DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Merhaba Dostlar;
Yazılarım az olsada, Regal Raptor'un ve toplu alım konusunun sıkı takipçisiyim. Ancak bugün forumlara girdiğimde ve Cuk_o arkadaşımızın başına gelen ve gerçekten çok korkunç sonuçlara gebe bu olayı okuduktan sonra ve halen bahse konu bayiden bırakın elle tutulur bir eylem gerçekleştirmelerini, bir özür bile dilemeyip bunun yerine olaydan aklanmaya çalışmalarını gördükçe gerçekten dehşete düştüm.
Yaşanan son olay gerçekten dehşet verici ve hayatlarımızın aslında ne kadar değersiz göründüğünün bir göstergesi.
Bence konu tamamen çok basit;
1- Ortada defolu bir ürün var, sorunlu parçaların ivedikle onarılması, bu yapılamıyacak durumda ise; sorgusuz sualsiz söz konusu defolu motosikletin değiştirilmesi gerekli.
2- Servisteki yaşanan bu dikkatsizliğin gerçekten ne kadar büyük bir sorun olduğunun farkına varılması ve kusurlu kişilerin tespit edilerek gerekli yaptırımların eyleme geçirilmesi gerekli.
Acaba heran benimde başıma böyle birşey gelecekmi diye düşünmektense, 1 sene daha bekleyip işini dürüst ve düzgünce yapan firmaların motorları ile rüzgarı yüzümde hissetmeyi tercih ederim.
Yaşanan bu olaylara kişisel tepkimi göstermek adına; üzülerek, toplu alım listesinden kaydımın silinmesini rica ederim.
Toplu alım konusunda gösterdiğimiz birliğin, Cuk_o arkadışımızın başına gelen olayın bir sonuca ulaşması ve bir daha yaşanmaması için tekrar sergileneceği içinde birşeyler yapmamız gerektiğini düşünüyorum
Not: Regal Reptor un, kendi muadilleri içerisinde tercih edilebilecek tek ürün olduğu yönündeki fikrim halen geçerli ve bu fikrimin sonuna kadar arkasındayım.
Saygılar
-
-
-
arkadaşlar, bir soruya cevap alamadık.. tekrar sormak istiyorum:
bir ara akü muhabbeti vardı. arabalardan kablo ile akünün marş basmadığı durumda çalıştırabilmek için kablo yapılmalı diye öneriler vardı. boşalan aküyü oto elektrikçiye götürdüğümüzde şarj edip bize geri veriyor. acaba evlerde bulunan 220 volt elektrik ile, telefonları şarj ettiğimiz gibi bir aparat ile boşalan aküleri şarj etme imkanımız olmaz mı? böyle bir aparat nasıl yapılabilir? var mıdır? pahalı mıdır? elektirik akımının türü önemli midir.. yani AC .. DC türünden.. o zaman bunları çeviren aparatlar var mıdır?
bu konuda bir soru da; acaba bildik motor markalarının da (honda, yamaha, kawasaki, bmw vb) böyle akü sorunu var mıdır? yoksa onlar bu sorunu nasıl çözmüşlerdir?
bir diğer önemli soru da; cuk_o 'ya yetkilinin (dadyw nikli) verdiği 6 nolu cevap olan:
"6-arkadaş yağmurlu ve karlı havalar da motoru bakımsız ve düzensiz kullandığı için debriyaj teli paslanıp takılı kalması nedeniyle debriyaj balatasını yakmıştır.bu nedenle debriyaj kaçırmaktadır."
ile ilgili. bu soruyu bazı arkadaşlar da sordu ama.. buna da hala bir cevap gelmedi. gene soralım.. debriyaj teli açıkta mı ki paslanıyor? bildiğim kadarı ile bu teller kolay kolay paslanmayan çelikten yapılıyor. peki nasıl oldu da paslanıyor? gerçekten bir-iki böyle yağmurlu yada karlı havada sürüş sonrasında bu tel yada motorda başka bir yer paslanabiliyor mu? yağmurlu havada sürüş yapan bir çok arkadaş oldu. onlar bu konuda nasıl tedbir aldılar? yada onlar böyle bir sorunu biliyorlar mı idi? onların debriyaj teli paslanmadı mı?
-
topuz ben yazdım. Cevap da verdim. Neresi anlaşılmadı?
