Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2641
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı lonelyboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Bu hafta sonu motorun yağını değiştireceğim, değiştirmeden önce sizden bilgi alayım dedim. Hangi yağı kullanıyorsunuz ve memnun musunuz?
    ...
    Geçen yağ değişiminde bu konuyu biraz inceledim. Gözlemim, farklı sıcaklıklar altında (soğuk, ilk çalışma, devirli kullanım vb) yağın viskozite değerleri temel dinamik. Tam sentetik ve değişken viskozite değerlerini karşılaştırdığımda PO'nun yeni seri yağlarının Motul ve diğer pahalı abilerden teoride pek de eksik kalmadığını hatta daha koruyucu olduğunu gördüm. Akabinde 15W50 sınıfı yağını koydum. Vites geçişleri yumuşadı, ilk çalışmada gürültü oranı biraz azaldı. Yüksek ısıda viskozitesi yüksek olduğu için bende bir güven oluşturdu. Fiyatıda 2 LT 32 TL gibi bir şeydi. Bir sonraki değişimde aynı numaranın "racing" ibarelisini deneyeceğim. Eğer zamanım var, viskozite manyağı olayım derseniz sayfa şudur:

    http://www.motosiklet.net/forum/gunc...ml#post2859753

    .
    cenkito bunu beğendi.
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2642
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    bu bahsettiğiniz yağ 15w 50, minarel yagdır, fiyatıda pahalı almıssın ben 10W40 tam sentetik yagını kullanıyorum fiyatıda po da 17 TL/ Litre
    gayet te memnunum

    kullandıgım ürünün sayfası

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040

    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  3. #2643
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu bahsettiğiniz yağ 15w 50, minarel yagdır, fiyatıda pahalı almıssın ben 10W40 tam sentetik yagını kullanıyorum fiyatıda po da 17 TL/ Litre
    gayet te memnunum

    kullandıgım ürünün sayfası

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040

    http://img268.imageshack.us/img268/8372/wpoooo.jpg
    aga bu yağ sakarya da 14 tl bende hep bundan kullanıyorum
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  4. #2644
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    valla bende adanada 15 liraya alıyordum 17 yaptılar, stok tüketiyorlar galiba
    bence fiyat performan olarak gayet basarılı bir yag ki ben çinli cross motorda kullanıyorum
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  5. #2645
    lonelyboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2009
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    honda titan 2003/ honda twister 2004
    Tavsiyeleriniz için teşekkürler arkadaşlar 15-50 PO hiç kullanmadım bu motorda deniyelim bakalım.

    Bu arada şu karbüratör ayarı olayını hala çözemedik bu motorda cbf250 yada cbx250 ye ayar yapan varsa burda anlatırsa memnun olurum.
    Alayına İsyan...

  6. #2646
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    MOTUL parfüm gibi sür gez yani o derece
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  7. #2647
    -CBX250- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    Suzuki Address 110
    Alıntı lonelyboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiyeleriniz için teşekkürler arkadaşlar 15-50 PO hiç kullanmadım bu motorda deniyelim bakalım.

    Bu arada şu karbüratör ayarı olayını hala çözemedik bu motorda cbf250 yada cbx250 ye ayar yapan varsa burda anlatırsa memnun olurum.
    Abicim sana katılıyorum aynı sıkıntı bendede var . Gaza dokunuyorum özellikle 4 bin devir civarlarında az gaz vererek hızlandığımda motor bi kasılıyor hafif silkelenerek gidiyo sonra kesiyor.. ama gazı kıvırdın mı sıkıntı yok Benimki de bi ayar istiyor ama anlayanı bulursam ayarlatacağım. Kimseye güvenemediğimden fazlada yaksa sorun yok ;)

    Bu karbüratör olayına tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum..
    Bir sorum daha olacak buji ortalama normal - tatlı sert kullanım şeklinde kaç bin km bir değişmesi gerekir?

  8. #2648
    lonelyboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2009
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    honda titan 2003/ honda twister 2004
    Alıntı -CBX250- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim sana katılıyorum aynı sıkıntı bendede var . Gaza dokunuyorum özellikle 4 bin devir civarlarında az gaz vererek hızlandığımda motor bi kasılıyor hafif silkelenerek gidiyo sonra kesiyor.. ama gazı kıvırdın mı sıkıntı yok Benimki de bi ayar istiyor ama anlayanı bulursam ayarlatacağım. Kimseye güvenemediğimden fazlada yaksa sorun yok ;)

    Bu karbüratör olayına tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum..
    Bir sorum daha olacak buji ortalama normal - tatlı sert kullanım şeklinde kaç bin km bir değişmesi gerekir?
    Aynen bende tecrübeli birinin yorumunu bekliyorum karbüratör olayına. Yavaş kullanımda motor kasılıyor gibi sanki benzini yakamıyor. Seri kullanımda canavar maşallah

    Buji ortalama 12.000km de bir değişmesi gerekiyor normal kullanımda. Kitapçığında da bu şekilde belirtiyor. Hatta yağ ve yağ filtresi değişimide 6.000km de bir diyor.
    Alayına İsyan...

  9. #2649
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Bizim karbüratörlerde akıl fırtınası kardeşim. Söksen sökersin toplamaya kalksan elinde kalır.. Bilen bir kişi şart mutlaka. Ama cbf 250 devir seven makina 4500 deviden sonra akıllanıyor onun altındaki devirlerde fıtı-fıtı . (Rolanti devri 1400 rpm + / - 100 rpm).

    Faydasını gördüğüm bir yöntemi paylaşayım sizinle pek mantıklı değil ama, yapmanında bir zararı yok; motosiklet çalışır vaziyette benzin musluğunu "OFF" konumuna getirin ve benzin bitip motor stop edene kadar çalıştırın. Muhtemelen şamandıra ve iğne kendine geliyor hava varsa çıkıyor biraz daha toparlanma oluyor motorda.
    NRG900 bunu beğendi.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  10. #2650
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu bahsettiğiniz yağ 15w 50, minarel yagdır, fiyatıda pahalı almıssın ben 10W40 tam sentetik yagını kullanıyorum fiyatıda po da 17 TL/ Litre
    gayet te memnunum

    kullandıgım ürünün sayfası

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040
    Cem, yanlış bilgi vermek istemem, benim almak istediğim 15W50 "racing" ibareli tam sentetik olan üründü. Kalmadığı için mineral olan 15W50'yi almak durumunda kaldım. Yalnız şunun altını çizmek istiyorum, 40 derece ve 100 derece viskozite değerli açısından mineral olan bu yağ çok ekstrem ve değerli. Motor yük altında ısınırken cm2 başına sağladığı yoğunluk dikkat çekici. "Racing" ibareli olanı tam sentetik olduğu için tabii ki koruma anlamında üst nokta. Daha iyisi her zaman olabilir ama fiyat-performans dengesinde bence alınır. İkisini karşılaştırdığımızda düşük sıcaklıklarda mineral olan 15W50 biraz daha koruyucu, yüksek sıcaklıkta ise hemen hemen aynı görünmelerine rağmen total viskoziteye baktığımızda "racing" ibareli olan 168 değeri ile bir tık daha yüksek. Bu arada sen 2 lira daha pahalıya almışsın ben 2 lt fiyatını yazmıştım. ;) Aslında diğer forumlarda mevsime ve sürüş karakterine göre de tercihler var. Ben devirli kullandığım ve mecburen işe giderken trafikte ısındığım anlar olduğu için bunu önerdim. Önümüz bahar-yaz devirlenmeler artacaktır

    Karşılaştırmak isterseniz:

    Maximoto 10W-40: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040
    Maximoto 15W-50: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889042
    Maximoto 15W-50 Racing: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889041

    .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------

    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... motosiklet çalışır vaziyette benzin musluğunu "OFF" konumuna getirin ve benzin bitip motor stop edene kadar çalıştırın. Muhtemelen şamandıra ve iğne kendine geliyor hava varsa çıkıyor biraz daha toparlanma oluyor motorda.
    Hasan ben bunu geçen denedim, bir kaç dakika bekledim, gaz verdim filan bitmek bilmedi Bir keresinde unutup AVM otoparkından çıkıp tam yola koyulmak üzereyken bitmişti. Motor bozuldu sanmıştım. Rölantide biraz sabır istiyor

    .
    cenkito bunu beğendi.
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya

  11. #2651
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Çok az yakıyor namıssız
    NRG900 bunu beğendi.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  12. #2652
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı NRG900 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cem, yanlış bilgi vermek istemem, benim almak istediğim 15W50 "racing" ibareli tam sentetik olan üründü. Kalmadığı için mineral olan 15W50'yi almak durumunda kaldım. Yalnız şunun altını çizmek istiyorum, 40 derece ve 100 derece viskozite değerli açısından mineral olan bu yağ çok ekstrem ve değerli. Motor yük altında ısınırken cm2 başına sağladığı yoğunluk dikkat çekici. "Racing" ibareli olanı tam sentetik olduğu için tabii ki koruma anlamında üst nokta. Daha iyisi her zaman olabilir ama fiyat-performans dengesinde bence alınır. İkisini karşılaştırdığımızda düşük sıcaklıklarda mineral olan 15W50 biraz daha koruyucu, yüksek sıcaklıkta ise hemen hemen aynı görünmelerine rağmen total viskoziteye baktığımızda "racing" ibareli olan 168 değeri ile bir tık daha yüksek. Bu arada sen 2 lira daha pahalıya almışsın ben 2 lt fiyatını yazmıştım. ;) Aslında diğer forumlarda mevsime ve sürüş karakterine göre de tercihler var. Ben devirli kullandığım ve mecburen işe giderken trafikte ısındığım anlar olduğu için bunu önerdim. Önümüz bahar-yaz devirlenmeler artacaktır

    Karşılaştırmak isterseniz:

    Maximoto 10W-40: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889040
    Maximoto 15W-50: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889042
    Maximoto 15W-50 Racing: http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=8889041

    .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------



    Hasan ben bunu geçen denedim, bir kaç dakika bekledim, gaz verdim filan bitmek bilmedi Bir keresinde unutup AVM otoparkından çıkıp tam yola koyulmak üzereyken bitmişti. Motor bozuldu sanmıştım. Rölantide biraz sabır istiyor

    .
    oradaki karsılastırmaları bende takip etmistim. neyse sonucta po ucuz ve fiyat performans egrisi yüksek bir ürün. ben sentetik olandan memnunum, tek silindir crosa tam sentetik almaya gerek görmüyorum. tekeriniz düz bassın yolunuz acık olsun
    NRG900 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  13. #2653
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar geçen çalıştırdığımda aralıklı aralıklı çıt çıt şeklinde sesler geldiğini farkettim. Yarım saniye ile 1-2 saniye arasında düzensiz aralıklarla gelen metalik çıt sesleri. Egzantrik zinciri mi değişecek dersiniz? İlk sahibi değiştirmişmi bilmiyorum, motor 17binde. Son dönemde değiştiren var mı, maliyeti nedir? Hesaplı ve sağlıklı bir yer önerebilir misiniz? Teşekkürler.
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya

  14. #2654
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Düzensiz aralıklarla geliyorsa muhtemelen egzantirik zinciri.. Malzeme ve usta tavsiyelerini bende merak ediyorum.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  15. #2655
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Bu arada bakın Youtube'da ne buldum Kaç model anlayamadım ama Honda Twister için özel konseptli film çekmiş. Bu motoru küçümseyenlere izletmek lazım



    .
    htmetin bunu beğendi.
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya

  16. #2656
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzensiz aralıklarla geliyorsa muhtemelen egzantirik zinciri.. Malzeme ve usta tavsiyelerini bende merak ediyorum.
    Evet arkadaşlar, yok mu egzantrik yaptıran? Esengül - Ali Ustaya sormaktan korkuyorum valla. Desteğinizi bekliyorum
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya

  17. #2657
    lonelyboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2009
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    honda titan 2003/ honda twister 2004
    Alıntı NRG900 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar, yok mu egzantrik yaptıran? Esengül - Ali Ustaya sormaktan korkuyorum valla. Desteğinizi bekliyorum
    Orjinal zincir almaya çalışma benden tavsiye fiyatını sorma bile
    Ben 100tl ye aldım zinciri 40tl de işçilik verdim ve şimdi hiç ses yok gayet memnunun yaklaşık 6 ay oldu yaptıralı. 100tl ye zincir ve gergi otomatiği ile birlikte aldım yanılmıyorsam. Manisa da bu fiyata yaptırdım ben , İstanbulda zinciri daha çeşitli marka ve fiyatlarda bulabilirsin ama. Yani bu dediklerimden daha ekonomik bile olabilir. Bu arada marka filan sorma cidden hatırlamıyorum ama toplam 140 tl verdim onu biliyorum
    Alayına İsyan...

  18. #2658
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    İzlemiştim bu videoyu.. Beyaz renk acaip yakışıyor valla.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  19. #2659
    -CBX250- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    Suzuki Address 110
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim karbüratörlerde akıl fırtınası kardeşim. Söksen sökersin toplamaya kalksan elinde kalır.. Bilen bir kişi şart mutlaka. Ama cbf 250 devir seven makina 4500 deviden sonra akıllanıyor onun altındaki devirlerde fıtı-fıtı . (Rolanti devri 1400 rpm + / - 100 rpm).

    Faydasını gördüğüm bir yöntemi paylaşayım sizinle pek mantıklı değil ama, yapmanında bir zararı yok; motosiklet çalışır vaziyette benzin musluğunu "OFF" konumuna getirin ve benzin bitip motor stop edene kadar çalıştırın. Muhtemelen şamandıra ve iğne kendine geliyor hava varsa çıkıyor biraz daha toparlanma oluyor motorda.
    Usta bizde az çok biliyoruz makinenin devri sevdiğini fakat bu bahsettiğimiz o değil. Akıcı değil motor iyi gaz yemiyor demiyorum, motor sağlıklı çalışamıyor gibi kasılıyor Bi akış yok. Sadece gaza az bastığında , çevir gazı yanlıyor bile ama az gazla sürükleyici gitmemesi Bi ayarsızlık sorunu olduğunu açıkça gösteriyor, hissettiriyor ��

  20. #2660
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı -CBX250- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta bizde az çok biliyoruz makinenin devri sevdiğini fakat bu bahsettiğimiz o değil. Akıcı değil motor iyi gaz yemiyor demiyorum, motor sağlıklı çalışamıyor gibi kasılıyor Bi akış yok. Sadece gaza az bastığında , çevir gazı yanlıyor bile ama az gazla sürükleyici gitmemesi Bi ayarsızlık sorunu olduğunu açıkça gösteriyor, hissettiriyor ��
    Ahmet kardeşim, bilgiçlik taslamak için söylemedim onu ben, . Sebep-sonuç ilişkisi içerisinde yazılan bir yazıda kaç bin devirden sonra canlandığını söyledim sadece motorun.

    Basitten-zora doğru gitmek en mantıklısı. Öyle değil mi?

    Sen bunu da biliyorsundur ama yinede paylaşmakta fayda var diye düşünüyorum. Benzin filitresini bellik periyotlarla temizlemek lazım. malum memleketteki benzin pahalı olmasına rağmen kaliteli ve temiz değil.

    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler