Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234561454104 ... SonuncuSonuncu

DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Raptor_SS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    Bulgurlu
    Motosikleti
    Şu an yok
    ardaşlar aslında motoru alan İstanbulda benim bildiğim 15 20 kişi var şuan yeni gelmediyse Aykonda Motor kalmadı yanlız Şu yedek parça soru harbiden benimde kafamı kurcalıyor. Bu arada Motorum İngiltere satış fiyatı 1925 euro yani 3.250 YTL anahtar teslim tabi bizim vergileri düşünürsek ucuza aldık diyebilirim. Motor fiyatları hemen hemen aynı olduğu için parça fiyatlarıda birbirine yakındır aşağıdaki adreste bazı parçaların fiyatları var

    http://www.ajsmotorcycles.co.uk/docs...ame%20set1.htm

    mesela karbüratör 50 Euro camshaft 95 Euro gibi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    GreatWhiteShark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2005
    Şehir
    Besiktas
    Motosikleti
    DADYW Regal_Raptor DD250E-9
    Raptor_SS


    Kayıt: Sep 07, 2005
    Mesajlar: 5

    Motosikleti:
    Tarih: 2005-09-15, 21:20:44


    ardaşlar aslında motoru alan İstanbulda benim bildiğim 15 20 kişi var şuan yeni gelmediyse Aykonda Motor kalmadı yanlız Şu yedek parça soru harbiden benimde kafamı kurcalıyor. Bu arada Motorum İngiltere satış fiyatı 1925 euro yani 3.250 YTL anahtar teslim tabi bizim vergileri düşünürsek ucuza aldık diyebilirim. Motor fiyatları hemen hemen aynı olduğu için parça fiyatlarıda birbirine yakındır aşağıdaki adreste bazı parçaların fiyatları var

    http://www.ajsmotorcycles.co.uk/docs...ame%20set1.htm

    mesela karbüratör 50 Euro camshaft 95 Euro gibi
    Dostum 1925 Euro degil....1925 British Pound....Bu da 3500 American Dollar eder ki...4700 TYL. ye denk gelir ve su sogutmali degil, hava sogutmali olan modelin fiyatidir O !...Resme bakarsaniz radyator diye birsey yok orada..
    Karburator 50 pound...120 YTL.......Camshaft 95 pound...230 YTL...
    Bir de bizimkiler aciklasinlar bakalim yedek parca fiyat listesini de gorelim...Alacaklar ve almayacaklar o zaman belli olacak bence...Neden bu kadar gec kaliyorlar anlamis degilim...Sanki onlardan zor birsey istedik...
    Unutmayin arkadaslar...Bol ve ucuz yedek parca diye sloganlari vardi bu firmanin...Bekleyecegiz ve gorecegiz!!!
    Regal Raptor
    DADYW
    DD250E-9
    34 SIU 67

  3. #63
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    arkadaşlar ithalatla ilgili yedek parça konusunda sıkıntı olmaması lazım.çünkü yedek parça yasa ile korunmuştur.ithalat yapan bir firma bunun yedek parçasını tedarik etmekle zorunludur.yedek parçası gelmez ise zaten motor da gelemez.
    ayrıca ben izmirdeyim.ve izmir satıcısı cetincandan bugun raptoru mu aldım.pazartesi günü ötv sini yatırıp teslim edecekler.hundai starex aracım var onun arkasına motoru bağlayıp istanbula getirecem.plakasını istanbuldan cıkaracam.buradakı arkadaşların hepsi cok iyi ve işini seven insanlar.alt yapılarını yenı kuruyorlar.denizlideki sarıkayalarla aynı firma.gelecek gunlerde her şey daha güzel olacak ben inanıyorum..ha bu arada motorum siyah renk ..

  4. #64
    GreatWhiteShark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2005
    Şehir
    Besiktas
    Motosikleti
    DADYW Regal_Raptor DD250E-9
    Haklısınız...Yedek parça sorunu olmadığını ben de biliyorum ama önemli olan yedek parça fiyat listesinin açıklanması ki motoru alacak olan kişilerin daha sonra nasıl bir masrafla karşılaşabileceklerini bilmeleri açısından faydalı...
    Evet Sarıkayalar da bilgisayar açısından eksiklik VAR...
    İşim gereği yurt dışı ile her zaman yazışıyorum ve herhangi bir Avrupa ülkesine mail attığım zaman 1-2 saat içerisinde cevap alabiliyorum...Eğer aynı gün içerisinde cevap yazmamışlarsa eğer, adamlar ertesi gün resmen özür diliyorlar ya...Ciddiyete bak...Olması gerekende bu zaten...
    Sarıkayalar eğer mail atan herkese cevap verebilselerdi EMİNİM millet firmanın ciddiyetinden hiç şüphe duymayacaktı ve burada ki acaba diye olan düşüncelerimizden de bizi arındıracaklardı...Veee satışlarını da katlayacaklardı...
    Herneyse...Makina gerçekten şu an için sorunsuz...1300 km. de makina için sadece harcadığım para benzin parası...


    sert demiş ki...
    selam arkadaşlar...
    uzun zamandır yoktum çünkü motorsikletimle ilk kazamı yaptım. bi kırık birkaçta ezikle tekrar aranızdayım.neyse bunun önemi yok motor harika arkadaşlar, ama nette dolaşan bi geyik var.belki bende bir ara bunu düşündüm ama kaza yapıca insan yedek parçanın ne denli önemli olduğunu anlıyor. yedek parça var arkadaşlar bundan korkunuz olmasın, motoru ön aksam dağılmış biçimde arkadaşımla gönderdim ve fiyat listesini bana ulaştırmalarını istedim, nasıl resim yükleyeneceğini beceremediğim için faksı scanleyip atamadım buraya ama yazılan rakamları burdan vereceğim :
    ön far komle : 62.28
    benzin deposu 147.00
    gidon :35.25
    ön amortisör takımı : 175.00
    vs.vs.vs.
    olay şudurki bir benzin deposunun kanuni tiger modelinde ( ki almayı düşünmüştüm) 305 ytl olduğunu biliyorum.bana yedek parça fiyatları oldukça makul geldi. motoru vermemle almam bir oldu, denizli servis elemanlarına burdan çok teşekkür ediyorum.en yakın zamanda tekrar üzerindeyim
    Evet arkadaşlar...Kanuni Tiger deposu 305YTL. regal raptor 147 YTL. ise fiyatlar yarıyarıya gibi...
    Ama dediğim gibi bu firmanın bol ve ucuz yedek parça sloganı yüzünden ben regal raptoru' mu almıştım...Fiyatların daha da ucuz olacağını tahmin ediyorum...Açıklansın bakalım da!!!

    yasins dostum...fiyatlar 1 ay içinde açıklanacakmış....

    Sana da kazasız belasız sürüşler sicorpionayt dostum...

    DADYW 250 camiamıza hoş geldin...Nasıl makina ama dimi...
    Regal Raptor
    DADYW
    DD250E-9
    34 SIU 67

  5. #65

    Üyelik
    25 Ağustos 2005
    arkadaşlar,
    motora ait yedek parça konusu beni oldukça sıktı. motor ithal edileli kaç ay oldu.. hala bir gelişme yok.

    sorun şu ki, yedek parça fiyatları ilanından sonra motoru almayı düşünenler açısından ciddi anlamda, sarıkayalar firmasına herhangi bir yaptırımda bulunamıyorlar. bir şikayet konusu olsa, sarıkayalar diyebilir ki; “sizin motorunuz var mı? cevap : “yok”. o zaman size ne oluyor?” . motoru alan, ancak yedek parça anlamında şikayeti olmayanlar da bu kategoride olabilirler. bunlar şikayetçi olsalar, sarıkayalar “şu an yedek parça ihtiyacınız var mı? var ise, servis aracılığı ile bu talebi bildirmeniz gerekir. yok sa.. size de ne oluyor?” vs. diyerek sorunu çözme eğilimi gösterebilir. motoru alan ve yedek parça gereken arkadaşlar ise, forumda bir tanesi kaza yaptığını ve mağdur edilmediğini yazmış.

    şimdi bizler, şikayetçi olsak ancak; sarıkayalar ın yaptığı reklamlarda, bol ucuz parça ile gündeme geldiğini.. ancak bizlerin hala bunu gerçek anlamda anlayamadığımızı ve ikna olmadığımızı, çünkü motorun aylardır satışta olmasına rağmen sarıkayalar ın yedek parça fiyatlarını ilan etmeme konusunda ısrarcı olduğunu, e-maillere cevap vermediklerini, telefon ile yapılan görüşmelerde ikna edici cevaplar vermediklerini, www.sarikayalar.com.tr internet sitesinde bahsettikleri; 2005 yılında kurulacak olan ve hala kurulmamış bulunan ve de 20 çinli’nin getirilip çalıştırılacağı motor fabrikasının bile hala mevcut olmadığını, ve acaba kandırılıyor muyuz gibi sorulara dair tüketici organizasyonlarına yazı yazarak bir tepki gösterebiliriz diye düşünüyorum.

    aslında işin başında sanayi ve ticaret bakanlığı var. acaba firma, yedek parça deposunu gösterip de ithalat iznini gerçekten aldı mı? hani hep deriz ya.. burası türkiye diye. insanın aklına bir çok soru işareti geliyor. www.sanayi.gov.tr adresinde, online “ tüketici ve reklam şikayetleri” isimli bir link:

    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/goz...4&sayfano=894&

    konulmuş. benim gibi hala motoru alamamış olan kişilerin şikayetlerinin bir değeri olmayabilir. bu nedenle, motoru almış arkadaşları daha çok ilgilendiriyor. ayrıca, sanayi ve ticaret bakanlığı bünyesinde, tüketici ve rekabetin korunması ile ilgili görev almış olan üst düzey yöneticiler de var. bu kişiler ile de iletişim kurulabilir. bunların mail adreslerini de veriyorum:
    genel müdür özcan pektaş ozcanpe@sanayi.gov.tr
    gn. müdür yrd. ismail yücel ismailyu@sanayi.gov.tr
    gn. müdür yrd. ozan güler ozangu@sanayi.gov.tr
    gn. müdür yrd. sezer turhan sezertu@sanayi.gov.tr

    bir diğer sesimizi duyurma yolu da, tüketici derneklerine toplu olarak bir mail atmaktır. bununla ilgili olan mailleri de yazıyorum. mail gönderme yerinde: kime yada to alanına, aşağıdaki mailleri kopyala-yapıştır ile aktarıp, şikayetinizi bildirebilirsiniz (dikkat, mailler arasında virgül var. olduğu gibi kopyalamalısınız, boşluk yok):

    info@tuketicikoruma.org,ttkd@ttkd.or...imagazi n.com

    aslında şunu da merak ediyorum ki, böyle bir girişim yapsak bile, bir etkisi olabilir mi? sizler ne dersiniz. ve yine merak ediyorum ki, sarıkayalar da bu motor işine bakan hiçbir yetkili girip de bu forumları okumuyor mu acaba. bu kadar kayıtsız kalabilirler mi? ilginç…

    tüketici dernekleri çok etkilidir arkadaşlar. bir zaman benim arçelik ile sorunum olmuştu ve arçelik yetkilileri bu sorunla ciddi olarak ilgilenmemişlerdi. o zaman ben de, sanayi ticaret bakanlığı ve tüm yetkili tüketici derneklerine bir mail yazmıştım. sorunum anında çözüldü.

  6. #66

    Üyelik
    12 Eylül 2005
    Şehir
    Turgutlu
    Motosikleti
    Yamaha XT 125 R
    GreatWhiteShark a ;

    Dostum ilk önce bugüne kadar Raptor hakkında bizimle paylaştığın her şey için sonsuz teşekkürler.Hele o yolladığın motor sesi yokmu,bir ömre bedel olmuş.Ellerine sağlık emeğine sağlık.Motorunu güle güle ,kazasız belasız kullanmanı temenni ediyorum,nazar değmesin.

    Senin gibi forum üyeleri oldukça yeni eski tüm motorcular herşeyin doğrusunu ve en iyisini öğrenecektir.Paylaşılan bilgi kadar kutsal ve büyük bilgi yoktur.Hiç bir mecburiyetin olmamasına rağmen,motorunda olmasına rağmen yeni motor alacaklara sağladığın faydalar çok büyük bence.

    Benden aldığın gibi diğer üyelerden de aldığın hayır duaları sana yeter.Ben kendi adıma sonsuz teşekkürü bir borç bilirim.Saygılarımla....Dr.Murat Tuncer


    Not: Olumlu olumsuz katkıda bulunan diğer üyelere de teşekkürler.

  7. #67
    regalSarikayalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2005
    **********************************************
    » Bu mesaj Moderator tarafindan silinmiştir.
    Forum Reklam Kurallarına uymayan bir yazı içerdiği için bu mesaj silinmiştir. Eğer reklam vermek istiyorsanız lütfen site yönetimi ile temasa geçin.
    » Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    » Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    » Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    ************** Site Yöneticisi: BBRR **************

  8. #68
    GreatWhiteShark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2005
    Şehir
    Besiktas
    Motosikleti
    DADYW Regal_Raptor DD250E-9
    Sn. Hasan Bey...
    Ne kadar sevindik anlatamayız...
    Makinayı istanbul da neredeyse ilk alanlardanım. Kimsenin tavsiyesi olmadan ve kendi gözlerimle görmem dolayısı ile almaya karar verdim ve ertesi gün gittim aldım...
    Bu arada Mecidiyeköy deki arkadaşların makinayı anlatmaları ve açıklayıcı bilgiler vermesi de olumlu oldu tabii.
    Ama en önemlisi sanki makinayı ben satıyormuşum gibi burada çıkıp savunmam ve hiç bir sorununun olmadığından bahsetmem bazı arkadaşların aklına başka şeyler gelmesine sebep olmuştur...
    Bundan sonra sorulara sizinde cevap vererek katkıda bulunacağınızı ümit eder başarılar dileriz...



