DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Mayıs 2006, 12:51
#1781
Merhaba Arkadaslar. Araniza Katilmak Için Agustos'u Bekleyen Bi Regal Severim. Gene Bi Iki Sorun Olacakti. Kusuruma Bakmayin çünkü Ben Bi Caylağim. 1-motoru Alir Almaz Akü,buji Ve Yağini Değiştirsek Bazi Sorunlarin Yaşanmadan önüne Geçmiş Olmaz Miyiz? 2-izmir'de Devir Saati Taktiran Arkadaş Var M? 3-egsoz Deldirme,kestirme Gibi şeylerden Bahsediliyor. Bunlar Garantiyi Etkiler Mi? Ve Bunlar Serviste Mi Yapiliyor Yoksa Dişarda Mi? Zamaninizi Aldim Gene Söylüyorum Kusura Bakmayin. Not:göztepeli Rr'ciyi Bi Göremedim.
Reklamlar
-
29 Mayıs 2006, 12:52
#1782
-
29 Mayıs 2006, 14:53
#1783
Merhaba volkanergüz,
Ben yeni aldım ve 2 fan var.
-
29 Mayıs 2006, 18:59
#1784
Hararet lambasının muşurunun yerine yeni muşur uydu
işte arkadaşlar benim elektrikçi fehmi ustaya taktırdığım hararet saati bunlar, bu hararet saatleri elektrikli, ama daha önce bir arkadaşımız civalı taktırmıştı, ikisinin farkı şudur,
- civalı olan en sağlıklı olanıdır asla yanıltmaz ve yanlışlık yapmaz dezavantajı ise bizim kablo gibi gördüğümüz şey aslında bir borudur içinden gaz geçer bu boru titreşimden veya sallantıdan kısa zamanda kopar veya kırılır içindeki gaz kaçar ve gösterge çalışmaz, biz bu göstergeyi gidonun üzerine takmak zorundayız direksiyon sürekli hareket halinde olduğundan fazla uzun ömürlü olacağını sanmıyorum, ayrıca civalı saati takmak için radyatörü söküp deldirip muşur yerini yaptırmak gerekiyor, bunlar çok zaman alıyor ve radyatörü deliyorsunuz, bence sakıncalı.
- elektrikli olan ise hiçbir tadilata gerek kalmadan zaten üzerinde olan lamba yakan hararet muşurunu söküp elektriklinin muşurunu takabiliyorsunuz uyuyor, motorun üzerindeki orjinal kablosunuda kullanabiliyorsunuz, yani hiçbir tadilata gerek kalmıyor, yalnız bu muşur termostadın üzerinde olduğundan hararette son gördüğüm kadarıyla fazla inmeler ve çıkmalar oluyor bunuda imalatçıyla bugün konuştum, gösterge üzerinde ufak bir oynama yapmamız gerek dediler yarın gideceğim bakalım nasıl bir sonuç alacağız, size yarın bunlarıda anlatacağım.
Arkadaşlar bütün derdim regal raptora yakışan bir gösterge yapmak.
-
29 Mayıs 2006, 19:23
#1785
muhendis1959 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hepinize selam,
Ben bugün sapanca gezisine katılacaktım ama kimse yazılarıma cevap vermedi kimseyide tanımıyordum o yüzden gitmedim, ama kendime bir rota çizip yine de gezimi yaptım tabi amaç burada yeni motorumun motorunu açmaktı,ŞİMDİ SİZE ANLATAYIM . hemde bilgi sahibi olursunuz.
-Önce şunu söyliyeyimki en doğru seçimi yapmışım, bu motor iyi arkadaşlar iyi.
-Öğlen saat 12 gibi merterden yola çıktım, okmeydanından otobana geçtim, boğaz köprüsünden E6 yolundan İzmit,gölcük,karamürsel ve yalova oradan arabalı vapurla kartal E5 den birinci koprüden merter. Aşağı yukarı 250 KM.
-İlk yola çıktığımda neredeyse geri dönecektim çünkü motorda acaip bir vibrasyon vardı ben bu yolu bitiremem dedim kendime ama yinede inatla devam ettim, önce süraat 80 km yi geçmiyordu sonraları açılmaya başladı ve izmite geldiğimde hem motor 100km yi geçmeye hemde vibrasyon azalmaya başladı bendeki keyfe diyecek yoktu.
-Karamürselde bir arkadaşım var onunla 2 saat geçirdikten sonra yalovaya devam ettim ve arabalı vapurla karşıya kartala geçtim, tabi bu kadar kalabalığın içinde motorun ayrıcalığıyla en öne geçmek de bir zevk yani.
-Arabalı vapurda neredeyse 20 motor vardı çıkışta beraber çıktık ama grup hemen dağıldı güçlü motorlar hemen arayı açtı, ama birazdan trafik sıkışınca büyük motorlar kaldı ben ve diğer ufak motorlar geçip gittik.
-Mertere geldiğimde bende biraz yorgunluk vardı ama çok keyifliydi inanın özlemişim motoru.
MOTORLA İLGİLİ:
-Topikte eski regalcılar park ayağının açıkken motorun çalışmadığını söylemişlerdi ama çalışıyor, sadece açıp kapatırken motor stop ediyor, ama açıkken motor çalışıyor.
- 313 km de benzin bitti yedeğe aldım yani hesaplarıma göre km de 100 ytl yakıyor, bazı arkadaşlar daha fazla demişti.
-Motorun vitesleri kalktıktan sonra debriyajsız geçiyor, kataloğa baktım orada da öyle diyor,şaşırdım.
-100km yi geçtikten sonra çok rüzgar alıyor uzun yolda ön cam ister, en kısa zamanda halledeceğim,
-Uzn yolda devir saati hararet saati ve benzin göstergesi şart, tam boğaz köprüsünü geçiyordum motor aniden yığıldı kaldı önce ne olduğunu anlamadım arıza yaptı sandım o sıkışık trafikte az daha kaza yapıyordum, neden sonra aklıma geldide yedeğe aldım motor çalıştı. Ben hararet göstergesini taktım ama demekki diğerleride lazım en kısa zamanda halledeceğim, buraya nasıl resim konuyor bir öğrenebilsem bütün detayları size göstereceğim.
Yarın motorumu ilk bakıma götüreceğim bakalım serviste ne söyliyecekler.
Bana beyaz yeri gecme 1000 km ye kadar demişleridi.
Yani 75-80 km hızı.. Anladığım kadarıyla senin makina da yeni. En fazla ne kadar hız yaptın?
-
29 Mayıs 2006, 19:42
#1786
arkadaşlar şu ekzos sesi takıntısından vazgeçin sesi güzel bu motorun, bırakın regalin de kendine has bi sesi olsun.
infrared kardeşim ben yeni meni dinlemedim 100 km den sonra bastım, 120 yi çok rahat vurdu, ama sürekli 100km le gittim otobanda .
-
29 Mayıs 2006, 20:21
#1787
muhendis1959 adlı üyeden alıntı
işte arkadaşlar benim elektrikçi fehmi ustaya taktırdığım hararet saati .
arkadaşım paylaşımın için saolasın.ilave bir hararet göstergesi neden icap etti..sıkıntımı yaşadınız bu konuda..fanlarınızmı açmıyor gerektiğinde?
üzerinde mevcut olan bir ikaz lambası var zaten.fanlar erken açsın diyorsanız termostadı değiştirmek yada tamamen çıkarmakta olabilir.yok istediğim zaman çalışsın fanlar derseniz araya bir anahtar konulabilir..estetik açıdanda fenada olmamış hani..görüntü güzel
-
29 Mayıs 2006, 20:39
#1788
Sevgili kardeşim kaldera topikte hararet yüzünden başı derde giren arkadaşlar var, hatta birinin fanının titresimden fişi çıkmış motoru su kaynattı, ayrıca hararet lambası çok ufak ve uzun yolda güneş ışığından farkedilmiyor. yani her an başın hararetle derde girebilir, bence hararet saati bu makinaya şart, siz nasıl isterseniz onu yapın ama bana sorarsanız bir hararet göstergesi şart. teşekkür ederim.
-
29 Mayıs 2006, 20:39
#1789
logaritma adlı üyeden alıntı
satıyomusun infared
Satarım dostum.
Benimle MSN'den görüş.
Bayiler yüzünden almakta zorlanıyorsanız neden olmasın? Ben tekrar alırım
-
29 Mayıs 2006, 21:11
#1790
yok hoca bende sıfır alıcam sordum en azından diğerleri okusunda belki niyetli bir arkadaş çıkar
-
29 Mayıs 2006, 21:48
#1791
kaldera adlı üyeden alıntı
sevgili arkadaşım alıntı yaptığınız bir makaleye alıntıdır ibaresini koymaya gerek duymadım diyemezsiniz.hakkınız yok çünkü buna..asıl hak sahibine haksızlık yapmış olmuyormusunuz..emeğe saygı bunu gerektirir..
ayrıca sizle ilgili kafamı kesinlikle yoramam. bu mesajla ilgili yanıt yazmayın lütfen
yayınladığınız bir bilginin başında yada sonun da imza yoksa kime ait olduğunu belirtmek için alıntı yazılır
asıl sahibine haksızlık ve emeğe saygısızlık yapmamak için e-maili gönderenin adını gönderdiği tarihi ve saati de metinlerin başında belirttim. 24 yıldır çalışan. yaptıkları her olumlu şeyi üst yönetimlere göstererek ekibimden onlarca yönetici çıkaran biri olarak emeğe saygının neyi gerektiğini de çok iyi bilirim.
metnin başındaki ibareler alıntı olduğunu göstermek için yeterlidir. benimle ilgili kafa yormadığınız cevap vermenizden belli oluyor. istediğinizi söyleyeceksiniz ondan sonra da cevap yazmayın diyeceksiniz !!!
-
29 Mayıs 2006, 22:24
#1792
erdem.gunduz adlı üyeden alıntı
icetoo bir yanlış anlaşılma var. bu bilgileri ben yazmadım. tufan isimli bir arkadaş yazmış okuyunca sizlerle paylaşmak istedim sadece. aman hazırlayan arkadaşın emeğine ve bilgisine haksızlık yapmış olmayayım.
bu yazı sizin işte...... haksızlık yapmış olabileceğinizi farkettiniz aman diyorsunuz..evet yanlış anlaşılma olduğu çok belli zaten..
bende bunu anlatmaya çalışıyorum sevgili arkadaşım..o yalovalı arkadaşımı yanılttınız.bu makalenın size ait olduğunu zannetti o kardeşim..makalenın belli yerlerinde kime ait olduğu belli zaten..ama bu tip makalelerde yazının sonuna alıntıdır ibaresi konur kaynak belli ise oda belirtilir..usuldendir yani..
yüzyüze bakabilme ihtimali olan kişilere hitab şeklinizi tekrar gözden geçiriniz..
sayenizde bu topic bunuda gördü...atıfta bulunmayalım..unutmayınız kibarlık insanlığın sembolüdür....
polemik uzamasın diye yanıtlamayın dedim ben .vur kaç değil yoksa amacım.ben bundan sonra size yanıt yazmayacağım ....24 yıllık iş hayatınıza haksızlık etmiş olmak istemem asla..hoşçakalın
-
29 Mayıs 2006, 22:27
#1793
Radyatör Fanı ve hararet müşürü
Radyatörde çift fan olması radyatörün kare olmaması neticesi fanın, radyatörün tamamını kaplaması için takılmış. Ancak motor devir saati olmadığı için bazı arkadaşların yazdığı gibi 4.vites 120 km. haliyle motor devri yükselir ve hararet artar. Bildiğim kadarıyla motosiklet motorlarına serinlik lazım. 82 derecelik hararet müşürü fanı geç çalıştıracağı için motor ömrü için riskli olur. Bence hararet müşürünü 72 lik taksak bu seferde fan sık sık devreye gireceği için, ciddi akım çekimi olacağından akü problemi yaratabilir. RR leri sorunsuz kullanmak için normal devirlerde yol almak en sağlıklısı. Adı üstünde gezi motoru sürat motoru kros motoru değil. Sert kullanarak otobanda son gaz sürat denemesi yaparak gidersek olabilecek arızalardan üretici firmayı veya motoru sorumlu tutup diğer RR sahiplerinin de içine haksız yere şüphe düşürmemek acaba yanıldıkmı bu motorlar kötü mü kazıklandım mı son sahibi mi olurum gibi. İnşallah kısa zamanda bende RR alacağım bugün baktım bayağı hoşuma gitti. Çok beğendim. 29 yıllık E belgeliyim ama motoru da Allah ın izniyle rahat sürebileceğime inanıyorum. Tüm arkadaşlara kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
29 Mayıs 2006, 22:44
#1794
Aksu adlı üyeden alıntı
Radyatörde çift fan olması radyatörün kare olmaması neticesi fanın, radyatörün tamamını kaplaması için takılmış. Ancak motor devir saati olmadığı için bazı arkadaşların yazdığı gibi 4.vites 120 km. haliyle motor devri yükselir ve hararet artar. Bildiğim kadarıyla motosiklet motorlarına serinlik lazım. 82 derecelik hararet müşürü fanı geç çalıştıracağı için motor ömrü için riskli olur. Bence hararet müşürünü 72 lik taksak bu seferde fan sık sık devreye gireceği için, ciddi akım çekimi olacağından akü problemi yaratabilir..
arkadaşım yazdıklarında bazı hatalar var.düzeltmek istiyorum sakıncası yoksa...
su soğutmalı motorlarda asıl amaçlanan burda motoru sabit ısıda tutmaktır.
yani hareket edemez durumda iken trafik sıkışıklığında mesala hava soğutmalı motorlar daha fazla eziyet görür.çünkü soğuması için gerekli olan havayı alamaz.ancak su soğutmalı motorlarda durum farklıdır.hararet yükselme anında fanlar devreye girerek olması gereken sıcaklığa düşürür motoru.
dediğiniz gibi 120 km hızlara çıkmanın hararetle pek alakası yoktur.hararet çıkarsa fanlar açar zaten..termostat değişimi olabilir belki.dereceyi aslında düşük tutmak daha iyidir.yada termostatı komple çıkarmak yazın iyi olabilir..kışın tekrar takmak şartıyla...fanların sayısına gelince bizim modelde iki adet fan var.ama üretici firma yeni modelde tek fan kullanmış.buda tek fanın yeterli olabileceğini gösteriyor.radyatör aynı çünkü.
ayrıca 82 derecelik termostat geç açar diyorsunuz..yok geç açamaz 82 derecede açar sadece.fanı açması gerektiğinde yani..pardon birde kendinizi tanıtsaydınız tanışma bölümünde şık olurdu....bizim motordan almak niyetiniz varsa şiddetle tavsiye olunur..mükemmel alet
-
29 Mayıs 2006, 23:00
#1795
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Motorun soğutma sistemine müdehale etmemeniz faydanıza olacaktır.
4.vites 120 km. haliyle motor devri yükselir ve hararet artar
Aslında böyle söylemek tam olarak doğru olamaz. Sürat arttıkça radyatör yüzeyinden birim zamanda transfer edilen ısı miktarı artar. Ayrıca bu hızlarda fanların açması normal değildir. Açsa bile saattle 120 km hızla esen rüzgar fanların üfleme kapasitesinin zaten çok üzerindedir, yani fanların ekstra bir faydası olmayacaktır.
termostat değişimi olabilir belki.dereceyi aslında düşük tutmak daha iyidir.yada termostatı komple çıkarmak yazın iyi olabilir
Yazlık termostat uygulaması motor için faydalı olacaktır ama RR nun yazlık termostatının bulunduğunu zannetmiyorum.Termostatın tamamen çıkartılmasınıysa hiç tavsiye etmem.
Sebep:Motor gerekli çalışma ısısına ulaşana kadar soğutma suyu kapalı devre çalışır. Eğer termostat çıkarılırsa açık devre çalışır ki bu da motorun, dolayısıyla yağlama yağının optimum inceliğe ulaşmasını geciktir ve motorun yağlnmasını olumsuz etkiler + Böyle bir durumda motor uzun yolda seyrederken yine rampa inişi gibi yüksüz durumlarda motor suyunun aşırı soğumasına ve yağın vizkositesinin artmasına neden olabilir.
Yapılabilecek en güzel modifiye. mühendis1959 un yaptığı gibi hararet göstergesi takmak ve aşırı hararet ışığını kornaya bağlamaktır.
Motoru satsam da hala aranızdayım
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
29 Mayıs 2006, 23:19
#1796
Akira adlı üyeden alıntı
motoru satsam da hala aranızdayım
sevgili akira yazdıklarında çok haklısın aynen katılıyorum.
kazadan sonra motorunu sattın demek.yenisini almak o masrafa karşın daha makul.umarım kısa zamanda alırsın.
-
29 Mayıs 2006, 23:59
#1797
abilerim kardeşlerim iki sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.
1.) benim motorumun fan olayında problem yok. açıyor fanı kaç derecede açtığını bilmiyorum tabi. ama motoru istop ettikten sonra çıt çıt çıt çıt soğuma sesi geliyor. bu herkezde oluyormu?
2.) daha önce racing kullanıcısıydım bu motorda devir saati olmadığı için uzun süreli kullanıcı arkadaşlardan göz kararıda olsa vites değiştirme hızlarını öğrenmek istiyorum. tabi bu her motorda farklıdır. diyeceksiniz motorun devri yükseldiğinde vites değiştir bunu biliyorum. benim öğrenmek istediğim mesela 1. vitesten 2 ye 20 km hızda 2 den 3 e 50 km falan 5 viteside yazarsanız sevinirim. bu soruda bir arkadaşımız yazmış 4 vites 120 diye. ben bu hızı ancak 5 viteste görüyorum motor 90 dediğinde atıyorum beşe. saygı ve sevgilerimle...
-
30 Mayıs 2006, 00:25
#1798
Selam arkadaşlar gezide katkısı olan herkese çok teşekkürlerimi iletiyorum. Bize sapancada mükemmel bir gün geçirebilmemizi sağlayan TRADER(MURAT)arkadaşımızada burdan herkesin önünde teşekkürlerimi iletiyorum.
TEASER resim olayı içinde sanada ayrıca teşekkürler harika olmuş.
DÖNÜŞTEKİ STRESLİ ANIMI ANLATAYIM
Dönüş baya stresli geçti benim için arkadaşlar! Şanssızlıklar üstüste geldi. Grubun artçısı oldum güya gece grubu arkadan gelecek tehlikelere karşı korumak. İşte önde Trader arkadaşım ve arkadada ben kartepe grubumuzu dönüşte güvenle götürebilmek için ayarlamalar yaptık. Ama daha sonra daha sonra yol alırken, birde ne göreğim farım gitti allahtan 2 adet sis taktırmıştım onlarla idare ederiz dedim ve yola devam ettim. Neyse ilk molada birde ne göreğim arka stobum da off olmuş hadi buyur burdan yak!! 70 km en arkada stopsuz bir grup artçısı düşünebiliyormusunuz? Bir araç tarafından pert olmamam büyük şans!!
Molada sorunu anlamaya çalıştım ama bir çözüm bulamadım neyse yola çıktık bari ben grubun ortalarına geçeyimde stopsuz ortada yol alırım dedim gruba. neyse saat olmuş akşamın 22:30 ben grubun sözde ortasında gidicem abi 5-6 km gittikten sonra grup felan yalan oldu dağıldı ve ben tek başımayım Bunda tabi farımın olmaması ve sislerlede iyi bir görüşe sahip olmamamında etkisi oldu.
Herneyse 50-60 km stopsuz, farsız, mont siyah, motor siyah, çantalar siyah, elcikler ve eldivenlerde siyah, kapkara bir motorcu gece yolda!! Yolun %80 inde aydınlatmada yok ki, azcıkta olsa belireyim arkadan gelen araçlara ezilmeyeyim.....yaklaşık 4-5 defa ciddi kaza atlattım şanslıydım çünkü koruyucu meleğim o gün zinde ve enerjikti
GRAVE'de küstüm abi neden mi?:(
Adamın ışık sistemi full yani risk altında deil! İlk mola yerinde ben ışık sorunu farketmiş önfarı dağıtmış bir ''macgyver'' olarak yanımda getirdiğim envayi çeşit alet edavat la (hatırlayanlar bilir silivri gezisindede motoru arzalanan Dostdark arkadaşımız içinde buji'yi ben vermiştim ve arkadaşımıza bayada bir kırgınım bir teşekkür bile etmedi benim ona karşı yapmış olduğum fedakarlık için:( ) neyse millet yol yorgunluğunu atarken yani molada dinlenirken ben yardırıyorum! fardaki ve stopdaki sorunu tespit etmeye çalışıyorum:( Birara baktımki bizim gruptaki GRAVE sırt çantasında bişi çıkarmış bana ve o taraftaki birkaç kişiye gösteriyor! Hani şu polislerin gece çevirmelerinde giydikleri full fosforlu kolsuz bir km öteden zifir karanlıkta insanın gözünü alan, gece ben burdayım diye bağıran yeleği varya işte ondan.
Bende, benlik bana verecek herhalde diye bir sevindim ki sormayın. Dedimki bir ''macgyver'' da bu herhalde adam ne getirmiş yanında oha felan oldum, yemişim dedim yanmayan arka stopu yiyolarsa beni şimdide arkadan gelen arabalar farketmesin bakalım diye tam derken adam yeleği üzerine giydi ve karşıma dikildi ve bir güzelde yeleğini öven birkaç cümle kurdu ve hayalebiliyormusunuz o anı ben adamın burnunun içine giricem arada 30 cm var yada yok elimde ingiliz anahtarıyla duruyorum! yani arkadaşımızın yeleğini kimseyle paylaşacak bir hali olmadığını görünce, bende güzelmiş dedim neyapayım
İş başa düştü dedim.
Neyse hadi birde gelin burdan yakın! son molaya gelmeden ön farım kendi kendine düzeldi yanmaya başladı Molaya geldik yanmayan arka stobuma şöyle bir daldım ve çıktım sorunu düzelttim.
''Ek bilgi'' fren ve stop lanbasında 2 adet tel vardır biri stop için yanar diğeri fren için, benim stobum yanmıştı ama frene basınca fren ışığı yanıyordu lambayı çıkarttım ve kanallarını ters olarak taktım ve stop olarak fren ışığı sürekli yanar durumda kaldı ve bende güvenle yolculuğuma devam ettim. Böylelikle yine bir soruna, mantıkla bir çözüm !!''işte Macgyver''!!
Böylelikle karanlık kabusum sona erdi. Tek parça olarak eve gelebildim.
Motosikletçinin günlüğünden bir bölüm....
-
30 Mayıs 2006, 00:32
#1799
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
kaldera adlı üyeden alıntı
sevgili akira yazdıklarında çok haklısın aynen katılıyorum.
kazadan sonra motorunu sattın demek.yenisini almak o masrafa karşın daha makul.umarım kısa zamanda alırsın.
Sağol aslında ben RR imden bahsetmiştim
Sanada geçmiş olsun Macgyver. Anlattıklarına bakılırsa, gruptaki arkadaşlar sana ayıp etmişler. Üstelik senin grubu kollamak için verdiğin emeğin yarısını bile senin için göstermemişler .
Grup sürüşündeki amaç piknik yapmaya sürü halinde gitmek değil, acemi, yardıma ihtiyacı olan arkadaşları kollamak ve arızalarına müdehale etmektir.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
30 Mayıs 2006, 00:34
#1800
Arkadaşlar kısa ve öz bir sorum olacak,
Bugün sıfır ybr alsam, seneye 10000km'de satsam kaybım ne kadar olur?
Bugün sıfır RR alsam, seneye 10000km'de satsam kaybım ne kadar olur?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler