Motorun kullanıcıları yorumlarını yazsa başlık canlansa biraz güzel bir motora benziyor yakında motor alacağım çok kararsızım
Motorun kullanıcıları yorumlarını yazsa başlık canlansa biraz güzel bir motora benziyor yakında motor alacağım çok kararsızım
Kullanıcıların bir sorunu yok o yüzden yazmıyor olsalar gerek
En azından benim yok
Motor dolu halde 140 kilo civarı. Yola iyi oturuyor. Malzeme kaliteli.
İvmelenmesi oldukça iyi. Hızlı bir şekilde ışıklarda kaçabiliyorum.
Az yakıyor. Bütçe dostu. Sürekli yokuş dur kalkta bile 100km/3lt üzeri yaktıramadım.
Benim gibi yokuşta ve aşırı dur kalkta kullanmak zorunda olmayanlar 100km/1,95lt yakıt harcıyor.
Bakım aralıkları 5.000 kmde bir. Bu açıdan bakım masrafı oldukça düşük.
Dikkat çekici bir motor. Gittiğiniz yerlerde ilgi odağı oluyorsunuz.
95 km hızda titreşim yok. (henüz rodajda olduğu için daha üstünü zorlamadım)
Fabrikasyon lastikleri, neredeyse aynı segmentteki tüm motorlarda olduğu gibi vasat.
Alınca değiştirmek en iyisi.
Sele yüksekliği alçak olmasına rağmen kalıplı bir motor.
Benim boy 1,79 ve ayak tabanı yere tam basıyor.
Bana aydınlatması tatminkar geliyor.
Vites göstergesinin olması bir avantaj.
Dünyada yeni bir motor olduğundan bazı servisler henüz motoru tam tanımıyorlar.
Bazı servislerse fabrikada eğitim aldığından herşeyini biliyor.
Zamanla tüm servisler öğrenecektir tam olarak motoru.
Gaziantepte montajlanan bir makina. En azından ülkemin bir katkısı var motorda.
Şimdilik aksesuarı yok denecek kadar az. Yurt dışında çıkmaya başladı.
Yakında burayada gelecektir.
Tavsiye edermiyim.
Evet.
Benelli sitesinde bizim motorların yeni fiyatı açıklanmış.
15.480,-TL
Sonunda 950 kmde 1000 bakımına soktuk motoru.
Rodaj yağı boşaltıldı.
Yağ filtresi değişti.
1.2 litre Motül 7100 yağ konuldu.
Zincir yağlandı. Gerginliği kontrol edildi.
Fren vs kontroller yapıldı.
Titreyen, zırlayan bir şey yok ama yinede gözden geçirildi.
Bundan sonraki bakım 5000 kmde inşallah.
Urun sitesinde,hava ve yag sogutma yaziyor.
Ama resimlere dikkatli bakilinca önde kallavi bir radyator direk goze carpiyor.(detayi okumasam su sogutma diyecektim)
Motor şekil olarak güzel.yakit olarakta cimri.
90-90-17 ön
120-80-17 arka.
On lastikte secenek cok ama arka 120tabanda biraz sıkıntı.
Kişlik lastik olarak 100(110)-80-17 ön 130-70-17 arka guzel olur.
Benim tvs arka lastik 110-80-17 guc bela kislik lastik buldum.
Lastikte problem yok. Oldukça fazla seçenek var.
Web sitesinde verilen lastik değerleri yanlış.
Benelliye yazdım ama hala düzeltmediler.
Anlasta ön arka set halde veya tek tek winter Grip2 lastik var.
BN125'in doğru lastik değerleri aşağıdaki gibi.
(satın aldığınızda da bu lastiklerle geliyor)
(yurt dışı değerlerde de aşağıdaki lastikler görünüyor)
Ön : 100/80-17"
Arka : 130/70-17"
Motül 7100 yağ biraz pahalı ama debriyaj özellikle tıkalı trafikteyken dur kalklarda çok daha iyi kavrıyor.
Gözümüz aydın
Benelli, Pakistan, Hindistan, Bangladeş gibi pazarlar için TNT150 adı altında 150cc bir motosiklet çıkarıyor.
Bazı ülkelerde sanırım satışı başladı.
Kasa bizim BN125 ile aynı.
Uzakdoğu internet sitelerinde TNT150 (dolayısıyla BN125) yedek parçaları şimdiden kaynamaya başladı
http://pakistan.benelli.com/product/tnt-150
Abi fazla geçe kalma. 1-2 saat sonra yağmur bastıracak ve sıkıntı başlayacak.
Arka çanta demiri hakkında
Malum bizim motorların çanta demiri hala çıkmadı. Yurt dışında nakliye dahil 47 Dolara buldum. Ondada gümrük derdi olurmu bilmiyorum.
Burada ince demir işlerimizi yapan bir ustaya yaptırtmaya çalışacağım ki %99 yaparlar. Zira yapılmışının resimleride elimizde var.
Böyle bir topcase demiri imaline kimler katılmak ister?
Ne kadar çok yaptırırsak fiyat okadar düşer.
Hedef 100 TL altına mal etmek.
Şöyle bir şey olacak...
Öncelikle,bu demir yapi,kolay gorunsede ciddi bir uretim metodu gerekli,
Neler bunlar.
çap 20 etli boru için bükme topu lazim(3 prosesli)(form vermek için)
Şasiye montajlanan braket dikkat edilirse iki parça,bunun simetrikligi saglanip birleştirilmesi gerekir.
Ve toz boya(firin)
İkinci kisim;
boyle bir parcayi uretmek için,kitlekli,fixtur tasarimi gerekli.(yoksa kaynak işleminden sonra sicaklik nedeniyle olcusel bozukluga neden olur.
Ayrica,baglanti delikleri olan braket icin yine bir data(tasarim) veya dxf lazim.(lazer kesim icin)
Hee,dogramaci haydar usta keser bicer uretir derseniz,orasi ayri..
Şimdiden bol şans.
Not:Tvs motoruma aldigim arka bagaj demiri,denizlide makina ar-ge si ve tarim aletleri uzerine ciddi proje ureten bir firma tarafindan yapiliyor,ek bilgi babinda kenarda dursun.
Yüzlerce üretmekten bahsedersek haklısınız.
Ama burada bahsettiğimiz en fazla 10 adet.
O yüzden ortada bir üretim procedürü yok.
Bundan çok daha karmaşık şeyleri yaptırdım daha önce. O bükümleri, soğuk değil, ısıtarak yaptıklarınıda gördüm.
Haklısınız. Tabi eğer 100 lerce üretilecek olsaydı...
Sözkonusu olansa 3-5 adetlik üretim.
En kolay işse boya. Adını anmaya bile değmez.
O zaman hic yeniden amerika keşfiyle ugrasmayin,
Benzer bir bagaj demiri alin,sadece uzerindeki baglanti braketini kesin,ve motora uygun olan yeni braketi kaynaklayin tamam..
Hee olmadi mi?
Alternatif
O zaman hic braketi kesip bicmeden,mevcut delikleri kaynakla doldurup arkasindan zimpara,yeni delik,işlem tamam.boya olayi zaten cepte...
Buradaki tek handikap,baglanti mevzusu gerisi basit.
Rast gelsin...
Levent bey,
Sanırım model uçakla uğraştığımı söylemem gerek.
Birde bundan çok daha zor şeyleri imal ettiriyorum. Üstelik 3-5 tane şeklinde ve özel tasarım.
Parmak şıklatarak olmuyor ama inanın abartılacak bir yanı yok. Motorda vidalanacağı yerler belli.
O 2 delik için cnc en güzeli. Ama gerekte yok. Kalıp çıkarmak zor değil.
Çinlilerde ilk modelleri elde yapmış.
Kesimlerin yamrı yumruluğu nekadar özensiz yapıldığını gösteriyor.
Tek ihtiyacım, bunun için bir gün ayırabilmek.
Boyayı dert etmiyorum dedim çünkü çok boya yaptırdım. O yüzden en kolay iş boya.
Bağlantıya gelince.
Bu mereti kim yaparsa yapsın, bizim motorda bağlamak için kullanacağı üstte artçı sele sol ve sağında mevcut olan ikişerden dört vida.
Altta ise çamurluğun bağlı olduğu 2 adet vida var.
Bağlantı için kullanılabilecek başka hiçbir yer yok.
Bu vidaları kullanabilmek kişinin hayal gücüne kalmış
Üstadim;
Göbekten suspansiyon(mono)değilde,karaduzen cift amortisor olsa,en azindan kulaklardan baglayip destek alinabilir.
Bu durumda resimde gorunen arçti peg uçgen profilin arka tarafina U kelepçe takilip demonte şeklinde takviye alinabilir(destek olarak)
Mobilde olmasam,skeç olarak hazirlar yardimci olurdum..
Sanırım ben anlatamadım yada siz BN125 te mevcut 8mm vidaları bilmiyorsunuz.
Motoru kullanmadıysanız bilmemeniz normal. O yüzden farklı çözümler sağlamaya çalışıyorsunuz.
Öncelikle, şasede hiçbir yer delinmiyor. Mevcut olan,
Sele üstü sol ve sağdaki ikişerden 4 adet (bunlarda artçı tutacakları monteli),
Sele altına çamurluğun bağlı olduğu 2 adet vida kullanılacak. Yanlış hatırlamıyorsam hepsi 8 lik vida ve dişi lokmayla sökülüp takılıyor.
İyisimi birkaç resim daha atayım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)