Buğra, ben güvenli sürüşü seven biriyim. Bunun için Hondadan 2 eğitim aldım ve eğitimlere de devam edeceğim. Güvenli sürmek her zaman düşük süratte gitmek değil, yaklaşan bir tehlike olduğunda hızlanıp uzaklaşabilmek, güvenli sollayabilmek gibi gereklilikleri de içinde barındırır biliyorsundur. Detaylı yazmadığım için hız bağımlısı gibi algılandıysam durum gerçekten öyle değil. Bunu bu forumda yakıştırabileceğiniz belkide son kişiyim. Bir iki örnek vereyim; iş-ev güzergahım dolayısıyla Maslak dolaylarından bir iki kaç kez TEM'e bağlandım. Sol, orta ve sağ şeridin bazen dönüşümlü "bazen aynı anda" yüksek hızla aktığı, trafiğin çok dinamik ve kuralsız olduğu anlar var. Arkadan kopup gelip özellikle veya dikkatsizce sizi taciz edenlerle karşılaşmışsınızdır. İşte tam olarak bunların en sevildiği sahne burası. Biri akşam diğer gündüz olmak üzere bir süre 140-150 ile seyredip uzaklaşmam veya sollamam gereken tacizciler oldu. Motor ilk aldığımda 120'yi geçemedi. Bakımdan sonra 140'lara yaklaştı. Sen adama sinyal verip sağa geçiyorsun, ben yavaşım diyorsun. Bir süre sonra bakıyorsun adam yine arkana geçmiş hafiftan hafiften hızlanıyor, açıkça "arayı kapatıyorum bak, şimdi napıcaksın" mesajı veriyor. İleride bir yolunu bulup adamın arkasına geçtim ve "s.. git" anlamında iyice yavaşladım, kayboldu. Çok uzun süreli sürüş değil ama bir süre "riskten hızlı sürmenizin" daha hayırlı olduğu anlar var. Diğer bir örnek gece yaşandı. Arkamda bir grup araç daha düşük hızla seyrederken ben oldukça önlerindeyim, güvenli bir çember bırakarak sürüyorum. Honda S2000'li bir gerizekalı bunlara selektörlerle arkadan metrelerce geriden yaklaştı, arkasından da aynı model arkadaşı yardırıyor. Aynadan izliyorum. Ben orta şeritteyim. Önümde 5-6 araba kadar boşluk var, sağımda ise bir araç var. Sağdaki aracın arkası da tam boş değil, onun da takipçisi var. 110-120 civarı gidiyoruz. Dedim bu salaklar arkadaki grubu sollayıp beni görmeden aniden orta şeride üstüme kırabilirler. Hızlanıp sağımdaki aracı geçeyim, sağ şeride geçeyim dedim ama gücüm yetmedi, biraz sağa yanaştım. Bir kaç saniye sonra ivmelenerek geldiler, düşündüğüm gibi soldan grubu hızla geçtiler. İşte o an, öndeki bir anlık hafif sağa kırar gibi yaptı, neyseki beni gördü, vazgeçti tekrar sola çekip yardırdı, öteki de peşinden. Görünmediği için sollama sonrası üzerine kırılan, hayatını kaybeden çok motorcu var bu ülkede. Şunun da altını çiziyorum; bunlar o an için geçerli hareketlerdi. Etkinliği ise ancak uygulansa anlaşılabilirdi. Daha farklı senaryolarda belki daha yavaş veya daha da hızlı gitmek de gerekebilir. Genel bir kural olarak "trafikte güvenli sürmek için trafikten mümkünse 1.5 kat hızlı sürün" denir. Bu kural Japon Honda eğitimi içinde veriliyor. Sizde farketmişsinizdir, diğer araçlarla aynı hızda gitmek veya "sağdan yavaş yavaş gitmek" kesinlikle daha güvenli değil. Özellikle TEM - E5 gibi ortamlarda rotanız gereği sürekli düz gitmiyorsanız özellikle TEM bağlantılarında, yol ayrımlarında ultra paranoyak olmak lazım ve zamanında yeterince hızlanıp kendinizi doğru rotaya almanız lazım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın
Fikrimce düzgün açılmış, sağlıklı bir Twister'ın düz yolda 140'ı çok rahat görmesi, gerektiğinde 150'ye biraz zorlanarak çıkması olası. Hafif meyilde ise 160'ı görmesi gerekir diye düşünüyorum. Çünkü mevcut CBF'imle rüzgarsız düz zeminde 140'a yakın rakamlar aldım. Eğimde 140'ı da geçme eğilimde. Kesinlikle Redline'a girmeden bu arada. Hondadan Selim Hoca "bende de Twister vardı, ilk çıktığı zaman fuardan almıştım. Onunla 150-160 yaparsın" demişti. "Rüzgarı arkana alıp yardırmalısın" gibi önerdiğini sanmıyorum
Motorun daha yeni olması ise daha başarılı olduğu anlamına gelmediği gibi daha başarısız olduğu anlamına da gelmez. Bu konuda çok araştırdım ama genellikle Twister için bazı olumsuz görüşler dışında somut bir veriye rastlamadım.
CBF Türkiye forumunda Twister konusunda bir iki yorum var mesela;
1) "Benim cbf i tercih etmemin sebebi ise motosiklet tamircilerinin twister ların sibop sesi ve üst kapağı çatlatma olaylarının olmasıydı. Cbf lerde böyle bir sorun yokmuş ve tamirci cbf lerde üst kapak çatlatan olmadı diyor. Enazından ona tamire gelen motorlarda."
2) "Twisterda kronik birçok sorun mevcut deniyor sübap sesi,üst kapak çatlama,egzantrik gergisi vs.. Ama hepsinde olcak diye bir kaide yok tabi. Şükür ki benim motorumda hiç yaşamadım böyle şeyler."
Dediğim gibi kesin bir durumdan ziyade insanların ve ustaların görüşleri bu çerçevede etrafta dolaşıyor.
.