Ayni modeli birebir imal ettirecek iseniz,hiç sorun yok.
Ben,benzer veya daha sade bir demir uretilecekse alternatif,ugrastirmadan,kaynaktir,deliktir,basit bir sekilde montaj yontemi belirttim.
Ayni modeli birebir imal ettirecek iseniz,hiç sorun yok.
Ben,benzer veya daha sade bir demir uretilecekse alternatif,ugrastirmadan,kaynaktir,deliktir,basit bir sekilde montaj yontemi belirttim.
Eksik olmayın Levent bey. Tahmin ettim öyle olduğunu.
Eğer iyi bir usta bu resimlerden ve motordanda ölçü alarak o demiri yapamazsa o işi yapmasın.
İnanın benzer ama çok daha narin şeyleri bizzat ben yaptım geçmişte.
250 lira verip getirtebilirimde. Ama dikkat ettiyseniz fren lambası kapanıyor. Bu beni rahatsız etti açıkçası. Bir miktar daha tabla alt seviyesinin yükselmesi gerekli.
Rica ederim,
Şimdi farkettim,cidden birde topcase takilsa arkadaki araç için gorunurluk azalir.
Dediginiz gibi,tabla seviyesi 20-30mm yukselse yeterli olabilir.yinede denemek lazim.
Bu arada kot farkini gidermek için,alt tablaya demonte olarak takilan ve kuyruk altina baglanan borunun boyunuda uzatmak gerekecek..
Bu projeyi kopartirsaniz cidden iyi uğraş olur...kolay gele...
Şimdi baktim,demir cidden estetik duruyor,motorla bütunluk saglamis,ama o stop kapatma olayi biraz can sıkıcı.
Acaba canta arkasina led uyarlamasi yapilabilir mi?ilave görurunurluk anlaminda
Bu arada,lastikler cidden ``cuk oturmus`` derler ya işte o hesap olmuş..
Daha öncede belirttim,600cc alti makinalarda,magazadan çikartilan motorun stok lastiklerini hemen degiştiren kullanici,benim nazarimda tam motorcudur..
Tesisata girmeden basit bir power pack veya şarj edilebilir pillerle,şerit led yapilabilir,zaten harcadigi akim cok düşük.
Mesela 9V iki adet kare pil veya buyuk dombili pil ile halledilebilir.
Sadece akşam suruşlerinde kullanilsa yeterli.top case icerisine oynamayacak şekilde piller baglanirsa sorun olmaz.
Gunduz,kendim topcaseye uyarladigim hazir led urununu resimler eklerim.
Sanırım düzenlemeleriniz geç çıkıyor. Bende bu arada cevap yazmış oluyorum.
Lastikler hem hava kattı hemde yol tutuşu, frenlemesi stock lastik kullanana göre müthiş farklı ve güven verici.
İltifatınız için teşekkür ederim.
Ama gerçekten stock lastiklerle hemde sonbahar ve kışın motosiklet kullanmak kasksız motor kullanmak kadar tehlikeli.
Ustanın vardır bir bildiği lafını severim.
Motora lastikler takıldı mağazadan çıktım. Benzin alır almaz motosiklet eğitmeni bir tanıdığa gidip kullanmasını istedim. Şimdi ne olduğunu hatırlamıyorum ama iki ayar yaptırmamı istemişti. Ertesi gün hemen servise yaptırttım ayarları ve motorun gidişi değişti. Tabi yine doğru eğitmene test ettirmeye.
Okeyi aldıktan sonrada normal trafiğe çıkmıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------
O ledlerden elimde zaten hazır olarak var. Power bank yerine uçaklarımdan birinin LiPo pilini kullanıyorum ve 24 saate yakın dayanıyor.
Led uyarlaması problem değil.
Stop lambasını topcase taşımak dert.
Bugün bizim cihazlara özel ayaklar aparatlar yapan ustaya sorduk.
"İstediğiniz gibi olur mu bilmem ama en azından deneriz" der
Müsait zamanda yarım günümü ayırmaya çalışacağım.
Şimdi sömestir zamanı. Yarım gün boşum olsa bile hayatta çanta demirine ayıramam.
Önce kızım gelir
Bugün havayı güzel görünce Çatalca-Saray köyleri bölgesi kısa bir gezi yaptım.
TEM otoyolunda farkında bile olmayarak fazla basmış olmalıyımki kilometre saatinde 122 gördüm
Öğleden sonra havayı yağmursuz görüp bir müşterimde görüşmeyi erteleyince "hadi bari servise gidip Mehmet ustanın bir çayını içeyim" diyerekten vardım servise.
Km 1900. Bunun 900 kmsi arnavut kaldırımında sürmüşümdür.
Zincir yağladık, vidalarda gevşeme olup olmadığını kontrol ettik. Grenajda iki vida çok hafif gevşekti 10 derece kadar sıkabildik. Başkaca bir problem yoktu.
Bir yerde birisi bu motorların vidaları yolda dökülüyor demiştide, o yüzden şeyttim...
Geçen hafta yakıt sarfiyatı kontrolü için depoyu fullemiştim.
Bugün tekrar fulledim.
475km , 10.6 litre Total benzini.
2.2 lt/100 km yakıyor.
475 kmnin 100km sini sürekli durkalk trafik ve Kadırga yokuşunun dur kalkında yaptığımı düşünürsek,
100km de 2.2 litre yakıt sarfiyatı başarılı ve tatminkar.
Benim kullandığım güzergahta çok fazla ekonomi yapma şansım yok.
Kadırga yokuşunda yandan bile geçilemiyor. Dur kalk gidiyoruz.
Kitapçık 1.7-2 litre aralığı veriyor.
Ben %10-15 civarı fazla yakmışım.
Aynı güzergahta kullandığım bütün arabalarda %10-15 fazla yaktılar.
Buna göre 2.2 lt benim için tatminkar.
Normal yol şartlarına oranlarsak 1.9-2.0 litre yaparki dediğiniz gibi süper iyi bir değer.
Dün depo fullenmesi :11 litreyle depo full oldu.
11 lt ile gidilen mesafe : 495 km
Sarfiyat : 2.2 litre / 100 km
Yakıt : Total
Yol durumu : Sürekli şehir içi. Akşamları tıkalı sahil yolu trafiği dur kalkı.
Sabahları Kadırga yokuşunda sürekli dur kalk. Gün içi karma şehir içi trafiği.
Herkese kazasiz surusler diliyorum,
BN 125 kullanıcılarına sorum olacak ,
Ben İzmir de yasiyorum,dun tesadufen uckuyular bolgesinde TNT 25 gordum ve seklini cok begendim,tam karsida esnaflik yapan motorun sahibi arkadasa gittim sordum,memnun musun?,kronik sorunlari varmi ? Diye.Verdigi ilk cevap uzak dur oldu.Bidolu teknik terimlerle sorunlardan bahsetsede eve gelene kadar hicbirini aklimda tutamadim.You Tubedede doyurucu bir videoya rastlamadim,bir tek fransiz motovlogunda incelemesini dinledim ,dogal olarak hic bisey anlamadim.
Motorun pazardaki rakibi Honda cb125 f,
BN 125 in ilk artilari arka disk fren ve monoshock amortisör.
Sonra heralde 5000km de bir bakim aralıkları geliyor,
Yedek parca fiyatlarida tahminimce daha uygundur BN nin.
Fakat kronik sorunlari varmi ?
Baş agritirmi ?
2.elde dogal olarak honda ya gore zayif kalmasini goz onune alarak almak isteyen biri daha hangi sorunlari goze almali ?
Tesekkurler
Bu motosiklet Ağustos.2018 de tüm dünyada satışına başlandı.
Henüz yeni. Çok kullanıcısı yok.
Hindistanda aynı şasi üzerinde TNT150 adıyla 150cc modelini çıkardılar.
Ama dökümanlarda güç değişmemiş görünüyor.
İkinci el konusunda haklısınız.
Ben kasımdan beri 3000 km dir kullanıyorum.
Henüz bir problemle karşılaşmadım.
Birkaç kez büyük ihtimal aldığım benzinin pis olmasından ve belkide motoru ısıtmadan hareket
etmemden dolayı kırmızı ışıkta durduğumda boşa alınca stop etme problemi yaşadım.
Son iki aydır yine ısıtmadan aynı yolda denedim ama hiç kırmızıda stop sorunu olmadı.
Muhtemelen pis benzinden kaynaklıydı.
Yakıtta son derece cimri. 100 kilometrede kullandığım güzergaha göre
1.9 ile 2.2 litre arasında yakıyorum.
İlerde bir problemle karşılaşır mıyız ne yazık ki bilemiyorum.
Motorun üzerine mutlaka oturun hatta imkan varsa kullanın.
CB125F ilke BN125 in en büyük farkı gidon yüksekliğinde.
BN125 te benim gibi gidonu yükseltmek isteyebilirsiniz.
İzmir'de olduğunuzu belirtmişsiniz. Yanılmıyorsam oradaki Benelli servisi işinin ehliydi.
Zira en önemli konu iyi bir servise yakın olmak. Bu açıdan sanırım sorun yok.
Galiba servis Aslan Motor du.
Motor 7000 devirler civarında en yüksek tork değerini veriyor.
9500 devir civarında kesici devreye giriyor.
125cc olsada, farklı bir egzost sesi var. Ben seviyorum sesini.
Rölanti sesi 125cc den farklı bir ses veriyor
Bakım aralıkları 1000, 5000, 10000 şeklinde beşer bin kilometre olarak gidiyor (Türkiyede verilen kitap böyle)
Orjinal lastikleri bir çok motorda olduğu gibi hiç kullanmadan değiştirmenizi öneririm.
Ben Anlas WinterGrip kullanıyorum.
Motor 17" tekerlere sahip. Önde 100/80 , arkada 130/70 lastikle geliyor.
Benim için önemli bir konuydu.
Gidon biraz geniştir. Her aradan dereden geçmek pek kolay olmayabiliyor.
Gidon arabaların, aynalarda minibüslerin aynasına denk geliyor.
Aynaları alıştıktan sonra tam ayarlayabilirseniz iyi bir görüş sağlıyor.
Süspansiyonundan çok memnunum.
CBS frenleme sistemi güzel çalışıyor.
Mutlaka boş bir alanda alıştırma yapmanız gerek. Bir nokta var. Oradan sonra ön frende devreye giriyor ve
hafif yığılmayla ön tekeri kaydırmadan yine ön fren kullanmanız sorun olmuyor.
Ama kendinizi alıştırmalısınız.
Motorun kompresyonu oldukça yüksek. Bazı arkadaşlar bunu pek sevmesede ben çok sevdiğimi söylemeliyim.
Eğer motoru, arka freni ve CBS ye iyice alışır ve tanırsanız motor frenini arka tekeri kaydırmadan çok verimli
olarak kullanabiliyorsunuz.
Ben çoğunlukla gaz kesip, hafif arka frenle devir düşürdükten sonra vites küçültüp motor freni kullanıyorum.
Bu belkide arabada da bu şekilde kullandığımdan olabilir.
Henüz koruma demiri ve çanta demiri yok.
Havalar biraz daha ısınsın imal ettireceğiz. Büyük ihtimal Oktay Motor halleder bu işi
Kısaca keyifli bir motor. Güzel bir motor. Bilmeyenler 125cc olduğunu tahmin edemiyor. 200/250 cc olarak düşünüyor.
Gözler fazlaca üzerinizde oluyor.
Unuttuğum birşey daha. Motoru alırken vidalarını kontrol ettirirseniz,
üstüne birde 1000 bakımına gittiğinizde tüm vidaları bir kez daha elden geçirtirseniz
ne vida düşer nede vida gevşer.
Bende 1800kmdir kullanıyorum. Hiç bir kronik sorun yaşamadım. Ufuk abinin belirttiği gibi servis önemli kesinlikle iyi olmalı. İstanbulda olmama rağmen sıkıntı yaşadığım oldu. İkinci el olarak cb125f ile tabiki karşılaştırılamaz. Amaç motora binmek keyf almaksa kesinlikle benelli, zarar etmim her yerde parçasını aksesuarını bulayım diyorsan honda. Bende ilk başta cb125f arasında kaldım gittim inceledim sonra bide bn125 inceledim hersey netleşti. Git gör incele ikisinide
Kazasız belasız kullan.
Önümüzdeki ay yaz için memnun kalmana bağlı olarak Pirelli veya Michelin alacağım.
Anlas Winter Gripin kalıbında sorun var. Yalpa yapıyor. Balans tutturmak imkansız
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:24 ----------
Yakıt aldım bugün.
475 km 10,5 litre Total yaktı.
2,22 litre / 100 km sarfiyat.
Sürekli şehir içi. Aşırı dur kalklı.
Bu kez Shell Vpower doldurdum.
Fark olacakmı merak ediyorum.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)