    Suan icin makinada herhangi bir problemim yok.
    Su sogutmali olmasi bana gore bir avantaj ve bu makinayi almamdaki nedenlerin en basinda geliyor...
    Motor genelde yazin kullanilir ve ben de devamli istanbul Ankara yapacagim icin uzun yolda motorun sismeden kullanilabilmesi acisindan ve ikide bir motoru sogutmak icin mola da vermek istemememden dolayi bu makinayi tercih ettim.
    Bugunlerde bile trafik arttigi zaman arasira fanin devreye girmesini izliyorum ki bu olay yazin o kavurucu sicaklarinda daha cok olacaktir...Motor hizli gitmedigi zaman karsidan ruzgar alamayacagi icin radyatordeki antifrizi sogutamayacaktir ve fan devreye girerek antifrizin sogumasina ve dolayisi ile de motorun sogumasina yardimci olacaktir...
    Su sogutmali degilde hava sogutmali bir makina olsaydi eger, giderken pek sorun olmayacakti ama yokus cikarken hele hele sehirler arasi yolda rampa tirmanirken ve trafigin icine daldigin zaman karsidan yeterli ruzgar alamayacagi icin motor yeteri kadar soguyamayacak ve asiri isinmaya baslayacaktir...Buna motorun sismesi denir ve asinmalar olmaya baslayacak ve pistonlarin cevresindeki segmanlarin calismasinda sorun cikabilecektir...Boyle bir durumda motoru kapatip biraz sogumasini beklemek yerinde olacaktir...
    Benim makinada iki adet fan var ve trafikte iken herzaman devreye giriyor...Ben de motorun sisme problemi olmadan yoluma devam ediyorum...
    Bilmem aydinlatabildim mi?

    cyunus
    Kayıt: Aug 25, 2005
    Mesajlar: 11
    Motosikleti:
    Tarih: 2005-09-22, 11:47:13

    great,
    makine mühendisi olman hesabıyla sana soruyorum, bu alete bir benzin göstergesi takmak çok mu zor?
    Bana soracak olursan benzin göstergesini bu makinaya takmak zor...Benzin deposu göstergeli olacak şekilde yapılmamış...Yani kapağın haricinde birde şamandıra tertibatının takılabileceği ayrı bir yer bulunmalı ve bu bahsettiğim yer bizim depolarda açılmamış... Belki Sarıkayalar imalatı Türkiye de gerçekleştirmeye başlarsa gösterge için şamandıra takılabilecek yeri ayarlayabilirler ama buda motorun orjinal projesinin dışına çıkmak demek ve bundan sonraki izlenmesi gereken yolu ise bilemiyorum...
    Kısacası bu makinayı göstergesiz kabul etmek gerekir bence...
    Ben o kadar kolay alıştım ki...Gösterge arıza yaptı yada yanlış gösteriyor gibi bir sorunum yok şuan...Çünki biliyorum ki 20 YTL. benzin koydummu 200-220 km. sonra bitecek...Biterken zaten hemen hissettiriyor sana...Öyle stop etmek yada seni zorda bırakacak şekilde motorun çekiş problemi olmuyor...Sadece motorun sesinden gazı az yediğini anlayıveriyorsun ve sol elinle rahat uzanabileceğin bir noktaya konmuş olan mandalı çeviriyorsun ve biliyorsun ki 50 ila 80 km. daha gidebileceğin benzinin var!
    Ama istersen bu makinaya radyatör hararet ısısını gösteren bir gösterge yada motor devrini gösteren bir devir saati takabilirsin...Senin tercihin...Ama benzin göstergesi takılabileceğini sanmıyorum...
    Bu soruya aslında...........Hasan Tekiner Bey daha açıklayıcı cevap verebilir...
    Sarikayalar Motorlu Araçlar Sanayi ve Ticaret A.Ş.
    Telefon: 0-258-3716567
    Fax:0-258-3719737
    e-mail: htekiner@sarikayalar.com.tr
    Regal Raptor
    DADYW
    DD250E-9
    34 SIU 67

  9. #69

    Üyelik
    01 Ocak 2005
    Benim makinada iki adet fan var ve trafikte iken herzaman devreye giriyor...Ben de motorun sisme problemi olmadan yoluma devam ediyorum...
    Bu normalmidir. Demek istediğim benim motosikletimle
    2 saat durmadan dağ tepe, düz yolda 90-100 kmh yolculuk yaptım ısınma gibi bir sorunu olmadı. Şimdi bu motosiklet Şehiriçi trafikte hareretmi yapıyor. Yoksa nedir? Olaki bir problemden sistem çalışmadı. Motosiklet ş.içi trafikte şişecekmi hemen ? Yoksa nedir.? Emsalleri hava soğutmalı olup bu motor su soğutmalıdır. Motor çabuk ısındığı ve şişme yaptığı içinmi su soğutma eklenmiştir.? Yoksa nedir? Bu motosikletle rodajını bitiren arkadaşlardan 2 saat Şehirlerarası yolda yolculuk yapan varmı? Minimum 90 km hızla. Daha önce yerden yükseklik hakkında sorumu arkadaşlar yanıtlamıştı. Bu sorularımdada beni aydınlatırsanız sevinirim.
    motorize07 [MT Antalya Burada]
    Her Tip Yol ve Hava Şartlarının Motorcusu
    Gittiğin Yol, Yol Değil. YAMAHA XT600 E

  10. #70
    GreatWhiteShark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2005
    Şehir
    Besiktas
    Motosikleti
    DADYW Regal_Raptor DD250E-9
    aythakan
    Kayıt: Jan 1, 2005
    Mesajlar: 257
    Nereden: Antalya/Merkez
    Motosikleti: Yamaha
    Tarih: 2005-09-22, 16:21:02
    Alıntı:
    Benim makinada iki adet fan var ve trafikte iken herzaman devreye giriyor...Ben de motorun sisme problemi olmadan yoluma devam ediyorum...

    Bu normalmidir. Demek istediğim benim motosikletimle
    2 saat durmadan dağ tepe, düz yolda 90-100 kmh yolculuk yaptım ısınma gibi bir sorunu olmadı. Şimdi bu motosiklet Şehiriçi trafikte hareretmi yapıyor. Yoksa nedir? Olaki bir problemden sistem çalışmadı. Motosiklet ş.içi trafikte şişecekmi hemen ? Yoksa nedir.? Emsalleri hava soğutmalı olup bu motor su soğutmalıdır. Motor çabuk ısındığı ve şişme yaptığı içinmi su soğutma eklenmiştir.? Yoksa nedir? Bu motosikletle rodajını bitiren arkadaşlardan 2 saat Şehirlerarası yolda yolculuk yapan varmı? Minimum 90 km hızla. Daha önce yerden yükseklik hakkında sorumu arkadaşlar yanıtlamıştı. Bu sorularımdada beni aydınlatırsanız sevinirim.
    Selam dostum...
    Bu motor şehir içi trafikte hararet mi yapıyor demişsin...Hararet yaptı demek motorun su kaynatması demektir... Hayır hararet yapmıyor...Ancak motor hızlı gitmediği için karşıdan da yeteri kadar hava alamadığı için radyatördeki antirizin motoru soğutması yeterli olamıyor çünki su ısınmaya başlıyor...Su ısındığı zaman da termostat fanları devreye sokuyor ki radyatördeki su sanki motor gidiyormuş ve karşıdan da hava alıyormuş gibi soğusun diye...
    Ben fanlar devreye giriyor demekle demekki motor yeteri kadar hızlı gitmiyor ve motor soğutulamıyor demek istiyorum...
    Şimdi soruyorum sana...Sen trafikte kaldığın zaman motor ısınmaya başlıyor...Yol alman lazım ki motor da karşıdan rüzgar alsın ve motorun çevresindeki petekler de soğuyarak motoru soğutsun...Ama trafik sıkışık...Motor ısınmaya devam ediyor...Radyatörün olsa fanların devreye girecek ve motorun soğumasına yardımcı olacak...Ama yok...Peki sonuç ne?...Motor şişmeye başlayacak...Bunu herkes farkedemez ki...Sonuçta ısıdan dolayı motorun aşınması daha kolay hale gelmiş olacak...
    Demişsin ki 90-100 km. yapıyorum, dağ bayır durmadan gidiyorum...Benim hava soğutmalı motorum olsa bu cesareti göstermezdim...Saat başı motoru dinlendirsen iyi edersin...Yada 100-150 km.de bir mola versen...
    Ben 20 sene kadar önce hava soğutmalı Wolksvagen ile avrupa turu yapmıştım...Bir de bana sor...Radyatörlü normal! arabalar yoldan birer birer geçerken biz arabayı otoyolun sağına çekip motor kapağını açıp soğumasını bekliyorduk...Eğer hava soğutmalı motorlar kullanışlı olsaydı şuanki piyasada ki Wolksvagenler ve diğer bütün arabalar da su soğutmalı olmazdı...Diyeceksin ki konumuz arabalar değil ki... Haklısın...Hava soğutmalı motosikletlere de soğuma olabilmesi için petekler yapılmıştır ama yeteri kadar hızlı yol almadıktan sonra yada rampa tırmanırken ve hava da 35-40 derece sıcakken ne derece motor soğuyabilir bunu tartışmak gerekir...
    Sadece şunu söyleyeceğim...Kim ne derse desin su soğutmalı motor hava soğutmalı motora göre avantajlıdır ve uzun yol için ve sıkışık trafikte bulunanlar için daha uygundur derim...
    Ben her fan devreye girdiğinde iyiki su soğutmalı makinam var yoksa şuan şişmeye başlıyor olacaktı diyorum kendi kendime...

    Regal Raptor
    DADYW
    DD250E-9
    34 SIU 67

  11. #71

    Üyelik
    12 Eylül 2005
    Şehir
    Turgutlu
    Motosikleti
    Yamaha XT 125 R
    Sayın Sarıkayalar yetkilisi;
    Bayi sistemi gelişiminiz ne durumda?Taşrada bayilik vereceksiniz elbette bu çok kolay bir iş ama servis konusunda sıkıntı yaşayacağınızı düşünüyormusunuz?
    En yakın servis 250 km uzakta olupta bu motoru almış olan insanlar en azından periyodik bakımlarda sıkıntı yaşayacaklar.
    Belki özel bir soru olacak ama bu motordan ilk parti olarak kaç adet geldi , bu parti bittimi, bittiyse diğer partiler kaçar adet ve hangi tarihte gelecek?Mesela Çorum bayinizde motor yok.İncelemek için samsuna gideceğiz orada olacağıda garanti değil sanırım.
    Syagılarımla teşekkür ederim.

  12. #72

    Üyelik
    01 Ocak 2005
    Alıntı cyunus adlı üyeden alıntı
    aythakan,
    motor senin dediğin gibi olsaydı, herhalde ona göre yaparlardı. bu günkü bir çok hava soğutmalı motor gibi. ben hala senin ne demek istediğini anlamadım. eğer şöyle diyorsan; radyatörü çıkarıp sürelim, motor ısınacak mı? bunu mu diyorsun. böyle olursa, ben de olmaz diyorum. radyatörsüz olsaydı, zaten hava soğutmalı motorlardaki gibi petekli bir yapıda imal edilirdi. bu nasıl bir soru allah aşkına?

    böyle soru olurmu kardeş. bu motorun hava soğutmalı tipi de var. www.regalraptor.com adresinden görebilirsin. türkiye de satışa sunulanlar, hava soğutmalı değil.
    Başka markalarda aynı motorun hem hava soğutmalı hem su soğutmalı iki versiyonu varmıdır. Bu motor bu klasmanda bir ilkmidir. Eğer ilkse İlk olmasının sebebi hava soğutmalı modelinin ısınmaya bağlı olarak şişme yapmasından dolayı su soğutma eklenerek yeniden dizayn edilmesi midir.?
    motorize07 [MT Antalya Burada]
    Her Tip Yol ve Hava Şartlarının Motorcusu
    Gittiğin Yol, Yol Değil. YAMAHA XT600 E

  13. #73
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Harley'in bazı modelleri mi? Arkadaşlar yıllardır büyük hacimli motor üreten Harley Davidson firması hep hava soğutma kullanmıştır ve kullanmaya devam etmektedir. Sadece 100. yıl anısına üretilen üst modelinde su soğutma kullanmaktadır. Hava soğutma doğru kullanımda hiçbir sorun çıkartmaz ama şehir içi sıkışık trafik sorun olabilir. Hava soğutmanın diğer bir avantajıda komplike bir yapı sergilemez. Yani tamir sırasında diyelimki üst kapak sökülecek kolayca dağıtırsınız. Su soğutmada ise sıvıyı boşaltmanız tekrar doldurmanız gerekir. Ayrıca su pompası, radyatör, hortumlar, su gibi ek parçalarla motor ağırlığına az da olsa etki eder. Hava soğutmaya göre daha fazla özen göstermeni gerekir. Ayrıca yolda soğutma ile yaşayacağınız bir problem başınızı çok ağrıtır. Hava soğutmada kitlese bile az bekleyince motor açılır(Her ne kadar işi bitsede gider). Ama su soğutma, su kaynatma, boru patlaması, fan arızalanması gibi olumsuz durumlarda ykaında tamirci yoksa yandınız. Su soğutma servis işlemlerinide biraz uzatabilir. Diğer bir dezavantajıda motor sesini kısar. Silindirleri çevreleyen su mekanik gürültüleri ve patlama sesini kısar. Hava soğutmada patırdamalar daha güzel duyulur

    Hava soğutma iyidir Su soğutma daha iyidir

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  14. #74

    Üyelik
    01 Ocak 2005
    Alıntı cyunus adlı üyeden alıntı
    yav arkadaş,
    honda nın bile su ve hava soğutmalı motorları var. hem de aynı cc kategorisinde. adam seçenek sunmuş, sen hangisini alırsan. sorun şu ki, tüm hava soğutmalı motorlar, belirli bir ısıda soğutulamadığı zaman şişme yapabilirler. bu nedenle bazıları diyorlar ki, arada bir hava soğutmalı motoru stop edip, bi 10 dakika dinlendirmekte fayda var. sen dinlendirmezsen ne olur, greatın dediği gibi motor içi aşınmalar artar. bazı üreticiler, motor silindirinin çevresindeki petekleri büyüterek bu sorunu aşmaya çalışmışlardır.
    bu modelin hava soğutmalısı da elbette dünyada satılıyor. şimdiye kadar da kimse şikayetçi olmamıştır herhalde ki, motor soğumuyor diye.
    Şimdi yolda giderken elektrik arızasından kaynaklanan bir sebeple su soğutma sistemi devreden çıktı. Bu motesiklet bizi servise kadar en az bi 30-40 km kadar götürürmü götürmezmi.
    motorize07 [MT Antalya Burada]
    Her Tip Yol ve Hava Şartlarının Motorcusu
    Gittiğin Yol, Yol Değil. YAMAHA XT600 E

  15. #75
    asperadosyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2005
    Bu motorun hava ile soğutması için gereken kanatlı yapı yeterli değil ayrıca radyatör havanın direk silindirlere ulaşmasını engeller gibi duruyor.Hava soğutmalı motorlarda hızınızı düşürmedikçe devri fazla yükselt medikçe sorun çıkartmaz (vosvoslardan biliyorum)

  16. #76
    GreatWhiteShark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2005
    Şehir
    Besiktas
    Motosikleti
    DADYW Regal_Raptor DD250E-9
    aythakan

    Şimdi yolda giderken elektrik arızasından kaynaklanan bir sebeple su soğutma sistemi devreden çıktı. Bu motesiklet bizi servise kadar en az bi 30-40 km kadar götürürmü götürmezmi.
    Elektrik arizasindan dolayi su sogutma sistemin devreden cikmaz...Ya mekanik bir problem olur (pompa bozulabilir ki bozulmasi imkansiz gibi birseydir) yada hortum patlayabilir ve antifriz akabilir. Yada radyator delindi diyelim... Sen normal olarak gitmeye devam edersen motor hararet yapmadan kirmizi bir isik seni uyaracaktir... Makinan hararet yapmak uzere ve hemen motoru bir yere cek ve sogumasini bekle demek yani... Bekledin ve motor sogudu... Radyator kapagini acar ve su eklersin... Trafige takilmadan ve yuksek devir yapmadan bir tamirciye gidebilirsin... Kirmizi isik yandi mi durup motoru sogutur yine yoluna devam edebilirsin... Kirmizi isik yandigi halde yoluna devam edersen motorun contalarini yakarsin ve motoru eline alirsin...
    Hava sogutmali kotu demiyorum... Su sogutmali iyi diyorum...
    Regal Raptor
    DADYW
    DD250E-9
    34 SIU 67

  17. #77
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    GreatWhiteShark,

    (pompa bozulabilir ki bozulmasi imkansiz gibi birseydir) bu sözüne hem katılabilirim hemde katılmam. Sebebini anlatayım;

    Öncelikle pompanın başına gelecek arıza birden olmaz. Pompanın en zayıf noktası mil contaları ve rulman yataklarıdır. Eğer kaliteli rulman ve cont kullanılmazsa kısa sürede arızaya gelir. Arızaya gelme şeklide şu şekilde olur. Conta sızdırmazlık görevini yapamadığı için rulman yatağına su sızar. Su + Antifiriz karışımının yağdan temizlediği rulman yataklarını aşındırıp boşluk yapar. Boşluk artık toleransını geçtikten sonra da dağılır ve pompa elinizde kalır. Şimdi bu safhaya gelene kadar bazı tespitlerle bunu önceden fark edip tamir etmek mümkündür. Öncelikle su eksilmesi yapar (Yalnız burda dikkat edelim silindir kapağı contasındaki bir kaçakta buna sebep olabilir onunda farklı tespit etme yöntemleri var sonra anlatırız). Eğer pompa gövdeyle birleşik değil ayrı bir üniteyse mil yatağından suyun sızdığını görürsünüz. Özellikle motor soğukken nemlenme daha iyi görülür. Eğer gövdeyle birleşik iç bir üniteyse sızıntıyı kartere yapabilir. Ardından yağı azalan rulman sesli çalışır ve tırlama gibi ses yapar. Zaten motordan farklı bir ses duymaya başlarsanız mutlaka araştırın. İleri safhada zaten dağılır.

    Pompanın diğer önemli parçasıda pervaneleridir. BMW araçalrda bir ara plastik pervane kullanılıyordu. Yüksek ısıdan çürüyen bu pervane orta milinden kopup devir daim yaptırmyor ve hararete sebep oluyordu. İşte kaliteli bir firmada bir mühendislik hatası. Çoğu yeni model araçta bu pervane metaldendir. Metal olmasıda iyidir.

    Kaliteli ürünlerde kolay kolay sorun çıkmaz. Uzun bir süre görevini görür. Ama bu demek değildir ki motor ömrü kadar dayanır.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  18. #78
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    http://www.ajsmotorcycles.co.uk/docs...ame%20set1.htm
    arkadaşlar regalin sitesinde yedek parça fiyatları mevcut.sarıkayalar dan gelecek liste ile kıyaslama yapılabilir belki.
    güzel bakan , güzel görür.

  19. #79
    GreatWhiteShark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2005
    Şehir
    Besiktas
    Motosikleti
    DADYW Regal_Raptor DD250E-9
    Herkese selam arkadaşlar...

    Dün motoru servise götürdüm... ikinci servis yani... ilki 500 km. servisiydi... ikincinin ise 1000 km. servisi olması gerekiyordu ama ben 1500 km. de servise gidebildim... Şöyle bir elden geçirildi... Yağ ve yağ filtresi değiştirildi... Zincir temizlenip yağlandı... Tüm yapılan bunlar... Başka sorun yoktu zaten...
    Bu arada ilk servisinde 30.60 YTL. alan Aykon bu sefer kredi kartına komisyon almadı Sadece 30 YTL. ödedim...
    işin şakası motordan çok memnunum arkadaşlar... Tam otoban için yaratılmış bir model bence... Çin malları arasında demek istiyorum...90-100 km. ile giderken araba sollamak isterseniz çekinmeden 4. virese alıp 110 km. ye kadar motora çok rahat ivme kazandırabiliyorsunuz... Daha sonra 5. viteste motorun resmen rahatladığını duyabiliyorsunuz... 120-125 km. de düzenli seyredebiliyorsunuz... Ama 135 km.den daha hızlı kullanamadım bugüne kadar... Ama inanıyorum yokuş aşağı 140 km. yi de geçecektir... Yavaş yavaş bakalım... Göreceğiz... 6. vites olsaydı sanırım motor 4- 4'lük bir makina olacaktı... Ama ne yapalım... Zamanında yıllarca 4 vitesli araba kullanmıştım... 5 vites çıkınca vay be demiştik... Şimdi arabalarda 6. vitesi de arar oldum... Belki gelecekte 6. vitesi de bu makinaya uygulayabilirler...
    Bu arada su soğutma olayı sorulmuştu ve ben de cevaplamaya çalışmıştım... Evet biraz uzadı farkındayım ama olsun... Sanırım şuan çoğu arkadaş diğer arkadaşların da foruma yazdıkları sayesinde biraz aydınlanmışlardır sanırım...
    Ehliyetim olsa durmaz hemen Ankara'ya giderdim... Bu makinaya şuan o kadar güveniyorum... Ehliyeti alınca ilk iş bu olacak... sadece Bolu' da bir kahvaltı molası vereceğim o kadar...
    Herkese iyi akşamlar...
    Regal Raptor
    DADYW
    DD250E-9
    34 SIU 67

  20. #80

    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Motosikleti
    DADYW DD250E-9
    arkadaşlar yaklaşık olarak 1400 km ye yaklaştım. motorumda herhangi bir sorun yok.çok memnunum.çin mallarının içinde bu paraya alınabilecek en iyi motor.zaten motoru yakından inceleyen arkadaşlar bunun farkına varacaklardır sanırım.yarın izmir pınarbaşı pistinde türkiye motosiklet şampiyonası 3.üncü etap yarışmalar var. motorsikleti olan arkadaşlar buyursun bekleriz. Onur, Murat, Kadir yarın alın regalleri gelin şöyle bir regal grubu oluşturalım yarışta bekliyorum.Fotoğraf makinasınıda alayım yanıma çekeyim.Hem forumda yayınlarız arkadaşlarla beraber paylaşırız.
    Recep


4. sayfa BirinciBirinci ... 234561454104 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)

Bu Konudaki Etiketler