N11 den almıştım. Farklı seçenekler de var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------
Yan çanta demirlerini kendim yaptım, eski metal baza başlığı vardı onu uygun şekilde kestim, bağlantılarını da kaynak makinem olmadığı için doğalgaz borularını sabitlemek için kullanılan kelepçe ile yaptım, hem de portatif oldu istediğim zaman çıkarabiliyorum. Benim işim bu değil ama elimden ufak tefek geldiği için kendime yaptım. Herhangi bir demirci ya da motosikletle uğraşan bir tamirci kolaylıkla yapar.
herkese merhaba
aranıza yeni katıldım ilk motorum benelli 251 daha önce hiç motor tecrubem olmadı direkt gittim sıfır aldım. bilmediğim şey çok siteyi takip ediyorum. yalnız rodaj denilen konuyu anlamadım bayiyi aradım kitapçık vs için yok dediler. ben kaç km ye kadar hangi hızla sürmeliyim ve yağını vs hangi km ile değişmeliyim. rodaj denen şey nasıl tamamlanır en hızlı gittiğim 80 km normal mi fazla zorlamamak adına
Öncelikle foruma ve aramıza hoşgeldin Bende bir BN251 kullanıcısıyım, henüz rodaj dönemindeyim kısa süre sonra tamamlayacağım. Kitapçık konusu biraz probleml, forumda arkadaşlar paylaşmıştı araştırarak ulaşabilirsin. Kitapçıkta ilk 1000km rodaj olarak tanımlanmış ancak satıcı(galeri) bunu ilk 500 ve 500-1000 olarak 2 ye ayırmıştı sorduğumda. İlk 500km 6000 devri geçmeden, 500-1000km arası ise 7000 devri geçmeden kullanmamış önermişti. Buna uygun kullandıktan sonra genel bakım için servisi ziyaret edebilirsin, bilginize.
Yazdıklarımı eksik veya yanlış anlamış olabilirsiniz, buna istinaden tekrar açayım.
Satıcı: ilk 500km bakım (rodaj), 500-1000km (rodaj devam ediyor) sonrasında her 3000km periyotlarla düzenli sıvı bakım der.
Distribütör: (TR) ilk 1000km bakım (rodaj) sonrasında her 5000km periyotlarla düzenli sıvı bakım der.
Üretici: (EN) ilk 1000km bakım (rodaj), 1000-1500km (rodaj devam ediyor) sonrasında her 3000km periyotlarla düzenli sıvı bakım der.
Klavuzlar burada kalsın, saygılar.
BENELLI BN251 KULLANMA KLAVUZ (TR)
https://www.dropbox.com/s/zal8wl70tz...TR%29.pdf?dl=0
BENELLI BN251 MANUAL (EN-IT)
https://www.dropbox.com/s/izzldwxdza...EN%29.pdf?dl=0
Daha önceki alıntıladığım mesajınız sonradan yazdığınızla uyuşmuyor.
İlk mesajınızda "kitapçıkta ilk 1000 km rodaj olarak tanımlanmış" diyorsunuz.
Ben kitapçığın böyle söylemediğini belirtince, cevabi mesajınızda değiştirip yağ değişim sürelerine dem vuruyorsunuz.
Ayrıca bende orjinal kitap telefonumda yüklü.
İlk 1000 km rodaj, 1000-1500 km rodaj devam ediyor derseniz insanları yanıltırsınız. Hele hele ilk motorunu alanları
Kştapçık böyle bir rodaj - rodaj devam ediyor lafı kullanmıyor(orjinal olan kitapçık)
İlk 1000 km : motordan yüksek performans almaya kalkma, 6000 devrin üzerinde uzun süre kullanma, artçı ve yüklü olarak yüksek hızda uzun mesafe ve yokuş yukarı sürme.
1000 km de yağ değiştir.
1000-1500 km : arasında 8000 devir üzerinde uzun süre kullanma.
1500 km den sonra : en yüksek performansı alabilmek için kademeli olarak hızı artırın.
Kitapçıkta yazanın özeti bu.
Ve bunların hepsi RUNNING IN (RODAJ) isimli aynı başlık altında ifade ediliyor.
Benelli BN125 orjinal kitapçığında da devir değerleri farklı olsada aynı başlık altında ifade edilir.
Hiç bir yerde RODAJ-RODAJ DEVAM EDİYOR lafı yok.
BN251 için rodaj ilk 1.500 km boyuncadır.
Öncesi, sonrası, devam ediyoru yoktur.
BN125 içinse rodaj 1.600 km dir.
Öncesi, sonrası, devam ediyoru yoktur.
Her iki modeldede ilk 1.000 km ye gelindiğinde yağ değişir.
Özet : Benelli BN serisi BN251 ve BN125 orjinal kitaplarında Rodaj - Rodaj devam ediyor diye bir laf yok.
Ayrıca rodaj ilk 1.000 kmdir diye bir lafta yok.
Bu kadar uzun yazma nedenimse;
Ben bilmeme rağmen ilk mesajınızı yanlışmı okudum diye 3 kez daha okudum.
"Kitapçıkta ilk 1000 km rodaj olarak tanımlanmış" diyorsunuz ve okuyan kişi 1.000 km sonra rodaj bitiyor bas gitsin diye anlayacaktır bunu.
Sağlıcakla kalın
Not: düzelttipşm için kusura bakmayın. BN251 kullanan, alan, rodaj öneren neredeyse 10 kişiden 8'i ya orjinal kitabı hiç okumamış yada okumayan birinden (kullanıcı, servis, usta vs) duyduğu yanlış bilgiyi aktarıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------
Bu ise BN251 kitapçığının RODAJ bölümünün ekran çıktısı
.
.
Arkadaşlar uzun araştırmalar sonucunda dün 2019 model 0 bir BN251 sahibi oldum çok şükür.. Sabah noter ve plaka işlemlerini hallettim iş yerine geldim yaklaşım 5 km kadar kısacık bir mesafe ama önceki 2 adet motorumdan sonra ben ilk defa motosiklet kullanıyorum dedim kendi kendime. Rodaj konusuyla alakalı yukarda paylaşılan yorumlar ve bilgiler için @ufoz arkadaşımıza teşekkür ediyorum. Kullanım kılavuzunun paylaşımı için de @gurhank teşekkür ediyorum. İlerleyen günlerde kullandıkça yazacağım ayrıntılı şekilde. Sıfır alıp kullanan arkadaşlardan en başta dikkat etmem gereken özel bir detay varsa bilinmesi gereken; bilgi verilirse çok sevinirim.
Rodaj bilgisi teşekkürler arkadaşlar...
an itibariyle 500 km yi tamamladım sanırım yağ değişimi yapılacak serviste. bunun için iyi bir yağ tavsiyesi olan var mı yoksa fark etmezmi
Rodaj için bir not daha...
Rodaj süresinde bütün vitesleri kullanın.
6. Vitese takıp 6000 devirde 500km yapmak rodaj olmuyor.
Her devirde ve her viteste kullanın motoru (kitapçıktaki devirleri uzun süre geçmemek kaydıyla).
Ben uzun süreyi BN125 te 10-15 saniye olarak kabul etmiştim. Yani 15 saniyeden fazla 7000 devirde kullanmak yok. Tekrar rodaj devrine inmek şeklinde.
Yağa gelince... Bundan önce Castrol Power1 Release Power yarı sentetik yağ kullanmıştım.
Bu yağ ilginç. Balatalar çok zor ayrılıyor.
Geçen hafta söküp, debriyaj balatalarına baktık. Hiç bir aşınma yok. Ama balatalar elimizde zor ayrılıyor birbirinden. Sanki yağın içinde mıknatıs varmış gibi.
Bütün yağ, balatalar ve balata haznesini yıkadık.
Repsol full sentetik 10w-40 koyduk.
Ertesi gün Kaz dağlarına gittim.
Motordan çok daha az sıcaklık geliyordu ayaklarıma ve hiç rahatsız olmadım.
Castrol yarı sentetik çok fazla sıcaklık veriyor dışarıya.
Dikkat : Bütün anlattığım yağ mevzusu BN125 teki deneyimlerim.
Selamlar,
Bir konuda fikrinizi almak istiyorum.
Nmax 155 kullanıyorum, kendisi ile 12.000 km yol yaptım, en ufak sıkıntı çıkarmadı.
Ama haftasonları nispeten uzun mesafe yapmayı seviyorum. 155 lik motor artık yetersiz kalıyor. Bn 251 fiyatı aşağı yukarı benim motosikletin ikinci el değeri ile aynı. Blue motor instagram da 15 980 tl yazmış arayıp sormadım ama. İşin özü cepten pek para çıkarmadan CC yükseltme şansım oluyor.
Kullanımım şu şekilde. Haftaiçi git gel 11-12 km mesafedeki iş yerime gitmek, haftasonları da ağva, kandıra vb. rotalara, çevre illere gidip gelmek. Gücü beni tatmin edecektir ama asıl mesele bagaj ve rüzgar. Güzel, büyük bir ön cam göremedim, bu motorda cam takmak çirkin de olabilir bilemiyorum. Bütün yol boyunca rüzgarla muhatap olmak pek hoş olmaz.
Her zaman tam ekipmanlı dolaştığım için, iş yerine giderken kıyafet, ayakkabı vs. alıyorum yanıma. Her daim yanımda disk kilidim, fosforlu yeleğim, ekstra kıyafet, bezler vs. oluyor. Bazen mesai oluyor saha görevi; kaskı montu, dizliği motorda bırakmam gerekiyor. Haftasonu da bir yerlere gittiğimde kask, mont vs. elimde kalmasını hiç istemiyorum. Nmax'te arka çantam da olunca hiç sıkıntı yaşamıyorum.
Daha fazla uzatmadan tecrübeli arkadaşlar bu motora geçsem mutlu olur muyum, tek büyük bir çanta ile hayatta kalabilir miyim, yoksa çare Maxi scooter mı?
Merhabalar, bn251 i kullanma fırsatım oldu. Nmax155 15hp olmalı yanlış hatırlamıyorsam eğer öyleyse güç olarak sizi tatmin edebilir bn251. Ben de hali hazırda wr125r kullanıyorum, 125cc 15hp motosikletim.
Güç olarak tatmin olacağın aşikar ancak diğer kıstasları göz önüne alman lazım.
1- Yamaha gibi yaygın servis ağı, yedek parça ulaşılabilirliği, servis dışı ustası bol olan bi markadan benelli markasına geçiceksin.
2- Sele altı bagajı, topcasesi olan bi motosikletten naked tarzı bi motosiklete geçiceksin. Xmax400 kullandığım dönemde cebimde tek bir çöp kalmıyordu mesela, sele altına kaskım + montum +eldivenimi, topcasede kıyafetlerim + şar aletim + powerbankım vs, ön taraftaki kilitli göze de cüzdanımdan sigarama çakmağıma koyup, motosikletten inip direk denize atladığım zamanları özlüyorum açıkçası.
Yerinde olsam forza veya xmax250-300 tercih ederdim. Uzun yol ve şehir içi için ideal scooterlar. Tracer900 den indim ve tracerdan önceki son 4 motosikletim de 600cc üzeriydi. Şu an wr125r kullanıyorum ve sabah gidiş dönüş 600km lik bi yola çıkıcam ☺️
Yüksek cc motosikleti aratmıyor çünki en düşük 5-6lt yakıtla 100km kat ederken şimdi ortalama 2.5lt yakıyoruz. Motosikletimin canını biliyorum buna göre yokuş çıkarken veya yukarı eğimli yollarda sollama yapmaya kalkmıyorum. Araziye, toprak yola, kaldırıma vs istediğim gibi girip çıkıyorum.
Uzun lafın kısası motosikletini seviyorsan bi üst cc sini alman - alacak şartlar oluşana kadar beklemen mantıklı olur ☺️
@boldpilot
Hocam teşekkür ederim, zahmet edip uzun uzun yazmışsın. Benim de aklımda xmax ve forza var sürekli ama kısa vadede ekonomik durum izin vermeyecek. Şartlar oluşana kadar bekleyeceğiz gibi duruyor
BN251'i iyi bilen bir ustaya götürüp komple
torklatmak Loctite'letmek lazım herhalde. Yine de bu fiyata katlanılabilir bir zahmet...
İstanbul Anadolu yakasında Bn251 kullanıcısı varmı? Bi çay ismarlasam motoru bi test etsem almayı düşünüyorum
Kusura bakmayın da, sıfır aldığım motorun vidaları gevşiyorsa, at çöpe gitsin derim..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)