11-12 bin devirlerde 85-90 ı da görenler var. diye yazmış arkadaş ben yokuş aşağı en fazla 85 i gördüm son gaza basarak, başka gitmiyor biraz rüzgar vardı ama düz yolda 90 km hızla gitmez bu motorda öyle hız yapayım basınca gitsin diye düşünüyorsanız hiç bulaşmayın sadece ev iş arası çarşı pazara gidersiniz en fazla 30 - 40 km sonra 1. Viteste tek kişi çıkamayacağı yokuş yok biraz bağırıyor ama her yere çıkıyor 4. viteste düz yolda tadından yenmiyor 60 km civarı giderseniz benim motorun benzin depo kapağının kilidi bozuldu yarın garantiden değişecekler ayrıca sanki aküden bir şeyler akıyor zincir koruma demirinin boyaları döküldü kullandıkça sevmeye başladım. vites geçişleri biraz zor yorumlarda yağ değişince düzeliyor yazmışlar görüp bakacağım, ayrıca motoru her gören almak istiyor.
Kardeşime ve arkadaşa ayak uydurmaya çalışıyoruz onlar bana ayak uydurmaya çalışınca motosikletleri fan açıyor :D Birlikte cafe ye gidiyoruz sağ olsunlar onlar önden gidip yer kapıp benim adıma bile sipariş veriyorlar :D :D :D
https://ibb.co/jHynN7
Şu yazılanlara bakıyorum da muhtemelen 6 ay içerisinde bol miktarda "Motor yatak sardı", "Piston kol çıkardı", "Motor kitledi" türünden başlıklar okuyacağız. Bu motor arkadaşlar, insanların hız zevkini tatmin etmek için değil, işinizi görmek için yapılmış bir motor. İdeal hızı da 60 km/saat civarı olmalıdır. Bununla yokuş aşağı 80 gördüm diyenlere inanıp sürekli oralarda gezerseniz motorunuz uzun ömürlü olmaz. Zaten gördüğüm kadarıyla rodaj yapan yok bari motorların canını çıkarmayın. Devir bölgesindeki kırmızı devir sınırında yaptığı hız neyse bu motorun son hızı odur. 80 km hızı bisikleti de yokuş aşağı salsanız yapıyor zaten.
@Seko haklı devir göstergesinde kırmızı sınır çizgisini geçmek birde depo içerisine tiner koymak motorun ömründen yiyecek ve çok çabuk arıza vermesine sebep olacaktır illa hız yapmak istiyorsanız silindir yükseltin buda motor ömrünü kısaltacaktır ama yüksek devirde kullanmak daha fazla zarar verir tiner koymak çok çok zarar verecektir. 3.000 Lira olabilir ama yazıktır paranıza.
Beyler kısmetse yarın motosikletimi satıyorum anlaştık gibi birşey.Malum bebek olduktan sonra öyle izin gününde gazlamalar kaçamaklar yalan oldu bununla birlikte sigortasıdır vergisidir bu sebeblerden ötürü elden çıkartmaya karar verdim araba alacağım bir kaç aya kısmetse ama işe gidip gelmeye şehir içi kısa mesafe denilecek türden yolum var alayım bir tane diyorum öyle çok bir beklentim yok açıkcası hacim belli zaten bana 50-70 km işe gidip gelmeme yetecek bir hız bu doğrultuda alacağım zaten çıkayım gaz açayım tapagaz gideyim uzun km yol yapayım derdim yok zaten 49cc fazla zorlamaya gelmez motoru alırız sonra elimize ne diyorsunuz motor hakkında iş yerinde kullanabileceğim birkaç motorda var ama şuanlık bir süre beklesemmi karar veremedim
Arkadaşlar motor bende var ilk alanlardanım 3 bin km deyim hiç redlinedan çıkarmıyorum motoru son hız 95-100 arasi düzde rampa aşağı 115 te kalıyor 500 km de bir motul 10w40 yağ değiştiriyorum motorda hic bir sıkıntı yok sadece 2 bin km de subap ayarı yaptım halen canavar motor
Alana satana hayırlı olsun motorunuz oncelikle. Dragon 50-60 km hız arası icin yapilmis sanki. 70 ve üzeri hızda zorlanıyor makina. Rodaj yagı degisimi, güzel bir karbüratör ayarı ve tüm vidaların elden gecirilip ön dişlinin bir boy büyütülmesiyle belki 70 ile biraz daha rahat gidilebilir. Su an 225 km ye geldim ilk fırsatta yukarida dediklerimi yaptırıp sonucu paylaşırım burada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
100 ve üzeri hızlar silindir-dişli orjinal haliyle rampa aşağı bile imkansız gibi. Motorunuzun Tamamen orjinal olduguna eminmisiniz?
yakıt tüketimini ölçen var mı arkadaşlar. ben motoru aldığımda 30 tl attım. 100 km yi geçtim şuan. kapağı açınca daha benzin görüyorum. Bergamadan çekim yapan arkadaş 1lt demişti. otoyol denen arkadaşta 2 litre demişti. ikisi arasında iki kat frk var. hangisi doğru?
Arkadaşlar iyi akşamlar yeni üye oldum. Kuba Dragon 50 alacağım nasipse 1 2 gün içerisinde. 1000 kmde 2650 TL ye buldum bitane. Sıfır bildiğin motor tertemiz. Sizce mantıklı mı?
350 lira farkını verip sıfır almanızı tavsiye ederim. Geçenlerde 300 küsür kmlerde temiz diye satılan bir dragonun kazalı çıktığına şahit oldum. Başınız ağrımasın. 350 400 lira fazlaya sıfır alın rodajını da siz yaparsınız içiniz rahat olur.
Bu motorlar çok işlevsel ve avantajlı.
Ancak youtube'a her video atana lütfen inanmayın.
Daha dün yeni motosikletin selesine oturmuş adamların tecrübeleri kıstas olamaz.
Bi iki video izleyeyim dedim,hep boş bilgiler,motoru sonuna kadar zorlamalar falan filan.
Bakın,bu motorların stabil,sizi ve motoru üzmeden gidilecek hızı 50-60 km/h arası.
Bundan sonraki 65-75'te zorda kalırsanız kaçma manevrası için pay diyelim.
Gerisi risktir.
Motora ciddi zarar verir.
1000-1500 km'de birşey olmaz belki ama biraz km yükselince tamirciye abone olursunuz.
Bu motosikletlerin yakıtı kullanıma bağlı olarak çok çok sakin bir sürüşte 1,5 litreleri belki görebilir.
Onun dışında ortalama 2 litre falandır.
Alanlara hayırlı olsun,kazasız sürüşler...
Aynen katılıyorum hele bir ayakkabıcı arkadaşın videolarına denk geldimki sorma adam diyor ön fren tutmuyordu aldığımda biraz kullandım tutar gibi oldu belkide piskokojik diyor he anam babam temiz havadan oluyor bunlar daha balatanın kullandıkça alışacağından haberi yok birde aklınca akıl veriyor değiştirdim sizde değiştirin diye tekrar söylemekte fayda var bu motor ihtiyaca göre alınırsa tadından yenmez ama bu motoru alıp yarışlara hazırlanıyorsanız hiç bulaşmayın hacim belli zaten
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Adam balata konusunda haklı ama ilk aldığımda orta halli tutan ön fren km arttıkça tutmamaya başladı. 200 kmyi devirdim bugün ve neredeyse kaza yapıyordum, ön freni bildiğin gaz koluna yapıştırmama rağmen böyle sanki tek parmak hafifçe çekmişim kadar tuttu ancak. Çok şükür paniklemeden arka frene asıldım kaydırmadan ve sol ayağı yere sürttüm küçük çocukların bisikleti durdurduğu gibiucu ucuna durdum, hızım yüksek olsa yada motosiklet biraz daha ağır olsa kurtuluşum yoktu sanırım.
hocam haklısınız fakat 3100 TL sıfırı. Ruhsat plaka vs 3300 TL lere çıkıyor. Bütçem şuanda buna müsait o yüzden danışayım dedim. Alacağım yer Kuba-Mondial bayisi , alacak karşılığı gelmiş motor 1000 km de. Bir sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum.
Dostum rodaj zaten bunun için var lastikler bile 150 km de anca atıyor mumu frenlerin tam anlamıyla oturması 250 300 km yi bulur birde kampana frenler belki ayarı en sonda biraz sıkmak gerekebilir adamlar gevşek ayarlamıştır ama rodaj falan demeden son hız deneyenler var sonra abi motor durmuyor bu arada önde kampananın orada fren ayar somunu var bunu biraz sıkarak frenin daha önde ve güçlü tutmasını sağlayabilirsin kampanada balata aşındıkça sıkmak gerekir o boşluğu alacaksın ama sonuna kadar sıkma allah muhafaza frene dokunmanla kitlemesi bir olur acemiysen bir tur döndür sür freni test et yeterli olana kadar tekrarla
ön fren bende de sıkıntılı.
biraz yukarıda kavraması iyi olur hakkaten.
arka fren de çok aşağıda tutuyordu bende.
biraz yukarı ayarlayınca daha iyi oldu.
benim km 270 lerde.
motorun en keyifli hızı 50-70 arası bence de.
hız yapmak için alan olmaz bu motoru
rodajın bitmesini en azından bazen 80i falan görebilmek için istiyorum.
trafikte gerekiyor bazen.
köprü veya altgeçit gibi daralan yollarda arkadan sıkıştırıyorlar.
kaçmak gerekiyor.
tedirgin oluyor insan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
arkadaşlar motoru sabah çalıştırırken sorun yaşıyor musunuz?
ben ilk seferde çalıştıramıyorum.
deneme yanılmayla şöyle bir yol buldum.
ilk önce jikleyi tam açıyorum.
az gaz vererek marşa basıyorum.
sonra jikleyi kapatıyorum.
tekrar marşa basınca hemen çalışıyor.
jikle açıkken de çalışmıyor.
belki jikleyi az açıp çalıştırmam gerekir.
ama o "az" yerini bir türlü bulamadım.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)