Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Şubat 2013, 12:48
#2641
lonelyboy adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Bu hafta sonu motorun yağını değiştireceğim, değiştirmeden önce sizden bilgi alayım dedim. Hangi yağı kullanıyorsunuz ve memnun musunuz?
...
Geçen yağ değişiminde bu konuyu biraz inceledim. Gözlemim, farklı sıcaklıklar altında (soğuk, ilk çalışma, devirli kullanım vb) yağın viskozite değerleri temel dinamik. Tam sentetik ve değişken viskozite değerlerini karşılaştırdığımda PO'nun yeni seri yağlarının Motul ve diğer pahalı abilerden teoride pek de eksik kalmadığını hatta daha koruyucu olduğunu gördüm. Akabinde 15W50 sınıfı yağını koydum. Vites geçişleri yumuşadı, ilk çalışmada gürültü oranı biraz azaldı. Yüksek ısıda viskozitesi yüksek olduğu için bende bir güven oluşturdu. Fiyatıda 2 LT 32 TL gibi bir şeydi. Bir sonraki değişimde aynı numaranın "racing" ibarelisini deneyeceğim. Eğer zamanım var, viskozite manyağı olayım derseniz sayfa şudur:
http://www.motosiklet.net/forum/gunc...ml#post2859753
.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya
Reklamlar
-
27 Şubat 2013, 13:07
#2642
bu bahsettiğiniz yağ 15w 50, minarel yagdır, fiyatıda pahalı almıssın ben 10W40 tam sentetik yagını kullanıyorum fiyatıda po da 17 TL/ Litre
gayet te memnunum
kullandıgım ürünün sayfası
http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
27 Şubat 2013, 13:25
#2643
cenkito adlı üyeden alıntı
aga bu yağ sakarya da 14 tl bende hep bundan kullanıyorum
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
27 Şubat 2013, 13:36
#2644
valla bende adanada 15 liraya alıyordum 17 yaptılar, stok tüketiyorlar galiba
bence fiyat performan olarak gayet basarılı bir yag ki ben çinli cross motorda kullanıyorum
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
27 Şubat 2013, 13:45
#2645
Tavsiyeleriniz için teşekkürler arkadaşlar 15-50 PO hiç kullanmadım bu motorda deniyelim bakalım.
Bu arada şu karbüratör ayarı olayını hala çözemedik bu motorda cbf250 yada cbx250 ye ayar yapan varsa burda anlatırsa memnun olurum.
Alayına İsyan...
-
27 Şubat 2013, 18:50
#2646
MOTUL parfüm gibi sür gez yani o derece
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
28 Şubat 2013, 00:41
#2647
lonelyboy adlı üyeden alıntı
Tavsiyeleriniz için teşekkürler arkadaşlar 15-50 PO hiç kullanmadım bu motorda deniyelim bakalım.
Bu arada şu karbüratör ayarı olayını hala çözemedik bu motorda cbf250 yada cbx250 ye ayar yapan varsa burda anlatırsa memnun olurum.
Abicim sana katılıyorum aynı sıkıntı bendede var . Gaza dokunuyorum özellikle 4 bin devir civarlarında az gaz vererek hızlandığımda motor bi kasılıyor hafif silkelenerek gidiyo sonra kesiyor.. ama gazı kıvırdın mı sıkıntı yok Benimki de bi ayar istiyor ama anlayanı bulursam ayarlatacağım. Kimseye güvenemediğimden fazlada yaksa sorun yok ;)
Bu karbüratör olayına tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum..
Bir sorum daha olacak buji ortalama normal - tatlı sert kullanım şeklinde kaç bin km bir değişmesi gerekir?
-
28 Şubat 2013, 10:39
#2648
-CBX250- adlı üyeden alıntı
Abicim sana katılıyorum aynı sıkıntı bendede var . Gaza dokunuyorum özellikle 4 bin devir civarlarında az gaz vererek hızlandığımda motor bi kasılıyor hafif silkelenerek gidiyo sonra kesiyor.. ama gazı kıvırdın mı sıkıntı yok
Benimki de bi ayar istiyor ama anlayanı bulursam ayarlatacağım. Kimseye güvenemediğimden fazlada yaksa sorun yok ;)
Bu karbüratör olayına tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum..
Bir sorum daha olacak buji ortalama normal - tatlı sert kullanım şeklinde kaç bin km bir değişmesi gerekir?
Aynen bende tecrübeli birinin yorumunu bekliyorum karbüratör olayına. Yavaş kullanımda motor kasılıyor gibi sanki benzini yakamıyor. Seri kullanımda canavar maşallah
Buji ortalama 12.000km de bir değişmesi gerekiyor normal kullanımda. Kitapçığında da bu şekilde belirtiyor. Hatta yağ ve yağ filtresi değişimide 6.000km de bir diyor.
Alayına İsyan...
-
28 Şubat 2013, 12:47
#2649
Bizim karbüratörlerde akıl fırtınası kardeşim. Söksen sökersin toplamaya kalksan elinde kalır.. Bilen bir kişi şart mutlaka. Ama cbf 250 devir seven makina 4500 deviden sonra akıllanıyor onun altındaki devirlerde fıtı-fıtı . (Rolanti devri 1400 rpm + / - 100 rpm).
Faydasını gördüğüm bir yöntemi paylaşayım sizinle pek mantıklı değil ama, yapmanında bir zararı yok; motosiklet çalışır vaziyette benzin musluğunu "OFF" konumuna getirin ve benzin bitip motor stop edene kadar çalıştırın. Muhtemelen şamandıra ve iğne kendine geliyor hava varsa çıkıyor biraz daha toparlanma oluyor motorda.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
28 Şubat 2013, 14:41
#2650
cenkito adlı üyeden alıntı
bu bahsettiğiniz yağ 15w 50, minarel yagdır, fiyatıda pahalı almıssın ben 10W40 tam sentetik yagını kullanıyorum fiyatıda po da 17 TL/ Litre
gayet te memnunum
kullandıgım ürünün sayfası
http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040
Cem, yanlış bilgi vermek istemem, benim almak istediğim 15W50 "racing" ibareli tam sentetik olan üründü. Kalmadığı için mineral olan 15W50'yi almak durumunda kaldım. Yalnız şunun altını çizmek istiyorum, 40 derece ve 100 derece viskozite değerli açısından mineral olan bu yağ çok ekstrem ve değerli. Motor yük altında ısınırken cm2 başına sağladığı yoğunluk dikkat çekici. "Racing" ibareli olanı tam sentetik olduğu için tabii ki koruma anlamında üst nokta. Daha iyisi her zaman olabilir ama fiyat-performans dengesinde bence alınır. İkisini karşılaştırdığımızda düşük sıcaklıklarda mineral olan 15W50 biraz daha koruyucu, yüksek sıcaklıkta ise hemen hemen aynı görünmelerine rağmen total viskoziteye baktığımızda "racing" ibareli olan 168 değeri ile bir tık daha yüksek. Bu arada sen 2 lira daha pahalıya almışsın ben 2 lt fiyatını yazmıştım. ;) Aslında diğer forumlarda mevsime ve sürüş karakterine göre de tercihler var. Ben devirli kullandığım ve mecburen işe giderken trafikte ısındığım anlar olduğu için bunu önerdim. Önümüz bahar-yaz devirlenmeler artacaktır
Karşılaştırmak isterseniz:
Maximoto 10W-40: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040
Maximoto 15W-50: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889042
Maximoto 15W-50 Racing: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889041
.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
htmetin adlı üyeden alıntı
... motosiklet çalışır vaziyette benzin musluğunu "OFF" konumuna getirin ve benzin bitip motor stop edene kadar çalıştırın. Muhtemelen şamandıra ve iğne kendine geliyor hava varsa çıkıyor biraz daha toparlanma oluyor motorda.
Hasan ben bunu geçen denedim, bir kaç dakika bekledim, gaz verdim filan bitmek bilmedi Bir keresinde unutup AVM otoparkından çıkıp tam yola koyulmak üzereyken bitmişti. Motor bozuldu sanmıştım. Rölantide biraz sabır istiyor
.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya
-
28 Şubat 2013, 16:16
#2651
Çok az yakıyor namıssız
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
28 Şubat 2013, 16:30
#2652
NRG900 adlı üyeden alıntı
Cem, yanlış bilgi vermek istemem, benim almak istediğim
15W50 "racing" ibareli
tam sentetik olan üründü. Kalmadığı için mineral olan 15W50'yi almak durumunda kaldım. Yalnız şunun altını çizmek istiyorum, 40 derece ve 100 derece viskozite değerli açısından mineral olan bu yağ çok ekstrem ve değerli. Motor yük altında ısınırken cm2 başına sağladığı yoğunluk dikkat çekici. "Racing" ibareli olanı tam sentetik olduğu için tabii ki koruma anlamında üst nokta. Daha iyisi her zaman olabilir ama fiyat-performans dengesinde bence alınır. İkisini karşılaştırdığımızda düşük sıcaklıklarda mineral olan 15W50 biraz daha koruyucu, yüksek sıcaklıkta ise hemen hemen aynı görünmelerine rağmen total viskoziteye baktığımızda "racing" ibareli olan 168 değeri ile bir tık daha yüksek. Bu arada sen 2 lira daha pahalıya almışsın ben 2 lt fiyatını yazmıştım. ;) Aslında diğer forumlarda mevsime ve sürüş karakterine göre de tercihler var. Ben devirli kullandığım ve mecburen işe giderken trafikte ısındığım anlar olduğu için bunu önerdim. Önümüz bahar-yaz devirlenmeler artacaktır
Karşılaştırmak isterseniz:
Maximoto 10W-40: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040
Maximoto 15W-50: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889042
Maximoto 15W-50 Racing: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889041
.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
Hasan ben bunu geçen denedim, bir kaç dakika bekledim, gaz verdim filan bitmek bilmedi
Bir keresinde unutup AVM otoparkından çıkıp tam yola koyulmak üzereyken bitmişti. Motor bozuldu sanmıştım. Rölantide biraz sabır istiyor
.
oradaki karsılastırmaları bende takip etmistim. neyse sonucta po ucuz ve fiyat performans egrisi yüksek bir ürün. ben sentetik olandan memnunum, tek silindir crosa tam sentetik almaya gerek görmüyorum. tekeriniz düz bassın yolunuz acık olsun
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
28 Şubat 2013, 17:54
#2653
Arkadaşlar geçen çalıştırdığımda aralıklı aralıklı çıt çıt şeklinde sesler geldiğini farkettim. Yarım saniye ile 1-2 saniye arasında düzensiz aralıklarla gelen metalik çıt sesleri. Egzantrik zinciri mi değişecek dersiniz? İlk sahibi değiştirmişmi bilmiyorum, motor 17binde. Son dönemde değiştiren var mı, maliyeti nedir? Hesaplı ve sağlıklı bir yer önerebilir misiniz? Teşekkürler.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya
-
28 Şubat 2013, 18:04
#2654
Düzensiz aralıklarla geliyorsa muhtemelen egzantirik zinciri.. Malzeme ve usta tavsiyelerini bende merak ediyorum.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
28 Şubat 2013, 20:29
#2655
Bu arada bakın Youtube'da ne buldum Kaç model anlayamadım ama Honda Twister için özel konseptli film çekmiş. Bu motoru küçümseyenlere izletmek lazım
.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya
-
01 Mart 2013, 13:49
#2656
htmetin adlı üyeden alıntı
Düzensiz aralıklarla geliyorsa muhtemelen egzantirik zinciri.. Malzeme ve usta tavsiyelerini bende merak ediyorum.
Evet arkadaşlar, yok mu egzantrik yaptıran? Esengül - Ali Ustaya sormaktan korkuyorum valla. Desteğinizi bekliyorum
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya
-
01 Mart 2013, 14:24
#2657
NRG900 adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar, yok mu egzantrik yaptıran?
Esengül - Ali Ustaya sormaktan korkuyorum valla. Desteğinizi bekliyorum
Orjinal zincir almaya çalışma benden tavsiye fiyatını sorma bile
Ben 100tl ye aldım zinciri 40tl de işçilik verdim ve şimdi hiç ses yok gayet memnunun yaklaşık 6 ay oldu yaptıralı. 100tl ye zincir ve gergi otomatiği ile birlikte aldım yanılmıyorsam. Manisa da bu fiyata yaptırdım ben , İstanbulda zinciri daha çeşitli marka ve fiyatlarda bulabilirsin ama. Yani bu dediklerimden daha ekonomik bile olabilir. Bu arada marka filan sorma cidden hatırlamıyorum ama toplam 140 tl verdim onu biliyorum
Alayına İsyan...
-
01 Mart 2013, 16:38
#2658
İzlemiştim bu videoyu.. Beyaz renk acaip yakışıyor valla.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
01 Mart 2013, 19:03
#2659
htmetin adlı üyeden alıntı
Bizim karbüratörlerde akıl fırtınası kardeşim. Söksen sökersin toplamaya kalksan elinde kalır.. Bilen bir kişi şart mutlaka. Ama cbf 250 devir seven makina 4500 deviden sonra akıllanıyor onun altındaki devirlerde fıtı-fıtı
. (Rolanti devri 1400 rpm + / - 100 rpm).
Faydasını gördüğüm bir yöntemi paylaşayım sizinle pek mantıklı değil ama, yapmanında bir zararı yok; motosiklet çalışır vaziyette benzin musluğunu "OFF" konumuna getirin ve benzin bitip motor stop edene kadar çalıştırın. Muhtemelen şamandıra ve iğne kendine geliyor hava varsa çıkıyor biraz daha toparlanma oluyor motorda.
Usta bizde az çok biliyoruz makinenin devri sevdiğini fakat bu bahsettiğimiz o değil. Akıcı değil motor iyi gaz yemiyor demiyorum, motor sağlıklı çalışamıyor gibi kasılıyor Bi akış yok. Sadece gaza az bastığında , çevir gazı yanlıyor bile ama az gazla sürükleyici gitmemesi Bi ayarsızlık sorunu olduğunu açıkça gösteriyor, hissettiriyor
-
01 Mart 2013, 19:46
#2660
-CBX250- adlı üyeden alıntı
Usta bizde az çok biliyoruz makinenin devri sevdiğini fakat bu bahsettiğimiz o değil. Akıcı değil motor iyi gaz yemiyor demiyorum, motor sağlıklı çalışamıyor gibi kasılıyor Bi akış yok. Sadece gaza az bastığında , çevir gazı yanlıyor bile ama az gazla sürükleyici gitmemesi Bi ayarsızlık sorunu olduğunu açıkça gösteriyor, hissettiriyor ��
Ahmet kardeşim, bilgiçlik taslamak için söylemedim onu ben, . Sebep-sonuç ilişkisi içerisinde yazılan bir yazıda kaç bin devirden sonra canlandığını söyledim sadece motorun.
Basitten-zora doğru gitmek en mantıklısı. Öyle değil mi?
Sen bunu da biliyorsundur ama yinede paylaşmakta fayda var diye düşünüyorum. Benzin filitresini bellik periyotlarla temizlemek lazım. malum memleketteki benzin pahalı olmasına rağmen kaliteli ve temiz değil.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler