37 diş dişli Almanyada bulundu. Yarın Almanyayı bir kez daha arayacağım. Yeni bir Türkiye distribütörü varmış. Almanyadaki satış müdürü yarın seyahatten dönüyor. Bilgi verecekler.
Dişli aşağıdaki linkteki.
Kodlar orjinal dişlilere ait.
Bizim orjinal arka dişli 43 diş.
37 diş olanın sonu 37 ile bitiyor.
https://www.esjot.com/en/motorcycle-...rcycle/572952/
Orjinal 14 diş ön (hazne küçük, sanırım bu dişli büyütülemez) 43 diş arka orjinal değerlerimiz.
Bunun oranı 3,07
Arka dişliyi 37 diş yapınca oran 2,64 oluyor. Tork düşüyor ama hız artıyor.
3,07 ÷ 2,64 = 1,16
2,64 ÷ 3,07 = 0,86
Orjinal dişliyle düz olarak 7.000 devirde 90 km/s hızla gidiyorum. Bu devir en yüksek torku elde ettiğimiz devir.
7.000 x 0,86 = 6.020 olduğuna göre, 37 dişliyi taktığımda 6.020 devirde 90km/s yapabileceğim.
Yada başka bir deyişle,
Şu anda 43 dişliyle 7bin devirde 90km/s hızla gidebiliyorum.
37 diş taktığımdaysa,
90 x 1,16 = 104,4
Olduğuna göre 37 dişle en yüksek torkun olduğu 7bin devirde 90 yerine 104,4 km/s hızla gidebileceğim.
Yaptığım hesap doğru mudur ?
Not : Amacım hız yerine daha düşük devirde 80-90 km/s hız yapabilmek.
Bunun bana yakıt tasarrufu ve daha az yıpranma olarak dönüşünü beklemek.