DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Mayıs 2006, 01:07
#1801
Arkadaşlar 56 km.deki RR'ımda bu akşam bir problem meydana geldi.
Motor çalıştıktan bir süre sonra yavaş yavaş devrini kaybedip stop etmeye başladı. İlk çalıştırdığımda sorunsuz birkaç dakika çalışıyor ve sonrasında stop ediyor. Hafif gaz verdiğim zaman stop etmiyor. Jikleyi açtığımda da stop ediyor. Jikleyi tamamen kapatıp çalıştırdığımda da birkaç dk.sonra hafif gaz vermezsem yine stop ediyor.Motoru yola çıkmadan önce 20 dk.kadar durduğu yerde çok hafif gaz vererk çalıştırdım.Biraz gaz vererek motoru hareket ettirdim ve yaklaşık 20 km.kullandım tabi yüksek devirlerde kullandım çünkü düşük devirlerde stop ediyor. Bunca km.den sonra hala düşük devirde stop etmeye devam ediyor.
Boğulma desem değil çünkü o zaman hiç çalışmaz ve o kadar yol yapmaya zaten boğulma filan kalmaz. Aküden olsa motor çalışmaz diye düşünüyorum.
Aklıma bujidemi bir problem var acaba diye geliyor ama ondan da emin değilim.
(Bu arada bujiyi NGK ile değiştirmek istiyorum ama RR'a uyan kodu bilmiyorum.Bilen varsa ve kodu verebilirse çok sevinirim)
.
Sorunum ne olabilir yardımcı olabilecek arkadaşım varmıdır?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
30 Mayıs 2006, 01:16
#1802
Khutuck adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar kısa ve öz bir sorum olacak,
Bugün sıfır ybr alsam, seneye 10000km'de satsam kaybım ne kadar olur?
Bugün sıfır RR alsam, seneye 10000km'de satsam kaybım ne kadar olur?
YBR de1000 ytl zarar
Regalde1500 ytl zarar.
Ancak Ybr ile RR kıyaslanamaz bile YBR ye 100 metre uzaktan baktım mı bisiklet ama rr ye ise bakınca bir harley görüyorum.
RR bence kendini kanıtladı kötü bir çin deil gayet kaliteli bir çin. Ben 4000 km yaptım rr le daha saat gibi özellikle motoru, verdiğim paranın üzerinde bir kalitede.
Hem Ybr ile bir grup insanın yanından geç dönüp kimse bakmıyor bile ama bir RR ile geçince dönüp bakmayan varmı diye bakınıyosun ok canım kardeşim.
Can. adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 56 km.deki RR'ımda bu akşam bir problem meydana geldi.
Motor çalıştıktan bir süre sonra yavaş yavaş devrini kaybedip stop etmeye başladı. İlk çalıştırdığımda sorunsuz birkaç dakika çalışıyor ve sonrasında stop ediyor. Hafif gaz verdiğim zaman stop etmiyor. Jikleyi açtığımda da stop ediyor. Jikleyi tamamen kapatıp çalıştırdığımda da birkaç dk.sonra hafif gaz vermezsem yine stop ediyor.Motoru yola çıkmadan önce 20 dk.kadar durduğu yerde çok hafif gaz vererk çalıştırdım.Biraz gaz vererek motoru hareket ettirdim ve yaklaşık 20 km.kullandım tabi yüksek devirlerde kullandım çünkü düşük devirlerde stop ediyor. Bunca km.den sonra hala düşük devirde stop etmeye devam ediyor.
Boğulma desem değil çünkü o zaman hiç çalışmaz ve o kadar yol yapmaya zaten boğulma filan kalmaz. Aküden olsa motor çalışmaz diye düşünüyorum.
Aklıma bujidemi bir problem var acaba diye geliyor ama ondan da emin değilim.
(Bu arada bujiyi NGK ile değiştirmek istiyorum ama RR'a uyan kodu bilmiyorum.Bilen varsa ve kodu verebilirse çok sevinirim)
.
Sorunum ne olabilir yardımcı olabilecek arkadaşım varmıdır?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Sağ tarafta karbüretörün yanında siyah dikine duran bir düğme var işte o rolanti onu saat yönünün tersine doğru biraz aç
-
30 Mayıs 2006, 01:22
#1803
MCGYVER yaşadığın sıkıntıdan dolayı geçmiş olsun derim.sen tesisatında değişiklikler yapmıştın.tekrar bir gözden geçir meni tavsiye ederim.sıkıntılar yaşayabilirsiniz derken bu tip şeyleri kastedmiştim ben.
Can. adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 56 km.deki RR'ımda bu akşam bir problem meydana geldi.
Motor çalıştıktan bir süre sonra yavaş yavaş devrini kaybedip stop etmeye başladı. İlk çalıştırdığımda sorunsuz birkaç dakika çalışıyor ve sonrasında stop ediyor. .
(Bu arada bujiyi NGK ile değiştirmek istiyorum ama RR'a uyan kodu bilmiyorum.Bilen varsa ve kodu verebilirse çok sevinirim)
.
Sorunum ne olabilir yardımcı olabilecek arkadaşım varmıdır?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
arkadaşım senın sorunun yakıt.
1)yakıt musluğunu bir kontrol et muhtemelen rezerv durumunda.ve rezervide bitirmişsin.musluk aşağı konumda ise tam ters istikamete yukarı konuma al
2)deponda yakıt bitmiş olabilir
3)yakıtında sorun var (sulu benzin gibi)
bujileri değiştirmek istiyorum diyorsunda üzerindekiler zaten NGK CR7HSA dır parça numarası
-
30 Mayıs 2006, 01:23
#1804
Akira adlı üyeden alıntı
Sağol aslında ben RR imden bahsetmiştim
Sanada geçmiş olsun Macgyver. Anlattıklarına bakılırsa, gruptaki arkadaşlar sana ayıp etmişler. Üstelik senin grubu kollamak için verdiğin emeğin yarısını bile senin için göstermemişler .
Grup sürüşündeki amaç piknik yapmaya sürü halinde gitmek değil, acemi, yardıma ihtiyacı olan arkadaşları kollamak ve arızalarına müdehale etmektir.
Saol akira arkadaşım. Benim arkadaşın neden o kadar düşüncesiz kalmasını anlayamadım yol yorgunluğuda olabilir belki kötü niyetinden deildir nebileğim işte
-
30 Mayıs 2006, 01:32
#1805
-
30 Mayıs 2006, 01:54
#1806
MACGYVER yakınmalarında haklısın, ben kendi adıma senden özür dilerim. ilk molada stobun yanmadığını tspit ettiğinde senin ardçılıktan çıkman gerektiğini söyledim yeleği var diye de GRAVE arkaya geçmesinin uygun olacağını söyledim.
biliyorsun ben sol aynası olmayan arkadaşa yol boyunca solun da kalarak eşlik etmeye çalıştım. aslında bir kişide aynı şeyi sana yapmalıydı. ne desen haklısın, sanırım yol yorgunluğundan dolayı böyle oldu.
grubun moladan 5-6 km sonra yalan olması da sanırım o saatteki yoğun trafikten kaynaklandı. halbuki izmit batı çıkışındaki bp istasyonundaki senin stob sorununu farkettiğimiz molaya kadar herşey güzel gidiyordu. yolun o bölümden sonra trafiğinin yoğunlaşmasından 11 motoru bir arada tutmayı başaramadık. bu bize ders olsun bir sonrakinde çok daha dikkatli olmalıyız.
herşeye rağmen grubu bir arada ve oluşabilecek tehlikelerden uzak tutmak için yoğun çaba sarfeden Murat Turgut' a teşekkür ederim. altında 650 cc makina var istese rahat rahat basar giderdi ama altındaki makinanın gücünü grubun bir arada olmasını sağlamak için kullandı.
dönüşteki olumsuzluklara rağmen çok güzel bir gün geçirdik.
servis geçiktiğinden midemizin kazıtsı nedeniyle kalkmak zorunda kaldığımız kırkpınarda göl kenarındaki mekan da çok güzeldi.
maşukiye ye gidelim fikrini ortaya atan Murat Turgut olmasa kartepeye de çıkmamış olacaktık. tepeye çıkış ve iniş yolunda, teleferik gezintimiz de, tepeteki tesisteki keyifli muhabbetten mahrum kalacaktık.
Güzel bir gün geçirmeme neden olan başta geziyi düzenleyenler ve bizim maşukiye ekibindeki herkese teşekkür ederim.
-
30 Mayıs 2006, 12:17
#1807
Can. adlı üyeden alıntı
. Musluk aşağıya bakıyor.Alırken öyle göstermişlerdi.?
arkadaşım yakıt musluğunu tekrar kontrol edermisiniz.musluk tank konumunda iken yukarı istikametinde olacak.musluğu yukarı al ve bir süre bekle.musluğun altındaki şeffaf olan filtre haznesi benzinle dolmaya başlayacak. tekrar bir kontrol ediver
-
30 Mayıs 2006, 12:37
#1808
mühendis 1959 motorum 3000 kmyi buldu,yolda yük ve artçımla beraber(80+75kg) ,hatırı sayılır rüzgarı da katarsak 120 kmyi geçemedim,o da tatlı yokuşlarda,standartta 110 km diyebiliriz,bu arada motor ilk günlerdeki gibi değil sanki vuruntulu çalışıyor,cuma bakımdan almama rağmen zincirden de ses gelmeye devam ediyor,bunlar da biraz vibrasyon yapıyor,motorumda tık yok diye sevinirken nazar mı değdi ne:( 60lı yaşlarda bir abim,ses kranktan geliyor olabilir dedi,ama açıp bakmadan kesin birşey söyleyemem dedi bakalım servise bi geri götüreyim de bakalım neymiş derdi,bunların dışında çekiş, çalışmama derdi vs vs.. gibi hiçbir sorun yaşatmadı,her daim tek marş e tabi motoru sürüp üstüne binen arkadaşlarımız da olmadı değil,bu sorunlu haliyle bile çok beğendiler
-
30 Mayıs 2006, 13:07
#1809
-
30 Mayıs 2006, 14:38
#1810
kaldera adlı üyeden alıntı
arkadaşım yakıt musluğunu tekrar kontrol edermisiniz.musluk tank konumunda iken yukarı istikametinde olacak.musluğu yukarı al ve bir süre bekle.musluğun altındaki şeffaf olan filtre haznesi benzinle dolmaya başlayacak. tekrar bir kontrol ediver
Kaldera merhaba,
Musluğun üzerindeki ok işareti seleye bakacak şekilde duruyor. Mandal aşağıya bakıyor ve tam tersini yap diyorsunuz. Ok işareti aşağıya bakacak ve mandal seleye doğru olacak. Akşam denerim ama benzin sorun olsa gaza basınca motorun normal çalışmaması ve teklemeye başlaması gerekirdi neyse dediğinizi yapacağım. Bu arada Aykon'u aradım ve bana üzerinde Çin bujisi olduğunu NGK olmadığını ve sorunun bujiden veya karb.e pislik kaçmasından olabileceğini söyledi. Ellerinde NGK buji varmış bugün 2 adet onlardan alıp akşam bujileri de değiştireceğim.
-
30 Mayıs 2006, 14:42
#1811
minardi adlı üyeden alıntı
Arkadaşım sana yardımcı olayım hareret göstergesi tamamen tercihe bağlı bişi ister taktırırsın istersen taktırmazsın.
Ancak ben verdiğim paraya göre ultra kalitede gördüğüm Regalimin motorunu diğer kalitesi daha düşük ara birimlere(termostat,fanlar,müşür,mini müşür kambası) emanet etmemek için bu önlemi aldım.
Buarada civalı gösterge taktıran benim.
Motorumdan dumanlar çıkarken deil dumandan önce farkına varabilmek içinde etkili bir yol olduğunu düşünüyorum.
Gelişmiş motor tamircileriyle muhabbetlerimde ve diğer motor markası satıcıları ve servisleriyle konuşmalarımda en çok risk faktörü olan su soğutmalı ve radyatörü olan bu makinanın sorunun hareret olacağını söylediler ve bende gittim cicalı göstergemi taktım milimetrik bana ne olduğunu aktarıyor ve onlarada bir cevap olarak gösterip seslerini kestim.
-
30 Mayıs 2006, 14:51
#1812
Can. adlı üyeden alıntı
Kaldera merhaba,
Musluğun üzerindeki ok işareti seleye bakacak şekilde duruyor. Mandal aşağıya bakıyor ve tam tersini yap diyorsunuz. Ok işareti aşağıya bakacak ve mandal seleye doğru olacak. Akşam denerim ama benzin sorun olsa gaza basınca motorun normal çalışmaması ve teklemeye başlaması gerekirdi neyse dediğinizi yapacağım. Bu arada Aykon'u aradım ve bana üzerinde Çin bujisi olduğunu NGK olmadığını ve sorunun bujiden veya karb.e pislik kaçmasından olabileceğini söyledi. Ellerinde NGK buji varmış bugün 2 adet onlardan alıp akşam bujileri de değiştireceğim.
sevgili dostum bakın şimdi.. işaret seleye doğru ise siz rezerve almışsınız yani yedek depoda şuan..eğer musluğu sola çevirip yukarı konuma getirirseniz depoyu kullanmış olacaksınız.yalnız siz rezerv konumunda iken yedek benzinide bitirdiğiniz için anlattığınız sıkıntıyı yaşıyorsunuz.zaten musluk üzerindeki işaretlere dikkatli bakarsanız üç işaret göreceksiniz.en yukarısı ana depodur.ortadaki yedek depo işaretidir..alt konumda ise tamamen kapalıdır musluk.dediğim gibi musluğu ana depo konumuna alın ancan 5 dakika kadar bekleyin..beklerken dikkatli bakın filtre haznesine dolmakta olan yakıtı göreceksiniz. sorununuz muhtemelen budur.ikinci ihtimal olarak bujiler geliyor ama dediğiniz musluk konumları yanlış..
bujilere gelince bizim motorlardan ve bazı arkadaşların motorlarındanda montajında NGK marka CR7HSA bujı çıktı.benimkide dahil..eğer sonra başka marka kullanılmışsa bilmiyorum.benim motorda şu an bosch marka var.ama tam numarasını hatırlamıyorum.önemli derseniz yazarım burdan
minardi adlı üyeden alıntı
arkadaşım benim tavsiyem bu konuda tüm arkadaşlara bu motorun hararet tertibatına müdahale etmeyin.ilave tesisatlarla sistemi bozmayın.zaten üzerinde ikaz ışığı var bunun.ikincisine neden gerek duyuyorsunuz anlayamadım pek.hararet yaptıda ikazmı etmedi sizleri.
eğer kullanıcı arkadaşlar rodajı bitirmişler ise zorlayın motoru sıkıştırın biraz bakın nasıl fanlar açıp çalışacak..fanların çalışması hararet yaptığı anlama gelmiyorki..sistemde olması gereken bu zaten..bazıları termostadı çıkarabilir ancak bu tamamen mevkii ile ilgilidir.antalyada alanyada daha sıcak yerlerde çıkarılabilir.pek zararı olmaz.ama istanbulda yada daha serin yerlerde uygun değildir.motor sıcaklığı istenen seviyeye çıkamayacağı için yağın vizkozitesini değiştirecektir.buda uyğun değildir.
ben şahsen MCGYVER in sis lambalarından yanayım.oda kullanmak için değil pek,estetik açıdan güzel duruyor o bakımdan
MACGYVER adlı üyeden alıntı
diğer kalitesi daha düşük ara birimlere(termostat,fanlar,müşür,mini müşür kambası) emanet etmemek için bu önlemi aldım..
değerli arkadaşım ben bu görüşüne pek katılmıyorum izin verirsen.o bahsettiğin parçaların kaliteleri düşük değil.belli zamanlarda değişmeleri gerekir o kadar.yeni modelde tek fan kullanılmış.şimdi senin mantığına göre işlevsellik dahada düştümü.motor suyunu soğutmasını sağlamayacakmı?
-
30 Mayıs 2006, 14:57
#1813
[QUOTE=Can.]Macgyver verdiğin cevap için çok teşekkürler.
Gezide başına gelenlere de üzüldüm. Hem motorda yaşadığın talihsizliklere hem de o kadar motorcu arasında yanlız bırakılmana...
Benim problemimle ilgili bir kaç sorum daha olacak. En son cumartesi çalıştırdığımda motor gayet güzel çalışıyordu. Rölanti gayet iyidi. Bugünse bahsettiğim sorun ortaya çıktı. Rölanti bu şekilde kendiliğinden düşermi? Belli aralıklarla rölanti ayarımı yapmam gerekiyor ve sorunumun kesin kaynağı bumudur? Şayet öyleyse rahat bir uyku uyuyacağım aksi taktirde keyfim kaçtı biraz
Ya hiç canını sıkma motorun daha yeni herşeyi değişim ve oturma aşmasında benim motorum 4000 km oldu daha bazı şeyler yeni oturdu diyebilirim. Mesela titreşim tarihe kavuştu, gaza basınca ani silkelemelerle hareket etmesi tarihe kavuştu artık bir mercedes benz gibi kalkıyor, motor soğukken uzunca süre ısıtmama gerek kalmıyor bir kaç dk içinde kendini toparlıyor tabi bundada havaların ısınmasınında biraz etkisi var diyebilirim.
Herneyse nediyorduk senin rolanti ayarın çok kolay ulaşılabilicek yerde elini uzatınca tutabiliyorsun ve bir scooterı düşün makinanını rolanti ayarına ulaşabilmek için bir iki vida kapak ve uzun bir yıldızla zar zor yapılıyor regalin sana sunmuş olduğu bu ayrıcalığı unutma! Hem motorunla oynaman büyük zefk olur bence ben bile motor soğukken rolantiyi yüksek tutuyorum ama çok ısındığı zaman düşürebildiğim kadar düşürüyorum bu hem yakıt sarfiyatınıda baya azaltıyor anlayacağın herdaim oynuyorum rolanti ayarıyla korkma bişi olmaz canım kardeşim oyna keşfet ok.
Bide motoru bıraktığın yerde bazı iki ayaklı meraklı hayvanatcıklar oluyor bunlar motorun orasını burasını ellemekten zefk alıyorlar ayarlarını bozabiliyorlar bunlardan biride ayarını bozmuş olabilir. Sen rahat ol!!!! sıkma canını makinan on numara biraz haşır neşir ol sadece ok
-
30 Mayıs 2006, 15:10
#1814
-
30 Mayıs 2006, 15:23
#1815
Can. adlı üyeden alıntı
Benzin musluğunu alırken bana gösterdiler ve ana depo bu şekilde durunca oluyor dediler ve ben bir daha o vanaya hiç dokunmadım. Maalesef yanlışmış demekki. Yedek ile 56 km.gittiğini test etmiş oldum o zaman. Akşam ilk iş Kaldera senin dediğini yapmak olacaktır.
Bujilerin yerini bilmediğim için açıp şahsen kontrol etmedim ama Aykon NGK değil dedi. Akşam yerini bulup bakacağım. Bu arada bana takım çantası vermemişler P
evet arkadaşım yedek depo ile yapman gereken yolda bu kadar zaten.takım çantan için acele etme.motorunun sağında pek belli olmayan bir kapak var.aç onu muhtemelen takımların orada. buji anahtarında var....bu anahtarları 2000 km den sonra bahsettiğim yerde beraber bulduğumuz çok sevdiğim biri var aramızda
-
30 Mayıs 2006, 15:50
#1816
Can. adlı üyeden alıntı
Macgyver ve kaldera arkadaşlarım verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.
Benzin musluğunu alırken bana gösterdiler ve ana depo bu şekilde durunca oluyor dediler ve ben bir daha o vanaya hiç dokunmadım. Maalesef yanlışmış demekki. Yedek ile 56 km.gittiğini test etmiş oldum o zaman. Akşam ilk iş Kaldera senin dediğini yapmak olacaktır.
Bujilerin yerini bilmediğim için açıp şahsen kontrol etmedim ama Aykon NGK değil dedi. Akşam yerini bulup bakacağım. Bu arada bana takım çantası vermemişler bugün gidip alacağım umarım içinde buji anahtarı vardıki olması gerekir bence. 2 adette NGK buji alacağım.
Macgyver rölanti düğmesine henüz bakamadım ama akşam onada bakacağım.
Akşam size sonuç hakkında bilgi veririm.
Kedilere gelince ise benim motorum kapalı garajda duruyor ama demir kapının havalandırma camından kediler içeri giriyor. Çözüm olarak branda aldım ve alt tarafları lastikli olduğu için sıkı sıkı örttüm. Dün bir baktım benzin deposu dahil her tarafta kedi ayak izleri. Zorla kedi kesme ayini düzenletecek bana
can selam arkadaşım motorun hayırlı olsun...benim kendime hala güldüğüm hatayı sizde yapmışşınız....bende benzin musluğunun halini yanlış anladım ve 68 kilometre yolda yaptım ,bu arada yedekle ne kadar gidebiliriz sorusuna cevapta verdik .......
öğrenmek adına bunlar tatlı hatalar......kötü sonuçlanacak hatalat yapmayalım inşsallah......hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum.....tektat hayırlı olsun...ayrıca bilgi veren tüm arkadaşlar hepinize teşekkürler sayenizde bizde öğreniyoruz.....selamlar
-
30 Mayıs 2006, 16:00
#1817
-
30 Mayıs 2006, 16:03
#1818
mandal konumu
Arkadaşlar mandalın eğik yüzeyi yukarı bakacak şekilde kullanılacak...
resimdeki normal kullanım konumu... Eğer aşağıya doğru çevirirseniz yedeğe geçmiş olursunuz... Benzin bittiği yerde kalırsınız...
Yedek ile bugüne kadar 60 km. gittim... adrenalin olayı...
Bitti bitecek derken benzinciye ulaştım... Demek ki 5-10 km. daha gidebilirmişiz...
Regal Raptor
DADYW
DD250E-9
34 SIU 67
-
30 Mayıs 2006, 16:21
#1819
-
30 Mayıs 2006, 17:14
#1820
Sanada geçmiş olsun Macgyver. Anlattıklarına bakılırsa, gruptaki arkadaşlar sana ayıp etmişler. Üstelik senin grubu kollamak için verdiğin emeğin yarısını bile senin için göstermemişler .
Grup sürüşündeki amaç piknik yapmaya sürü halinde gitmek değil, acemi, yardıma ihtiyacı olan arkadaşları kollamak ve arızalarına müdehale etmektir.
-----------------------
Gezide başına gelenlere de üzüldüm. Hem motorda yaşadığın talihsizliklere hem de o kadar motorcu arasında yanlız bırakılmana...
İki ayrı arkadaştan iki yazı bu yukarıdaki.
Durumu tamamıyla yanlış anlamışsınız. Kimse macgyver'ı yalnız bırakmadı. Sadece Grave yeleğini (aklına gelmediği için olsa gerek) vermedi o kadar. 11 motosikletli dönüş grubumuz gördüğüm en düzenli ve en güzel grup sürüşünü gerçekleştirmiştir. Sol aynasını kaybeden motosikleti yol boyu mükemmel savunduk diyebilirim. Mecburi şerit değişimlerinde orta şeridi güvene alıp diğer arkadaşlar boş alan açma konusunda kesinlikle kusursuzduk. Stopunu kaybeden macgyver'ı ortalara aldık ve düzenli bir şekilde yolumuza devam ettik. Bir yerde grubun paramparça olduğu doğru ama bu kimsenin burnunun dikine gitme sevdasından olmadı. Sağ şeritte 40 giden kamyonlar ve orta şeritte 100'ün altına düşmeyen arabaların arasında yapılabileceğin en iyisini yaptığımıza eminim. Öyleki yola çıkarken kimse ben sizi bekleyemem demedi ve 50 km'de bir dinlenmesi gereken ve 80'i geçmek istemeyen motosikletleri grupta muhafaza etti. Eleştiriye açık biriyim... yalnız kimse o günkü grup sürüşüne kötüydü diyemez!.. Orda olmayan kimse zor durumda olan bir motorcuyu yalnız bıraktığımızı söyleyemez... Zaten macgyver'ın da böyle bir iddiası yoktu! Sadece yelekten bahsetti ve grubun neden bir yerde dağıldığını çok iyi biliyor. Ayrıca o otobanda saçma mermisi gibi dağılan grup ilerde tekrar birleşmeyi de başarmıştır.
Gruba bir özür borcu olduğunuza inanıyorum. O gruptaki 10 motosiklete haksızlık ediyorsunuz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler