Motorum 1 2 güne elime ulaşacak.Geldiği an açık hava filtresi taksam problem olur mu acaba
Motorum 1 2 güne elime ulaşacak.Geldiği an açık hava filtresi taksam problem olur mu acaba
Benim motorda ön frene basınca fren lambası yanıyor ama ayak freninde yanmıyor.
Sizin motorda durum nedir?
Kontrol edip yazabilirseniz sevinirim.
Az önce baktığımda gördüm. Bendeki ayak freni lambası telini takmayıp öylece üstünde bırakmışlar. İyiki sallantıda düşmemiş. Yarın takacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------
Bugün Bakırköy-Sahilyolu-Kadırga yokuşu-Cağaloğlu güzergahını kullandım. Git-gel 25km.
Öğleden sonra saat 3te depoda serin yerde durmasına rağmen, jikleyi yukarı alınca tek marşta çalıştı. Hiç gaz vermeden 2 dakika motoru ısıtıp jikleyi aşağı indirince o meşhur 30-35 derecelik garaj çıkışını rahatça çıktı.
Öncelikle yolda hiç sıkıştıran, rahatsız eden olmadı. Bu açıdan sevindirici.
Sahil yolunda 60 a kadar çıktım. 50 ile giderken motor en rahat durumda. 60 da titreme hissedilmeye başlıyor. 60 ı geçince tekleme boğulma emareleri görülüyor.
Kadırga yokuşunu hiç zorlanmadan 2. Vitesle çıktım. Trafiğin durduğu yerlerde 1 e atıp yine zorlanmadan kalkış yaptım. Bu açıdan sevindirici.
60dan sınra boğulmanın 3 nedeni olabilir diye düşünüyorum.
1. Motor 50kmde. Rodajda ve henüz açılmadı.
2. Birkaç videoda görmüştüm. Hava borusu selenin altından gittiği için sıkışıyor. Hava borusunu gövdeden çıkartıp direkt karbüratöre açık hava filtresi takmak gerek.
3. Motor yüksek devire çıktığında bu durum oluyor. Ngk İridyum buji ister.
15.000 devir dönen hobby amaçlı kullandığım iki zamanlı Zenoah bir makinem vardı. Yüksek devire çıkmaya çalışınca boğulma emaresi gösteriyor, motor yarım saat kadar çalıştıktan sonrada buji yakıyordu. Hiç kimse çözememişti nedenini. Tesadüfen Yenibosnada gittiğim bir tamirci "normal bujilerin 7-8 bin devir makineler için üretildiğini, bu devirlerin üstünde ateşleme hızına yetişemediğinden yandığını, İridyum buji kullanmam gerektiğini söyledi".
İridyum bujiyle o makineyi satana kadar 15-20 saat kullandım. Hiç buji değilrirmedim. Depoda bir tane yedek bulursam yarın takacağım.
İzlenimler...
İyiler...
Motorun gücü Kadırga yokuşunu rahat rahat çıkmaya yetiyor. Bu arada ben 60 kiloyum.
Frenler kampanada olsa 50-60 km sürat için yeterli görünüyor.
Önerilen hız olan 45-50 km/saat hızda motorda titreşim yok ve makinanın sesi bağırmıyor. Bu hızda motor sesi tatlı, zorlanma emaresi yok ve düz asfalt yolda yarım gaz altı bir gaz yeterli oluyor. Yine bu az yakacağının göstergesi.
2.vites geniş spektrumlu. Yokuşta olmadığım müddetçe 1.vitese ihtiyaç duymadım.
Vites göstergesi çok iyi. Kaçıncı viteste olduğumu anlayabiliyorum.
Sele rahat. Biraz öne kaymaya sebep oluyor ama alışınca daha geride ve rahat oturulabiliyor.
Kötüler...
Orjinal lastikler 50 den sonra asfaltı iyi kavrayamıyor. Değişmeli.
Hafif çukurlarda bile kıç atma eğilimi var. Mümkün olduğunca düz ve yavaş girilmeli.
Motorun vites mekanizmasına iyice alışmak gerek. Zorlanmalar oluyor. Bunu gidermek için sol el debriyaja iyice alışmalı.
Arada sürtme sesine benzer sesler geliyor. Nedenini öğreneceğim.
Sonuç...
Kuba sanırım bu motorları Türkiyede toplayıp vidalıyor. Kalite kontrole biraz daha önem vermeli...
Bunun dışında bu fiyata sevimli bir motor. E5 gibi hızlı akan trafikte biraz yavaş kalacaktır. Ama sahil yolu ve yan yollarda hız limiti 70e düştüğünden vede EDS ile sıkı denetim yapıldığından keza yine oto sürücülerinin büyük çoğunluğu bu limitlere uyduğundan sorun olmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Bir problem yaşayacağınızı sanmıyorum.
Abiler bugun on disli kac dis diye kapaği soktum. Baktim 13 diş ama disli oynuyordu bosluk vardi. Vidalarini sikmaya çalıstim sikilmadi. On dislinin bos sallanmasi normal midir. Veya neden yapar.
Henüz 50 km yol yapmış olan Dragonun ateşleme sistemi bozuldu!!!!
Sabah tek marşla çalıştı. Ama 15 dakika ısınmasına rağmen motor 4 bin devri geçince
boğulup yığılıyor.
Servise götürdüm. Karbüratör temizlendi. Buji İridyumla değişti.
Problem aynı. Hala 5 bin devire çıkamıyor.
Ateşleme sistemi bozulmuş.
Bu arada henüz 50 kilometrede (yazıyla ELLİ ) !!!!!!!
Kuba kalite kontrole daha fazla önem vermeli demiştim daha önce. Sanırım haklı çıkıyorum.
Bakalım ne zaman geri alabileceğim motoru...
Servisten sonra müşteriye arabayla gittim. 45 dakika dolanmama rağmen park yeri bulamayıp
geriye dönmek zorunda kaldım. Tam işe yaraması gereken yerde motor su koyuverdi.
NOT : Buji 50 km kullanımda kapkara hale gelmişti.
İridyum buji alacaklar için kullanmaları gereken ürün şu..
(Resim yüklenmiyor. Modeli yazıyorum)
NGK marka - CR7HIX7544
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
NOT2: Hava hortumu ve filtresi.
Servis hava hortumunun çok ince olduğunu bu yüzden daralıp
hatta bazen yapıştığını söyledi.
Açık hava filtresi takacaksanız boğazı 32 lik olmalı.
Satıcıya 32 lik deyin verecektir. Filtre kenarında da yazıyor.
32 lik biraz zor bulunuyor.
Ben filtreyi 35lik aldim tam oturdu.
Genelde yaşadığınız sorunlar şu şekilde olabilir daha önceden motor tipi öyle olan 100 lük mondial heyenada yaşadık motoru aldık ilk çalışmada zorlanıyordu gazı yedirmeyince stop ediyordu gazı yedirince egsozdan siyah duman atıyordu bir kaç saniye gazı verince kendine geliyordu birkaç gün sonra çalışmadı ne yaptık ne ettiysek çalışmadı bujiyi söktük kararma yapmış yalan olmasın 85 km de falandı o zaman.bujiyi zımparaladık yedek buji yoktu çalıştı aldığım gibi ustama götürdüm söktü bujiyi buji dandikti sonrasında karbüratör hava ayarı düzgün değil dedi ayarladı siyah duman birde sübablara baktı onlarda düzgün değil dedi be ayarladı champion marka buji taktı o gün bugündür sorun yok bu motorların şeklinden dolayımı bilmiyorum ama fazla sıkıştırmaya gelmiyor sadece buji ile çözülecek iş değil diğer kısımlarında elden geçmesi lazım yoksa bir süre sonra yeni bujide kararıcak ve aynı durum ile karşılaşacaksınız birde yatık diye tabir ediyorum yatık motorlarda buji çok fazla ısınıyor sebebini bilmiyorum banamı öyle geliyor anlamış değilim.Parça kalitesini beğendiğimi söyleyemem birazcık incelediğimde ileride çok sorun çıkaracak izlenimini verdi bana umarım yanılıyorumdur
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Acil yardim resimdeki üst kapak kaçlık. Elimde 107 cm yazan silindir var ona göre takicam. Havşanın disindan disina 50 mm geliyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------
Ust kapak 100 luk mus 110 luk 53 mm gelmesi lazimmis
Bahçelievler Vale Moto'ya teşekkürler.
Öğlen tam söyledikleri saatte motor hazırdı. Sıkışan kablolardan kaynaklanan ateşleme problemi giderilmiş.
Sıkı bir karbüratör ayarı yapılmış. İridyum buji takılmış. Rölanti bin-binbeşyüz aralığına inmiş. Makinanın çalışması rahatlamış. Rölantide tatlı bir sesi var. Dün arabayla gidip park yeri bulamadığım müşterime rahatça gidip park ettim
İstikamet Şirinevler servisten E5 yan yol. İncirli, Adliyeden aşağı MarmaraForum, Tekzen önünden E5 yanyol. Halksağlığından Zeytinburnuna giriş, textilciler bölgesine ulaşım. Dönüşte Yedikule göğüs hastanesi önünden Olivium, Ara yoldan hipodrom, MarmaraForumdan Adliye önü ve Metroya çıkış. Marmaraforum Adliye arası yokuş oldukça diktir. Hiç zorlanma yok. 2 hatta 3. Vitese attım.
Forumlarda ve videolarda Kuba servisleriyle ilgili hep kötü konuşuluyordu. Bu nedenle biraz tedirgin olduğumu söylemeliyim.
Ama Vale Motodaki herkes hem güleryüzlü hemde sözüne sadıklar. ValeMoto Şirinevler servisten Ufuk, Mehmet ve Abdülkadir'e teşekkür ederim.
Youtube'da birisi 110 cc yapmış. Yakında şikayetlere başlar.
Arkadaşı foruma davet ettim. Gelirse memnuniyetini ve şikayetini yazar öğreniriz
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
Şimdi kuba sitesine baktım. Bizim motorun fiyatı 3534 TL çıkmış. Sahibinden com da falan bir çok satıcıda fiyatı buna göre güncellemis.
Ayni sorun bendede var hocam 5 binden sonra boguluyor sonrada calismiyor bende ateslemede sorun oldugunu dusunuyorum vaktim olmadigi icin daha servise gonderemedim motoru, surec nasil oldu tamiri ne kadar surdu , parca degistimi suan nasil gidisi cekisi falan acil bilgi verirsen sevinirim.
Arkadaşlar youtube`daki enginç adlı şahsın bir yakını varsa aramızda söylesin ikna etsin ki kaldırsın hacim yükseltme videolarını bu durum tehlikedir.polisler bunları izleyip trafikte anamızı ağlatırlar bilin bunu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
fabrika çıkış gücü bile yasanın öngördüğü hızı fazlasıyla aşarken bu durum çok sıkıntı,ben rica ettim ses yok videoları şikayet edelim youtube a kapatılsın
Arkadaşlar 50 cc motor için siz hangi koruma ekipmanlarını kullanıyorsunuz ?
Mt revenge kask, forte gt eldiven, venom dynamic mont. Bütçeyi denkleştirince tech90 pantolon, dizlik, sırtlık da tamamlayacağım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)