıza yapmıyormu, sıkıntı yaşatmıyormu? Tabii ki bunlar oluyor. Ama bir makinenin ve markanın iyi olması, onun hiç sorun ve ağrıza çıkarmayacağı anlamına gelmez. Hiç bir makine Allah yapımı değil. İllaki sıkıntı yaşanacaktır. Ama iyi makine (iyi marka) daha az sıkıntı çıkarandır. Ve arıza ve sorunlarda daha hızlı çözüm sunan, daha iyi servis hizmeti verendir.
    Motobil bunu beğendi.

  12. #1192

    Üyelik
    07 Ekim 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    şu anda yok
    Ağzına ve eline sağlık.....Hiç üşenmeden oturup yazmışsın, tebrikler.... Tamamen katılıyorum

  13. #1193

    Üyelik
    18 Ocak 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda twister-ocakta pegasso
    nedir bu yazılanlar???

    arkadaşlar kardeşler..... ne saçma bir tartışma oluyor böyle... yani moderatör arkadaşımız bile taraf tutuyo... bu olmaz... yani biz de gidip o bahsettiğiniz motorların sayfasında mı sizin gibi atıp tutalım??? hangi motorun sorunu yok?? işin pisini çıkarmayın lütfen....

    beğenmeyen, beğendiği motorun sayfasına yazsın.... buraya değil... biz burada zaten kendi motorlarımızın sorunlarını ve iyi taraflarını birbirimizle paylaşıyoruz...ille de daha ileri işemek uğruna saçma ve gereksiz tartışmayı sürdürmeyenin.....
    [COLOR="Blue"][B]Dürtmediği sürece[/COLOR] [COLOR="Red"]şeytana[/COLOR] [COLOR="blue"]uymam[/COLOR].[/B]

  14. #1194

    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    CBF 250 i sattık 600f te sıra :)
    bence de 60.sayfa cbf 250 tamamıyle anlatan en guzel sayfa oldu ellerınıze saglık guzel bı tartısma oldu
    adasel bu arada nıckım crazy_81 -80 degıl yazılanlarıda bastan sona okudum ohhhh gıdeyım benım kara oglanı cıkarayım hele bı tur atayım kefyım dahada yerıne gelsın

  15. #1195

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    cbf 250 nin fiyatına göre kıyaslamalar yapılırsa benim bu motordan beklentim elbette çok olacak
    ben bu motorsikleti 2007 yılında sıfır kutusunda 7800 aldım.
    beklentim sizin bu forumlardaki yazılarınıza göre oldu. kimi 155 vuruyor, kimi çok seri, kimisi de bu paraları hak eden bir motor olarak bahsetmiş ben bu yazıları hatta cbf türkiye forumlarında da takip ederek aldım burda ilk cbf 250 motorunu getiren ben oldum. daha önce ne görmüşlüğüm nede binmişligim oldu fakat bu motoru aldıktan sonra onca parayı verdikten sonra malesef istediklerimi bulamadım.istedigim 10 şeyden 6 sını bulamadım
    haliyle sıfır aldığım için atacakta halim yoktu bir sene bazen severek bazende sevmeye çalışarak bindim arkadaşlarım görüntüsüne bayılıp onların sayesinde ancak bir sene sabredebildim fakat bu da yetmiyormuş gibi sorunları da duymamazdan gelemiyordum .motordan soğumaya başladım kullanmaktan zevk alamaz hale geldim. içim içimi yemeye başladı. satılıga çıkardım. bana soranlara sorunsuz motor diye yalan söylüyordum. alacak olana kötü bu motor alınmaz benim istediklerimi karşılamadı diyemezdim her insanın yaptığı gibi bak baktır motor bu işte dedim motora dıştan bakıpta bu motor kötü demesi mümkün degildi ayaklıgından dahi düşmemiş bir motordu kardeşimin bile binmesine izin vermemiş ilk yagını 100 km sonraki yagını 300 de 1000 km de ise yag ve filitresini degiştirmiş tim bakımına çok önem verip zincirleri için 2 tane ayrı ayrı markalarda zincir yagı almıştım. ve zincirlerimi her yolculuk başı ve sonunda önce zincir temizleme yagı ile temizler sonra kurulayıp zincir yagını saga sola siçratmadan tatbik ederdim.ve kurusun diye 1 saat motora binmezdim. motorun boyası için özel koruma cilası aldım ve motoru yıkamaktan sa nemli bezle siler sonra cilasını özenle yapardım.ve binmediğim zaman özel yaptırdıgım bir bez ile motorun üstüne tekrardan toz olmasın diye örtüsünü örterdim.hava yagmurlu olunca yada yerler çamur oldugu zaman motoru dışarı çıkarmaz dım.



    motor la bütünleşmek onunla ilgilenmek çok hoşuma giderdi. bütün motorlarıma aynı bakımı ve şefkati vermişimdir. verecegim de işte hikayem bu kimseyi yanıltmak yada üzmek degildir amacım bu benim şahsıma ait bir fikrimdir motorun üzerinde olmayan yada kafadan uydurdugum bir şey yoktur
    bende motorumun 0-100 sn videoları mevcuttur ama nasıl eklenecegini tarif eden olursa burada paylaşırım 0-100 12sn dir defalarca baktım irdeledim.


    bu arkadaşımın motoru hani benim kinde sorun çok du ya o yüzden

    debriyaj balatası ndan gelen garip seslerden dolayı birde eksantirik zinciri ile ugraşıyorlar

  16. #1196
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Tamam madem ki 60. ncı sayfa kapak olacak bende bişeyler eklemek istiyorum.Acun arkadaşım büyük beklentilerle büyük paralar vererek sıfır almış bu motoru.Son hız olarak 155 km'yi görmeyi ummuş.Bu konuda hak veriyorum kendisine.CBF250 yokuş aşşağıya bile 155 yapmıyo malesef.Ancak şehirlerarası yolda 120'ye hızlanması hiç de fena değil.120'ye hızlanabilen bu motor her türlü aracı sollamada büyük avantaj.Kamyonların arkasından uzun süre gitmeden türbülansa fazla maruz kalmadan sollamaya yeterli oluyo.Ancak şehirlerarası yolda 120 bana yeterli değil , zaman zaman 130 km sabit hızla gitmek isterim diyenler için yeterli değil.Ancak 110 km hızın altına da düşürmüyo.Yokuşları 100'ün altına inmeden tırmanabilir.Rüzgara karşı performansı nedir bunu ölçecek kadar uzun süre kullanamadım.Ben de cbf150'yi alırken test yazısını okumuştum.Adam 110'la giderken yol bitti , daha bassaydım 120'yi bulurdu diyo.Ancak ben düz yolda cbf150 ile hiç bir zaman 105'i geçemedim.115'i yokuş aşşağıya görebildim.CBF250 ile düz yolda en fazla 125'i gördüm , yokuş aşşağıya 130'u gördüm ancak basmadım fazla.Zaten uzun süre kullanamadım.140'ı görür gibisinden atmasyonlara itibar etmeyin.140'ı ancak yokuş aşşağıya görür.Sonuçta cbf250 uzun yolda 110-125 arası hızlarda yolculuk yapmanıza izin verir ancak fazlasını beklemeyin.Bu da cbf250 almak isteyenlere kapak olsun.Tabiki motordan motora değişiklik gösterirse ona diyecek birşeyim yok.Benim 8.000 km'deki motorum böyleydi.

    Eleştirecek arkadaşlar bakıyorum da yavaş yavaş işin özüne doğru dönmeye başlamış.Eleştirecekseniz açıkça dürüstçe eleştirin.Biz 250 cc den 150 km hız beklerdik umduğumuzu bulamadık deyin.Motorun diğer özelliklerine çamur atmayın lütfen.

  17. #1197

    Üyelik
    27 Kasım 2008

    bu arkadaşımızın motoru bence çok çabuk bozuldu yani dayanıklık bari olsaydı 13 binde yapılan tamirat

  18. #1198

    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    CBF 250 i sattık 600f te sıra :)
    kingman30 bıde ozel msj larına bakıp msn adresını yazsan ne ıyı olur

  19. #1199
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    Acun0, arkadaşının motoru 13000 de arızalanmış. ama bu çok istisnai bir durum. benimki şu an 12.000 de ve ses bile yok. biraz da bunlar sizin şanssızlığınız ne yazıkki.

    cbf250 nin son hızlarına gelince.. (bu yazacağım benim kendi motorumun düz yani eğimsiz yolda yaptığı hızlardır!): 120 km hızı çok rahat görür. 125 km ye çıkarken de çok zorlanmaz. 130 için biraz daha zorlamanız gerekir ancak hızını alınca 130 la da gidebilir. düz yolda 140 için epey zorlamak lazım. çıkmıyor değil bu hıza. ama rahatça da çıkıyor diyemem. rampaya gerek yok, 5 derece bile eğim olsa 140 la da yol alabilirsiniz. sıkıntı yaratmaz.

    arkadaşlar bu arada benim cbf250 ile gördüğüm son hız 155 km/sa. tir. Evet bu hızı görüyorsunuz. otobanda 30-40 derecelik yokuş aşağı, motora kapanarak ve motoru çoooook zorlayarak görebiliyorsunuz. ama zaten kimseye tavsiye etmem. ben sadece bir kere denedim. bu motor için 100-120 km hız ideal. 130 yapıyor ve bu hızla gidilebiliyor ama motoru uzun süre bu hızda da yormam ben.

    ayrıca Acun0, 0-100 hızlanması çok seri değil motorun. bu konuda haklısın. ama ara hızlanmaları iyi. yani 90-100 km hızla giden bir aracı sollarken gayet ivmeli hızlanıyor ve rahat bir şekilde sollama yapabiliyor.

  20. #1200

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Nasıl böyle bir hurda yığını almakla hata etmişiz bilemedik.
    Motoru alırken herkes beni uyarmıştı. "7 milyar vereceğine üstüne biraz daha ekle 40 milyara BMW al, sorunsuz gez demişlerdi." bilemedim.

    --- --- ---

    Egzantrik sorunu gergi ile başlıyor. Ustaların çoğu bilmediği için egzantrik zincirini de söküyor. Sonra bla bla bla bissürü dert...
    Önce gergiyi değiştirin. Belli bir süre hararet gören motorda gergi özelliğini yitiriyor. Değiştirdikten sonra, tekrar motoru sesini dinleyin. Farkı göreceksiniz...

    Arkadaşlar daha önce yazdığımı hatırlıyorum ama dikkate alan olmamıştı.
    Yağ olarak herkes kafasına göre yağ koyuyor.
    CBF250 için ; 10W-40 veya 15W-40 yağları tavsiye ediliyor.
    Tam Sentetik bir yağ olan ; Power1 Racing, CBF 250 için kesinlikle önerilmiyor.
    Yanlış yağ, debriyaj balatalarına büyük zarar veriyor...

    (Rampa aşağı) Motosiklet 150 km hızla giderken, motor devri 10.500'e yaklaşıyor. Nasıl iştir anlamadım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler