Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3241
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şahsen ben açık yağ koyuyorum, sanayiden yağcılar büyük tenekeden litreyle satıyorlar hem daha ekonomik oluyor. Mesela Castrol power 4t litresini 15 liradan koydum önceki motoruma.şu an bilmiyorum ama fiyatları. Motul 5100 kullanan arkadaşlarım içeriğindeki ester maddesinden dolayı viteslerde geçişlerin çok rahatladığını söylüyordu. Yağ filtreside tvs apache ile bire bir aynı.Bulamayanlar alternatif düşünebilir. http://www.sahinmoto.com/CBF250-TWISTER-YAG-FILTRESI,PR-1879.html burdan bakabilirsiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3242
    m4tRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    cbx250


    bir haftadır olabildiğince sakin kullandım motoru ve sonuç bu,Daha da az yakmaz herhalde denemeye devam ama...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    cbf 250 diyince konya da kimse bilmiyor yağ filtresini bende araştırdım modenas cup larınki de uyuyormuş tvs yide öğrenmiş olduk.
    birde şahin moto hakkında baya başlık var forumda kimse iyi bahsetmiyor sakıncalı olabilir...

  3. #3243
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen ben açık yağ koyuyorum, sanayiden yağcılar büyük tenekeden litreyle satıyorlar hem daha ekonomik oluyor. Mesela Castrol power 4t litresini 15 liradan koydum önceki motoruma.şu an bilmiyorum ama fiyatları. Motul 5100 kullanan arkadaşlarım içeriğindeki ester maddesinden dolayı viteslerde geçişlerin çok rahatladığını söylüyordu. Yağ filtreside tvs apache ile bire bir aynı.Bulamayanlar alternatif düşünebilir. http://www.sahinmoto.com/CBF250-TWISTER-YAG-FILTRESI,PR-1879.html burdan bakabilirsiniz.
    Yani almamiz gereken yag castrol 4T hocam. Peki motorsiklet ve araba yagi ayni mi ? Sanayide ki yagcilara belirtmemiz gerekli mi motorsiklet yagi olucak diye ?

    Bu arada hocam sizinki iyi ben agrasif ve normal kullanimda 20 tl ye 96 - 100 km gidiyorum.

  4. #3244
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Aslında marka önerisinde bulunmadım sadece kendim fiziksel değerlerini biraz araştırıp castrol koymaya karar verdim. İşin aslı şu: piyasada artık dandik yağ kalmadı kardeşim. Açık yağların markalı yağlardan hiç bir farkı yok sadece sanayiden alırken tenekeden döktüğünü görün. Nedense yağ olayına devlet fazla düşüyor yakın zamanda 3 büyük firma çok ciddi cezalar yedi.Keza bunlar bilinen markalı şirketler. Motorsiklet için derseniz iyi olur yoksa dizel motor yağını koyar verir acemiyse. Dediğim gibi ben ateşleme bobiniyle oynadım açık hava filtresi taktım havayı açtım çekiş biraz düştü ama 1 lt tam benzinle 33 km gittim o da 90-100 arası gezindim düz yolda. Sonra tekrar havayı kıstım motor yakıta yüklensin diye 100-110 arası gittim yakıt hemen farketti bu seferde 31.3 km gitti.Dişlilerle oynamak yakıta çok etki etmiyor ama ateşlemeyi yüksek tutarsanız motorun sesi birden değişiyor ardından havayı açmanız gerekiyor çünkü eski hava ayarından gelen oksijen benzin daha sık yanmaya başladığı için yetmiyor ve son devirlerde motor yutkunma yapıyor. Kazalı bir twisteri 1000 liraya buldum onu alıp komple sökücem motoruna değişik ne yapabilirim bakıcam ama bu hondalar pek dışarıdan birşey kabul etmiyor, hava filtresine bile mogur mogur öttü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

    Bugun mecliste elektrikli bisikletlerin vergilendirilmesine ilişkin kanun konuşuluyordu.

  5. #3245
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında marka önerisinde bulunmadım sadece kendim fiziksel değerlerini biraz araştırıp castrol koymaya karar verdim. İşin aslı şu: piyasada artık dandik yağ kalmadı kardeşim. Açık yağların markalı yağlardan hiç bir farkı yok sadece sanayiden alırken tenekeden döktüğünü görün. Nedense yağ olayına devlet fazla düşüyor yakın zamanda 3 büyük firma çok ciddi cezalar yedi.Keza bunlar bilinen markalı şirketler. Motorsiklet için derseniz iyi olur yoksa dizel motor yağını koyar verir acemiyse. Dediğim gibi ben ateşleme bobiniyle oynadım açık hava filtresi taktım havayı açtım çekiş biraz düştü ama 1 lt tam benzinle 33 km gittim o da 90-100 arası gezindim düz yolda. Sonra tekrar havayı kıstım motor yakıta yüklensin diye 100-110 arası gittim yakıt hemen farketti bu seferde 31.3 km gitti.Dişlilerle oynamak yakıta çok etki etmiyor ama ateşlemeyi yüksek tutarsanız motorun sesi birden değişiyor ardından havayı açmanız gerekiyor çünkü eski hava ayarından gelen oksijen benzin daha sık yanmaya başladığı için yetmiyor ve son devirlerde motor yutkunma yapıyor. Kazalı bir twisteri 1000 liraya buldum onu alıp komple sökücem motoruna değişik ne yapabilirim bakıcam ama bu hondalar pek dışarıdan birşey kabul etmiyor, hava filtresine bile mogur mogur öttü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

    Bugun mecliste elektrikli bisikletlerin vergilendirilmesine ilişkin kanun konuşuluyordu.
    10 40 mi onerirsiniz hocam yagi ?

  6. #3246
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Ben balıkesır ılı bandırma ılcesınde yasıyorum.-10 gıbı bır soguk olmuyor zaten 40 derece sıcaklık olası degıl.10/40 15/40 20/40 20/50 herhangı bırısını bulundugunuz yere gore koyun.erzıncanın karlı bır kasabasında olsanız 10/40 motoru zorlar ama jıkleyle ısıtıp sorunu ortadan kaldırabılırsınız.bu yag konusunda sık sık telefonla arıyorlar hatta bu motoru alfıgım arkadas cok pahalı bır yag koymus.yanı bunlara gerek yok sız yeterkı sentetık yagları almayın.bor katkılı vesaır reklamları olan urunlereyse asla ıtıbar etmeyın.bır gun bu yag doldur bosalt işini ıyıce ele alalım.

  7. #3247

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    bursa/yıldırım
    Motosikleti
    honda cbx 250 twister
    arkadaslar bende cbx 250 var twıster bunun on dısk degiştirmem gerekiyor. ama orjınalı veya yan sanayı yok. buna uyacak bıldıgınız baska model vamı yardımcı olurmmusunuz.

  8. #3248
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Nasıl yok kardeşim,niye olmasın dıyelim yok cıkart onu ver tornacıya bıre bır yapar hatta hesaplı olur yenisi 200 tl gibi.http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-cbf-250-twister-disk-245651365/detay

  9. #3249

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    bursa/yıldırım
    Motosikleti
    honda cbx 250 twister
    yanlız baskanım o ıkıncı el. Sıfırı yok honda bayısıne gıttım cbx 250 turkıyede yok yurtdısından gelır fıyatı 800 tl dedi. birde benım model 2004 cbx, cbf 250 ile aynı otururmuki?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:01 ----------

    https://www.dropbox.com/s/8e9j8udiweaqxoc/2015-11-18%2018.22.06.jpg?dl=0
    DİSK incelmiş motorcu baktı bu adamı öldürür dedi. üzerinde elını surunce tırtıklar var. tornacıya götürdük en düşük yeri 2.1 mm geldı uzerınde yazan mınumum 3.5 mm olması gerektıgı. o sızın attıgınız ürün ise honda cbf 150 modelinin. o adam ya yanlıs resım eklemıs yada baslıgı yanlıs yazmıs. cunku bndekı cbx 2004 model dısk aynası 5 delıklı bu model ıse 6 delıklı...
    hatta tamırcı ustamız netten https://www.dropbox.com/s/8osn0jrm440wzyv/2015-11-25%2013.41.34.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/zmbvega42xpdfpi/2015-11-25%2013.41.30.jpg?dl=0
    kutusu bu olan bir disk getirtti taktık olmadı tornacıda alırken dısk kırıldı...
    sıfırdan tornacıya yaptıralım deyınce onun sac degerlerınde sac bulmak cok pahalıymıs ve en az 3-4 tane yaptırmak lazımmıs oda tanesı 400 bulurumus...

  10. #3250
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-cbf-250-twister-disk-sifir-orjinal-245651365/detay burdaki telefondan aradınmı peki.sıfır urun diye yazıyor. Tornacı o kadar ıstemez kardesım. Git reno 12 diskinden kestir en kotü.burda olsan hadi ugrasalımda uzaksın.ama cbf bulup bak.bende arastırıyorum.

  11. #3251

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    bursa/yıldırım
    Motosikleti
    honda cbx 250 twister
    Söyle ayrı bir sıkıntı var. en tekerlek bosta iken elle zor dönüyor acaba merkezdemi arızalı yoksa ön diskte cukurluklar yuzundenmi?

  12. #3252
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    kardeşim size özelden cevap verdim ama yine burdan da yazayım siz freni sıkınca tekerlek sıkışıp kalıyor bir daha kendisini salmıyor demişsiniz. Yani bunun diskle alakalı olan bir durumu görünmüyor. Disk yüzeyi dengesiz aşınma bile yapsa bir noktadan sonra kendisini eski konumuna getirir. Ama 1. hidrolik yağı yanlış konduysa 2. Havası alınmadan dolum yapıldıysa 3. olması gerekenden kalın balata takıldıysa 4.balatayı iten pistonun takılı kalması nedeniyle bu sorunu yaşayabilirsiniz. Benim düşüncem siz fren ünitesini yerinden alın ve dağıtın güzelce pistonun olduğu yeri temizleyin. Ve havasını almadan da dolumu bitirmeyin. Tamirciler kendine iş çıkartıyor. İşgüzar usta(cık)ların yüzünden 91 senesinden beri kendi işimi kendim yapıyorum zamanında bıktım usandım o nedenle herşeyde hemen tamircilere koşmayın önce foruma göz atın. Herkese iyi akşamlar.

