Cevap için teşekkür ederim. 15 km. hız ciddi bir kayıp zaten anca 80-90 yapıyo meret
Bizim jant ölçüsü ne biliyormusunuz?
amacım hantallaştırmak değil ama biraz güvenlik birazda heybeti artsın istiyorum
Bu arada Arake Arkadaşım Bu konu başladığı günden itibaren verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------
https://www.lastikdeposu.com.tr/anlas-90-90-17-sc500-winter-grip-2-motosiklet-kis-lastigi-pmu6195
bu lastik nasıl olur?
Hizin dusecek o lastigi takinca hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:23 ----------
Ben sattim kurtuldum ruzgarda yolda dolanir, 80 90 yaparsin kafa sallar,yazilarimi okumussundur 125lik piston baya modifiye ettim bos is muhendisler hesaplamis biz beyhudeye sarmisiz.sansim yaver gittide aldigim fiyata sattim 1000 liraya kt 125 aldim kazali topladim suan 130 km hiz yapan bi tosuna biniyorum
Sn arake kesinlikle katiliyorum.... bende 110 cc yapmistim, hor kullanmadım hatta ortalama 500km de bir yağ degismeme rağmen 2000 km nin sonunda 2.vitese ara ara cok zor gecmeye başlamıştı... Biraz sorup soruşturunca şanzımanın yeni güçlü halini kaldıramadıgı ve yakın gelecekte başıma masraf açacağını öğrenince, 0 da da kampanya olunca uygun fiyata takasa verdim gitti....
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:23 ----------
Bu tarz 50cc almayı düsünen arkadaşlar için naçizane tavsiyem, bana 50-60 km hız yeter diyorsanız alın, belki 80cc büyütmede de sorun olmayabilir...Ama motoru 2katı ve daha yüksek hacim-güce çıkardığınız zaman hem sanzıman vs diğer mekanik aksamlarda sorun çıkabilir hemde zaten motorun hafifliği ve yapısı neticesinde 80 ve üzeri hızlarda yol tutuş ciddi düşüyor, frenler zaten ön arka kampana olması sebebiyle orjinal haline ancak yeterli olduğu için yetersiz hale geliyor...Bunları göz önüne alarak alsınlar...
bu 50cc lik motorları alanların genel anlamda amacı belli semt arası sokak arası iş görmelik alıyorlar.. kısa mesafe git gele alıyorlar..
motorsiklet ehliyeti ile uğraşmıyım, trafik sigrotası ve mtv den her sene nerden baksan 400-500 tl kar elde ediyim zaten yakmıyor bir şey genel gideride çok yok normal motora göre hiç yok hatta .. bedavaya sağa sola gitmelik iş görmelik kısa mesafe semt arası sokak arası alınıcak bir motorlar..
Bu tür 50cc lik motorları alıpda yok başlangıç motoru yapıcam yok ben motor sürücem diyen insan zaten ne bu motordan başlar ne bu motoru sürer.. gider adam akıllı bir 250 likden falan başlar..
E5 ve Tem'e çıkmadıkça yan yollarda iş görüyor. Hele kullanım zamanı trafiğin gıdım ilerlediği saatlerse tam oluyor.
Üç büyük problem var.
Motor aşırı hafif. Yoldaki kabartılı işaretçiklerde kıç atıyor.
Rüzgar hemen savuruyor.
En önemli problemse, hızı sahil yolu dahil yeterli olsa bile, ivmelenmesi çok ama çok yavaş. Buda şehir trafiğinde hızlı kaçışa izin vermediği için tehlike arz ediyor.
Onun dışında oyuncak gibi makina.
Vur dağa taşa eğlen
şunun kross versiyonu olsa 50cc lik onu yap 100cc tam benim işime yarar .. maslakdan beşiktaşa yoğun trafikde git gellik ..
Sn logaritma...bahsettiğiniz amaclara birebir katilarak aldim...B ehliyet ile kullanimi en önemli sebebi idi.... trafigin 70-75km ile aktigi yolda kullanmam gerekiyordu ve büyük risk oluşuyordu...bu sebeble 110 cc yaptim.... ama sanzıman 2000km den sonra sinyal vermeye başladı 2.vites ile...
Fransiz,Mash fifty 50 versiyonlarin yari cross modelleri var amma velakin.
1800-2000Avro fiyatlarda,buraya gelse min 12-14 bin tl arasi fiyatla sunulur.
Esasinda elektrikli olayi biraz daha yayginlaşsa.
Şöyle,10Kw lik elektrik motorlu,200km menzilli,polimer hucreli pilli...tertemiz git gel...
Vay arkadaş,amma hayal kurdum değilmi..
Herkese selamun aleyküm geçen seneden beri takip edip yorumlara çok katılmıyordum. Yaklaşık 20 gün önce ötv indiriminden bir küba dragon 50 aldım. Aldığım ilk bir iki hafta 50 cc de kullandıktan sonra geçtiğimiz hafta sonu motoru kübanın orjinal 110cclik kiti ile 110 cc ye çıkardım motor şuan 110 luk hali ile 8 km yaptı ilk motorum hem bana hobi olaun hemde işimi görsün istediğim için bu motoru aldım aracımla trafikten sıkıldığım için birtanede motorum olsun trafikten kurtulayım motor sürme keyfini yaşayayım diye aldım bu motoru. Motor garantiden çıktı dolayısıyla zaten 3500 tllik bir motorun garantisi çok önemli değildi benim için seneye a sınıfı motor ehliyetini alana kadar bu motorla idare edicem inşallah proje hobi motoru gibi bişey oldu bana bu motor. Şuan yaptığım 110cc piston silindir üst kapak değişimi kapaklı açık hava filtresi krankda aldım 110 luk ancak henüz değiştirmedim biraz böyle sürüp sıkıntı olursa değiştirmeyi düşünüyorum. Diğer yapacaklarım ise jel akü takacağım lastikleri anlas mb34 tubeless lastik takacağım fren balatalırını değiştireceğim ön 14 arka 36 dişli yapacağım elcik koruma led far uzakdan çalıştırmalı alarm küba yazılarını hondaya çevirme vs aklıma gelmeyenbir kaç bişey daha. Bu saydıklarımın hepsini aldım vakit buldukça montajını yapıyorum. Bütçede ve evimde kapalı otopark olmasından ötürü herhangi bir kısıtım yok desiğim gibi hem hobi amaçlı toplama hemde havalar güzelleşince 5 km lik işe gidiş yolunda kullanacağım.
Şimdi geleyim deneyimlerime motorla toplamda 98 km yol yaptım daha yani çok bi yol gitmedim bunun çoğunluğu 50 cc haldeyken yapıldı ben 120 kilo 191cm boyundayım. Motor bana ufak geliyo evet 🤣🤣 rampaları 1 ci viteste anca çıkıyodum devir 6 bini geçince aşırı titriyordu. Ağır kalıyordu kalkışlarda o yüzdende 110 luğa çevirdim hem sesi hem çekişi efsane güZel oldu ancak bu motorun sağlıklı yapacağı hız en fazla 70 80 km dir aman dikkat edin ben ağır olsuğumdan rüzgarda savrulma gibi bir sorun yaşamadım orjinal lastikleri berbat muhakkak anlas mb 34 istiyor tubeless olandan sıfır aldığımda motoru motor kımı hariç komple söküp tüm civataları ve bağlantı yerlerini kendim tekrardan kontrol ettim %70 i gevşekti yeni alacaklar dikkat etsin ağzı kapaklı açık hava filtresi taktım hem performans arttı hem sesi hemde kapak olduğu için öne çevirmeme rağmen pislik ve kir birikmesi olmuyor neyse lafı fazla uzattım kusurumabakmayın. Aklınıza takılan bişey olursa elimden geldiğince bende cevaplarım.
Dediğim gibi bu benim için hobi proje motoru maddi herhangi bir kısıtım yer sıkıntım olmadığı için takılıyorum kendi çapımda bu motoru alanlara da elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım burdan.
Son olarak lütfen bu motorla 70 80 üzeri hızlar yapmayınız. Ve sağlığınız için ekipmansız dolaşmayınız. Kazasız belasız şürüşler dilerim
Motor kendi çapında kıyaslandığında güzel ve yakışıklı bence beklentiyi fazla yüksek tutmamak gerekiyor.
Ben 100CC yaptırdım. koruma demirinin motora bağlantı yerlerine lastik parçalar taktım Motul yağ koyuyorum inanınki titreşim çok azaldı. tabiiki motoru zorlayınca 80-90km. hızlarda titreşim oluyor.
Ama Bu forumu okuyup alacak olan arkadaşlara tavsiyem. Çok hız beklentiniz olmasın birde fazla kurcalamayın nekadar kurcalarsanız okadar sorun yaşarsınız. Yükseltme yapacaksanızda aşırıya kaçmayın zaten motorun çapı belli. Yükseltme hız için değil sadece çekiş kuvveti için yapılmalı. Zaten hız artmıyor hızı arttırmak için motor parası kadar masraf yaparsınız ve randıman almak çok zor. hız isterseniz gidip paşa paşa ehliyetinizi alıp yüksek cc motor alacaksınız.
Uzun ana yollar sıkıcı ve tehlikeli olabiliyor. Şahsen benim motorcuk köyde duruyor. Zevk için maksat gezmek olsun diye atlayıp motoruma geziyorum. ben keyif alıyorum bana yetiyor şimdilik, zaten çok az binme şansım olduğu için vergi, ehliyet, sigorta gibi masraflar ödemek istemiyorum.
Bedava motor. Motoru ilk alanlardanım 1 sene olacak yakında daha 580 km. ancak yol yaptım 2 sene daha kullansam zaten parasını çıkartıcak.
50cc lerin manuelde sorunu bu mobiletten bozma motorlar getirtip duruyorlar şimdi biraz daha yakışıklılarını getirmiş yuki falan ama hepsi bisiklet gibi mobilete benziyor.. bir firma şöyle kaslı en azından 125-150cc kasasında yapılı bir motor getirtse on numara olucak..
scooterlarda çözdüler o işi artık nerdeyse 150cc-250cc kasalarında 50cc lik getirtiyorlar..
Evet Az geziyorum daha önce dediğim gibi fırsat bulamıyorum. Şuan motor 780 Km. de bir günde gezme maksatlı 250 km. yol yaptım her hangi bir sorunla karşılamadım. Motor 3 kere bakıma girdi geçen hafta son bakımını kendim yaptım Motul ile yağ değişimi zaten bakılacak pek fazla birşey yok.
Zaman ayırabilsem aslında cross tipi motor istiyorum. Ben asfalttan çok dağ bayır gezmeyi seviyorum. Gezerken gözünün kestiği yere gireceksin
Ama zaten çok az kullandığım şey için ehliyet sigorta vergi falan olayları zor geliyor. Dragon ile idare ediyorum. 100 cc hali ile bana yetiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)