Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
26. sayfa BirinciBirinci ... 162425262728 ... SonuncuSonuncu

Benelli BN 251 (yeni)

    REKLAM ALANI
  1. #501

    Üyelik
    24 Ekim 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Benelli bn 251
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz enjektör temizleyici katkı denediniz mi öncelikle? Bu da çözmezse servise gidip kontrol ettirmeniz gerekir...
    Üstat motosiklet daha 600 kilometrede adı üstünde enjektör temizleyici neresi kirlendi de tekleyecek şu rodaj bitsin de bir götüreyim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #502

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Kötü benzin denk gelmiştir vs vs 10. km'de de başınıza gelebilir...

  3. #503

    Üyelik
    14 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli Leoncino
    gp kompozitin universal gidon yükseltmeyi almayı düşünüyorum. takoz kablolarında gerilme çekme gibi bir sıkıntı yaşarmıyım gidon yükseltme kullanan arkadaşlardan var mıdır sıkıntı yaşayan.

  4. #504

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    N/A
    Alıntı A.Sahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gp kompozitin universal gidon yükseltmeyi almayı düşünüyorum. takoz kablolarında gerilme çekme gibi bir sıkıntı yaşarmıyım gidon yükseltme kullanan arkadaşlardan var mıdır sıkıntı yaşayan.
    Forumda takanı okumuştum, bende kullanmayı düşünüyorum. Sürüş konforuna nasıl yansır diye düşünüyorum? Tur camı da takmak gerekebilir.

  5. #505

    Üyelik
    01 Mart 2019
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Benelli BN 251
    Herhangi bir sıkıntı olmadı benim motorda. Ayrıca sürüş konforunu da olumlu etkiliyor

  6. #506
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı gurhank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda takanı okumuştum, bende kullanmayı düşünüyorum. Sürüş konforuna nasıl yansır diye düşünüyorum? Tur camı da takmak gerekebilir.
    Ben BN125 te aşağıdaki linkte olandan kullanıyorum.
    Yükselt ve yaklaştır.
    Bu sayede Enduro gibi dik kullanabiliyorum motoru.

    Eğik oturuş/sürüş benim için çok rahatsız edici.

    http://www.motosikletaksesuarlari.co...xoCDr4QAvD_BwE

  7. #507

    Üyelik
    24 Ekim 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Benelli bn 251
    Dostlar 1000 kilometrede rodaji bitirdikten sonra yağ değişiminden sonra özellikle sabit gazda motorun teklemesi geçiyor mu Ya da sizde var mıydı Bir de Depodaki titreşime nasıl bir önlem aldınız çok ses çıkartıyor, Dün servisle görüştüm rodaj bakimin da sadece yağ değiştiriyorlar mış dedim ki özellikle filtrenin değişmesi lazım aşınan parçalar orada birikti Ha doğru söylüyorsun dedi kendi yağımı götürüp Castrol 10 40 ve filtresini değiştireceğim Deponun Altına da Sünger koymayı düşünüyorum

  8. #508

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    N/A
    Alıntı SEDKOR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar 1000 kilometrede rodaji bitirdikten sonra yağ değişiminden sonra özellikle sabit gazda motorun teklemesi geçiyor mu Ya da sizde var mıydı Bir de Depodaki titreşime nasıl bir önlem aldınız çok ses çıkartıyor, Dün servisle görüştüm rodaj bakimin da sadece yağ değiştiriyorlar mış dedim ki özellikle filtrenin değişmesi lazım aşınan parçalar orada birikti Ha doğru söylüyorsun dedi kendi yağımı götürüp Castrol 10 40 ve filtresini değiştireceğim Deponun Altına da Sünger koymayı düşünüyorum
    Ben henüz 150km deyim, rodajı sağlıklı yapmaya çalışıyorum. Tekleme değilde, çok ufak olarak devir saatinde dengesizlik gözlemliyorum, rodaj sonrası geçtiğine dair yazılar okumuştum.
    Bakımda filtrenin de değişmeni bende tavsiye ederim. Yağ olarak bende MOTUL olarak 5100 veya 7100 kullanmayı düşünüyorum.
    Titreşim bende de var, özellikle depoda, peglerde ve far grenayı çevresinden ses alıyorum. Çözüm konusunda uzun bir yazı okumuştum (tnt25 için), bu yazıdaki noktaları bende uygulayacağım.

    ***FORUMDAN ALINTIDIR***
    BENELLİ TNT 25 sıkıntıları ve çözünleri..

    Ben motor ustası değilim fakat elim teknik işlere yatkın motor ustası arkadaşımda var hergün ordayım nerdeyse benellide işini iyi yapam istanbulde bi mehmet usta var zaten başkada yok oda bize uzak bir kere gidebildim 7bin bakımında ona.

    yıllardır motor kullanan ve önceki motoru tnt 25 kullanmış ve şu an tnt 250 kullanan arkadaşıma bugun moturu test ettirdim benim motor gibi olmuş titreşim çok azalmış dedi TNT 250 çift silindir oldugu için titreşimi az olan bir motordur...

    TİTREŞİM SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
    -depoda titreşim varsa doponun altına şilte serdirin granejların vidalarını kontrol edin kırık vs varmı varsa onarın veya yeni grenaj alın
    -selede oturgunuz yerde titreşim varsa seleyi sökün selenin geçtigi sağda solda iki demir çıkıntısı var onları elektirik bantıyla iyice sarın selenin altındaki demire sağlı sollu uzunlamasına siyah eni 2-3 veya 4 milimlik sert izolasyon süngeri yapıştırın.
    -bazı arkadaşlar bujiyi değiştiginde titreşimin azaltıgını yazmış eğer 7000km ve üzerindeyse motorunuz buji değiştirin orjinal ngk buji 25tl ngk iridyum bujide 50tl piyasa fiyatları.
    -önce çift bilya arkada tek bilya var onları kontrol edin ettirin ses varmı hatta bunlarda bilyalar çok dayanıklı değil 60tl ye fag marka alman malı bilya alın taktırın.
    -bu dediklerimi yaptıysanız hala titreşim varsa km çoksa motorda teker tokazlarını değiştirin genelde takozlarda sorun olmuyor.
    ..............................
    STOP SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
    -Stop sorununun sebep oldugu nedenler statör (sargı),oksijen sensörü,debriyaj müşürü,düşük devirde vites düşürmek,kötü benzin,
    -kabloların soketlerinde bağlantı yerlerinde oksitlenme varsa genelde motor yıkarken veya yağmur nemden oluşabiliyor tüm kablo bağlantı soketlerinin oksit temizleme spreyi,kolanya,alkol veya selülozik tiner ile temizlenmesi lazım.
    -debriyaj kolunun ucunda bi kaplo var onu çıkartıp motoru deneyin eğer sorun çözülürse müşürdedir sıkıntı.
    -aküyü motor çalışmıyorken ölçün 12v üzeri olması lazım ideali 12.6 sonra motoru çaşıltırın 13v üzeri olması lazım genelde 13.6oluyor bu statörün çalıştıgını gösterir.
    -oksijen sensörünü sizin kontrol etme sansınz yok fi ışıgı yanarsa anca sensör hatası verirse o değişecek veya garantisi varsa diğer şeyler yapıldıysa ve stop sorunu çözülmediyse değiştirebilirsiniz.
    -vites düşürürken gaz verin devir düşmezse stop etmiyor eğer buna rağmen ediyorsa diğer yöntemleri deneyin.

    ...............................

    ZİNCİR SESİ AZALTMAK OLASI ÇÖZÜMLER
    -öncelikle arka tekeri elinizle çevirin ses ön dişliden geliyorsa dişliyi ters takın veya dişliyi hafif taşlattırın takın zincir durumu iyi ise eğer zincir eskimis ise d.i.d marka zincir takın yaklaşık 300tl piyasadaki fiyatı sadece zincir değişip sesi azaltan var ön dişli değişmek sorunu çözmüyor ve ses daha çok artıyor. Komple zincir dişli değişen ama sorunu çözemeyen bir çok kişi var bence fabrikasyon olarak zincir dişli tam uyumdu değil milimetrik hata var. bulabilirseniz ve para sorununuz yoksa ön arka dişli zincir d.i.d marka set alın takın oda 750tl piyasası.eğer zincir ve ön dişli çok eskimemişse en basit yöntem dişliyi ters çevirip takmak ve zinciri temizleyip yağlamak...

    .............................
    GİDONDAKİ TİTREŞİM
    Yukarda yazdıklarımı yaptıgınız taktirde gidonda titreşim azalıyor fakat iyice azalrmak istiyorsanız gidon içindeki contaları kontrol edin eğer yıpranmışsa değişin benimkiler iyiydi değişmedim sadece kauçuk conta bulamadıgım için kunduradan kauçuk aldım onu conta yapım taktım ve titreşim ciddi manada alıştı siz conta kendiniz yapmayın iyi yapamazsanız kenarlardan yırtırırsa gidonun gevşeme ihtimali var bende şu an böyle kullanıyorum bi sorun gevşeme yok ama kauçuk çonta alcam sanayileri gezcem musait zamanımda en iyi sağlam yöntem odur.
    ***FORUMDAN ALINTIDIR***
    SEDKOR bunu beğendi.

  9. #509
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı SEDKOR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar 1000 kilometrede rodaji bitirdikten sonra yağ değişiminden sonra özellikle sabit gazda motorun teklemesi geçiyor mu Ya da sizde var mıydı Bir de Depodaki titreşime nasıl bir önlem aldınız çok ses çıkartıyor, Dün servisle görüştüm rodaj bakimin da sadece yağ değiştiriyorlar mış dedim ki özellikle filtrenin değişmesi lazım aşınan parçalar orada birikti Ha doğru söylüyorsun dedi kendi yağımı götürüp Castrol 10 40 ve filtresini değiştireceğim Deponun Altına da Sünger koymayı düşünüyorum
    Motul 5100, Motul 7100 ve Castrol Power Release kullandım.

    Motul 5100 yarı sentetik, rodaj sonrası kullandığım yağdı. Ne iyi nede kötü diyebilirim. Çünkü zaten henüz motoru tanımaya çalışıyordum.

    Motul 7100 full sentetik-ether, motoru çok daha az ısıtıyor. Yalnız sanki debriyaj birinci viteste yarım debriyaj kullanım durumunda çok az sıyırıyor gibi gelmişti. diğer viteslerde problem yoktu.

    Castrol Power Release yarı sentetik, bu yağı bayağı umutla almıştım ama akşamdan birinci viteste bıraktıysam eğer sabah gelip yağ soğukken debriyaja basıp ileri geri haraket ettirmek isteyince motor hala vitese takılı kalıyor. Sanki debriyaj yapışmış gibi. Boşa çok zor geçiriyorum. Eğer debriyaja basıp birinci viteste çalıştırırsam motor ileri fırlıyor. O yüzden motoru boşta bırakıyorum. Boştayken çalıştırıp bir dakika ısındıktan sonra vitese takıp hareket ettiriyorum.

    İlk harekette yağ henüz soğukken birinci ve ikinci viteste sorun yok. Ama yağ ısındıktan sonra tıkalı trafikte yarım debriyaj kullanma ihtiyacı olan yerlerde 1-2 vites giderken vitesi tam bırakırken tak ses yapıyor. Zincirdendir diye zincir gerginlik ayarı yaptık ama hala düzelmedi bu durum. İlginç olan soğukken yok. 4-5 km gidip motor ısındıktan sonra yapıyor.

    Son olarak Castrol Race deneyeceğim. Bundada verim alamazsam Castrol defterini kapatıp Motul 7100 kullanmaya devam edeceğim.

    Benim motor BN125. Sizde ne kadar etkili olur bilemem yazdıklarım ama umarım yol gösterir.

  10. #510

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    N/A
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 5100, Motul 7100 ve Castrol Power Release kullandım.

    Motul 5100 yarı sentetik, rodaj sonrası kullandığım yağdı. Ne iyi nede kötü diyebilirim. Çünkü zaten henüz motoru tanımaya çalışıyordum.

    Motul 7100 full sentetik-ether, motoru çok daha az ısıtıyor. Yalnız sanki debriyaj birinci viteste yarım debriyaj kullanım durumunda çok az sıyırıyor gibi gelmişti. diğer viteslerde problem yoktu.

    Castrol Power Release yarı sentetik, bu yağı bayağı umutla almıştım ama akşamdan birinci viteste bıraktıysam eğer sabah gelip yağ soğukken debriyaja basıp ileri geri haraket ettirmek isteyince motor hala vitese takılı kalıyor. Sanki debriyaj yapışmış gibi. Boşa çok zor geçiriyorum. Eğer debriyaja basıp birinci viteste çalıştırırsam motor ileri fırlıyor. O yüzden motoru boşta bırakıyorum. Boştayken çalıştırıp bir dakika ısındıktan sonra vitese takıp hareket ettiriyorum.

    İlk harekette yağ henüz soğukken birinci ve ikinci viteste sorun yok. Ama yağ ısındıktan sonra tıkalı trafikte yarım debriyaj kullanma ihtiyacı olan yerlerde 1-2 vites giderken vitesi tam bırakırken tak ses yapıyor. Zincirdendir diye zincir gerginlik ayarı yaptık ama hala düzelmedi bu durum. İlginç olan soğukken yok. 4-5 km gidip motor ısındıktan sonra yapıyor.

    Son olarak Castrol Race deneyeceğim. Bundada verim alamazsam Castrol defterini kapatıp Motul 7100 kullanmaya devam edeceğim.

    Benim motor BN125. Sizde ne kadar etkili olur bilemem yazdıklarım ama umarım yol gösterir.
    MOTUL 7100 için büyük sikletli pist motorları için şeklinde bir görüş var. 5100 ise daha çok 250cc ve altı daha çok şehir motorları için olarak öneriliyor, kullanımda bu 2 yağ arasında gözle görülür farklılıklar tespit ettiniz mi?

  11. #511
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı gurhank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MOTUL 7100 için büyük sikletli pist motorları için şeklinde bir görüş var. 5100 ise daha çok 250cc ve altı daha çok şehir motorları için olarak öneriliyor, kullanımda bu 2 yağ arasında gözle görülür farklılıklar tespit ettiniz mi?
    Hem kendi motorumdaki 5100-7100 kullanımında hem de @carpediem'le yaptığımız karşılaştırmada 7100 ün motoru daha soğuk tuttuğunu farkettim.
    Carpediem'de motorlarımız aynı. Km lerimiz arasında galiba 1500km fark vardı ve o 5100 ben 7100 kullanıyordum. Yemek yedik motorlar soğudu. Sonra sahil yoluna çıkıp bir kendi motorlarımızı birde birbirimizin motorlarını kullandık.
    Motorlar aynı, mesafe aynı, iki ayrı şeritte yanyana aynı hız ve viteslerde kullanmamıza rağmen 7100 yağun olduğu benim motor daha az ısınmıştı. 5100 kullanılan motorda bariz ısınma hissediliyordu.

  12. #512

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Daha önce davalık olduğum ilk gün yolda bırakan motorum dün itibariyle rodaj bakımına girdi. Motul 7100 15w50(önerilen 10w50dir bu motor için. 7100 5100 tercihi sizindir fakat viskoza dikkat etmenizi öneririm) yağ ve ngk iridium buji taktırdım. Radyatör suyunu motul motocool ile değiştirttim. Performans bariz derece düzeldi tam motoru sevmeye başlamıştım ki bugün km göstergesi bozuldu. Bütün göstergeler çalışıyor fakat km hep sıfır gösteriyor. Saat de geri kalıyo. Daha önce başına gelen var mı? Belki çözümü basittir. Henüz 1100 km oldu.

  13. #513

    Üyelik
    29 Nisan 2018
    Merhaba, benim bir sorum olucaktı yardımcı olursanız sevinirim. Benim bn 251 motorum var,bugün fark ettim ki sağ taraftaki havalandırma kafesinde siyah bir kayışımsı bir şey çıkmış yada kopmuş.nedir ne değildir bilmiyorum.Şuan servise gitmem de zor resimlerini yükliycem daha iyi anlayabilirsiniz.Şimdiden teşekkürler.




  14. #514
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Emin olmamakla birlikte akünün sallanmasını engellemek için konulmuş plastik tampona benziyor.

  15. #515

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Motosikleti
    NC750X-DCT
    Akünün kayışı gibi. Merakını gidermek istiyorsan yan tarafı söküp bakabilirsin. Gayet basit açılıyor.

    Benim motorumda su kaçağı sebebiyle silindir değişti. Şu aralar sabit hızda 100 km ile giderken hararet 4. seviyeye geliyor. 4. seviyeyi hiç geçmedi ama sizin motorlarda da aynı mı? Eskiden o hızlarda 2-3 dişi geçmiyordu sıcaklık.

  16. #516

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    N/A
    Alıntı M.Tugay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün kayışı gibi. Merakını gidermek istiyorsan yan tarafı söküp bakabilirsin. Gayet basit açılıyor.

    Benim motorumda su kaçağı sebebiyle silindir değişti. Şu aralar sabit hızda 100 km ile giderken hararet 4. seviyeye geliyor. 4. seviyeyi hiç geçmedi ama sizin motorlarda da aynı mı? Eskiden o hızlarda 2-3 dişi geçmiyordu sıcaklık.
    Merhaba, çoğunlukla 2 veya şehiriçi dur kalkta 3 diş hararet oluyor. Uzun yolda ise 2 nin üzerine çıktığı görmedim. Servise danışmakta fayda var. İyi günler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------

    İlk 500km olmak üzere, rodaj bakımı için servise gideceğim. Değişmesi gerekenler nedir, yağ ve yağ filtresinin dışında bir parçaya müdahale etmek gerekir mi? Birde yağ olarak servis valvoline 10w40 öneriyor, bu yağ hakkında pek bilgim yok yorumunuz nedir? Motul 7100 kullanıcılar tarafından onaylanmış bir yağ, bundan mı koydurayım?
    Birde servis kitapçığında 10w50 ve 15w50 önerilmiş 10w40 doğru olur mu?

  17. #517
    Rakaful - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Alıntı gurhank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, çoğunlukla 2 veya şehiriçi dur kalkta 3 diş hararet oluyor. Uzun yolda ise 2 nin üzerine çıktığı görmedim. Servise danışmakta fayda var. İyi günler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------

    İlk 500km olmak üzere, rodaj bakımı için servise gideceğim. Değişmesi gerekenler nedir, yağ ve yağ filtresinin dışında bir parçaya müdahale etmek gerekir mi? Birde yağ olarak servis valvoline 10w40 öneriyor, bu yağ hakkında pek bilgim yok yorumunuz nedir? Motul 7100 kullanıcılar tarafından onaylanmış bir yağ, bundan mı koydurayım?
    Birde servis kitapçığında 10w50 ve 15w50 önerilmiş 10w40 doğru olur mu?
    Rodaj bakımı 1000 km'de oluyor. Daha sonraki bakımlar da 5000, 10000 diye gidiyor. Yağ olarak motul 7100 koyarsanız sonraki bakıma kadar kafanız da rahat olur.

  18. #518

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    N/A
    Yağ konusunda öneri bekliyorum.
    MOTUL 7100 kullanacağım ancak servis 10/40 der, Kitapçıkta 10/50 ve 15/50 ibareleri yer alıyor.
    İstanbul/Türkiye hava şartları da baz alınırsa 10/40 mantıklı gibi ancak üreticiye kulak vermek gerekir mi?
    Ustalardan yorum rica ederim.

  19. #519

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    10w50 önerilendir. 15w50 koydurmuştum rodaj bakımında ve memnunum. Aralarında da çok aşırı bir fark yoktur. Garanti açısından önerilen viskozu koydurmanızı öneririm.

  20. #520

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    BN 251
    Alıntı silleli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumun son hali arkadaşlar. Yan çanta için kendim elimden geldiğince birşeyler yaptım fena da olmadı hem kullanış hem görsel açıdan.
    https://i.hizliresim.com/gPkV13.jpg
    https://i.hizliresim.com/zGmlbY.jpg
    Hocam elcikleri nerden temin ettiniz?


26. sayfa BirinciBirinci ... 162425262728 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)