Forum canlanmış sağolun beyler. motorun şasesi mükemmel modifiyede kaldırır gördüğüm kadarıyla.nede olsa honda, sağlamlığı yerinde...bir iki kere uzun yola çıkarsak ak koyun kara koyun belli olcak gibi görünüyor bizim ufak tefek masraflarımız vede eksiklerimiz var onları tamamlayalım ufak tefek paylaşımlar yapacağız (::
arkadaşlar benim motoru rektefiye yaptırdım ama gaz yemiyor.devir saati beşbin deviri geçmediği sürece motor kendini toplamıyor benzin bitiyormuş gibi tekliyor sinir oluyorum neden yapıyor olabilir acaba ustaya da gidemedim vaktim olup.
Arkadaşlar bulunduğum bölgede şase ve motor sağlam, karenaj lastik vs çok bakım görmemiş yatmış bir cbf250 bulunmakta. 3500₺ ye bırakacak. Motoru alıp masraf yapmaya değer mi? Cevaplarınız benim için çok önemli şimdiden tşk.
Şase ve motorun sağlam olduğun dan emin misiniz?Çünkü bi motor açtırmak bile çok büyük rakamlara varabiliyor.ben rektefiyeyi iki bin liraya yaptırdım çünkü.en çok eksantrik zincirine dikkat edin cbf 250 lerde kronik sorun olduğu nu söylüyorlar benim motorda olduğu gibi..)
Lastik granej gibi şeyler olur gider görsel şeyler onları çok sorun etmeyin...
hayırlı olsun abi güzel olmuş kaça mal oldu peki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------
birde abi senin selede takılı olan şey ne faydası varmı süs olarak mı taktın?Ben artçı bindirdigim zaman sürekli öne doğru kayıyor nasıl bir çözüm bulabiliriz?
aleyküm selam abi.o koltuktaki parçanınismini hatırlarsan veya netten bildiğin bir link gönder varsa bende alayım.
bu üründen alman gerkir veya benzeri ama ürün bu yani...
http://www.ebay.com/itm/HONDA-CBF-25...IAAOxybetSC4CX
abi verdiğin linkte 16€ olarak görünüyor..)
Ben motoru rektefiye yaptırdım bin kilometreye yaklaştı ilk yağ olarak Castrol10/40 scooter mineral yağ koymuştum şimdi hangi yağı koyayım?Yaz geliyor 15/50 biraz daha kalın mı koysam diye düşünüyorum ve yarı sentetik mi tam sentetik mi koysam?
abi 35 lira civarında nette var bunun yerine motul veya eni kullanmak daha iyi olabilir.
SATILIK CBF yada Twister arıyorum dostlar. Arkadaşlar bu yağ takıntılarından kurtulun samimi olarak yazıyorum piyasada şu an dandik kalitesiz hiç bir yağ markası yok hepsi şahane. gidip pahalı markalara ve reklamlara kanarak servet ödemeyin. Bizim cbf ve twister serisine zaten full sentetik yarı sentetik koymak mantıklı değil merak eden olursa sebebini de yazarım mineral yağları terk etmeyin markalarda takıntı yapmayın hatta sanayide f1 olsun castrol olsun shell olsun büyük tenekeleri açıp kg ile satıyorlar nerdeyse yarı fiyatına alabilirsiniz. ama gidip motor servisine usta koy bakam şuna iyi bir yap dediğin zaman hemen sana kapı ağzındaki standdan açar bir tane koyar. bir de usta yok çırak bakıyorsa o işlere yerden alır tozlu huniyi dayar dökerde döker.Bu konuyu 2009 dan beri yazıyorum yağ zincir dişli lastik işlerinde azami kendi işimizi görelim. herkese hayırlı cumalar.
Haklısın Beycivan kardeşim; ama ben kendi adıma söyliyim yılda zaten enfazla 3000km yapan biriyim yani okadarda sorun etmiyorum.Yani güven meselesi ben güvendiğim insanlar yanlışları olmaz.Yinede önerin için sağol Balıkesir/Bandırmaya selamlar...
Bu hafta da motora yağmurdan dolayı binemiyorum.iki haftadır ben müsait değildim.Bende bugün aküyü söktüm ve şarj ediyorum sonuçda kullanılmayınca malüm akü düşer birde akünün durumunu test etmek için içim rahat etsin diye söktüm şarja bağladım bakalım ne kadar alıcak görücez.Gerekirse şarj ve deşarj yapıp emin olucam kafam rahat olsun diye.Bu arada kendim ayrıca da model uçak la uğraştığım için hertürlü pili şarj ve deşarj ve hatta stroge yani saklama koşullarında ki şarj ile uzun süre saklayabilmek için kullandığımız şarj cihazıdır.Yani bu işle ilgilenmiyorsanız biraz size uzak gelebilir.
bunlarda konu dışı;
yani sadece asfaltta uçmuyoz havada da uçuyoz
Mrb motorcu kardesler, yol arkadaslarim. Bugün sabah 7.40 bandırmadan yenikapı ya ordan sisliye giderek 2006 cbf 250 mi aldim.Bu aldığım 2 nci cbf oluyor, onceki cbx ti.motor siyah bakımlı temiz ve benim gibi orta yasta birisinden aldım. Bakımlı ve diri.artik tecrubelerimiz gosterdi ki honda gerçekten tek favorim.Şu an yenikapi terminalinde gemiyi bekliyorum.motorumu cok uyguna aldim arkadaslar.4 bine el sıkıştık.herkese selamlar
Merhaba arkadaşlar. 2004 model, 80.000 km. CBX Twister için satıcısıyla telefonda pazarlık halindeyim. Belli bir noktaya geldik. Fotoğraflarından gördüğüm kadarıyla motorun kozmetik durumu "eh" işte. Çok fazla orijinal değil ancak diri bir motora benziyor fotoğraflarında. Şasi durumu, motor durumu hakkında henüz motoru görmediğim ve bir ustaya da göstermediğim için nasıldır bilemiyorum. Şimdi hemen hemen aynı fiyata ya bu motoru alacağım, ya da 150-170 cc arası sıfır bir çinli, Asya Swift 150, Mondial MCX 150 roadracer, Drift 150, Yuki Goldfox ve benzeri gibi birşey alacağım. Sizlerden bu konuda görüşlerinizi rica ediyorum. aynı paraya 2004 model 80.000 km.de CBX twister mi, yoksa yukarıda marka ve model belirttiğim sıfır bir çinli mi almalıyım? Hangisini hangi nedenlerle tercih etmeliyim.
Bir de diyelim ki CBX Twisteri aldım. Şasi ve kaportada sorun yok ama motor aksamında sorun çıktı diyelim. Orijinal parçalar malum pahalı, internette araştırdığıma göre muadil parçalar var (piston, silindir, egzantrik dişlisi ve benzeri gibi) ve normal fiyatlarda. Motor aksamında bu muadil parçalar kullanılarak yapılacak tamiratlar veya motor yenilemeler ne kadar sağlıklı olmaktadır. Uzun süre dayanır mı? bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
2006 model 70 binde dün aldım motordan anladığımı yazmaya gerek yok 15 olmuştur bu tarihe kadar aldığım motor sayısı. twister yada cbf her zaman alınır ama fiyatı düşük olunca biraz altını araştır derim. en pahalı sorunu eksantrik olayı malum. Ama fiyatları oyle sizi korkutmasın her yerde parçaları var internette kakılı. Bir cbf in komple motor revizyonu yaklaşık 1500 tl. ama piston sekmak sübap eksantrik, gergisi burçlar dişli zincir 2 takım lastik derseniz 2000 ve + olur. genelde sahibinden.com a baktığımda birkaçı hariç hepsi temiz makineler. sahibiyle iyi diyalog kurmalısınız motorun kaçıncı sahibi değişim yaptığı parçalar neler ve ne zaman yapılmış. mesala 40 binde bir eksantrik gider 45 ve yukarı ise değiştimi eğer 70 80 bin olduysa 2 kez değişmiş olması lazım. zaten o sesinden belli oluyor da hani tecrübe zayıflığından aldanmamak lazım. çin işine gelince ben honda gibi motoru elbette onlara tercih etmeyiz.Asya Swift 150, Mondial MCX 150 roadracer, Drift 150, Yuki Goldfox benzeri motorların sağlamlığı ve fiyatı artı satarken satışı konusunda mukayeseyi size bırakıyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)