Hocam dediğiniz karbüratör pz22 mi? karbüratörün resmini yüklermisiniz acaba pz22 karbüratör olarak bi kaç seçenek var gibi. Pz22 modelimidir yoksa çalışma şekli ile alakalımıdır? Farklı firmalarda üretiyor galiba
PZ22, 22mm çıkışı olan bir karbüratör türü. Aslında PZ, DENI isimli bir japon karbüratör firmasına ait. PZ den sonraki kısmı çıkış boyutunu belirtiyor. Birçok çin firması yan sanayi üretip PZ22 yazıyor. Orjinal DENI karbüratörü tavsiye ederim. Zaten 300TL altında fiyatı varsa kopya üründür, iyi performans vermez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------
Alüminyum ile çelik silindir birbirinden farklı. Alüminyum silindir çelik silindire göre yaklaşık 10mm daha yüksektir. Buna bağlı olarak farklı ve uzun biyelli krank kullanman gerekiyor. Ek olarak silindir yüksek olduğu için 10mm daha uzun saplama kullanman gerekecek. Herkese tavsiyem pistonu traşlamadan cup100 krankı takıp çelik silindir kullanmanız (100cc de 110cc de yapmak için krankın değişmesi gerekiyor). Ek bir bilgi vereyim, daha uzun biyel demek daha fazla tork demek ama aynı oranda daha düşük devir ve daha fazla titreşim demektir.
bu motordada nasıl bir vibrasyon varsa youtube da videoları izliyorum çok koruma demiri kırılan var vibrasyondan o kadar sağlam mı vibrasyon..
hocam teşekkürler bilgi için. 110 cc veya 125 cc için daha uygun maliyeti olan karbüratör önerebilirmisiniz ? illa 22mm mi olması lazım 20lik kurtarırmı
Vibrasyondan değil, yapılan kaynağın kalitesizliğinden. Hep kaynak ve birleşim noktalarından kırılıyor. Benim daha ilk 150km de 4 yerden çatladı. Buraları güzelce temizleyip yeniden kaynak yaptırdım, bir daha da çatlamadı. Ek olarak aynı şekilde sehpası direk kaynak yapılan yerden tertemiz ayrıldı :D Kaynak yapmamış çin yapıştırıcısı ile tutturmuşlar. İyi bir kaynak işçiliği ile hepsi sağlam oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------
20'lik karbüratör zor bulunur. 19'luk karbüratör de işini görür ama performans yetersiz kalır. Şöyle anlatayım, 3 farklı modelde çin karbüratör taktım, hepsinde 15-20 dakikamı rölanti ve yakıt ayarına harcadım. Hepsinde farklı sorunlar yaşadım, kimisi bozuk çıktı iade ettim. En son DENI japon karbüratör aldım, motora taktım ve tek marşla çalıştı. Karbüratör üzerinde işaretli geliyor, yani ayarlı. Hiç ayar bile yapmadım, 3500km'dir bir kez olsun sıkıntı çıkarmadı. Çin karbüratörlerinde şunu farkettim, bir süre yokuşta dip gaz gidince yakıt ayarı kaçıp fazla yakıt yüklüyor ve motora hararet yaptırıyor.
Bayram Hocam,
Eline sağlık güzel olmuş çok beğendim gerçekten ihtiyaç ben kendi motoruma saat yapıştırmıştım silikon ile eğer satarsan almak isterim bende bu devreden.
Benim saat ve derecede iş görüyor fakat yağmurda hepsi kayboluyor kuruyunca çalışıyor
Bu arada Bende motorumu 250 km. civarında iken 100cc yaptırdım. yaklaşık 300 km. yol yaptım Karburatör orjinal, usta memeyi değiştirdim dedi.
200 km. kadar titreşim biraz fazla gibiydi. kontrol ettiğimde yağ az gibiydi biraz Motul 5000 yağ ekledim ve motora bağlı olan koruma demirini tutan kolların arasına yumuşak EPDM lastik koydum kalınlığı 5mm. kadar. İnanın titreşim yok denecek kadar azaldı. Motor şuanda 500 Km.civarında
Ayrıca bu motoru bu hali ile sürmek inanılmaz keyifli. iki kişiyle bile çok dik yokuşları 2. vites ile çok çok rahat çıkıyor.
Motor son hız olarak 90 yapıyor zaten bundan sonrası macera olur bu motor için bence daha fazla masrafada gerek yok. işin içinden çıkamazsınız başınız tamirciden kurtulmaz ne kadar oynarsanız o kadar sorun çıkartma ihtimali var.
Zaman ayırabilirsem A2 Ehliyet alıp düzgün bir motor almak istiyorum Derbi ETX yada Spada Anton. Asvalt yol dışındada gezdiğim için bu motorların uygun olacağını düşünüyorum.
Motor asvalt ve köy yolu gibi hız gerektirmeyen yolda çok keyifli fakat asvalt dışı hiç keyifli değil.
Almak istiyen olursa Motoru satabilirim. Motor Kırklareli de ama İstanbul'a(Hadımköy, Beylikdüzü, Esenyurt civarı) getirebilirim. (araç ile, sürerek istanbulda gezmeye güvenemiyorum.)
istediğim fiyat 3.600 TL. sizce fiyat iyimi? Şuan motor sıfırdan alınıp yükseltilse plaka masrafı falan 4.500 TL tutar.
Motoru keyfe keder köyde dağ bayır gezmekte kullanıyorum.
100 cc yaptırmayı bende düşünüyorum özellikle yokuşlar için. Merak ettiğim bişey var örneğin Kubanın 100 cc bir motorundan alınan karbüratör uyum sağlar mı dragona mesela ege 100'ün karbüratörü
Eğer 100'lük yaparsanız karbüratör yetiyor ustanız iyi ise güzel bir ayar ile kullanabilirsiniz. 125'lik lerde yetmeyebilir.
bu yeni Shinari 50cc liği çıkmış gören binen duyan varmı.. balansörlü, telli jantlı kıpraşım yokmuş göstergesinde vites de var sanırım oda iyi olmuş.
Shinari yazdığını görünce aklıma mazda shinari geldi 50 cc ne alaka derken google bey sağolsun ülkemizde böyle bir motosiklet markası olduğunu fark ettim 4.450 tl web sayfası bile olmayan markaya vereceğime dragon 50 alırım ben diye düşünüyorum en azından karşında muhattap var
Dragon 100cc dönüşüm kiti aldim. Fabrikadan servislere gönderilmiş. Sadece silindir-piston yeterli. Uzerinde de 49cc yazıyor vizede sorun çıkarmayacaktir. Haftaici montaj videosu yayinlarim
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
İlginiz için teşekkür ederim. Elimdeki ürünler tükendi.
silindir piston değişince 100 lük mü oluyor muş? ayrıca shinari mi shinerey mi o motor hakkında delil olmadan nasıl inanabiliyorsunuz.. ayrıca bu kit dalgası silindir piston ikilisine mi deniyor.. garanti den çıksa nolur çıkmasa.. bu motorun ben size değişeceği parçaları söyleyim dicem şasi sonrası komple değişin dicem yorulmıyayım sayarken 50 lik krankla 100 lük piston yürümez arkadaşlar komple ekip değişecek konusunu yaptık ama kimse almamış hafızasına.. youtube da yeni video paylaştım 125 üst kapak(yk 110) ve krank(100 sfc ) harici komple yapılıdır
Yürüdüğü yere kadar gideriz bizde. Degisim amacim sadece kalkıştaki hantallligi ve 70km bandinda rahat gitmek. Hafif rampada bayilmasini istemiyorum. Dediğiniz gibi degisecek parcasi coktur ama kolay yoldan hacim artırmak bu sekilde isime geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------
Hazirlamayi dusunuyorum ama facebook grubunda takip inceleme videosu olanlar var. Gayet memmunlar. Bakalim insallah sorunsuz montajlayip testini yaparim
Adamlar motosikleti üretirken milletin 50 cc'den şikayet edeceğini tahmin etmiştir her halde ve kit sistmeini ona göre ayarlamışlardır yoksa niye garantili olarak satsınlar ki parçayı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------
Hadi hayırlısı seni bekliyoruz Özellikle rampa performansın da ne gibi değişiklikler olacak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)