Öylede olur sikinti yok
Arkadaşlar merhaba geçen Youtube da motorcu Melih dede kanalında 110cc ye dönüştürülmüş Dragon 50 inceleme videosunu izledim. İstanbul Avrupa yakasında bu işlemi yaptırabileceğim bir yer varmıdır bilen varsa yardımcı olursa çok memnun olurum hepinize keyifli sürüşler dilerim...
Beyler tekrardan selam motorun bakımına yaptıramadım o da yetmiyormuş gibi bir kaza daha yaptım geçen hafta salı günü bu biraz daha büyük çaplıydı ama motorda herhangi bir sıkıntı yok 😎 her neyse, motoru kazadan sonra pek kullanmadım (150 km falan olmamıştır bile) Dün gece arkadaşımla eve dönerken motor teklemeye başladı. En başta motor soğuk olduğu için falan zannettim hatta uzun zamandır benzin almadığım için benzinden dolayı diyip benzin bile aldım ama geçmedi aksine daha da fazlalasti. Sabah işe giderken gece olduğundan daha fazla tekledi hatta arada bir sarstı. Işten çıktıktan sonra motor 30u zor görür oldu gaz versem de gitmedi hatta egzozdan bolca patlama sesi falan duydum. En yakın zamanda servise götüreceğim ama şimdilik çözümü ne olabilir fikri olan var mı ya da böyle bir şeyi tecrübe edinen?
Buji yağlanmış olabilir düşme sonucı hava filtrenizde yağlanmış olabilir ya hava yetersiz geliyordur yada ateşleme
Bujk kablolarini kontrol et bobinin soketlerini kontrol et beyinin soketlerini kontrol et bujiyi deis. Dusme sonucu soketler çikmis olabilir. Patlama oluyorsa sorun ateslemedendir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Arkadaslar oksurme tekleme sorunu karburatorden mis. Sifir parça bozuk çıkıyor. Yenisini aldim. Sorun duzeldi. Onunda muslugu bozuk çıktı. Onun musluğunu ona taktim. 2 karburator 1 karburator ediyo. Karburator alicaklar kaliteli bisey alsin 3 5e bakmasin
Az önce özelden yazan bir arkadaşın motorundada aynı şey olmuş. Önce 3-4 bin devirin üstüne çıkamama, tekleme. Sonra komple stop...
Şu an bilinen 3 ettik.
Benim başıma 2kez gelmişti.
Motoru geçen hafta komple serviste bıraktım. Alsamda hasta olduğum için kullanma şansım yoktu. Servis hergün motoru test etti. 2 sorun daha buldular. Kill switch ve starter kablolaması ve yine ateşleme kabloları.
Motor hala serviste... pazartesi yine deneyecekler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:57 ----------
KUBA MOTOR YETKİLİLERİ...
BU SAYFALARI OKUDUĞUNUZA EMİNİM...
BİR HAFTALIK DRAGON50 LERİNİZ 3-4 BİN DEVİRDEN YUKARI ÇIKAMAMA PROBLEMİ ÇIKARIYOR. SONRADA STOP EDİP BİRDAHA ÇALIŞMIYOR.
ZAMANIMIZI YETERİNCE ÇALDINIZ. ACİLEN ÇÖZÜM ÜRETİNİZ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------
Dragon 50 sinde aldıktan kısa süre sonra 3-4 bin devirin üstüne çıkamama, öksürme ve stop edip çalışmama sorunu yaşamış arkadaşlar sakıncası yoksa şase numaralarını, kaç km deyken bu sorunu yaşadıklarını özelden yazabilirlerse belki bir yol alabiliriz. Kubayla iletişime geçeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------
Ahmet bey,
Özel mesaj kutusunu kaydetmediğim için silinmiş. Şase noyu tekrar gönderebilirmisiniz lütfen.
Tekrar geçmiş olsun sorununuz umarım en kısa sürede çözülür ama firmadan pek umudunuz olmasın klasik satana kadar sonrasında pek ilgileneceklerini sanmam çünkü rks de aynı firma işlerine gelmeyecek bir şey olduğunda sessiz sedasız kabuklarına çekilirler.Motor kesinlikle ederinin parası değil sırf sigorta falan mevzusuna sattıkar parça kaliteside belli zaten motoru görünce bunun derdi bitmez dedirtmişti ve fikir değiştirmiştim işini kübadan çok servistekilerle çözmeye bakın bu motorlardan uzun ömür zaten beklemeyin alıp cc yükseltip bir sürü ıvı zıfırla uğraşmaktansa en kötü 100 cc alın vergiden muaf sigorta yaptırın bakın keyfinize yok ben 2 kişi binerim yokuşta bayılmasın bastımı gittinsin diyorsanız 150 lik motor alın vergiyide odeyin
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
@ayzek
Kötü bir huyum var. Dostlarım beni tanır ve bilir. Kafaya takarsam Kuba'ya kök söktürürüm.
Nokia pixel yanıklarını "5 pixele kadar yanık normaldir bunu herkes bilir" diye sallıyordu. O kadar çok cebinden parasını ödeyip yeni telefon alıp müşterisine veren bayi vardıki. Benim telefonumdada 3 pixel hata çıktı kutuyu açınca. Önce normal dediler aynen iade edeceğiz dediler. Sanayi bakanlığına beyan ettikleri garanti belgesini bulup yine sanayi bakanlığıyla telekonferans yaptırdım. Baktım sallıyorlar Türkiye Ceo sunu şahsi telefınundan Finlandiyada toplantıda yakaladım. 2 saat süre verdim. 2 saat 15 dakika sonra param iade edildi.
Bir arkadaşımın Ford marka aracında değiştirilen turbo yine arıza yaptı. Aynı bizim motorlar gibi yoğılıyordu araba. Ödemeye yanaşmadılar. Tüm raporlarını yazıp İl Hakem heyetine vermesini ve benim raporumla il hakem heyetinin yazısını Forda yazdırmasını istedim. Tüm masraflarını geriye ödedikleri gibi 5 yıllık arabanın motoruna tüm ekipmanlarıyla birlikte 2 yıl garanti vermek zorunda kaldılar.
İl hakem heyetinin hiç umudu yoktu. Bugüne kadar hiç böyle bir konuyu kazanamamışlar. Dava bile açmadan kazanılan bu hak hala örnek gösterilir.
Kısaca takarsam fena kök söktürdüğümü mensubu olduğum derneklerdeki arkadaşlarım iyi bilirler.
Şu aralar sanayi bakanlığına deklare ettikleri garanti belgesini edinmekle çalışmaya başladığımı söylemeliyim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
Arkadaşlar,
Bugün KUBA MOTOR Gaziantep fabrikayla görüştüm. Durumu kendilerine izah ettim ve bunun salgın bir problem olabileceğini belirttim.
Benim servisi aradılar. Benim motor bir iki gün daha serviste testte kalacak. Servis tüm bulgularını fabrikaya iletecek.
Fabrikadaki 2 adet Dragon50 yi de teste aldılar. Bununla ilgili daha sonra dönüş yaparak bilgi verecekler.
AHMET BEY ... Sizin şase numarasını fabrikadan Arslan beye ilettim. Henüz 40 km deyken bendekinin aynı problemi yaşadığınızı belirttim.
Satıcı üzerinden size ulaşmaları muhtemeldir. Telefonda alan kodu (0342) olarak çıkıyor aradıklarında.
Helal olsun abi. Herkes sizin gibi olsa herkes isini doğru yapmak zorunda kalir.
Cogunun gobek vidalari bos geliyor elektrik tesisati sorunlu geliyor temassizlik yapiyor. Bu kadarda sahtekarlik olmaz. Hadi bozulsunda bi 3 bin km sonra bozulsun alirken bozuk satiyolar zaten. Bu kadarda olmaz. Herkes şikayet ederse mecbur ilgilenicekler.
Vallahi sizin gibi olmak lazım
Gerçekten teşekkürler
Umarım sorunumuz çözülür
Bu arada benim de yapabileceğim birşey varsa lütfen söyleyin. Ben bu konularda maalesef biraz pasif kalıyorum.
@Ufoz
İşin peşini bırakmayın o halde Gelişmeleri paylaşırsınız takipteyiz..
Şu olay ürün sayfalarında şişire şişire bitiremedikleri "inanılmaz güçlü", "olağanüstü performanslı" motorlarını Kuba'nın ne kadar az test ettiğinin göstergesidir. Bu adamlar böyle ekiplerle çalışıyorlar işte. Biz başvurup adam gibi bir maaş istesek yüzümüze bakmazlar.
Benim motosiklet fabrikam olsun.ne ler geliştiririm neler. Ama çok para lazim
Daha önce motosikletin depo kilidinin bozulduğundan ve garantiden değiştiğinden bahsetmiştim. Şimdi ise ilk bakımdan sonra benzin musluğundan bariz şekilde benzin damlatıyordu. Bunun üzerine ben alelacele 16.04.2018 günü yetkili servise gittim ve durumu anlattım. Onlarda bana bakım esnasında somunun sıkıldığından bahsettilre ve ustaya haber verdiler (zaten bir tane usta var) o da işim var motor topluyorum şimdi gelemem bakamam demesin mi eeeee ne olacak dedim abi sen motoru bırak biz fabrikadan yeni musluk isteyeceğiz garanti kapsamında cuma yani 20.04.2018 günü gelir biz takar sana haber veririz demesinler mi dedim şimdi motor 4 -5 gün burada mı yatacak bir musluk için evet dediler. Depoyuda yeni fulledim mi 10 litre benzin var (6 Litre hikaye) ben gidiyorum diye söyleyince motoru yakarsın damlayan benzin alev alır dediler bende o zaman güvenliğini sağlayın diye söyledim. Sen motoru bize bırak ustanın elindeki iş bitince gelir dediler. Bende yanarsa yansın diyerek eve geçtim depoyu kendi imkanlarımla boşalttım tam iki tane 5 lik pet su şisesi doldu gittim 7 (yedi) liraya bir tane yeni musluk aldım ve şimdi canavar gibi hiç bir sorun yok demek istemem şudur ki Yetkili servislerin hiç umrunda değiliz ürünü satana kadar abi abi diye götümüzde dolanıyorlar sattıktan sonra s..lerine takmıyorlar 7 liralık bir parça için bizi uğraştırıyorlar
Benimde başıma benzer bir durum daha 10 km de iken gösterge teli kopması ardından garantiden isteriz şeklinde gelmişti. Yetkili servise gitmiyorum ben başka markada iyi bir usta buldum onunla hallediyoruz artık bakım vs işlerini. Maalesef garanti-yetkili servis kısmı baya sıkıntılı Allah tan basit yapılı ve parçaları ucuz bir araç.
İlk çıktığı günlerde bu motoru satın aldım ve motor sürmeye bununla başlamış oldum.
İzlenimlerimi de yeni başlayan biri olarak yeni başlayanlara hitap ederek yazayım.
Öncelikle yeni başlayan biri için fiyat olarak en uygun motorlar arasında. 3100 olduğu zaman almıştım şimdi zam gelmiş yine de vitesli motosiklet istiyorsanız bu fiyat aralığında fazla seçeneğiniz yok. Debriyaj ve gaza hakim olamayıp motoru uçurma, tekere gelme gibi riskler olmadığı için hiç kaza riski atlatmadım bu konuda. Hafif olmasından dolayı devrilecekken kolay toparlanıyor bisiklette bile pek fazla tecrübem olmadığı halde bu motoru düşürmeden 600 kilometreden fazla yaptım. Eğer ağır ve yüksek ccli bir motor olsaydı durum farklı olabilirdi.
Yalnız motoru ilk aldığınız haliyle rahat rahat kullanamıyorsunuz. Gevşek vidalar, kalitesiz yağ, düzgün tutmayan frenler, oldukça rahatsız sele, gökyüzünü ışıtan far, kayan lastikler vs. derken uzayıp gidiyor bu liste. Motoru ilk aldığımda gaz, debriyaj kollarındaki civatalar bile boştaydı elimle yerine oturttum varın geri kalan montaj kalitesini buradan düşünün. Özellikle yan taraftaki plastik plakalar eğer düzgün oturmazsa zangır zangır titreyebiliyor ve takıp çıkartması ayrı bir dert. Motor bloğunda bir sıkıntı yaşamadım başlarda çalışmama kolayca stop etme gibi sorunlar vardı zamanla düzeldi. Selesi sert bir malzemeden yapılsa da asıl sıkıntısı ortasındaki kavis. Eğer iri yapılı biriyseniz o kavisin üzerine geliyorsunuz ve 10 dakikadan fazla kullanamıyorsunuz. Başta buna çözüm getirdim seleyi söküp o kısmı kesip üstüne sünger çekip tekrar birleştirerek ve motordan keyif almaya ondan sonra başladım. Bir diğer yaptığım düzeltme far yuvasını biraz öne eğmek oldu fakat onu da kolay kolay eğemiyorsunuz sinyallerin vidası buna izin vermiyor ezip, yaralayıp bir şekilde öne eğmeniz lazım çünkü yolu değil havayı aydınlatıyor mevcut konumunda.
6 bin devirden sonra rahatsız edecek bir titreşim oluyor 50cc olduğundan mecburen devirli kullandığınız için hem fazla yakıt tüketiyor hem de titreşim içinde yolculuk yapıyorsunuz. Titreşimden çok bir de zangır zangır ses yapması var o devirlerde. Aynalardan yolu görmek için eğilip bakmak gerekiyor zaten görüntünün yarısını omuz kaplıyor. Benzin tüketimi son hesabımda 2.2 litre çıktı. Ekonomik kullanmadığımdan dolayı fazla olsa da bunu ekonomik kullanmak da pek kolay olmuyor.
Artık bu iş baydı.
15 gün serviste kaldı. Herşey giderildi diye aldım.
3. Kez yolda kalıyorum.
Sorun aynı. 3-4 bin devirde öksürüp yığılma. Sonra stop.
Ateşleme sıfır...
Kilometre 111.
Kübanın başı çok ağrıyabilir.
Çünkü artık gına geldi.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)