Arkadaşlar ben de okul ev arası gidip gelmek için almayı düşünüyorum. Toplam 36km(18+18)yolum var. Sizce yeterli olur mu? İlerde satmak istediğimde hemen satabilir miyim sizce? Kaç kmde bir bakım gerekiyor? Bakım kaç lira? Kronik sorunu var mı?
Merhaba
işyerimizde paket servis elemanının kullanması için kuba trendy aldık. Fakat kış şartlarında lastiklerin güvenli olmadığını düşünüyorum,yağışlı havalarda daha güvenli, bu modele uygun lastik önerebilir misiniz?
şimdiden teşekkürler
bu motor tam kız arkadaşımın dişine göre ağa.
ehliyet yok, ruhsat yok gitsin gitsin gelsin işe.
Bence alınır dedim ve aldım.Fiyat performans olarak gayet başarılı.Nisan 2018 den beri kullanıyorum ve memnunum.
Düz yolda maksimum 73 km gördüm.Rampalari40 km hızla çıkabiliyor.80km gördüğünü soyleyenler var ama o hiza cikmak da mantıklı degil.Motor arkadan fırlayabilir,o kadar zorlamamak lazim.50-60 km hiz yeter,şehir içinde kullanacağım diyenlere kesinlikle tavsiye ederim.
Yakıt ekonomisi de o kadar başarılı ki en son ne zaman benzin aldığınızı unutuyorsunuz.
Beklentileri yuksek tutmayan arkadaşlara tavsiye ederim.Sorusu olan varsa cevaplayabilirim.
Peki 2 kişi binince çekişi düşüyor mu ? Bu yüzden 50cc almaktan vazgeçtim gibi
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
ateşleme ile ilgili kronik sorunu olduğunu duydum, var mı aslı astarı?
sorun yaşayan oldu mu bu motosikletle?
Öncelikle herkese selamlar. Geçen yıl Eylül ayında bir Trendy aldım. Tabiki malum sebep. B ehliyetiyle kullanılabilmesi. 1 seneyi madde madde değerlendirirsek;
*90 kiloyum ve sele sadece bana yetiyor. Daha zayıf arkadaşlar sıkışık 2 kişi oturabilir.
*Ruhsatta 2 kişilik olduğu için sorun yok.
*Motor düz yolda 50-55 bayır çıkarken eğime göre 20-35 arası hafif rampa bayır inerken 65-70 görüyor ama canı çıkıyor
*Benim motorda beyin değişti. Motor ışıklarda kalkarken ilk gazda gaz kesip duruyordu. Bazen hemen çalışıyor bazende 1-2 dk bekliyordum. 60TL ye değişti. Epeydir sorun yaşamıyorum.
*Bir depo benzinle Edirne gibi geneli düzlük bir şehirde 130km civarı yol gidiyordum. 2.7 lt falan alıyor.
*1600 km yol yaptım ve yaşadıklarım bunlar.
Haziran 2019'da motoru 80cc ye yükselttim. Bu değişiklikten sonra neler oldu?
*Normal selenin arkasına sırtlık kısmını sökerek şeklini kendim tasarladığım bir koltuk yaptırdım. Motor artık gerçekten 2 kişilik. Hatta trafik çevirmesinde hiç sorun olmadı. menteşeli bir sistem yaptığım için depo kapağına da rahatlıkla erişiliyor. Tasarımda sanki orjinalinde varmış gibi oldu ayıptır söylemesi
*motor büyüdüğünden beri istop sorunu yaşamadım. hatta sabahları çalıştırırken marşa basmamla gaz vermeden çalışması bir oluyor. Sanki rahatladı motor.
*tek başıma düz yolda 65-70 gördüm ama daha hızlısı riskli olduğundan sonuna kadar denemedim. bayırda 35-40 ın altını görmedim ki daha önceden 25le falan çıktıklarım.
*bayır aşağı yine riskli bulduğum için son hız denemedim. sonuçta frenleri 50km hıza göre tasarlanmıştır diye düşünyorum.
*iki kişi düz yolda yine 50-55 rahat yapılıyor. sadece manevralar daha riskli.
*iki kişi rampa 30 civarı falan çıkıyor.
*** en önemlisi yakıt. 80cc olduktan sonra kilometre 1 depoda 100-110km'ye düştü ve bu bence çok çok iyi.
Bu zamana kadar masrafı sorarsanız.
*normal bakımlar 60TL. 400 de bir yaptırıyorum. 1600de motor yükseldi. şu ara 2000 olacak tekrar bakım geliyor.
*beyin dediğim gibi garantiden değişmedi. 60TL yanlış hatırlamıyorsam.
*ateşleme konusunda buji kestiği için değişti. Garantiden halloldu.
*arka sele koltuğuyla beraber 150TL tuttu.
*motor değişimi 400TL.
*Anlas kış lastiği aldım ve ıslak zeminde daha rahatım. 200tlydi sanırım 2si.
Ben 2000km'dir kullanıyorum ve gayet mutluyum. tabiki imkanlar ve ehliyetsizlik sebebiyle bu seçimi yaptım yoksa kim istemez yamaha x-max falan
400 km'de bir ne bakımı yaptırıyorsunuz?
İşte yağ değişimi yapılıyor, özellikle bujiyi kontrol ettiriyorum. normalde 600de bir falan yapın diyorlar ama benim 400 de bir denk geldi. ilk 450 falandı ilk yağ değişimi. sonra işte 850-900 gibi buji kesme olayı oldu, o arada yağı değiştirttim. 1550-1600 gibi motor büyüdü 80'e o zaman yağ değişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
Motorun yükseltme işi bizzat servis tarafından yapıldı ve garanti devam ediyor. o nedenle ne gibi parçalar takıldı inanın bilgim yok.
bu modeli düşünüyordum ama ucuza bi revolt rs1 denk getirince onu aldım.
1000 km de bir yağ değişimi oluyormuş, bunu hiç bilmiyordum, büyük motorlar gibi en azından bi 3-4 bin km gider sanıyordum. bu pek iyi olmadı
yarım litre yağ alıyormuş, 100 ml kadar da şanzıman yağı alıyormuş. umarım pek fazla masraf çıkartmaz.
Selamün aleyküm herkese. 2018 model 8.000 km'de kırmızı trendy ile aranıza katılmış bulunmaktayım.
Motosiklet tecrübem 3-5 bin km vardı şimdide hem yakıttan tasarruf hemde sigorta ve vergiden muaf olması durumdan ötürü tercih ettim.
Malum koronadan ötürü evde otururken motosikletin bazı eksiklerini farkettim ve sökmeye takmaya başladım ilerleyen günlerde hem fikir vermek için hemde fikir almak için fotoğraf yüklerim. Sorusu olan varsa cevaplamaktan memnuniyet duyarım. Tekrardan görüşmek üzere hayırla kalın inşallah.
Hocam hiç araştırmadım açıkçası. Sadece uygun fiyatlı bi 50cc alma niyetindeydim, denk geldi aldım. Geçenlerde kayış koptu, garantiden kayış ve varyatör değişti. Şu an çekişi daha iyi gibi. 2021 mayısa kadar garanti var zaten, ondan sonra satıp başka bi 50cc alabilirim.
Merhaba arkadaşlar. Malumunuz evdeyiz ve motosiklette yanı başımızda olduğundan sağını solunu inceleme fırsatı doğdu.
Trendy'si olan Herkesin başına gelebilecek bir şey kabloların kırılması. Dikkat etmekte fayda var.
Motosikletin gidonunu sola doğru çevirince ortamda ki kalabalıktan ve feci şekilde sıkılan klips, kaportayla git gel akraba olunca üzerinde ki siyah koruma parçasını zamanla yırtmış hatta kablonun kendisi aşınma derecesine gelmişti neredeyse.
Çözüm; çok basit ön farı sadece yıldız tornavida yardımıyla söküp siyah kablo bantı atmak yeterli olacaktır. Birde klipsi daha aşağıdan atmak, kabloların daha az gerilmesine ve zarar görmemesine yardımcı olacaktır.
Motosikletin sağını solunu sökmeye devam. Şase ve motor kalana kadar kaportayi sökmeyi ve berbat olan içini güzelce bir elden geçirmeyi düşünüyorum. Tekrardan görüşmek üzere hayırla kalın inşallah
Herkese tekrardan selamün aleyküm arkadaşlar. Motosikletin ön stop lambasını sökerken "aha şuradan ses geliyor, aha bunun vidası gevşek sıkılmış, aha bu parça çok kirliymiş" derken derkeeennn evin içinde geldiğimiz son nokta.
Bu şekile getirmemin bir sebebi de kırık olan alt muhafaza parçasını kendim değiştirmek istemem. Parça fiyatı 60 değişime 25 TL istedi tamirci arkadaşlar. Umarım "keşke 25 verseydim" demem.
Şaseyi ve motoru bir güzel temizleyip elden geçirip tekrardan öyle toparlarım. Açtığım iyi oldu içinden sökülen vidalar çıktı şakır şakır ses yapıyorlardı kırık birleşim yerleri gördüm ve kirinden resmen ölmüştü motor. Tekrardan görüşmek üzere hayırla kalın inşallah.
Yeniden herkese selamün aleyküm. Motosikletin her yerini söküp tamir ve temizlik için elden geçirmeye devam ediyoruz. Parça kalitesi olarak çokta iyi olduğu söylenemez doğrusu.
bu parça arka sol yan panel dediğimiz tarafın içi. Maalesef birden çok çıktı böyle çıtlaklar. Artık kazadan mı kalitesizlikten mi bilemedim siz karar verin
motosikleti neden böyle söktün derseniz işte cevabı
çamur ve mucur dökülmüş yolda sadece 3 dk gittim bir kaç günde öyle kalınca pislik içindeydi motosiklet. Temizlik imandandır dedik ve son hali
ulaşamadığım yerleri diş fırçası yardımıyla güzelce bir temizlemiş olduk her yerini. şimdi daha bir içimize sindi motosiklet
Son seferde yaptığımız işler;
Alt motor muhafaza parçası aldığımda kırıktı onu değiştirdik.
Motosikletin uzun farında feci şekilde titreme mevcuttu vidası sökükmüş onu hallettik.
Arka port çanta sıkıntılıydı onunla uğraştık düzelttik(kilidi çalışmıyordu ve düşme riskine karşı işlem yaptık)
Tekrardan görüşmek üzere hayırla kalın inşallah.
Bu yeni XC modelinde ne değişiklikler var bilgisi olan var mı ?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)