Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Kasım 2015, 16:52
#3241
Şahsen ben açık yağ koyuyorum, sanayiden yağcılar büyük tenekeden litreyle satıyorlar hem daha ekonomik oluyor. Mesela Castrol power 4t litresini 15 liradan koydum önceki motoruma.şu an bilmiyorum ama fiyatları. Motul 5100 kullanan arkadaşlarım içeriğindeki ester maddesinden dolayı viteslerde geçişlerin çok rahatladığını söylüyordu. Yağ filtreside tvs apache ile bire bir aynı.Bulamayanlar alternatif düşünebilir. http://www.sahinmoto.com/CBF250-TWISTER-YAG-FILTRESI,PR-1879.html burdan bakabilirsiniz.
Reklamlar
-
24 Kasım 2015, 17:01
#3242
bir haftadır olabildiğince sakin kullandım motoru ve sonuç bu,Daha da az yakmaz herhalde denemeye devam ama...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
cbf 250 diyince konya da kimse bilmiyor yağ filtresini bende araştırdım modenas cup larınki de uyuyormuş tvs yide öğrenmiş olduk.
birde şahin moto hakkında baya başlık var forumda kimse iyi bahsetmiyor sakıncalı olabilir...
-
24 Kasım 2015, 18:46
#3243
Beycivan adlı üyeden alıntı
Şahsen ben açık yağ koyuyorum, sanayiden yağcılar büyük tenekeden litreyle satıyorlar hem daha ekonomik oluyor. Mesela Castrol power 4t litresini 15 liradan koydum önceki motoruma.şu an bilmiyorum ama fiyatları. Motul 5100 kullanan arkadaşlarım içeriğindeki ester maddesinden dolayı viteslerde geçişlerin çok rahatladığını söylüyordu. Yağ filtreside tvs apache ile bire bir aynı.Bulamayanlar alternatif düşünebilir. http://www.sahinmoto.com/CBF250-TWISTER-YAG-FILTRESI,PR-1879.html burdan bakabilirsiniz.
Yani almamiz gereken yag castrol 4T hocam. Peki motorsiklet ve araba yagi ayni mi ? Sanayide ki yagcilara belirtmemiz gerekli mi motorsiklet yagi olucak diye ?
Bu arada hocam sizinki iyi ben agrasif ve normal kullanimda 20 tl ye 96 - 100 km gidiyorum.
-
25 Kasım 2015, 18:52
#3244
Aslında marka önerisinde bulunmadım sadece kendim fiziksel değerlerini biraz araştırıp castrol koymaya karar verdim. İşin aslı şu: piyasada artık dandik yağ kalmadı kardeşim. Açık yağların markalı yağlardan hiç bir farkı yok sadece sanayiden alırken tenekeden döktüğünü görün. Nedense yağ olayına devlet fazla düşüyor yakın zamanda 3 büyük firma çok ciddi cezalar yedi.Keza bunlar bilinen markalı şirketler. Motorsiklet için derseniz iyi olur yoksa dizel motor yağını koyar verir acemiyse. Dediğim gibi ben ateşleme bobiniyle oynadım açık hava filtresi taktım havayı açtım çekiş biraz düştü ama 1 lt tam benzinle 33 km gittim o da 90-100 arası gezindim düz yolda. Sonra tekrar havayı kıstım motor yakıta yüklensin diye 100-110 arası gittim yakıt hemen farketti bu seferde 31.3 km gitti.Dişlilerle oynamak yakıta çok etki etmiyor ama ateşlemeyi yüksek tutarsanız motorun sesi birden değişiyor ardından havayı açmanız gerekiyor çünkü eski hava ayarından gelen oksijen benzin daha sık yanmaya başladığı için yetmiyor ve son devirlerde motor yutkunma yapıyor. Kazalı bir twisteri 1000 liraya buldum onu alıp komple sökücem motoruna değişik ne yapabilirim bakıcam ama bu hondalar pek dışarıdan birşey kabul etmiyor, hava filtresine bile mogur mogur öttü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------
Bugun mecliste elektrikli bisikletlerin vergilendirilmesine ilişkin kanun konuşuluyordu.
-
26 Kasım 2015, 15:05
#3245
Beycivan adlı üyeden alıntı
Aslında marka önerisinde bulunmadım sadece kendim fiziksel değerlerini biraz araştırıp castrol koymaya karar verdim. İşin aslı şu: piyasada artık dandik yağ kalmadı kardeşim. Açık yağların markalı yağlardan hiç bir farkı yok sadece sanayiden alırken tenekeden döktüğünü görün. Nedense yağ olayına devlet fazla düşüyor yakın zamanda 3 büyük firma çok ciddi cezalar yedi.Keza bunlar bilinen markalı şirketler. Motorsiklet için derseniz iyi olur yoksa dizel motor yağını koyar verir acemiyse. Dediğim gibi ben ateşleme bobiniyle oynadım açık hava filtresi taktım havayı açtım çekiş biraz düştü ama 1 lt tam benzinle 33 km gittim o da 90-100 arası gezindim düz yolda. Sonra tekrar havayı kıstım motor yakıta yüklensin diye 100-110 arası gittim yakıt hemen farketti bu seferde 31.3 km gitti.Dişlilerle oynamak yakıta çok etki etmiyor ama ateşlemeyi yüksek tutarsanız motorun sesi birden değişiyor ardından havayı açmanız gerekiyor çünkü eski hava ayarından gelen oksijen benzin daha sık yanmaya başladığı için yetmiyor ve son devirlerde motor yutkunma yapıyor. Kazalı bir twisteri 1000 liraya buldum onu alıp komple sökücem motoruna değişik ne yapabilirim bakıcam ama bu hondalar pek dışarıdan birşey kabul etmiyor, hava filtresine bile mogur mogur öttü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------
Bugun mecliste elektrikli bisikletlerin vergilendirilmesine ilişkin kanun konuşuluyordu.
10 40 mi onerirsiniz hocam yagi ?
-
26 Kasım 2015, 22:05
#3246
Ben balıkesır ılı bandırma ılcesınde yasıyorum.-10 gıbı bır soguk olmuyor zaten 40 derece sıcaklık olası degıl.10/40 15/40 20/40 20/50 herhangı bırısını bulundugunuz yere gore koyun.erzıncanın karlı bır kasabasında olsanız 10/40 motoru zorlar ama jıkleyle ısıtıp sorunu ortadan kaldırabılırsınız.bu yag konusunda sık sık telefonla arıyorlar hatta bu motoru alfıgım arkadas cok pahalı bır yag koymus.yanı bunlara gerek yok sız yeterkı sentetık yagları almayın.bor katkılı vesaır reklamları olan urunlereyse asla ıtıbar etmeyın.bır gun bu yag doldur bosalt işini ıyıce ele alalım.
-
26 Kasım 2015, 23:16
#3247
arkadaslar bende cbx 250 var twıster bunun on dısk degiştirmem gerekiyor. ama orjınalı veya yan sanayı yok. buna uyacak bıldıgınız baska model vamı yardımcı olurmmusunuz.
-
26 Kasım 2015, 23:46
#3248
Nasıl yok kardeşim,niye olmasın dıyelim yok cıkart onu ver tornacıya bıre bır yapar hatta hesaplı olur yenisi 200 tl gibi.http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-cbf-250-twister-disk-245651365/detay
-
27 Kasım 2015, 08:13
#3249
yanlız baskanım o ıkıncı el. Sıfırı yok honda bayısıne gıttım cbx 250 turkıyede yok yurtdısından gelır fıyatı 800 tl dedi. birde benım model 2004 cbx, cbf 250 ile aynı otururmuki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:01 ----------
https://www.dropbox.com/s/8e9j8udiweaqxoc/2015-11-18%2018.22.06.jpg?dl=0
DİSK incelmiş motorcu baktı bu adamı öldürür dedi. üzerinde elını surunce tırtıklar var. tornacıya götürdük en düşük yeri 2.1 mm geldı uzerınde yazan mınumum 3.5 mm olması gerektıgı. o sızın attıgınız ürün ise honda cbf 150 modelinin. o adam ya yanlıs resım eklemıs yada baslıgı yanlıs yazmıs. cunku bndekı cbx 2004 model dısk aynası 5 delıklı bu model ıse 6 delıklı...
hatta tamırcı ustamız netten https://www.dropbox.com/s/8osn0jrm440wzyv/2015-11-25%2013.41.34.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/zmbvega42xpdfpi/2015-11-25%2013.41.30.jpg?dl=0
kutusu bu olan bir disk getirtti taktık olmadı tornacıda alırken dısk kırıldı...
sıfırdan tornacıya yaptıralım deyınce onun sac degerlerınde sac bulmak cok pahalıymıs ve en az 3-4 tane yaptırmak lazımmıs oda tanesı 400 bulurumus...
-
27 Kasım 2015, 13:09
#3250
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-cbf-250-twister-disk-sifir-orjinal-245651365/detay burdaki telefondan aradınmı peki.sıfır urun diye yazıyor. Tornacı o kadar ıstemez kardesım. Git reno 12 diskinden kestir en kotü.burda olsan hadi ugrasalımda uzaksın.ama cbf bulup bak.bende arastırıyorum.
-
27 Kasım 2015, 14:18
#3251
Söyle ayrı bir sıkıntı var. en tekerlek bosta iken elle zor dönüyor acaba merkezdemi arızalı yoksa ön diskte cukurluklar yuzundenmi?
-
27 Kasım 2015, 20:05
#3252
kardeşim size özelden cevap verdim ama yine burdan da yazayım siz freni sıkınca tekerlek sıkışıp kalıyor bir daha kendisini salmıyor demişsiniz. Yani bunun diskle alakalı olan bir durumu görünmüyor. Disk yüzeyi dengesiz aşınma bile yapsa bir noktadan sonra kendisini eski konumuna getirir. Ama 1. hidrolik yağı yanlış konduysa 2. Havası alınmadan dolum yapıldıysa 3. olması gerekenden kalın balata takıldıysa 4.balatayı iten pistonun takılı kalması nedeniyle bu sorunu yaşayabilirsiniz. Benim düşüncem siz fren ünitesini yerinden alın ve dağıtın güzelce pistonun olduğu yeri temizleyin. Ve havasını almadan da dolumu bitirmeyin. Tamirciler kendine iş çıkartıyor. İşgüzar usta(cık)ların yüzünden 91 senesinden beri kendi işimi kendim yapıyorum zamanında bıktım usandım o nedenle herşeyde hemen tamircilere koşmayın önce foruma göz atın. Herkese iyi akşamlar.
-
28 Kasım 2015, 13:37
#3253
Bende balıkesir / Merkezdenim hocam. o zaman 10 40 yağ tercih ediyordum bundan önce ki motorlarima bunada ondan tercih ediceğim.
-
28 Kasım 2015, 18:40
#3254
Yani dediğim gibi bu tamirciler milleti keriz aptal sanıyorlar üstünde doğru dürüst bir iş elbisesi tulum yok. malzeme rafında ağzı düzgü pensesi yok herşey yerlerde toz pislik içinde bana kalkacak birde şu yağ süper onu koyalım diyecek. Dikkat ederseniz tamircilerin dükkanın kapısına yakın yerde illa ya motor yağlarını ya da ekipmanlarını bir standı olur. O üründen ne kadar çok satarsa dükkana lcd tv ışıklı tabela yada benzer eşantiyon hediye veriyorlar. Yani isterse sattığı mal dandik olsun. Bunu her yerde görüyorum. Forumun burada büyük faydası var. Bütün tecrübelerimizi yazıyoruz. Bazı arkadaşlar Edirne'nin yada Erzurum'un bir kasabasından arıyor beni " abi burda tamirci yok hangi bujiyi alacağız hangi yağı koyacağız " diye. bin sefer yazıldı çizildi artık klasik sorunlara sık sık cevap vermekten motorun mekanik ve modifiye konusunda canım yazmak istemiyor. Forumda nerdeyse selası verilmiş gibi arkadaşlar kaç gündür 3 5 kişiyle devam ediyoruz. Herkese hayırlı pazarlar.