  13. #3253
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Bende balıkesir / Merkezdenim hocam. o zaman 10 40 yağ tercih ediyordum bundan önce ki motorlarima bunada ondan tercih ediceğim.

  14. #3254
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Yani dediğim gibi bu tamirciler milleti keriz aptal sanıyorlar üstünde doğru dürüst bir iş elbisesi tulum yok. malzeme rafında ağzı düzgü pensesi yok herşey yerlerde toz pislik içinde bana kalkacak birde şu yağ süper onu koyalım diyecek. Dikkat ederseniz tamircilerin dükkanın kapısına yakın yerde illa ya motor yağlarını ya da ekipmanlarını bir standı olur. O üründen ne kadar çok satarsa dükkana lcd tv ışıklı tabela yada benzer eşantiyon hediye veriyorlar. Yani isterse sattığı mal dandik olsun. Bunu her yerde görüyorum. Forumun burada büyük faydası var. Bütün tecrübelerimizi yazıyoruz. Bazı arkadaşlar Edirne'nin yada Erzurum'un bir kasabasından arıyor beni " abi burda tamirci yok hangi bujiyi alacağız hangi yağı koyacağız " diye. bin sefer yazıldı çizildi artık klasik sorunlara sık sık cevap vermekten motorun mekanik ve modifiye konusunda canım yazmak istemiyor. Forumda nerdeyse selası verilmiş gibi arkadaşlar kaç gündür 3 5 kişiyle devam ediyoruz. Herkese hayırlı pazarlar.

  15. #3255
    baayree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF250 - 2006
    Selamlar,
    Arkadaşlar motorumu 2 ay önce aldım 23bin km de, motorun kalkışı gidişi gayet iyi fakat düz yolda max hız 120km yi geçmiyor. Tamircime gittiğimde karbiratörden olabileceğini söyledi açtık baktık herhangibir sorun göremedik. Yalnız bir boru vardı ucunu kapatmışlar limitör olabilir onu iptal etmiş olabilirler dedi. Sonra birşey bulamayınca lastik ebatlarından dolayı max hızın düşük olduğunu söyledi. Bu konu hakkında herhangi bir bilgisi olan var mı acaba? lastik ebatlarım
    Üzerinde takılı olan lastikler Metzeler: ön: 100-80-17 mc52s Arka:1130-70-17 mc62s
    Ustanın tavsiye ettiği ebatlar : ön: 90-80-17 Arka: 110-80-17

  16. #3256
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    O adamın ustalığından şüphe ettim üstündeki lastikler orjinal ölçüleri zaten

  17. #3257
    baayree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF250 - 2006
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O adamın ustalığından şüphe ettim üstündeki lastikler orjinal ölçüleri zaten
    Evet bende baktım ölçüler orjinal çözümünü aramaktayım aklıma gelen rodajı düzgün yapılmamış olabileceği. Varsa eğer değişik önerisi, fikri veya çözümü olan arkadaşlardan düşüncelerini yardımlarını isterim.
    Motor gerçekten çok temiz kullanılmış herşeyi orjinal 2 ayrı ustayada gösterdim almadan önce çalışmasında sesinde yanii max. hız hariç hiçbir sorunu yok. Aslında o kadar da hız meraklısı değilim fakat varsa bir sorunu çözmek derdindeyim sadece.

  18. #3258
    m4tRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    cbx250


    bu defa kullanıma çok dikkat etmedim normal derecede kullandım 4 litreye çıktı yakıt...

  19. #3259
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Hocam size bir soru soracagim , simdi sabah motoru calistirdim bir yere gittim ama istop ederken cay cay diye bir ses farkettim motorda sonra vardigim yerde kontagi kapatmama ragmen marsin bastigini gordum , bu olay acaba nedir 1 dk boyunca yapti.

  20. #3260
    baayree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF250 - 2006
    Alıntı X-Slim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam size bir soru soracagim , simdi sabah motoru calistirdim bir yere gittim ama istop ederken cay cay diye bir ses farkettim motorda sonra vardigim yerde kontagi kapatmama ragmen marsin bastigini gordum , bu olay acaba nedir 1 dk boyunca yapti.
    Büyük ihtimal koldaki marş butonun basılı kalmıştır, içindeki teller paslanmış veya yayı falan geri itmemiştir. kontak spreyi sık o kısa içine doğru sıkmaya bak. birde kontrol et devam ederse arıza marş motorunu bozar. Birde kontağı kapattım demişsin. kontağı kapattığında diğer far sinyal falan da çalışıyorsa kontakta bir kısa devre vardır eğer sadece marş motoruysa marş motoruna giden kabloyu takip et bir yerden ( + - ) alıyordur kablosunu değiştirirsen sorun düzelir bence.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler