Rica ederim. Bu anlaması çok zor bir nokta. CBF250 / Twister'ın farklı örneklerini görmemiş, sürmemiş biriysen başka bir örneğini gördüğünde ne kadar hor kullanıldığı konusunda sağlam bir izlenimin olamaz. Mesela forumdan htmetin bu konuda expert düzeyinde çünkü farklı üretim cbf250'lere bindi. Makinaya bindiği zaman referans alacağı başka cbf250'ler oldu. Gaz açtığında makinanın torkunu, sürüş tepkilerini önceki referanslara göre değerlendirebiliyor. Bu noktada sana bir iki tavsiyede bulunabiliriz ama kesinlik içermez yalnızca belli bir izlenimin olur;
Motor rölantide çalışırken egzoza ayakkabının tabanı ile bastır, 4-5 sn hava çıkışını tamamen kapat, sonra ayağını çek. bir iki sn bekle, yeniden tekrarla. Motor stop etmiyorsa bu silindir açısından iyidir. uyguladığın ekstra sıkıştırma egzoz zamanı sırasında süreci sekteye uğratmıyor demektir. ciğerin canlılığı konusunda bir fikir verir
benim bir diğer gözlemim orta hızlarda -örneğin 3. vites- gazı tamamen çekip 2 sn kadar böyle sürdüğünde motordan bağırmanın yanısıra kulak tırmalayan bir cızırtı geliyorsa muhtemelen motor daha önceden bu şekilde zorlanmıştır. bu durum yaptıkça kötüleşen bir durum. yarayı kaşımak gibi. dolayısıyla bir kere deneyebilirsin ama motor bu şekilde sürülmez. silindire vb her şeye zarar verir ve tekrar tekrar yapıldığında motordan çirkin seslere gelmeye başlar. bunu en iyi apaçi motorlarda duyarsın. adam ışıklardan kalkar gazı dibine dayar ve o esnada motordan egzozdan kesilme ve çirkin bir ses duyarsın.
bunlar dışında hor kullanmanın 100 türlü izi olabilir ama servise gidince kolay çözülebilen şeyler olduğundan bahsetmiyorum. örneğin hız kesici tümseklerden zıplıyorsa amortisör bozulmaya başlar, keçelerden yağ sızabilir. ama bir bakımla çözer adam bunu anlayamazsın gibi gibi.
bir de hor kullanılan motor illaki düşer, çarpar, çizilir. orijinal parçalar yan sanayi olmaya başlar. orjinanl parçalarını bilirsen burdan da izlenim edinirsin. bunun için motorun orijinal yüksek çözünürlükü fotosunu googldan bu iyice incele. farı nasıl, aynası nasıl, depo yanı kulakları, stickerlar nasıl iyice hakim olduğunda görüntü açısından yan sanayiye de hakim olursun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
Bu arada aşağıdaki delinin araştırmasına göre zincir temizliği için WD-40 kullanabiliyoruz. Adam gazyağı, wd40 vb hepsini tek tek denemiş. bilimsel şekilde o-ringlerin yapısını analiz etmiş. bazı maddeler o-ringleri bozarken bazıları etki etmemiş. gaz yağı bozuyor bu deneye göre. Wd-40 ve Kerosen sıkıntı oluşturmayanlardan:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397