-
02 Aralık 2015, 13:44
#3255
Selamlar,
Arkadaşlar motorumu 2 ay önce aldım 23bin km de, motorun kalkışı gidişi gayet iyi fakat düz yolda max hız 120km yi geçmiyor. Tamircime gittiğimde karbiratörden olabileceğini söyledi açtık baktık herhangibir sorun göremedik. Yalnız bir boru vardı ucunu kapatmışlar limitör olabilir onu iptal etmiş olabilirler dedi. Sonra birşey bulamayınca lastik ebatlarından dolayı max hızın düşük olduğunu söyledi. Bu konu hakkında herhangi bir bilgisi olan var mı acaba? lastik ebatlarım
Üzerinde takılı olan lastikler Metzeler: ön: 100-80-17 mc52s Arka:1130-70-17 mc62s
Ustanın tavsiye ettiği ebatlar : ön: 90-80-17 Arka: 110-80-17
-
02 Aralık 2015, 14:23
#3256
O adamın ustalığından şüphe ettim üstündeki lastikler orjinal ölçüleri zaten
-
02 Aralık 2015, 14:33
#3257
sedat_57 adlı üyeden alıntı
O adamın ustalığından şüphe ettim üstündeki lastikler orjinal ölçüleri zaten
Evet bende baktım ölçüler orjinal çözümünü aramaktayım aklıma gelen rodajı düzgün yapılmamış olabileceği. Varsa eğer değişik önerisi, fikri veya çözümü olan arkadaşlardan düşüncelerini yardımlarını isterim.
Motor gerçekten çok temiz kullanılmış herşeyi orjinal 2 ayrı ustayada gösterdim almadan önce çalışmasında sesinde yanii max. hız hariç hiçbir sorunu yok. Aslında o kadar da hız meraklısı değilim fakat varsa bir sorunu çözmek derdindeyim sadece.
-
02 Aralık 2015, 15:01
#3258
bu defa kullanıma çok dikkat etmedim normal derecede kullandım 4 litreye çıktı yakıt...
-
03 Aralık 2015, 09:47
#3259
Hocam size bir soru soracagim , simdi sabah motoru calistirdim bir yere gittim ama istop ederken cay cay diye bir ses farkettim motorda sonra vardigim yerde kontagi kapatmama ragmen marsin bastigini gordum , bu olay acaba nedir 1 dk boyunca yapti.
-
03 Aralık 2015, 14:59
#3260
X-Slim adlı üyeden alıntı
Hocam size bir soru soracagim , simdi sabah motoru calistirdim bir yere gittim ama istop ederken cay cay diye bir ses farkettim motorda sonra vardigim yerde kontagi kapatmama ragmen marsin bastigini gordum , bu olay acaba nedir 1 dk boyunca yapti.
Büyük ihtimal koldaki marş butonun basılı kalmıştır, içindeki teller paslanmış veya yayı falan geri itmemiştir. kontak spreyi sık o kısa içine doğru sıkmaya bak. birde kontrol et devam ederse arıza marş motorunu bozar. Birde kontağı kapattım demişsin. kontağı kapattığında diğer far sinyal falan da çalışıyorsa kontakta bir kısa devre vardır eğer sadece marş motoruysa marş motoruna giden kabloyu takip et bir yerden ( + - ) alıyordur kablosunu değiştirirsen sorun düzelir bence.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler