Tek silindirli motorlar da titreşim olur bir nebze normaldir. Rodaj süreci bitiminde yağ değişiminden sonra bir nebze azalabilir. Ama BN251'in aşırı bir titreşimi yok normalde. Elleriniz, totonuz kısa sürede uyuşacak kadar titreşim varsa baktırın.
Tek silindirli motorlar da titreşim olur bir nebze normaldir. Rodaj süreci bitiminde yağ değişiminden sonra bir nebze azalabilir. Ama BN251'in aşırı bir titreşimi yok normalde. Elleriniz, totonuz kısa sürede uyuşacak kadar titreşim varsa baktırın.
Sanırım kullanıcıları genel olarak bu motosikletten memnunlar , yine de genel bir değerlendirme yapabilir misiniz ? önerir misiniz ?
Merhaba Benelli ciler =)
Bİr hafta önce 2018 bn251 alarak bende aranıza katıldım. Eski sahibi sağolsun iyi bakmış, iki usta da geçer not verdi. Açıkcası bende başta çok korktum 'kandırılmaktan' ama parasının hakkıymış bu makine. İlk motorum olduğu için hala tın tın kenardan gidiyorum. Tecrübelerimi sizinle ileride paylaşırım. Ama tek silindirli olması her vites de motorun ileri atlaması beni çok memnun etti. Direk bir titreşim hisettmiyorum, ama 35-40 km yol yaptıktan sonra ellerimde uyuşukluk olduğunu keşfettim. Belki kısmen uzun yol olduğu içindir. Ama tek silindirli motorlar hakkında çok tembihlemişler beni. Fakat beklediğimden iyi çıktı.
Devam eden yazılarda kullanım kılavuzunun bir kaç sayfası paylaşılmış, ama bana tğm kitapçık lazım. Sİzlerden tedarik edebilir miyim acaba ?
Şimdiden teşekkürler.
https://i.hizliresim.com/V9J8ay.jpg
https://i.hizliresim.com/v6BA5m.jpg
Sıfır 2018 aldım. 1200 km.dir şehir içi ve şehirler arası kullanıyorum.
125 cc. motosikletten buna geçince,bana çok farklı geldi. Arabalarla aynı hızda gidebiliyorum (90-100 km arası). Beni en çok rahatlatan bu oldu. Yol vermekten kurtuldum.
Rahatsız edici boyutta bir titreşim hissetmedim. Yakıt henüz hesap etmedim. Hesaplayınca bilgilendiririm.
Ön camın gerekli olduğunu düşünüyorum. Uzun yolda rüzgar etkiliyor.
Arkaya çanta takmayı uygun görmedim. Hoş olmayacağını düşündüm. O nedenle artçı oturağının üstüne bir çanta düşünüyorum.
Bazı arkadaşlar vidaların yerinden düşmesi veya stop etme gibi sorunlar yaşamışlar. Ben böyle bir sorunla henüz karşılaşmadım.
Sabah tek marşta çalışıyor.
Motosiklet tecrübem çok yok. O nedenle benim açımdan değerlendirmelerim böyle..
Benelli Kullanım Klavuzları
https://drive.google.com/drive/mobil...jlHMWl0c25wRlU
Eyvallah Şefim.
https://m.n11.com/grenaj-takozu-univ...set-P194925507
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------
Ben bu takizdan aldim arayan varsa bizim motorlarla uymlu kolay takiliyor
Goruntu olarakda guzel fiyatida (99 tl) makul bilginiz olsun
Kuba getirdiği için, yetkili servisleri de genelde aynı zamanda Kuba servisleri ... Ama motosiklet yeni olduğu için servisler tecrübeli olmayabilirler.
Küçük şehirdeyseniz ve oradaki servisin görüp göreceği tek Benelli bn251 sizinkiyse, yakın şehirlerde başka servislere gitmeyi de değerlendirin derim.
Ben mesela, Antalya İlhan Motor'a inmiştim 5 bin km bakımı için, Isparta'dan... Sonuçta Antalya'da onca benelli bn251 satıldı, bakımlarını kaç kez yaptılar; motoru biliyorlar... tecrübeliler...
Güvenilir bir servis bellemek önemli... Yetkili servis diye en yakın servise gitmek kolayınıza gelse bile; başka nereye götürebilirim diye de düşünün derim...
Tadı damağımda kaldı... bir daha mı alsam
İyi eğlenceler, güvenli sürüşler arkadaşlar...
Yamaha R25 alacaktım ama 1 aydır gelmedi. Hala gelecek deniyor... Burada uzatmayım, merak edenler için detaylar: (http://www.motosiklet.net/forum/moto...isindayim.html
O yüzden artık başka motor bakmaya başladım. 250 cc, iki teker ABS ve ilde servis olması kesin kriterlerim.
Konya'da Japon markası bayi ve servis sadece Yamaha var. Japon dışındakiler Bajaj, CF ve Benelli.
Pulsar RS200 ü arkada ABS olmaması sebebiyle eledim.
CF 250NK ve Benelli BN251 arasında kaldım. 250NK burada hiç satılmamış ve hiçbir bayide yok. İstek üzerinde getirtiyorlar ve görmeden motor almak istemiyorum. Bir de burada hiç satılmadığı için serviste deneme tahtası olup, servis sorunları yaşarım diye düşünüyorum (saçmalıyor olabilirim)
BN251 az da olsa satılmış ve bugün canlısını gördüm. Youtube da iki video var ve 250cc den daha iri duruyor yorumlarına katılıyorum. Malzeme olarak bir Japon değil ama basit Çin işi de değil. Göze çarpan ilk eksisi, Led far olmaması. Kampanyalı fiyatı nedeniyle cazip. Daha yüksek fiyatı olsa, burada bahsedilen konular (az da olsa görülen su kaçağı, vida gevşemesi ve fren sorunu) nedeniyle alınmaz gibime geldi. Ama bu fiyata bazı şeylere katlanılabilir gibi. Bu arada montaj Antep te yapılıyor deniyor burada ama satıcı daha başlanmadı, bunlar yurt dışından direkt geliyor dedi. Hangisi doğru bilemem.
Gelelim soruma:
1- Bu konunun çoğu yazışmalarını okudum. Bir yada iki kişide fren kitlenmesi hatırlıyorum. Beni en çok endişelendiren konu bu, çünkü çok tehlikeli bir durum. Seyir halinde lastik patlaması ancak bu kadar tehlikeli olabilir. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
2- Fren videosu hiç yok. Dominar 400 de harika fren testleri var ve ABS nin ne kadar iyi çalıştığı görülüyor. BN251 in ABS sini ön ve arka olarak ayrı ayrı yorumlayabilir misiniz?
Bu motor benim ilk motorum. O yüzden çok karşılaştırma yapamayacağım fakat R25 almaktan vazgeçip bu motoru alıyorsan başkalarının sözleri ile alma. Çinli bir motor almanın riskini kendi içinde kabullendiysen bu motorları incele. Sonra neden R25 almadım diye pişman olma. Ben sıfır motor almak istemem ve imkanlarımın buna elvermesi sonucu aldım.
Motor gösterişli. 250 cc'den daha iri duruyor. Ben sesini de seviyorum. Tabi ki güçlü motorlar gibi homurdanamıyor ama en azından vızıldamıyor da. Son hız olarak ben 143 gördüm ama bu motorun ideali 110-120. İstanbul'da olmam sebebiyle genelde şehir içinde kullanıyorum. Fırsat buldukça şehir dışına kaçıyorum. En uzun yol olarak İstanbul-Isparta arası git-gel yaptım. Yol boyunca motordan yana sıkıntı yaşamadım. Tek kişiyi yüküyle beraber yokuşta, rüzgarda bi şekilde taşıyor. Naked ve 250 cc kullandığını bildiğin sürece tatmin oluyorsun. Öyle sol şeridi kaparım, uçar giderim yok.
Henüz 5.500 km'deyim. Montaj hatası sebebiyle fan bozuldu. Daha doğrusu kabloları koptu. Devirdaim pompası bozuldu. Bu sorunlardan hararet sıkıntısı yaşadım ve conta değişti. Şanslıyım ki çevremde bu motorun sorunlarını çözebilecek servisler var. Parça sıkıntısı da yaşamadım. Makul süre içerisinde fabrikadan geldi parçalar.
Sorularına gelirsek fren konusunda ben sorun yaşamadım. Arka ABS bugüne kadar hiç devreye girmedi, acemiliğimden arka frene yeterince ani basamıyorum sanırım. Ön ABS 2 defa çalıştı. İkisinde de benim acemiliğimi telafi edip düşmekten kurtardı. ABS olmasaydı kızaklayıp nasıl dururdum bilmiyorum.
Şimdilik mutluyuz motorumla. Satıp Japon alayım gibi bi düşüncem yok. Umarım fiyat-performans analizini iyi yapıp, hayal ettiğin gibi bir motora sahip olursun.
Ayrıntılı yanıtın için teşekkür ederim.
R25 den vazgeçme sebebim, Yamaha'nın mavi rengini bir türlü tedarik edemeyişi ve dönüş dahi yapmaması olacak. Bugün müspet haber gelsin, heme alırım.
Gelelim BN251'e. Yunanistan ve İspanya'da birkaç inceleme videosu var. Sanırım oralarda talep gören bir model. Tabi dilden ötürü hiç bir şey anlamıyorum
Benim için ön ve arka ABS denemesi yapıp, sonuçları paylaşabilir misin? (Pulsar RS200 de arka abs var gibi görünüyor ama teker kitleniyor. Bayide deneme sürüşü yaptırmadıkları için deneyemiyorum)
yamaha ile benelli karşılaştırmak tam olarak doğru değil (Fiyat, titreşim, kalite vs). Ama bulunduğun yerde servis olması bana göre yeterli. M.Tugay arkadaşın dediği benim de ilk motorum. Bunun dışında arkadaşların motorlarını kullandım genelde. Henüz bir arızası olmadı daha 700 km' de. Çin motoru olduğunu bakımını tam yaptırman gerektiğini ve sürekli kesicide giderim gibi düşüncelere kapılmaz isen bence alınabilecek fiyat/performans motoru.
ABS ön ve arka daha hiç devreye girmedi öyle bir ani frenleme yapmadım ama bir haftasonu motoru öğrenmek için frenleme çalışmaları yapmak istiyorum. Yakıt olarak İstanbul içi 3.8 lt ölçüm yaptım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
BN 251 de ÖTV düşmüş fiyat yazıyor sitede ama TNT 249-S de ÖTV dahil fiyat olduğundan emin misiniz?
Sanırım TRK 251 ike TNT249-S Haziran gibi TR ye gelecekmiş, forumda yanlış okumadıysam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Teşekkürler.
ABS test sonuçlarını karar verebilmek için bekliyor olacağım. Görüşmek üzere.
motoru iki haftadır yağmurda kullanıyorum iki gün önce arka tekerden metal sürtme sesi gelmeye başladı. frenden mi geliyordur yoksa tekerden mi anlamadım? dün servise götürdüm balatan dedi temizleyici sprey sıktı ses geçti ama şimdi yeniden yapıyor, yine balatadan mıdır yoksa başka bişeymi
Tuhaf geçen haftalar da vento motor ile konuşurken ötv dahil demişti.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)