Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Ağustos 2007, 01:06
#261
darksilence adlı üyeden alıntı
yakıt konusuna gelince ben 50 ytl ye tam 17 lt aldırdım depoma..
evet doğru sallaya sallaya 17 litreyi aldırdım..ve bu 17 litrelik 97 oktan benzin ile tam 490 km yol yaptım saatte 90 km ortalama bir hızla...iyi bir yol bence...
bende 40 ytl benzinle yedek dahil 380-390 km yol yapıyorum pekde fark yokmuş doğrusu...ama 17 litre benzini depoya aldıramn takdire şayan bir konu doğrusu...
darksilence adlı üyeden alıntı
zincir konusuna gelince zincir fabrika üretiminden yeni çıktığı için ilk 500 km alışana kadar bende de şakırdama yaptı biraz..ama 500 km de sonra zincire yaptığım bakımlardan dolayı şeytan kulağına kurşun bir tık bile yapmadı diyebilirim...bakım çok önemli......
benim zincirler ben 1.400 km'de aldığımdada şıkırdıyodu şimdide şıkırdıyo...ama pek takılmadım bu konuyo...hatta hoşuma bile gidiyo...
darksilence adlı üyeden alıntı
6500 devirdeki cızırdama sesine gelince bu fabrikadan seri olarak çıkan bir arıza sanırım..bu olay bende daha ilk aldığımdan beri vardı daha hala da var..Ve bunu da servise sordum km devir göstergesinden geliyor dediler ve bende üzerine düşmeyip yaptırmadım...şu an bir ses duymuyorum mesela...
bu konuda şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım hayret...
darksilence adlı üyeden alıntı
cbx 250 twister ile cbf 250 arasında pek bir fark yok...birisi 24 beygir diğeri 22 beygir ama her iki motorun tork ve güç orantısı aynı değerde..yani ilk kalkışta ve yolda gidişte bir fark yaratmıyor..ben twisterla kapıştım ordan biliyorum...
aynısını bende yaptım... görüşlerine aynen katılıyorum...
darksilence adlı üyeden alıntı
lastiklerine gelince daha hala orjinal pirelli lastiği var ve bu lastikler bir gün beni öldürücek..çok acaip kayıyor...ama pistte gayet başarılılar tam aksine...ama konu caddeye gelince metzeler markasını tek geçerim..
aynı sorun bendede var özellikle arka ciddi kayıyo...daha önceki motorumda metzeller kullanıyorum 10 numaraydı...
darksilence adlı üyeden alıntı
ve birde çok büyük bir tavsiyem size, yazın dahi olsa mutlaka jiklesiz motoru çalıştırmayın...30 saniyeliğine de olsa jikleyi açın..çünkü motor soğukken aşırı derecede vuruntulu çalışıyor ve soğukken direkt yola yani yüke vurursanız subap kenarlarında kurum yapmaya yol açıyor...ama yol yapıp yeterli ısıya ulaştığında ise izmir belkahve gibi bir yokuşu 130 km/h gibi bir süratle tırmanabiliyor..tıpkı kendi motorumun tırmandığı gibi...;)ama rodaj dönemine çok dikkat!!
şimdiye kadar 1 kez olsun jiklesiz motoru çalıştırmadım...uyarın için teşekkürler...
darksilence adlı üyeden alıntı
bu arada benimde dopo fullendiği zaman 130-140 km boyunca yakıt göstergesi tek tırnak düşmüyor...ama sonra düşmeye başlıyor bunu bende anlayamadım...ama arıza olduğu anlamına gelmedi hiçbir zaman bende...
aynen dediğin gibi arkadaşım...depo full iken 150 km'ye kadar tek tırnak bile düşmüyo ama özellikle yarıdan sonra bu mesafe çok kısalıyo...
son olarak kazasız belasız mutlu mesut kullanmanı dilerim motorunu...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
Reklamlar
-
03 Ağustos 2007, 01:49
#262
As The Years Go Passing By...
-
03 Ağustos 2007, 15:05
#263
Tatildeydim uzun süre yazamadım buralara. Km teli bayiye gelişi 42 ytl. Bayi daha fazla fiyata da satabilir. Çüş diyorum. Vallahi parça fiyatları insanı markadan soğutuyor.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
04 Ağustos 2007, 20:38
#264
slm arkadaşlar bende cbf 250 almayı düşünüyorum yakında aranızda bende varım ama motor bulamıyorum bursada oturuyorum burda yok malesef ha ikinci elden bahsediyorum bana yardımcı olursanız sevinirim
arkadaşlar bu arada bitane cbf buldum 2006 model 3600 km siyah deposunda hafif çizikler var siyah olduğundan çok belli oluyor bide fren kolu yamulmuş c harfi olmuş nerdeyse kafasındaki yuvarlak kolun gövdesine değicek ama bukadar yamulupta kırılmaması hoşuma gitti yani kaliteli malzeme satıcı biraz kilolu duvara yaslandğını ondan yamulduğunu söyledi zaten ufak tefek şeyler önemli diil fiyata gelince iki gü önce konuştuk 6000 istiyodu ben okadar çıkamam dedim 5500e düştü ben 5000 igeçemem dedim ki gerçekten geçemem bugün tekrar konuştuk 250 ytldaha buldum 5250 yaalmayı düşünüyodum arkadaşa son teklifi verdim ne olur ne olmaz dedi bugün yarın ararım dedi inşallah kabul eder bende olmazsa başka bulurum diye araştırıyorum ama ondan uygunu yok sanırımeğer bildiğiniz varsa yardıım edin lütfen bide bende 125 cc biçinli var zongshen zs 125-32 onunla takasa giren varsa iyi olur ama hiç umudum yok ama belki olur neyse arkadaşlar şimdiden teşekür ederim hepinize yakında aranızdayım
-
06 Ağustos 2007, 02:21
#265
beyler bu 6-7 devır aralıgında o zırtlama sesı gıbı degısık bısı bende de war
-
06 Ağustos 2007, 03:22
#266
@ darksilence ; Değerlendirme için teşekkürler...
@ Syriana ; Değerlendirmeye yaptığın yorumlar için teşekkürler...
--- ---
Bugün ; 03 Mayıs itirabiyle tam 5.000 km'yi geride bıraktım! İzin verirseniz aşağıdaki konularda sizlerle paylaşmak istediğim yorumlarım ve değerlendirmelerim var...
* 6.000 - 7.000 devirlerde zırıltı ;
Evet aynı mesele bende de var. Ama bu sorunla yaklaşık 2.500 km den sonra karşılaşmaya başladım. Ve motorda 2.kişi olduğu zaman zırıldama oluyor. Tek kişi herhangi bir ses ve zırılıtı olmuyor. İlk başlarda plaka olabileceğini düşündüm ama sanırım arka suspansiyona fazla yük binmesinden kaynaklanan bişey...
* Zincir Şakırdaması ;
Motoru ilk kullanmaya başladığımda biraz daha fazlaydı. Şimdi dikkat çekilir şekilde azaldı.
* Yağ Terleme Sorunu ;
Evet aşağıda resimlerle belirttiğim sorun , ilk günden beri var. Servise 1 defa bu şikayetle gittim ilgilendiler ama hala devam ediyor. Sanırım 6.000 bakımında fabrika ile telefonda bu konuyu görüşmem gerekecek. Ayrıca başka bir CBF 250'de de aynı durumla karşılaştım. Sizlerden bu konuda yorum bekliyorum!
* Tekerlek ;
Dağ, taş , pist, asfalt, kum , mıcır 5.000 km dir gidiyorum! Henüz beni öldürecek bir hamle yapmadılar.
Lastiklerin kalın olması virajlarda güven veriyor. Bunu da söylemeden geçmeyelim...
* Yakıt ;
Abi 5.000 km dir daha adam gibi yakıt hesabı yapamadım. Birdefasında çok rüzgarlı bir yolda 110 sabit gitmek suretiyle 150 kuruş yaktığını gözlemledim. İlk zamanlardaki testlerimde 130 kuruş yaktığını farkettim. Ne kadar yaktığı hala meçhul ama cebi çok yakmıyor.
* İlk çalıştırma ;
İlk çalıştırmada en az 30 saniye jikle , daha sonra da deviri artırarak ara gaz ile motoru ısıtıyorum!
* Yakıt Göstergesi ;
Yakıt göstergesi dediğiniz gibi ilk 130 - 150 km de düşmez. Sonra hızla düşer...
Beni daha düşük seviyelerde de yanılttığı oldu. Bir defasında uzun yoldan geliyorum. Şehre 30 km kalmış. Yakıt seviyesi 2 diş olarak gözüküyor. Rampada kamyon solladım. Rampa aşağı yolcu otobüsü solladım. Kapanmışım hızım 150 civarında bir anda devir düştü. Motor sustu... Kenara çektim. Rezerve aldım. Motor pat diye çalıştı. O zaman kadar 2 diş olan gösterge anında tek diş oldu ve yanıp sönmeye başladı. (Rampa aşağı ve yukarısıyla alakası yok merak etmeyin.)
Hızlanma, Performans, Çekiş ;
Bu konuda bana yardımcı olursanız memnun olurum. Motor rodajda iken birkaç test yaptım. Daha orjinal yağ ve zincir ayarında düz yolda 145-150'ye çıktım. Daha sonra zincir gerildi ve yağ değişti. Motor 115 u geçmez oldu. Zinciri tekrar ayarlamam ve yağın seviyesini, kalitesini değiştirmem ile bunu 120 - 125 e çıkarkdım. Normal pozisyonda sürüşte en fazla 125. Yatarsam 130 , 135 ve kalıyor.
Tabiki aşırı hız yapmak ve tehlikeye atılmak istemem ama motorun limitleri görmesini isterim... Sizin tavsiye ve tecrübeleriniz nelerdir?
"Bu arada erkmen ; abi ön disk olayı ne oldu ?"
-
06 Ağustos 2007, 04:00
#267
ön disk olayını izmir urlada sabri ustaya götürdüm usta aldı motoru bindi geldi 5 dakikada olayı çözdü daha o gunden beri bir milim ses çıkmadı honda da usta yok abi burda bilmiyorlar malesef :(
buarada ben 600 kusur km yol yaptım ayrı bir topıc acıcam orda yazarım motordan acayıp memnun kaldım tek sorun koltuk uzun yolda rahat vermiyor:( 4,200 km oldu motor iyice acılmıs durumda ortalama 95-110 arası yol aldık hıcbır guvensızlık hıssı yasatmadan hıcbır solllamada zorlanmadan harika bir motor.
benim motor 120 yi en rüzgarlı havada bile rahat görüyor bu yeni seyahtimin başlangıcı facia bir rüzgarda test ettim ruzgar yoksa 140 a cıkıyor gidiyor zaman ılerledıkce yaklasık bır 20 snye surmstur 145e cıkıyor ama 100-120 hatta duz yolda 130 a cıkısı muhtesem bence 250 lık için
-
06 Ağustos 2007, 06:38
#268
abi ben belkahve yokuşunu (abartmıyorum asla) 125 km/h,dün kuşadasından gelirken acelem vardı motorun üstüne de bir kez olsun yatmadım ve depo çantası bile vardı 155 km/h ı gördü...ve rüzgarda vardı..ne dersiniz buna..
rodaj dnemi çok önemli..rodajdayken asla basmayın!ve kullandığınız yağ...ö da önemli..
@viper1 yağ terleme sorunu bende vardı..debriyaj contasından yapıyordu garantili olarak değiştirtdim..ama yan kapağı komple dağıtıyolar haberin olsun...
As The Years Go Passing By...
-
06 Ağustos 2007, 12:20
#269
Twisterle arasındaki güç farkı aynı demişler. Biz denedik hatta denediğim kişi arkadaşım. Kendisi söyledi benim motorun daha iyi kalktığını. Son hız olarak da daha iyi. Beygir fazla tork fazla nasıl aynı olur. Ufak fark olsa da twister daha hızlı.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
06 Ağustos 2007, 12:44
#270
viper_1;761612[B adlı üyeden alıntı
Hızlanma, Performans, Çekiş ; [/B]
Bu konuda bana yardımcı olursanız memnun olurum. Motor rodajda iken birkaç test yaptım. Daha orjinal yağ ve zincir ayarında düz yolda 145-150'ye çıktım. Daha sonra zincir gerildi ve yağ değişti. Motor 115 u geçmez oldu. Zinciri tekrar ayarlamam ve yağın seviyesini, kalitesini değiştirmem ile bunu 120 - 125 e çıkarkdım. Normal pozisyonda sürüşte en fazla 125. Yatarsam 130 , 135 ve kalıyor.
Tabiki aşırı hız yapmak ve tehlikeye atılmak istemem ama motorun limitleri görmesini isterim... Sizin tavsiye ve tecrübeleriniz nelerdir?
viper_1 dostum motora ne yağı koydunuz...yağda önemli bir husus sonuçta...ama bu yağ terleme olayı bende şimdiye kadar hiç olmadı...
hedowich adlı üyeden alıntı
benim motor 120 yi en rüzgarlı havada bile rahat görüyor bu yeni seyahtimin başlangıcı facia bir rüzgarda test ettim
ruzgar yoksa 140 a cıkıyor gidiyor zaman ılerledıkce yaklasık bır 20 snye surmstur
145e cıkıyor ama 100-120 hatta duz yolda 130 a cıkısı muhtesem bence 250 lık için
darksilence adlı üyeden alıntı
abi ben belkahve yokuşunu (abartmıyorum asla) 125 km/h,dün kuşadasından gelirken acelem vardı motorun üstüne de bir kez olsun yatmadım ve depo çantası bile vardı
155 km/h ı gördü...ve rüzgarda vardı..ne dersiniz buna..
rodaj dnemi çok önemli..rodajdayken asla basmayın!ve kullandığınız yağ...ö da önemli..
arkadaşlar motorun normal güvenli gideceği hız benim denemelerim sonucu en fazla 140-145 km/hızdır...onuda düz yolda ve vitesleri atarken devrini aldırdığınız zaman görür...ama 6-7 devir arası vites atarsanız görmez...ama 120-125 km/hıza stabil olarak çıkar bu devirlerde vites değiştirirseniz...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
06 Ağustos 2007, 14:18
#271
ben şuanda 4300 km ye yaklaştım cbf ile de adam akıllı sayılabilcek ilk uzun yolculuğumu yaptım arkada topcase ve canta ,çadır,mat ve depo ustu çanta ile cıktım yoldaki ilk 80 km işkence denecek kadar rüzgarlıydı o rüzgara karşı 90-110 arası eziyet çekerek gittikten sonra rüzgar kesilince o huzur ortamında da artık motoruda test etme imkanı buldum düz yolda yaklaşık bir 15 km 120-145 arası gittim sonra yapmış olduğum km ye baktığımda 229 falandı ve kalan 2 çiziklik benzinim sok etkisi yarattı ruzgar karsıdan gelıyorsa birdaha basmam artık haberınız olsun 2 katı yaktı yaklaşık toplamda 77ytl benzin aldım 605 km yaptım ve depoda henuz 1 çizik eksik ortalamada hızım90-110 arasıydı genelde ,buda linki
http://www.motosiklet.net/forum/gezi...frez-turu.html
-
06 Ağustos 2007, 21:10
#272
Evet. Motor her şartta 120 ye rahatça çıkıyor.
145, 150 olayı da ; burada Kütahya Eskişehir arasında rüzgarın sırıfa indiği bir nokta var. Rampa aşağı indikten sonra uzun müddet düz bir yol. Orada , rodajın son km lerinde başıma geldi.
Motora yağ olarak birdefaya mahsus Magtanec, ardından kısa süre sonra da Power1 koydum. Şu anda da Power1 ile yoluma devam ediyorum.
-
07 Ağustos 2007, 14:59
#273
evet cbf 250 sahipleri güzel bir haber çok şık bir haber hatta
cbf250 aksesuarları:
-siperlik
-orta sehpa
-topcase taşıyıcı
-35 lt honda topcase
-26lt honda topcase
-honda iç çanta
-arka çanta sırtlık
-depo koruma
-HRC logolu ve Honda logolu siyah tankpad
-koruyucu film şeridi
-cbf 250 için branda
hayırlı olsun harika olmuş ben orta ayaklık ve ön siperlik fiyatını acil öğrenmeliyim
http://www.honda.com.tr/motosiklet/c...ked/cbf250.htm
-
12 Ağustos 2007, 00:40
#274
selam arkadaşlarben aranıza yeni katıldım bi yanlışım olursa şimdiden özür dilerim aylardır hayal ettiğim cbf ime yeni kavuştum 2006 siyah 3500kmde aldım benim için sıfır sayılır viper 1arkadaşımın sorunu dikkatimi çekti az çok tecrübeliyim bu konuda elimden çok motor geçtiği için söylüyorum ustalık taslamayı sevmem ama bildiklerimi sizinle paylaşmaktan zevk duyarım o resimdekiler yağ sızıntısı diil aslında o zincir yağı yani ön dişliden geliyo becekeçe yağı emdiği için öne doğru ıslanmıştır mutlaka eğer öyleyse bunu servisteki arkadaşlarda biliyodur mutlaka yada ama olmıyabilirde siz iyice kontrol etmeden motorunuza anahtar değdirtmeyin bence saygılar
-
12 Ağustos 2007, 21:12
#275
-
13 Ağustos 2007, 02:18
#276
teşekkürler dostum bu arada jantlar süper olmuş gerçekten kıskandım en kısa zamanda bende boyatmayı düşünüyorum bide kırmızı şerit süper olur heralde
-
13 Ağustos 2007, 20:07
#277
Honda Cbf Hakkinda
Mrb Arkadaşlar
Ben Honda Cbf Aldim.jantlar Metalik Renk Bunlari Boyama Imkani Nasil Olabilir.
Yan Granaj Var Mi Bu Motorlara Göre?
Ses Nasil?
Pekiş Bu Motorla Ilgili Sitede Modifiyeli Cbf 250 Var Mi? şimdiden Tşkler...
-
13 Ağustos 2007, 20:35
#278
BY_BAD_BOY adlı üyeden alıntı
Mrb Arkadaşlar
Ben Honda Cbf Aldim.jantlar Metalik Renk Bunlari Boyama Imkani Nasil Olabilir.
Yan Granaj Var Mi Bu Motorlara Göre?
Ses Nasil?
Pekiş Bu Motorla Ilgili Sitede Modifiyeli Cbf 250 Var Mi? şimdiden Tşkler...
Ses nasıl diye sorduğuna göre almayı düşünüyosun heralde. Sesi bence iyi değil. Tek silindir motordan ses beklenmez bana göre.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
14 Ağustos 2007, 01:25
#279
slm arkadaşlar dün motorun yağını değiştirdim(pover 1)vitesler zor geçmeye başladı hatta viteste marşa bastığımda makina bi an ileri atlıyodu hatta gitmeye çalışıyoduve hatta zinciri temizlemek için arkasını iple tavana bağladım vitesteyken debriyaj sıkılı oduğu halde tekerlek aynı hızda dönüyodu arkadaşa sordum debriyaj telini baya bi gerdi ama sonuç aynı servise gittim adam baktı kapağın açılması gerekiyo dedibırak motoru yarın alırsın dedi tamam yarın bırakırım dedim eve geldim bi araştırma yaptım yağın fazlalığından olduğunu öğrendim hemen yağını kontrol ettim gerçektende fazla koymuşum üst çizgiye kadar düşürdüm baya düzeldi biraz daha boşalttım şimdi süper oldu ama dururken hala boşa atamıyorum siz siz olun fağını fazala kaçırmayın saygılar
-
14 Ağustos 2007, 02:25
#280
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler