Merhabalar, taze bir Cafe 152 kullanıcısı olarak 130 km yol tecrübeme göre motorun takas yaptığım motor olan Pulsar As 150 ile karşılaştırmasını yapacağım. Öncelikle Puldar As 150
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Merhabalar, taze bir Cafe 152 kullanıcısı olarak 130 km yol (Bursa inegöl - Eskişehir arası) tecrübeme göre motorun hissiyatını aktarmaya çalışacağım. Öncelikle yaşım 35, kendimi bildim bileli motosiklet sesine dönüp iç geçirdim, motosiklet haber ve piyasasını sürekli takip ettim, 50 cc mobiletinden Mt07.ye kadar birçok motosiklet kullandım buldukça, velhasıl bu yaşta yine uzun araştırmalarım sonucu ilk motorum olarak Pulsar As 150 alıp 2500 km kadar kullandım bu yaz ve Haziran trafik çıkışlı 4000 km.de bir Cafe 152 ile bugün takas yaptım.
Motosiklet biraz minyon, önünüzde direk yol varmış gibi hissediyorsunuz (Pulsar.daki grenaja alıştığım için bana öyle gelmiş olabilir), biraz hafif, kullanımı bu nedenle kolay ama uzun yolda savruluyor rüzgardan. Görüntü retro, kullanım da bir o kadar retro, rahatlık namına da pek bir şey aranmamalı. Oturuş şekli itibari ile bileklere yük binmediği durumda bele ve sırta yük bindiğinden 50 60 km.de bile ağrı sızı yapıyor, titreşim az, genel kullanımda sorun olmuyor ancak uzun yolda ve motorun yüksek hızında böbrek taşı falan kalmadı bende aynaların görüş açısı iyi ama da 80-90.dan sonra çok bulanık. Hızlanma şehir içi için yeterli, uzun yolda yoruyor, son hız durumu ise biraz tuhaf, navi ile ölçemedim ama gösterge dalgalanma yaşıyor, 100 110 arası hızlıca düşüp artabiliyor, bayır aşağı 120 130 gösteriyor ama pek inandırıcı değil tabi, tahminim 100 görüyordur son hız olarak düz yolda gps hesabı ile. Vites geçişleri güzel kolay, fazla kemikli değil, boş vitesleri hep zor bulan biri olarak bu motorda kolay buluyorum, Pulsarı teslim ederken bile boşu zor buldum (: aldığım arkadaş Sc egzoz takmış, susturucu da yaptırmış içine ama yine de sesi hayli yüksek geldi bana, patırtı da yapıyor, kendisi istanbulda cevirmede polis bişey demedi dedi ama gidip bi polise sormaya tırsıyorum direk ceza yazar diye, dikkat çeken tipi ses de olunca hayli baktırıyor kendine ama orjinal egzozu gönderince değiştireceğim büyük ihtimalle, zira ben keyfekeder işe gidip geliyorum haftada 1-2 kez 40 km uzağa, o yolda bile kulak tıkacı gerekebilir ki 130 km.de duyma kaybı yaşıyorum sanırım şu an (:
Motosiklette detay namına pek fazla bişey yok, göstergede hız göstergesi, boş vites, sinyaller, far (farda anlamadığım konu sadece uzun görünüyor ve uzunda far tek kademe yanıyor, bu far lede çevrilmiş, acaba ben mi tek kademe bulabildim, yoksa kısa far kesti mi bu motorda? uzun-kısa ayrımı olup olmadığı konusunda beni aydınlatan biri olursa sevinirim. Ayrıca bu ledler sadece önümü aydınlatıyor, orjinal farı da böyle mi acaba?), benzin bitmek üzere ışığı var (yanınca kaç km gider acaba?). Devir göstergesi, vites göstergesi ve benzin göstergesi arıyor insanın gözü, bunlar çok ekstrem şeyler değil aslında, koyulabilirmiş görüntüyü bozmadan.
Yakıtı hesapladıkça, karşılaştığım diğer şeyleri de yaşadıkça yazmaya çalışacağım (gerçi Eskişehire kış geldi gibi ama bakalım binmeye çalışacağım), saygılar sevgiler, tekeriniz düz bassın..
Yakıt olayı devirli kullanırsanız 0.19 kuruş yakıyor devirsiz ve 90 100 bandı kullanırsanız 0.14 kuruş yakıyor ortalama 300 400 km arası yol demek buda top speed ve gösterge içinde gösterge 120 de kitleniyo düz yolda 100km/h ile giderken 5e takınca 120ye kadar çıkıp kalıyo aöa yanımdaki arkadaşımın ibresi 145 gösteriyodu 120 ye kadar sorun yok herhalde hız sınırlayıcı gibi olcakmış ama serviste baktırıcam motoru 0 alıp alalı 3500 km oldu ve eğer yapınız çok büyük değilse (1.80) 200 gibi uzun bi yolu hiç ağrısız sızısız alabilirsiniz dün depoyu doldurduk ve yola çıktık durmaksızın tam 200km oldu bi mola verdik ve motordan inince yorulmuşum dedirtmedi devir saati olmayışı ve benzin göstergesi olmaması em büyük eksisi motorun ama internette dijital yol bilgisayarı takanları gördüm bu motora bu hafta sonu bende taktıracağım takan kişinin videosunu ve göstergeyi isterseniz link olarak atabilirim buraya
Bu motosiklette kesici var benden başka fark eden varmı???
merhaba bende de jant problemi var ön tarafta sekme alırken jantlara dikkat edin istanbul eyüpsultan balcı motordan aldım
Aga neden olmasin kesici?keeway ana blok uretici elektrik tesisatina(ateşleme bobinine(enduksiyona) koymuştur bir devre,enjeksiyonun yaptigi isi ateslemeye mudahele ile yapmiştir.
Hee belkide yoktur,detayli bakmak lazim
Bak,pulsar ns150 de karburatorlu ama kesici var.
Bunun en garanti cevabini,@hukukihayat rumuzlu arkadas verir.
Allah’ını seversen Antep’te üretilen motor. Daha jantlarında problem çıkıyor ve kesici mi koyacak? Ayrıca benim bildiğim ns150’lerde de kesici yok. Adamların elinde olsa akü takmayacaklar. Ayrıca test yaptınız mı sorusuna ne de olsa garantisi var cevabını verip son kullanıcıya teslim ediyorlar motoru. Bende bir tane sahip olmak isterim ama ne olduğunu bilerek kullanmak lazım bu motorları.
Motor klasik bir görünüme sahip.Gördüğüm kadarıyla özelleştirmeye uygun.ufak dokunuşlar yeterli olabiliyor.Depoya dizleri dayamak için depoyu köşeli yapmışlar.Oraya uygun depo lastikleri konularsa güzel görünür ve boyanın zarar görmesinin önüne geçilir.Rus motoru olarak anılan izh planet'in depo lastikleri uyacaktır
Ben motorsikleti keyif amaçlı sürdüğüm için top speedler, ani abanmalar, drag raceler, roll racrler de fark ettim ilk başta inanamadım ama gerçekten kesiciye giriyo ve o ateşleme beyni boşuna durmuyodur heralde karbüratörlü motorda, top 130 gördüm ben, 130 da kesiciye giriyo kapatıyorum gazı, 120 ideal top speedi bence siz en fazla kaçı görüyosunuz motorda?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------
Tel jantlar yüzünden bunu yaşayan çok kişi var, jantları ayarlatman gerekiyo, serviste halledip verirler.
Bu motordan almaya karar verdim bu fiyata sıfır motor bulamam artık malum
İstanbul'daki tüm mağazaları aradım diyebilirim hiçbirinde kalmamış balcı motorda 1 tane beyaz kalmıştı bende aradım taradım Konya da kırmızı olanından buldum kargoyla gönderecekler nasipse.
Şimdi asıl soru şu: bu kadar depolarda olan motorların hepsi satılmış ama şu başlığın altına girilen son mesaj 29 Ekim 2019. Nerede bu motoru alan arkadaşlar? Azıcık canlandıralım konuyu.
Hayırlısıyla motorum gelince fotolarını atarım.
Gidonla uğraşmak isteyenlere ufak bir bilgi. Biraz yükselteyim dedim ön tarafı söktüm yeni gidonu taktım sonra baktımki kabloların hiçbiri yetişmiyor far da dahil olmak üzere bütün bağlantılar milimlik yapılmış herhangi bir gidon değişimi için bütün ön kablo elektrik ve fren debriyaj sisteimi için kablo uzatma şart bulaşmayın derim :D zor geri topladım.
Lastik değiştiren var mı ? Bizim motora uygun lastik var ama iç lastikli değil.
15 Şubat 2020 tarihinde 6400 tl ödeyerek bu aracı aldım. 19 Şubat 2020 tarihinde de ruhsat, plaka, sigorta işlemlerini tamamlayıp kullanmaya başladım.
Bugün itibarıyla da toplam 1084 kilometre yol yapmışım. Şimdi dilim döndüğünce motor hakkında sizleri bilgilendirmek istiyorum:
Motosikletin görünümü şık. Dikkat çekiyor ama pulsardan sonra bana biraz küçük gibi geldi.
İlk anda yadırgadığım bu küçüklük, hafif olmasıyla da birlikte (134 kg) kıvraklık konusunda avantaja dönüştü.
Pulsar demişken titreşim konusuna girmek istiyorum.
Ben günde 72 kilometre (şişli - beylikdüzü) işe git gel yol yapıyorum. Pulsar 200ns kullanırken bir süre sonra ellerde ve popoda uyuşma oluyordu.
Onun selesini konfor seleye çevirip bir miktar daha konforlu hale getirmiştim fakat giderken ellerimi gidondan çekip dinlendirme ihtiyacı hissediyordum. Bu motorda ilk andan itibaren titreşim olayının minimumda olduğunu söyleyebilirim. Hiç rahatsız etmiyor yumuşak bir titreşim var. Bunca yol giderken pek bir rahatsızlık hissetmedim.
Kalite konusuna gelirsek ben fiyatına göre kalitesinin iyi olduğunu düşünmekteyim. Bu fiyata alıp da bir Japon hatta Tayvan kalitesi beklemedim.
Parça kalitesizliğinden ziyade montaj kalitesizliği var bu araçta. Mesela vites kolunu tutan pimin gevşediğini hissetmesem giderken düşebilirdi.
Erkenden fark edip sıktım ve yağlamasını yaptım. Motor ısınınca rolantisi yükseliyordu onu da karbüratörden ayar yaparak yine kendim düzelttim.
Arka amortisör tarafından gıcırdama geliyordu eklem parçalarını yağlayıp giderdim. Bu tarz şeylere hazırlıklı olmakta fayda var.
Motorun sesi beklediğimden çok daha güzel. Bu motor hacminden alınabilecek en iyi ses bu olsa gerek. Sanki çift silindir gibi bir hırlaması var.
Gücü kağıt üstünde 11,8 hp ve 11 nm tork yazıyor ve bu sizi tatmin ediyor. En çok da düşük devirde sakin gitmesi keyif veriyor bana.
Rodaj aşamasında 70-80 km/h civarını geçmedim ve daha munis kullanmaya gayret ettim. Bugün bini devirmenin şerefine hız denemesi yapayım dedim.
Göstergede 120'nin biraz daha üstüne çıkabildim.
Lastikleri Cordial marka. Ön:3.00-17, Arka:110/80-17 ebatlı. İlk zamanlar yeni olduğu için kayıyordu fakat bir süre sonra iyi tuttuğunu fark ettim.
Şu an gayet iyi ama ıslakta şansımı zorlamak istemiyorum tabi.
Yakıtı henüz ölçmedim ama az yakıyor. Bu kadar yol yapmama rağmen yakıt alırken öncekini ne zaman almıştım diye bir durup düşünüyorum.
Birde kilometre sayacının fazla yazdığını tespit ettim. Şöyle ki, iş yerimin önünden evimin önü tam 36 km. Bunu gerek navigasyon programı ile,
gerek araba ile birkaç defa ölçtüm. Cafe 152 bana bu yolun 40 km olduğunu söylüyor. Hız göstergelerinin bir miktar fazla göstermesini normal buluyorum
fakat kilometre sayacının fazla yazmasına ilk kez şahit oldum.
Far beklediğimden daha iyi aydınlatıyor. Gösterge de gayet sade ve şık.
Amortisör konusuna gelirsek, İlk zamanda çok sert olduğu düşüncesindeydim. Hatta bir çukura girdim arka amortisörler yok sandım durup kontrol ettim esneme var mı diye. Şimdilerde daha iyi hissediyorum. Ya amortisör yumuşadı yada biryerlerim alıştı artık ikisinden biri Konforundan memnunum.
Genel olarak toparlamam gerekirse; şu piyasa pahalılığında 6500 lira civarına ikinci el bile doğru dürüst bir şeyler bulunamazken, bu motor bana ilaç gibi geldi. Beklenti yükseklerde olmamak kaydı ile memnun kalınır. Ben bu motoru biraz bu şekilde kullandıktan sonra kendi zevkime göre kesme biçme dahil bazı değişiklikler yaparak kendime özel yapma düşüncesindeyim. İyi bir motor alsam bile bunu satmayıp 2. motor olarak kullanma niyetindeyim.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sürç-ü lisan ettiysem affola.
Tekeriniz düz bassın.
tasarım gerçekten harika adamın alası geliyor.valla açıkcası bu fiyatada bence gayet bedava.alasım geliyor ama 2. motor olarak exta 500 600 trafik sigortası veresim gelmiyor.10 bin ve altına alınabilcek en güzel motorlardan biri.birde tabi 10.000km olunca bir görüşünü almak isteriz
Merhabalar, servis ağı ve yedek parça ile ilgili internette pek bişey bulamadım yardımcı olabilir misiniz ?
Kullanıcılar nasıl memnun mu hala motosikletten ? uzun kullanım sonucu yorumlarınız nedir ?
Benim motor 2 bine dayandı uzun kullanım sayılmaz gerçi şu an bir sıkıntım yok sadece sürekli anayol gittiğim için ön dişliyi bir diş büyütme niyetim var.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)