depo 9 litre yaklaşık 11 12 litre imkansızdır.
depo 9 litre yaklaşık 11 12 litre imkansızdır.
İki ay önce arabamı değiştirince sorunlar başladı. Yeni arabam eskisinden yarım metre daha uzun ve 5 metre. Arada sadece 50cm fark olsada düşünmeden park edenler yüzünden park yeri bulmakta büyük sıkıntı yaşıyorum. Akşamları 1 litre yakıtı uygun park yeri bulacağım diye dolana dolana tüketiyorum. Üstüne 2 ay sonra Kumburgaz yazlıkçılarının akşam trafiği başlayınca çekilmez hale gelecek.
Hal böyle olunca 40 yıl önce 2 yıl boyunca karda yağmurda okula motorla gittiğim geldi aklıma. Hergün 25km git 25km gel şeklindeydi. Motorumsa 50cc Fransız malı elden kontrollü 3 vitesli Motobekaneydi. 200 Alman Markına 2. el almıştım ve çok kahrımı çekmişti. Kaskımıda Topkapı bit pazarında 83 yılında satmıştım sanırım.
Böylece arayış başladı bende. Zamanım çok kısıtlı. Gidip ehliyetle uğraşacak vaktim ne yazıkki yok. Bu şekilde internetteki araştırmalardan 50cc nin B ehliyetle kullanılabildiğini öğrendim ama satıcıların gösterdiği motorlar hep scooter idi. Scootersa benim açımdan çok güvenilmez bir araç. Sanki bir tabureye oturmuşsunuz öyle gidiyorsunuz gibi gelir her bindiğimde. Motorcu arkadaşlarımın tabiriyle motor bacaklarının arasında olmalı. İnternetten biraz araştırınca RX9 a ulaştım. Neredeyse 40 yıl önceki Motobekanemle aynıydı. Üstelik ağırlığının 100 kg altı olmasıda benim açımdan önemli ve öyleydi. Biraz daha araştırınca Dragon 50 ye ulaştım. Dragon vitesinin standart motor vitesi türünde olması, devir göstergesi, yan koruma demirleri, oturuş tarzının RX9 dan daha rahat olması açısından daha bir kullanışlı geldi. Ayrıca muhtemelen gerekecek ve arkada hazır bagaj demiri var.
Otomatik vites olması açısından Yuli LX50 modelede baktım ancak ağır geldiği için Dragonda kararı kılıp 20 martta parasını ödeyip aldım. Noterlerin 1.5 gün sistemi kilitlenince ruhsat işi sarka sarka kaldı düne.
Ruhsat bedeli 138 TL.
Eğer ikinci el alısanız 185 TL ödemeniz gerek. Bunun nedenini noterde bilmiyormuş ama böyle diyor.
Plaka 17TL.
Bu arada LS2 kask ve eldivende alındı tabi...
Motor hala satıcının deposunda. Sabahtan gidip alayım diye yeltensemde bina altında koyacağım deponun anahtarının gelmediğini farkedip haftaya erteledim.
Satıcıda bir tane vardı ve her gelen istediği için deposuna kaldırdı.
Herhalde parasını ödeyip depoya kaldırtıp 15 gün sonra binen bir ben olacağım sitede
Günlük kullanım hedefim Bakırköy-Cağaloğlu arasında kullanım. Bakırköyden sahil yoluna girip Kadırga yokuşundan Çemberlitaşa ulaşmam gerekecek.
O yokuşu bilen bilir. Çok diktir ve durkalkıda çoktur. Otomatik vites 50cc ile o yokuşta durunca kalkmak çok zor. Bu nedenle vitesli motor. İstanbulda yaşayan bilir. Şirinevlerde Bahçelievler belediyesi önündeki adadan sporçular önünden kamu sağlığına çıkan oldukça dik bir yokuş vardır. Dragonla iki kişi (toplam 155 kg) o yokuşu rahatça çıktık diyor. Umarım Kadırga yokuşunda problem yaşamam.
40 yıl sonra motora dönüp yinede huzursuz hissetmem veya emniyetli bulmamam durumu olursa uygun fiyata satacağım. Buradan yazarım böyle bir durum olursa. Kazasız sürüşler.
... motoru 19 martta parasını ödeyip almışım. Fatura 20 mart. Motor 12 günlük. Kilometre " 0 "
Hayırlı olsun. Duzde iyide rampalarda bayiliyo. Ama vites 1 de çıkar.baktin olmuyo 125 cc yukseltme kiti çikicakmis diyolar yukseltirsin ben öyle yapicam
Birisi sormuştu iki gün kadar önce. Plaka düşer veya çalınırsa, ruhsatla beraber plakada değiştirmek gerekiyor. Yeni plaka numarası veriyorlar.
Arabada ise tek plaka çalındıysa çalınanın yerine yeni plaka bastırıyorsunuz. İki plaka çalınır veya düşerse hem ruhsat hem de plaka nosu değişiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
Dragon 50 ile Kanuni Q100 ü yanyana koyun. Depo hariç neredeyse bire bir aynı. İlginç...
iyi pazarlar. sabah işe gelirken bir şey dikkatimi çekti. cikleniz yukarı doğru mu motora gaz veriyor aşağıya doğru mu? benimki aşağı doğru motora gaz veriyor. en aşağı konumda motorun rolantesi 1,5 da oluyor. tam tersi çalışması gerek miyordu? sizlerde nasıl?
En asagida kapali durumda. Sogukken veya ilk marsta en yukari konumdayken calistirip sonra indiriyoruz gaz vermiyor zengin karisim yapiyor.
Motorunda sıkıntı yok hepsi öyle
herkese merhaba,
2 gün önce bende dragon 50 ile aranıza katıldım. ilk motorum zaten daha önce bikaç kez motor kullandım epey acemiyim yani. motoru ilk teslim aldığımda da servis çalıştırmakta zorlanmıştı (5-6 kez marş denemesi bikaç stop ettirme vs.) zamanla normale döneceği söylendi ama bikaç ufak tur girişimimde hep aynı şeyler bu sabahta 8-10 kez basıyorum marşa çalışmıyor yada bikaç saniye içinde stop ediyor jikleyi tam kaldırım denedim yine aynı, boğuldumu acaba diye gaz vermeden yada çeyrek kaz vs yine pek farketmedi,
acaba sorun ne olabilir bişeymi eksik bende mi var. yada ilk başlarda böylemi oluyor. konuyla ilgili tüm yorumları okudum tavsiyelerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler
Hayırlı olsun. Kazasız belasız surusler. Karburatoru ayarlat.
sağolun servis 1000 km olunca ayarlarız dedi galiba geçiştirdi sürekli kullanmayacağım için 1000 km kimbilir nezamana dolar. öğleyin yine denedim en az 10 kez çalışmadı yine, basılı da tuttum olmadı. marşa basılıyken gaz veriyorum hafiften bu işin olması gereken şekli nedir marş basıp çalıştıktan sonramı gaz verilecek gerçi çalışmıyorki gaz vereyim neyse bi götüreyim servise bidaha çalıştırabilirsem
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------
teşekkürler..
15 gün önce parasını ödediğim ama zamansızlıktan plakasını çıkaramadığım Dragon 50 yi 3 saat önce aldım.
Öncelikle satıcının yanındaki 50 metrelik ara sokakta yarım saat kadar git gel yaparak viteslere ve motora hakimiyete alıştım.
En önemliside frenlerin ne zaman nerede tuttuğu ve hangi noktada ne tepki verdiği.
Bunu yeni motor alan herkese tavsiye ediyorum. Tanımadığım bir arabaya bindiğim zamanda beş on kez dur kalk yapar, vites kavrama
ve frenlerine alışmaya çalışırım.
İlk izlenimlerim...
Bacak arası motor almakla isabetli karar vermişim. Motorun kontrolü elimde.
Motorun boy yükseklik ve en önemlisi ağırlığı tam bana göre. Yine tercihim doğru.
Büyük tekerlek hakimiyeti kolaylaştırıyor. Burada da isabetli karar vermişim.
Vitesli almakla isabetli karar vermişim. Binanın bodrumuna inip çıkabildim.
Depo 9 litre demişti bir arkadaş. Bu mümkün değil. 9.5 litre yakıt aldım. 1.5-2 litre daha alırdı ama taşmaması için koydurmadım.
9 litre sanırım ana depo. Yedek depoyla beraber 11 litre civarı yakıt alır.
Bu motor 50cc diye geçse de, yeni teknoloji olduğu için eski mobiletlerle kıyaslamayın. Oldukça güçlü bir motoru var.
Hatta motoru resimlerden doğru gördüysem eğer Kanuni Q100 ile neredeyse bire bir aynı. O motor 98 cc.
Binanın altındaki garajdan çıkan yol 30 dereceden fazla bir eğime sahip. Arabamla çıkarken zorlandığını söyleyebilirim.
Dragon50 ile hiç zorlanmadan birinci viteste çeyrek-yarım arası bir gazla çıktım.
Üstelik hızlanmak için mesafede yok. direk yokuşun dibinden çıkış. Binadaki diğer otomatik scooter çok ama çok zor çıkıyor bu yokuşu.
Uzunluğu yaklaşık 10-15 metre. Bu açıdan Dragonu sevdim.
Satıcının orada ilk çalıştırmalarda biraz sıkıntı oldu. Ama motor ısındıktan sonra defalarca problemsiz tek tıkta çalıştı.
Kasislere yavaş girmekte fayda var. Hafifliği nedeniyle sanırım çok zıplatıyor.
Boşa geçmekte biraz problem var. Satıcı zamanla alışacağını söyledi.
Boştan bire atarken hafif zıplama bende de oluyor. Bu da zamanla düzelir dediler.
İlk bakıma kadar rodaj için 6-7 bin deviri mümkün olduğunca geçmemem gerekiyormuş.
Ama sanırım geçmek gerekecek çünkü rolantim zaten 2bin devir.
Motorun sesini sevdim. 50 cc motor sesi yok bunda. Olsa olsa 100 cc olur.
Şimdilik en beğenmediğim yanı aynalar. Kesinlikle rezalet. Neredeyse her yol kıvrımında ayarları kayıyor ve rastgele yöne bakıyor.
Derhal değiştirmem veya varsa vidası sıkmam gerek.
Frenlerin bir miktar alışması gerekecek.
Göz-el kontrolüyle baktığımda gevşek parçaya rastlamadım ama yinede sıkı bir elden geçmesi gerekecek.
Motoru sevdiğimi söyleyebilirim.
Alacaklara kesinlikle sakin, araba, insan olmayan bir sokakta dur kalk, fren yaparak motora alışmalarını öneriyorum.
Öyle hemen trafiğe çıkayım derseniz bir yerlere geçirmeniz işten bile değil.
Kazasız sürüşler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:30 ----------
Akşam üstü hava kararmadan önce pazar alanında 1.5 saat kadar kullandım.
Özellikle frenlere alışmaya çalıştım. Ani duruşlar, fren mesafesi, hem el hem ayak frenini kombine aynı anda uygun oranda kullanmak gibi...
Ayak freninde stop lambası yanmıyor. Sizdede durum aynımı.
Bu arada bende jikle soğukken yukarda, ısındıktan sonra aşağıda.
benimki de sizinki gibiydi. zor çalışıyordu.
sanırım hatamız şu:
çalıştırırken hem jikleyi açıyoruz hem de çeyrek gaz veriyoruz. bu yüzden motor boğuluyor.
havalar da ısındı artık.
jikleyi hiç açmadan (yani yukarı hiç kaldırmadan)gaz da vermeden marşa basıyorum direk.
ilkinde çalışmasa bile 2. de çalışıyor.
sanırım jikleyi havanın soğukluk durumuna göre azar azar artırmalı.
öyle direk tepe noktaya getirmemeli. çok soğuksa tepe nokta olabilir. zamanla alışılır.
şu an sadece marş düğmesine basarak çalıştırıyorum ben.
çalıştıktan sonra gaz verirsem veya jikleyi açarsam stop ediyor.
motor rölantide 2-3 dk sonra ısınıyor ve sonra gaz verip hareket ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
hayırlı olsun motorunuz.
iyi günlerde kullanın.
fren lambası her iki frende de yanıyordur diyordum.
merak ettim ben de şimdi. akşam bi bakayım yazarım..
bu arada arka amortisör ayarını nasıl yapıyoruz.
çukurlarda falan çok hissettiriyor. takır tukur ediyor.
elle yapayım dedim gücüm yetmedi.
tornavida gibi bişeyle yayı kaldırsam sonra da diğer elimle ayar yuvalarını oturtsam olur herlade
dün gece 400 km oldu motor. 500 olsun servise gidicem. yağ değişsin vidalar sıkılsın bakalım nasıl olacak. sabırsızlanıyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)