Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2481
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin aldım.. fule yakın oldu ama tam dolduramadım dün son bir kez daha çalıştırdım motoru ısıttım karbüratörü boşalttım ve aküyü söküp oda sıcaklığına aldım zaten aküde yeni O sarı ışık yan ayaklık açıldığında yanıyor Gökhan 1. vitese takarsan motoru stop ediyor yan ayaklık açıkken, buda bir konfor özelliği ve yan ayaklık açıkken çoğu kez kaza yapan ve atlatanlar ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır.
    ışık unutkanlar için iyiymiş. güvenlik olarak cbf de ayak açıkken kontağı kapıyor ;) aküyü de söktüysen o zaman hoşgeldin "klavye motorcuları kulübümüze" kış mevsiminden sahiden nefret ediyorum. makine otoparkta duruyor ben metrobüse biniyorum. revamıdır bu!? daha geçen yanlarından geçerken ara gazı verip nispet yaptığım kalabalıklar içindeyim

    .
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2482
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    CBF'tede var diye biliyorum belki ampülü falan yanmıştır "klavye motorcuları kulübümüze" Sevdim bunu Ama 5 yıl önce evlendiğim için sattığım motosikletimden bu yana zaten Bu kulübüm başrol oyuncusuydum.. Benim için değişen birşey olmadı pek fazla. sonuçta geçen kışta motorsuzdum ve ondan önceki 4 kış ta Ama kenarda biryerde honda motosikletinin olması güzel bir duygu her zaman. Ve her zaman marş basıp gitmeye hazır asker. Allah cümlemizi kazalardan belalardan muhafaza eylesin.
    -CBX250- ve NRG900 bunu beğendiler.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  3. #2483
    53_ekrem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    BAŞKENT
    Motosikleti
    R25
    yok cbf lerde o ampul yok bendede yok

  4. #2484
    -CBX250- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    Suzuki Address 110
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF'tede var diye biliyorum belki ampülü falan yanmıştır "klavye motorcuları kulübümüze" Sevdim bunu Ama 5 yıl önce evlendiğim için sattığım motosikletimden bu yana zaten Bu kulübüm başrol oyuncusuydum.. Benim için değişen birşey olmadı pek fazla. sonuçta geçen kışta motorsuzdum ve ondan önceki 4 kış ta Ama kenarda biryerde honda motosikletinin olması güzel bir duygu her zaman. Ve her zaman marş basıp gitmeye hazır asker. Allah cümlemizi kazalardan belalardan muhafaza eylesin.
    Hayırlı uğurlu olsun güzel bir tercih yaptın.

    CBF daha iyi diyenler var bilmiyorum ama her zaman ESKİLER daha iyi oluyo be

    Ne varsa eskide var ;)
    htmetin bunu beğendi.

  5. #2485
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı -CBX250- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı uğurlu olsun güzel bir tercih yaptın.

    CBF daha iyi diyenler var bilmiyorum ama her zaman ESKİLER daha iyi oluyo be

    Ne varsa eskide var ;)

    CBf Değilde CBX olunca, sanki motorun gizli saklı bir özelliği varmış gibi bir izlenim oluyor
    NRG900 ve -CBX250- bunu beğendiler.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  6. #2486
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı -CBX250- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı uğurlu olsun güzel bir tercih yaptın.

    CBF daha iyi diyenler var bilmiyorum ama her zaman ESKİLER daha iyi oluyo be

    Ne varsa eskide var ;)

    CBF'cilr kızmasın ama biz bu modeli twister ile sevdik
    -CBX250- bunu beğendi.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  7. #2487
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Arkadaşlar, benim aynalarda mı problem var? Yoksa gidon alçak olduğu için sizde arkanızı görebilmek için omuz egzersizleri yapıyor musunuz motorunuzun üzerinde ?
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  8. #2488
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı 53_ekrem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf lerde de yan ayaklık açıkken çalışmıyor yada çalısır durumda açarsan ayaklıgı stop edıyo bu motorların bu huyunu çok sevıyorum
    ben dalgın bı ınsanım oncekı motorumda çok acık unuttum kaza tehlıkesı atlattım
    şu an benım cbf 250 ne olduysa sadece bostyken çalısıo onu çözemedım ama :D debrıyaja basılı calısmıyo acep nedenkı
    Dostum debriyaj manetine bak orada debriyaj müşürü var. Debriyaja çalışmamasının sebebi müşür düzgün çalışmıyor biraz kurcala düzelecek. Mutlaka bu sorunu gidermeye bak trafikte kırmızı ışıkta falan bir sebepten stop eder hemen çalıştırman gerekirse boşa atmaya falan çalışırken tehliye girersin.
    Bu arada bir arkadaşımız motor ömrü ile ilgili bir açıklama yapmış ama cbf motoru daha ehlileştirilmiş ve ömrü uzamış değildir. Gücünün düşük olması tamemen katalitik konvertör ile ilgilidir. Buda avrupa standartlarına uyum sağlayabilmesi adına yapılmıştır. Bende ne varsa eskilerde var diyen ustalardan yanayım Ne derece doğru bilmiyorum ama işin ehli ustalar bir dönemden sonra üretilen motorların metal kalitesinin eskiler gibi olmadığını söylüyorlar. Birde işin içine çinde üretilen parçalar girdi. twister, gs500, er5 gibi motorlar taş gibidir.
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  9. #2489
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Eline sağlık
    buberk bunu beğendi.

  10. #2490
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    2004 honda twister aldığım için çok pişmanım arkadaşlar...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------

    Neden daha önce almadığım için
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  11. #2491
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı buberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum debriyaj manetine bak orada debriyaj müşürü var. Debriyaja çalışmamasının sebebi müşür düzgün çalışmıyor biraz kurcala düzelecek. Mutlaka bu sorunu gidermeye bak trafikte kırmızı ışıkta falan bir sebepten stop eder hemen çalıştırman gerekirse boşa atmaya falan çalışırken tehliye girersin.
    Bu arada bir arkadaşımız motor ömrü ile ilgili bir açıklama yapmış ama cbf motoru daha ehlileştirilmiş ve ömrü uzamış değildir. Gücünün düşük olması tamemen katalitik konvertör ile ilgilidir. Buda avrupa standartlarına uyum sağlayabilmesi adına yapılmıştır. Bende ne varsa eskilerde var diyen ustalardan yanayım Ne derece doğru bilmiyorum ama işin ehli ustalar bir dönemden sonra üretilen motorların metal kalitesinin eskiler gibi olmadığını söylüyorlar. Birde işin içine çinde üretilen parçalar girdi. twister, gs500, er5 gibi motorlar taş gibidir.
    Buğra, bir kaç ustadan duydum, Twister daha çabuk yıpranır diye. Sadece egzos olduğundan emin misin? Aslında öyle ise ben daha mutlu olacağım çünkü twisterın çıkabildiği o son hızlara TEM vb. yollarda aşırı ihtiyacım var. Performans egsozu ile aradaki fark gayet güzel kapanabilir. Bir de şu var, sadece egzostan olup motoru ve hareketli tüm aksamları +20-30 km hızlardan koruyor olabilir mi?

    İkinci bir soru, wemoto vb sitelerde egzosu saran ısı izolasyonu çok önplanda. Bunları deneyen veya bilgisi olan var mı? Egzos ve bağlantı kısımlarında önlenen ısı kaybı tavsiye edildiği kadar önemli performans kazandırıyor mu? Söküldüğünde egsozu rezil eder mi?

    .
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya

  12. #2492
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı NRG900 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buğra, bir kaç ustadan duydum, Twister daha çabuk yıpranır diye. Sadece egzos olduğundan emin misin? Aslında öyle ise ben daha mutlu olacağım çünkü twisterın çıkabildiği o son hızlara TEM vb. yollarda aşırı ihtiyacım var. Performans egsozu ile aradaki fark gayet güzel kapanabilir. Bir de şu var, sadece egzostan olup motoru ve hareketli tüm aksamları +20-30 km hızlardan koruyor olabilir mi?

    İkinci bir soru, wemoto vb sitelerde egzosu saran ısı izolasyonu çok önplanda. Bunları deneyen veya bilgisi olan var mı? Egzos ve bağlantı kısımlarında önlenen ısı kaybı tavsiye edildiği kadar önemli performans kazandırıyor mu? Söküldüğünde egsozu rezil eder mi?

    .
    Gökhan bence bırak motorun orjinal kalsın. Neden yüksek sürate bu kadar ihtiyacın oluyor onu tam anlayamadım. Motor cbx de olsa cbf de olsa 140-150 gibi hızlara çıkabiliyor diye bu hızlarda seyahat etmek bence çok yanlış. Motor ömrünü kısaltan işte budur. Çabuk yıpranan twisterın sebebi kesinlikle ben yokuş aşşağı 160 basıyorum diyen kullanıcılardır. Son hız mevsuna gelince benim motorum son hızı 130 diyordum sonra baktım rüzgar gibi faktörler uygunsa 140 a da çıkabiliyor dedim bu motorun son hızı 140 km dir. Bu yaz iki twister yüklendik çadırları bir haftalık 2.000 km lik bir gezi yaptık. Bursada yokuş aşşağı bir deneyelim şunları dedik bir gaz açtık ibre tam olarak 160 km hıza kadar geldi ama sonuçta hafif bir eyim var ve motor redlinenın dibine vuracak Sadece bir kere deneme amaçlı yaptım ama genede yapmasaydım daha iyi olurdu dedim. Ben bu motoru twister daha hızlı gidiyor diye her gelene göstermeye kalksam 200bin km gidecek motorum belkide 100binde emekliliğini isteyecek ne gerek var..
    Bu motorlar yarış motoru değil 110 km hız bana göre ideal ki ben şehir içinde agrasif kullanırım kaygan zeminde gaz açarım kendimce içimdeki supermotocu çocuğu sevindiririm. Şehir merkezinin dışındaki yollarda çoğu zaman sabit 80-90 ile giderim hem etrafı izlerim hem büyük ölçüde yakıt ekonomisi yaparım (az yaktırma konusunda iddalıyım)
    Motorun daha yeni model olması çok iyi birşey ama daha başarılı bir üretim olduğu anlamına gelmez. Bakınız bazı araba veya motorların önceki kasaları piyasada daha çok beğenilir hatta peynir ekmek gibi satılır. Isı izolasyonunu duydum ama bu konuya vakıf değilim. Saygılar..
    -CBX250- ve htmetin bunu beğendiler.
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  13. #2493
    -CBX250- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    Suzuki Address 110
    Orjinal tarzı bende performans egzoz düşünmedim değil ama bulamadım, bi kaç kişiye sordum uydurulduğunu söylediler, araba egzozu bağlayanlar bile var.
    Her neyse sonuç olarak performans veya ses istemiyorum sesin kralı egzozu çıkarınca var zaten gaza dokunma egzoz sökükken insanlar yerinden sekiyor bizzat testedildi Ben motora daha hoş görüntü verir diye egzoz düşünüyorum daha kısa bi susturucu istiyorum. Ses beklentim yok ileride CBF 600 alırsam onda sese odaklanacağım Orjinal egzozunu eski sahibi bi arkadaşıyla değiştirmiş aynı twisterla kendi egzozunda tıkırdı var diye. bundada çizikler var keşke değişmeseymiş.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------

    "buberk" kardeş/abi sanki biri beni anlattı sana % yüz katılıyorum
    NRG900 bunu beğendi.

  14. #2494
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    1-2 gündür havada güneş gözükttüğü için dayanamadım twisterı sokağa çıkarttım.. Gerçekten bastığın zaman gidiyor düz yolada ıkılmadan sıkılmadan direk 130'u yapıştırıyor dahada gider ama bence en keyifli seyir aralığı 90-110 km ve sollamalarada yetecek kadar gaz var elinin altında. Ben şahsen bu tarz kullanımdan zevk alıyorum ve ara hızlanmaları trafikte yapıyorum daha keyifli oluyor gazımı alıyor ama E-5'te falan redline zorlamaya motoru yormaya hiç gerek yok sonuçta o bir makina ve 250 cc.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  15. #2495
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı buberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Neden yüksek sürate bu kadar ihtiyacın oluyor onu tam anlayamadım. Motor cbx de olsa cbf de olsa 140-150 gibi hızlara çıkabiliyor diye bu hızlarda seyahat etmek bence çok yanlış. Motor ömrünü kısaltan işte budur. Çabuk yıpranan twisterın sebebi kesinlikle ben yokuş aşşağı 160 basıyorum diyen kullanıcılardır. Son hız mevsuna gelince benim motorum son hızı 130 diyordum sonra baktım rüzgar gibi faktörler uygunsa 140 a da çıkabiliyor dedim bu motorun son hızı 140 km dir. Bu yaz iki twister yüklendik çadırları bir haftalık 2.000 km lik bir gezi yaptık. Bursada yokuş aşşağı bir deneyelim şunları dedik bir gaz açtık ibre tam olarak 160 km hıza kadar geldi ama sonuçta hafif bir eyim var ve motor redlinenın dibine vuracak ...
    Motorun daha yeni model olması çok iyi birşey ama daha başarılı bir üretim olduğu anlamına gelmez. Bakınız bazı araba veya motorların önceki kasaları piyasada daha çok beğenilir hatta peynir ekmek gibi satılır. Isı izolasyonunu duydum ama bu konuya vakıf değilim. Saygılar..
    Buğra, ben güvenli sürüşü seven biriyim. Bunun için Hondadan 2 eğitim aldım ve eğitimlere de devam edeceğim. Güvenli sürmek her zaman düşük süratte gitmek değil, yaklaşan bir tehlike olduğunda hızlanıp uzaklaşabilmek, güvenli sollayabilmek gibi gereklilikleri de içinde barındırır biliyorsundur. Detaylı yazmadığım için hız bağımlısı gibi algılandıysam durum gerçekten öyle değil. Bunu bu forumda yakıştırabileceğiniz belkide son kişiyim. Bir iki örnek vereyim; iş-ev güzergahım dolayısıyla Maslak dolaylarından bir iki kaç kez TEM'e bağlandım. Sol, orta ve sağ şeridin bazen dönüşümlü "bazen aynı anda" yüksek hızla aktığı, trafiğin çok dinamik ve kuralsız olduğu anlar var. Arkadan kopup gelip özellikle veya dikkatsizce sizi taciz edenlerle karşılaşmışsınızdır. İşte tam olarak bunların en sevildiği sahne burası. Biri akşam diğer gündüz olmak üzere bir süre 140-150 ile seyredip uzaklaşmam veya sollamam gereken tacizciler oldu. Motor ilk aldığımda 120'yi geçemedi. Bakımdan sonra 140'lara yaklaştı. Sen adama sinyal verip sağa geçiyorsun, ben yavaşım diyorsun. Bir süre sonra bakıyorsun adam yine arkana geçmiş hafiftan hafiften hızlanıyor, açıkça "arayı kapatıyorum bak, şimdi napıcaksın" mesajı veriyor. İleride bir yolunu bulup adamın arkasına geçtim ve "s.. git" anlamında iyice yavaşladım, kayboldu. Çok uzun süreli sürüş değil ama bir süre "riskten hızlı sürmenizin" daha hayırlı olduğu anlar var. Diğer bir örnek gece yaşandı. Arkamda bir grup araç daha düşük hızla seyrederken ben oldukça önlerindeyim, güvenli bir çember bırakarak sürüyorum. Honda S2000'li bir gerizekalı bunlara selektörlerle arkadan metrelerce geriden yaklaştı, arkasından da aynı model arkadaşı yardırıyor. Aynadan izliyorum. Ben orta şeritteyim. Önümde 5-6 araba kadar boşluk var, sağımda ise bir araç var. Sağdaki aracın arkası da tam boş değil, onun da takipçisi var. 110-120 civarı gidiyoruz. Dedim bu salaklar arkadaki grubu sollayıp beni görmeden aniden orta şeride üstüme kırabilirler. Hızlanıp sağımdaki aracı geçeyim, sağ şeride geçeyim dedim ama gücüm yetmedi, biraz sağa yanaştım. Bir kaç saniye sonra ivmelenerek geldiler, düşündüğüm gibi soldan grubu hızla geçtiler. İşte o an, öndeki bir anlık hafif sağa kırar gibi yaptı, neyseki beni gördü, vazgeçti tekrar sola çekip yardırdı, öteki de peşinden. Görünmediği için sollama sonrası üzerine kırılan, hayatını kaybeden çok motorcu var bu ülkede. Şunun da altını çiziyorum; bunlar o an için geçerli hareketlerdi. Etkinliği ise ancak uygulansa anlaşılabilirdi. Daha farklı senaryolarda belki daha yavaş veya daha da hızlı gitmek de gerekebilir. Genel bir kural olarak "trafikte güvenli sürmek için trafikten mümkünse 1.5 kat hızlı sürün" denir. Bu kural Japon Honda eğitimi içinde veriliyor. Sizde farketmişsinizdir, diğer araçlarla aynı hızda gitmek veya "sağdan yavaş yavaş gitmek" kesinlikle daha güvenli değil. Özellikle TEM - E5 gibi ortamlarda rotanız gereği sürekli düz gitmiyorsanız özellikle TEM bağlantılarında, yol ayrımlarında ultra paranoyak olmak lazım ve zamanında yeterince hızlanıp kendinizi doğru rotaya almanız lazım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın

    Fikrimce düzgün açılmış, sağlıklı bir Twister'ın düz yolda 140'ı çok rahat görmesi, gerektiğinde 150'ye biraz zorlanarak çıkması olası. Hafif meyilde ise 160'ı görmesi gerekir diye düşünüyorum. Çünkü mevcut CBF'imle rüzgarsız düz zeminde 140'a yakın rakamlar aldım. Eğimde 140'ı da geçme eğilimde. Kesinlikle Redline'a girmeden bu arada. Hondadan Selim Hoca "bende de Twister vardı, ilk çıktığı zaman fuardan almıştım. Onunla 150-160 yaparsın" demişti. "Rüzgarı arkana alıp yardırmalısın" gibi önerdiğini sanmıyorum

    Motorun daha yeni olması ise daha başarılı olduğu anlamına gelmediği gibi daha başarısız olduğu anlamına da gelmez. Bu konuda çok araştırdım ama genellikle Twister için bazı olumsuz görüşler dışında somut bir veriye rastlamadım. CBF Türkiye forumunda Twister konusunda bir iki yorum var mesela;
    1) "Benim cbf i tercih etmemin sebebi ise motosiklet tamircilerinin twister ların sibop sesi ve üst kapağı çatlatma olaylarının olmasıydı. Cbf lerde böyle bir sorun yokmuş ve tamirci cbf lerde üst kapak çatlatan olmadı diyor. Enazından ona tamire gelen motorlarda."
    2) "Twisterda kronik birçok sorun mevcut deniyor sübap sesi,üst kapak çatlama,egzantrik gergisi vs.. Ama hepsinde olcak diye bir kaide yok tabi. Şükür ki benim motorumda hiç yaşamadım böyle şeyler."
    Dediğim gibi kesin bir durumdan ziyade insanların ve ustaların görüşleri bu çerçevede etrafta dolaşıyor.

    .
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya

  16. #2496
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı NRG900 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buğra, ben güvenli sürüşü seven biriyim. Bunun için Hondadan 2 eğitim aldım ve eğitimlere de devam edeceğim. Güvenli sürmek her zaman düşük süratte gitmek değil, yaklaşan bir tehlike olduğunda hızlanıp uzaklaşabilmek, güvenli sollayabilmek gibi gereklilikleri de içinde barındırır biliyorsundur. Detaylı yazmadığım için hız bağımlısı gibi algılandıysam durum gerçekten öyle değil. Bunu bu forumda yakıştırabileceğiniz belkide son kişiyim. Bir iki örnek vereyim; iş-ev güzergahım dolayısıyla Maslak dolaylarından bir iki kaç kez TEM'e bağlandım. Sol, orta ve sağ şeridin bazen dönüşümlü "bazen aynı anda" yüksek hızla aktığı, trafiğin çok dinamik ve kuralsız olduğu anlar var. Arkadan kopup gelip özellikle veya dikkatsizce sizi taciz edenlerle karşılaşmışsınızdır. İşte tam olarak bunların en sevildiği sahne burası. Biri akşam diğer gündüz olmak üzere bir süre 140-150 ile seyredip uzaklaşmam veya sollamam gereken tacizciler oldu. Motor ilk aldığımda 120'yi geçemedi. Bakımdan sonra 140'lara yaklaştı. Sen adama sinyal verip sağa geçiyorsun, ben yavaşım diyorsun. Bir süre sonra bakıyorsun adam yine arkana geçmiş hafiftan hafiften hızlanıyor, açıkça "arayı kapatıyorum bak, şimdi napıcaksın" mesajı veriyor. İleride bir yolunu bulup adamın arkasına geçtim ve "s.. git" anlamında iyice yavaşladım, kayboldu. Çok uzun süreli sürüş değil ama bir süre "riskten hızlı sürmenizin" daha hayırlı olduğu anlar var. Diğer bir örnek gece yaşandı. Arkamda bir grup araç daha düşük hızla seyrederken ben oldukça önlerindeyim, güvenli bir çember bırakarak sürüyorum. Honda S2000'li bir gerizekalı bunlara selektörlerle arkadan metrelerce geriden yaklaştı, arkasından da aynı model arkadaşı yardırıyor. Aynadan izliyorum. Ben orta şeritteyim. Önümde 5-6 araba kadar boşluk var, sağımda ise bir araç var. Sağdaki aracın arkası da tam boş değil, onun da takipçisi var. 110-120 civarı gidiyoruz. Dedim bu salaklar arkadaki grubu sollayıp beni görmeden aniden orta şeride üstüme kırabilirler. Hızlanıp sağımdaki aracı geçeyim, sağ şeride geçeyim dedim ama gücüm yetmedi, biraz sağa yanaştım. Bir kaç saniye sonra ivmelenerek geldiler, düşündüğüm gibi soldan grubu hızla geçtiler. İşte o an, öndeki bir anlık hafif sağa kırar gibi yaptı, neyseki beni gördü, vazgeçti tekrar sola çekip yardırdı, öteki de peşinden. Görünmediği için sollama sonrası üzerine kırılan, hayatını kaybeden çok motorcu var bu ülkede. Şunun da altını çiziyorum; bunlar o an için geçerli hareketlerdi. Etkinliği ise ancak uygulansa anlaşılabilirdi. Daha farklı senaryolarda belki daha yavaş veya daha da hızlı gitmek de gerekebilir. Genel bir kural olarak "trafikte güvenli sürmek için trafikten mümkünse 1.5 kat hızlı sürün" denir. Bu kural Japon Honda eğitimi içinde veriliyor. Sizde farketmişsinizdir, diğer araçlarla aynı hızda gitmek veya "sağdan yavaş yavaş gitmek" kesinlikle daha güvenli değil. Özellikle TEM - E5 gibi ortamlarda rotanız gereği sürekli düz gitmiyorsanız özellikle TEM bağlantılarında, yol ayrımlarında ultra paranoyak olmak lazım ve zamanında yeterince hızlanıp kendinizi doğru rotaya almanız lazım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın

    Fikrimce düzgün açılmış, sağlıklı bir Twister'ın düz yolda 140'ı çok rahat görmesi, gerektiğinde 150'ye biraz zorlanarak çıkması olası. Hafif meyilde ise 160'ı görmesi gerekir diye düşünüyorum. Çünkü mevcut CBF'imle rüzgarsız düz zeminde 140'a yakın rakamlar aldım. Eğimde 140'ı da geçme eğilimde. Kesinlikle Redline'a girmeden bu arada. Hondadan Selim Hoca "bende de Twister vardı, ilk çıktığı zaman fuardan almıştım. Onunla 150-160 yaparsın" demişti. "Rüzgarı arkana alıp yardırmalısın" gibi önerdiğini sanmıyorum

    Motorun daha yeni olması ise daha başarılı olduğu anlamına gelmediği gibi daha başarısız olduğu anlamına da gelmez. Bu konuda çok araştırdım ama genellikle Twister için bazı olumsuz görüşler dışında somut bir veriye rastlamadım. CBF Türkiye forumunda Twister konusunda bir iki yorum var mesela;
    1) "Benim cbf i tercih etmemin sebebi ise motosiklet tamircilerinin twister ların sibop sesi ve üst kapağı çatlatma olaylarının olmasıydı. Cbf lerde böyle bir sorun yokmuş ve tamirci cbf lerde üst kapak çatlatan olmadı diyor. Enazından ona tamire gelen motorlarda."
    2) "Twisterda kronik birçok sorun mevcut deniyor sübap sesi,üst kapak çatlama,egzantrik gergisi vs.. Ama hepsinde olcak diye bir kaide yok tabi. Şükür ki benim motorumda hiç yaşamadım böyle şeyler."
    Dediğim gibi kesin bir durumdan ziyade insanların ve ustaların görüşleri bu çerçevede etrafta dolaşıyor.

    .
    Yolda yaşadığın bu sıkıntıları çok iyi biliyorum ve anlıyorum. Sen yolun sağ şerinde 100-110 km gibi hızlarla giderken gerçekten de arkadan hızlı git diye sıkıştıran dingiller varsa belli ki fena halde kaşınıyorlar. Bu mantığı benim aklım almıyor. Trafiğe göre hareket etmek diye birşey var ve büyük şehirde yaşıyorsan uyum sağlamak zorundasın. Aynı zamanda şunu eklemeliyim ki hiçbir durum seni arabaların arasında bu motor ile 140-150 km gibi hızlarda daha güvenli yapamaz. 90 la gidersin sıkışmamak için 110-120 ye hızlı ivmelenmen gerekebilir buna katılıyorum. Bindiğimiz motor 250cc ve rüzgarı direk kucaklıyoruz resmen. 140 ile giderken ne ani bir manevra yapabilirsin nede ani bir frenleme yapabilirsin. Yüksek hızlarda önünde aniden duran arabaya sinek gibi yapışırız yada kampana olan arka frenimiz ve 250 cc motorun verdiği hafiflikten motor oraya buraya sallamaya başlar allah korusun Bizim motorumuz kısa vites aralıkları sayesinde ara hızlanmalarda ve kalkışta çok iyidir ama 5-6 vitesde seyrederken orta sınıf bir arabadan kaçacak kadar güçlü değil malesef. Onun dışında kırmızıda kalkarken pahalı spor arabalar hariç piyasadaki çoğu arabayı çok rahat geride bırakıyor. Konuyu fazla dağıtmadan sana tavsiyem egzos ile oynayarak çok büyük beklentilere girme topspeed de +10 km belki etkiler. Ben 250cc seviyorum ama trafikte yüksek süratte de daha güvenli gitmek için şöyle en az 500-600cc birşeyler kullanmanın gerektiğini forumda da üye olan bir hocamız tavsiye ediyor.

    Forumlarda yazanlar hakında da şunu söyleyeyim. Bizim milletimiz bir acayip. Ben eğer bu forumlarda yazanlara göre motor alsaydım şuan kesinlikle twister kullanıcısı değildim. Öyle çok yazılan çizilen kulaktan dolma şeyler var ki kimi zaman insan gülmeden edemiyor. Daha bir kere bile kullanmadığı motoru övenler veya yerden yere vuranlar var. Ben motorumu aldığımdan beri öyle keyifli günler yaşadım ki şuan motor ortadan ikiye ayrılsa verdiğim parayı çıkarmıştır zaten derim İyiki bu kulaktan dolma motor efsanelerine kulak asmamışım.
    htmetin bunu beğendi.
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  17. #2497
    NRG900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı buberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yolda yaşadığın bu sıkıntıları çok iyi biliyorum ve anlıyorum. ... Bindiğimiz motor 250cc ve rüzgarı direk kucaklıyoruz resmen. 140 ile giderken ne ani bir manevra yapabilirsin nede ani bir frenleme yapabilirsin. Yüksek hızlarda önünde aniden duran arabaya sinek gibi yapışırız yada kampana olan arka frenimiz ve 250 cc motorun verdiği hafiflikten motor oraya buraya sallamaya başlar allah korusun Bizim motorumuz kısa vites aralıkları sayesinde ara hızlanmalarda ve kalkışta çok iyidir ama 5-6 vitesde seyrederken orta sınıf bir arabadan kaçacak kadar güçlü değil malesef. Onun dışında kırmızıda kalkarken pahalı spor arabalar hariç piyasadaki çoğu arabayı çok rahat geride bırakıyor. Konuyu fazla dağıtmadan sana tavsiyem egzos ile oynayarak çok büyük beklentilere girme topspeed de +10 km belki etkiler. Ben 250cc seviyorum ama trafikte yüksek süratte de daha güvenli gitmek için şöyle en az 500-600cc birşeyler kullanmanın gerektiğini forumda da üye olan bir hocamız tavsiye ediyor.

    Forumlarda yazanlar hakında da şunu söyleyeyim. Bizim milletimiz bir acayip. Ben eğer bu forumlarda yazanlara göre motor alsaydım şuan kesinlikle twister kullanıcısı değildim. Öyle çok yazılan çizilen kulaktan dolma şeyler var ki kimi zaman insan gülmeden edemiyor. Daha bir kere bile kullanmadığı motoru övenler veya yerden yere vuranlar var. Ben motorumu aldığımdan beri öyle keyifli günler yaşadım ki şuan motor ortadan ikiye ayrılsa verdiğim parayı çıkarmıştır zaten derim İyiki bu kulaktan dolma motor efsanelerine kulak asmamışım.
    Haklısın Buğra, segmentine göre çok güzel bir motosiklet. Büyük cc gibi görmemek lazım, bu anlamda daha güvenli rotalar seçmekte de fayda var. Ben artık TEM'e girmiyorum kural olarak.
    Egzostan vazgeçtim. Beklentilerime göre kötü bir yatırım olabilir. İş durumuna göre 1-2 sene sonra üst segmente geçmeyi planlıyorum.
    Twister konusunda sen tezleri çürüten canlı bir örneksin. İnsanlar güvenip alabilirler diye düşünüyorum artık...

    .
    buberk bunu beğendi.
    There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers.
    Türkçe meali: cesur ve yaşlı motorcu olmaz, binersin dört kolluya

  18. #2498
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Güzel yorumlar iyi iyi topik yukarılarda kalsın.. 2004 model motordan bahsediyoruz hala anlasınlar taş gibi motor olduğunu. Fanatiklik değil, at gözlüğü hiç değil gerçekler sadece.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------

    Arkadaşlar sağlıklı bir twister reserveden sonra kaç km daha gider normal kullanımda ?
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  19. #2499
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel yorumlar iyi iyi topik yukarılarda kalsın.. 2004 model motordan bahsediyoruz hala anlasınlar taş gibi motor olduğunu. Fanatiklik değil, at gözlüğü hiç değil gerçekler sadece.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------

    Arkadaşlar sağlıklı bir twister reserveden sonra kaç km daha gider normal kullanımda ?
    Dostum umarım yanlış hatırlamıyorumdur ama 60-70 km daha gittikten sonra ilk defa gittiğim ıssız bir yolda kalmıştım

    Ben bu motordan sonra çoğunun yaşadığı şu ikileme düştüm. Acaba 6-7 yaşlarında ikinci el bir 500-600cc (özellikle cbf500) motormu almalıyım yoksa gidip sıfır bir adet cbr250 yada inazuma mı almalıyım sürekli kafamı kurcalıyor
    Twisterdaki kadar memnun kalacağıma emin olsam aslında bir tane temiz hava soğutmalı gs500 bile almak isterdim.
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  20. #2500
    lonelyboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2009
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    honda titan 2003/ honda twister 2004
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel yorumlar iyi iyi topik yukarılarda kalsın.. 2004 model motordan bahsediyoruz hala anlasınlar taş gibi motor olduğunu. Fanatiklik değil, at gözlüğü hiç değil gerçekler sadece.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------

    Arkadaşlar sağlıklı bir twister reserveden sonra kaç km daha gider normal kullanımda ?
    70km kadar gider tabi max bu dediğim değer. Sen en fazla 30 - 40 km git bence...

    ---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 22:21 ----------

    Alıntı buberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum umarım yanlış hatırlamıyorumdur ama 60-70 km daha gittikten sonra ilk defa gittiğim ıssız bir yolda kalmıştım

    Ben bu motordan sonra çoğunun yaşadığı şu ikileme düştüm. Acaba 6-7 yaşlarında ikinci el bir 500-600cc (özellikle cbf500) motormu almalıyım yoksa gidip sıfır bir adet cbr250 yada inazuma mı almalıyım sürekli kafamı kurcalıyor
    Twisterdaki kadar memnun kalacağıma emin olsam aslında bir tane temiz hava soğutmalı gs500 bile almak isterdim.
    Bu motordan sonra 250 lik motor gitmez bence, belki Ninja gidebilir ama oda SS olduğundan bize gelmez. Gs500 çok güzel motor bence, bende düşünüyorum o motoru. Ayrıca şehir içi kullanımı çok rahat gs500 ün.
    Alayına İsyan...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler