Antol adlı üyeden alıntı
Merhabalar, ben de 4 aydır Dragon sahibiyim. Bu motorlar cidden problemli, daha ilk km'den sorunları baş gösteriyor ama genel olarak çin motorlarında yaşanan şeyler. Hız motoru değil, keyif motoru olarak kullanmak isteyenleri ve biraz olsun elinden iş gelenleri tatmin edecektir. Genel olarak okuduğum sorunlarla ilgili edindiğim tecrübeleri elimden geldiğince paylaşacağım.
Genel olarak yorumlarda gördüğüm, motorun stop etmesi sorunu mevcut ve tekrarlıyor. Bu durumu yaşayan arkadaşlar, eğer motor soğuduktan sonra motor zor olsa da çalışıyor, ısınınca sorun tekrarlıyor, devir arttıkça boğulma, tekleme oluyorsa ilk kontrol etmesi gereken alternatör sargılarıdır. Motorun özellikle yokuşta ısınması ile incecik olan ateşlemeye ait sargılar çok kolay yanmakta. Bunu da kolaylıkla vites kolunu söküp, sol kapağı aldığınızda alternatörden gelen kokudan veya elinizde bir multimetre varsa alternatörden çıkan 2 adet sarı kablo arası direnci ölçerek (650-700ohm) anlayabilirsiniz. Ancak stop etmenin belirtileri bunlardan daha farklıysa daha önce de bahsedildiği gibi buji kablo ve bobin bağlantılarını kontrol etmenizde hatta değiştirmenizde fayda var (zaten standart 20TL bir parça).
100 veya 110cc ye çeviren arkadaşlar için ideal dişli oranı 14/36 dır. Motorunuzun rodajı dolduktan sonra (yaklaşık 1000km) eğer çok sık 2 kişi binmiyorsanız 16/36 yaparak devir bandını aşağıya çekebilirsiniz. Karbüratör olarak 125'lik kullanmayın randıman vermez. 125'lik karbüratör çıkışı 26mm'dir. Elinizdeki manifold 20mm ve cup manifoldu 22mm'dir. Zaten 110cc silindir kapağının emme girişi 24mm'dir. Bu sebeple gerekli randıman alınamayacaltır. Cup karbüratörü 19mm veya 20mm'lik karbüratör (Mondial 100 UAG yanılmıyorsam 20mm) fazlasıyla iş görecektir.
100 veya 110cc ye çevirecek arkadaşlar için, dragonun biyel kolu 1.8mm daha uzun gelmektedir. Bu sebeple piston dışarı taşacaktır. Silindirin altına ek conta koymak çözüm oluyor ancak hem egzantirik zinciri çok geriliyor hem de bir süre kullandıkça contalar daha da ezilip piston gene taşmaya başlıyor. Pistonun taşması performansı arttırıyor gibi görülebilir ancak bununla birlikte hararet sorunu da başlatıyor. Zaten conta kalınlıkları 0.5mm olduğundan tam farkı tutturmak mümkün olmuyor. Bu sebeple uzun süreli kullanımla sorunlar başlıyor. Tavsiyem krank milinin de değiştirilmesi. 110cup krank mili debriyajın farklı olması sebebiyle daha uzun ancak Mondial 100sfc vb. bir modelin krank mili tam uymaktadır. Böylece araya contalar atmadan orjinal bir motor yapılmış oluyor. Krankın sökümü ve takımı da evde yaparak yarım gün bile sürmemekte (isteyene detaylı bilgi verebilirim).
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Zamanla ek birşeyler yazarım. Sorusu olanlar için elimden geldiğince cevaplayabilirim. Herkese keyifli sürüşler.