Adana'da bir abimizde de var. Onda da debriyaj sorunu varmış. Ayırmıyormuş, takılıyıormuş, birden bırakıyormu vb. gibi sorunlarınını olduğunu söyledi. Honda servisinde sorunu çözdüklerini ama çözene kadar çok sıkıntı çektiğini söyledi. Sorun baskı balata kısmındaki bir düzenekten kaynaklanıyormuş. Fazla mekanik bilgisi olmadığı için anlatamadı. İyice öğrenip anlatırım size tabia bimizi ne zaman görecez oda meçhul.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
arkadaşlar akü olayı hakkında bildiklerimi paylaşmak istedim.
akü deşarj olduğunda elektrik akımı ile iki veya üç kez şarj edilebilir yalnız eğer sürekli bitme olayı tekrar ederse akım kurtarmayabilir. akünü içinde bulunan sıvı saf su ve akü asidi diye tabir edilen bi karışımdır. ve her bitme sırasında asit seviyesi düşer. akü şarjını oto elektrikçiler yaparken asit bomesini ölçer ve gerekiyorsa asit ve saf su ilavesi yaparak şarj eder. bu sebeple sadeve elektrik akımı ile akü şarjı olmaz.
-
arkadaşlar merak ettiğim bir konu var kalkıştan itibaren R&R 100 km. kaç saniyede çıkıyor deniyen var mı?
cvp alamadık sorular kaynamasın arada alooooo
-
Herkese selamlar
Regalini yeni almış arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun kazasız, belasız günler dilerim. ben kilometre yarışı konusunda iddialıyım ipi göğüsleyemesekte yakın olduğumu sanıyorum. 3950 kilometre civarı oldu herhafta dayanamayıp garajdan çıkarıyorum regalimi pazar günü yine köprüyü geçtim etrafta kar olmasına rahmen.
Bende şu ana kadar fazla problem yaşamadım. 2 hafta önce motorumu yıkadıktan sonra yaklaşık 8 kilometre uzaklığa gittim trafikte seyrederken 2.viteste motor teklemeye başladı vites boştakyen gaz vermeyince stop etti korktum hayırdır inşallah falan dedim bu kadar yol geldim bişey olmadı durduk yerde nerden çıktı bu sorun derken bi 5 dak bekledim
hava yağmurlu bu arada ali ustayı aradım problemi söyledim motoru yıkadınmı dedi evet dedim, yanlış hatırlamıyorsam ateşleme kablolarına su gitmiştir şeklinde bişeyler dedi çalışmazsa gelip bakim dedi ok dedim, sonraki denememde çalıştı problemsiz yoluma devam ettim (siz motorunuzu yıkarken dikkat edin)
bu arada c serisinin e serisinden daha güçlü olduğu yazıyor halbuki http://www.yellowrockmotorcycle.com sayfasında hem C hemde E serisi için 15.69 hp yazıyor ve C serisi için max azemi hız 105 E serisi için azemi hız 110 yazıyo ne iştir anlamadım
herneyse sonuçta regalimiz varya onada şükür havalar ısınsada hafta sonu turlara başlasak yavvv. ne bu böyle köprüyü geç eve gel kesmiyo abi valla.
herkese mutlu günler.
-
mb2908 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merak ettiğim bir konu var kalkıştan itibaren R&R 100 km. kaç saniyede çıkıyor deniyen var mı?
cvp alamadık sorular kaynamasın arada alooooo
Bilmem, benimkini alalı 3 gün oldu ama hala çıkamadı
-
makine; "..ben yazdım. Cevap da verdim. Neresi anlaşılmadı?" diye belirtmişsiniz. topikte epey bir geriye gittim. özel mesajlarıma da baktım. forumun tümünde size ait mesajları da tarattım. şimdiye kadar 422 mesajınızın 5 tanesi dadyw topiği içinde ve bahsettiğiniz yazıyı bu topik içinde bulamadım. ayrıca neye cevap verdiğinizi de anlamadım. akü ile ilgili sorulara mı.. yoksa debriyaj telinin nasıl paslandığı sorusuna mı? bahsettiğiniz gibi bir cevap var ise, belki bu topikte yazmamıssınızdır.. neyse, ama yine de bu topik için tekrar yazarsanız memnun oluruz.
delitay; evlerdeki elektrik akımı ile akü şarjı edip edemeyeceğimizi sormuştum. olmaz diyorsun. (sick_boy, araştırarak böyle bir aparatı bulabileceğimizi belirtiyor.) bana göre, oto elektrikçide şarj olan akü, elektrik verilerek şarj edildiğine göre.. evde de uygun bir aparat ile şarj edilebilir. bahsettiğiniz kontrolleri ve asit yada saf su ekleme olayını bir kaç kere yaparak öğrenebiliriz gibime geliyor. zannedersem aküler öyle sık sık sıvı kaybına da uğramıyorlar. ama sık sık boşalma problemi olabilir, dolayısı ile kendimiz şarj edemez miyiz diye bilgi sahibi olanlara danışıyoruz.
başka bilgisi olan arkadaşlar var ise lütfen onlar da yazsınlar.
-
Merhaba
Aşağıdaki şekilde yazmıştım. Debriyaj teli ile ilgili.
Bir defa paslanan debriyaj teli ve kopma yaşanması tamamen servis suçudur. Sebebini söyleyeyim. Bir defa tel takılırken çok ince gres yağı ile (genellikle sprey şeklinde olan) yağlanır. (Not: Yağ ince olduğu için toz toplasa bile tel sıkışması yapmaz çünkü az bir tortulu tabaka oluşturur.) Yağlanan tel tel kablosuna düzgünce takılır, debriyaj ayarı çekilir ve kullanılır. Her bakımda da tel bağlantı noktası kontrol edilir, telde kopmuş kılcal tel varmı diye bakılır ayrıca ince yağ ilede üstten tekrar bir yağlanır. Olayın karla, yağmurla, çamurla alakası yok. Tamamen servis hatası.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
-
01 Şubat 2006, 01:28
#574
bugun aykon'dan tuncay aradı. aynen şunları dedi:
"nihat ruhsatın hazır, plakan 34 TJ 7653"
bitmedi mesaim bi türlü. saat bi türlü 7 olmadı... diye düşünrken buldum 7'yi. koşa koşa gittim mecidiyeköye. tuncay (abi)yle motor hakkında son bi söyleşi yaptık, sonra beraber benzin almaya gittik. ve artık motorum tamamen bana aitti. ilk kez kırmızı ışığa bile severek baktığımı hissettim. artık bir motor sahibi olmak bi yana, artık Raptor sahibiydim. sanki mecidiyeköyden kağıthaneye bütün yollar benim için var gibiydi. şimdi gecenin yarımında sabahı düşlemeye başladım. kış, soğuk, yağmur umrumda değil. ben raptorumun üstünde olucam.
allah hepimizi her türlü kazadan korusun.
(ilk buluşmayı iple çekiyorum)
-
01 Şubat 2006, 03:50
#575
"Topuz" arkadaşım;
220v AC akımı,12v DC'ye çevirebilecek "transformatör" yapılabilir,Buda,transformatör içerisindeki primer ve sekonder denen bobinlerin sarım sayılarıyla ilgili bir formül sayesinde çözülebilir.Bence mutlaka piyasada olan bişeydir.Ama bulunamazsa becerikli bi elektrikçi ustası gayet rahat halledecektir.
-
01 Şubat 2006, 09:34
#576
Darkdiamond ve Topuz piyasada zaten akü şarj cihazları var. Kendiniz yapmakla uğraşmayın marka bir cihaz alın ömür boyu kullanın.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
01 Şubat 2006, 10:56
#577
-
01 Şubat 2006, 12:17
#578
demonıc motorun hayırlı olsun .çok duygusal yazmışsın.
bu arada toplu alımdan bir kişi daha kaybettik ,kalan sağlar bizimdir
bu akü şarz cihazından bi tane edinmek gerekir.
güzel bakan , güzel görür.
-
01 Şubat 2006, 14:34
#579
montajını büyük keyif ve sabırla kendim yaptın..2-3 saatimi aldı....Sevgili watercolours kardeşim haklısın resimleri tek mesajda toplasam iyi olur ancak beceremedim.Böyle alışmışım gidiyor )) kusura bakma....RR'una yeni kavusan arkadaslarıma da hayırlı uğurlu olsun diyorum....Yasasın RR'lar,yasasın RR'cular
-
01 Şubat 2006, 14:41
#580
makine'nin verdiği cevap ile de, debriyaj teli meselesi halloldu galiba.
akü şarjı için verilen cevaplar tatmin edici olmuştur. tüm cevaplayanlara teşekkür ediyorum.
GSW'nin hatırlattığı kuru akü konusu iyi oldu. ben bundan tam emin değildim. o yüzden bu manada yazmaktan çekindim. ancak, bir zamanlar kaldera (gerçi epeydir foruma da yazmıyor) akü ve bakımı ile ilgili bir alıntı yazmıştı. orda hep sıvılı akülerden bahsediliyordu. diğer cevaplayıcılar da, sıvılı akülerden bahsetmişlerdi.
sonuç şu oldu ki: regal aküleri kuru tip akülerdir ve uygun bir aparat ile evde şarj edilebilirler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler