Deli Çerkes , motosikletini boyattığını yazmıştın sanırım.Senin makina kırmızıydı , siyaha çevirmişsin.Bu işlemi ruhsata işletmişsindir, ne kadar tuttu işlemler?(Boya işlemi değil , sadece ruhsat işlemleri.)
Deli Çerkes , motosikletini boyattığını yazmıştın sanırım.Senin makina kırmızıydı , siyaha çevirmişsin.Bu işlemi ruhsata işletmişsindir, ne kadar tuttu işlemler?(Boya işlemi değil , sadece ruhsat işlemleri.)
Galiba farklı bir renge boyatmayı düşünüyorsunuz.o zaman tüm maliyet ve başınıza gelecekleri yazayım
öncelikle regalin boyanması diğer motorlara benzemiyor.alev desenli stickerların illaki sökülmesi lazım. Johnny Pag bu makinayı tasarlarken bunları hesaplamamış anlaşılan .ama boyacılar buna extra para istiyor.( ön çamurluk plastik olduğu için boya çözücülerle temizlenemiyor ) ayrıca kendi orjinal çantalarıda en az bir motor boyası parası kadar maliyet tutuyor.deri çanta sevmediğimden mecbur bunlarıda boyattım. gaza gelip jantlarıda boyattım ( şiddetle tavsiye ederim çok fena bir görüntüsü var.) hatta arka çanta tutan demirleride toz boya yaptırttım ( bunuda şiddetle tavsiye ederim bir ara ön koruma demirini söküp bunuda boyuyacağım) boyayı sökmesi ,eziklerin düzletilmesi.astarı , zımparası , kılı tüyü , tamamen boyaması , jantların sökülüp boyanması çantalar demirler kdv derken 600 tl gitti.bu para verilirmi ? ben deliyim veririm.sizi bilemem. kendim boyarım derseniz kesinlikle ama kesinlikle 6-7 liralık sprey boyalardan uzak durun.suyu görür görmez kabarıyor.alın astar boya ve bir araba boyası koçtaş tanda aşağıdaki ürünü alın , uygun bir yeriniz varsa güle oynaya boyayın. hatta stancıl sablon yaparak istediğiniz yere istediğiniz kadar kurufa alev deseni felan yapın.(hobby boyaları satan yerlerde stencil şablon bulunuyor ancak elma armut şekillerinden başka yok. 1 tane alıp malzemeyi kesicisi olan bir reklamcıya veya tabelacıya göstererek benzeri bir malzemeden istediğiniz şekli kestirin )
http://www.koctas.com.tr/U/PP-NLE-40...-W/43715?R=100
bu da boya bende kullanılan boya , hızlı kurumasını istiyorsanız iillaki selülozik olacak.selülozik boya ince kat olacağı için en az 3 kat atmanız iyidir.
http://www.sintas.com.tr/ototamir.html
Oturup paşa paşa boyayın.elimden böyle işler gelir hemde seve seve yaparım ancak aynı anda hem annem hemde babam rahatsızlandığı için bunlara vakit ayıramadım. ayrıca mat renk tercih etmiyorsanız ve parlak olması için vernik atacaksanız aynı tabancayla atabilirsiniz.bu işin püf noktası, çok hava az boya. yani en az boya atacak ayara getirip atacaksınız. yoksa dalgalanma oluyor.ancak ,ne yaparsanız yapın kromlu yüzey boya tutmuyor.kuruyunca açılıyor bu yüzden herhangi bir kromlu yüzey boyama niyetiniz varsa hiç bulaşmayın elektrostatik toz boyaya verin kalıcı bir boyanız olsun. (benim makinanın resmini felan istemeyin , kafamdaki modifiye bitmeden resim atmam sele ve gidon yapıcam daha ) kendiniz boya yapacasanız kötü bir haber. trafik şube illaki boya faturası ister artık bir oto boyacısı bulup bir şekilde rakamı düşükte olsa fatura almanız lazım.( 50-100 lira arası )
Şimdi gelelim asıl soruyaaaaaaaaa..
muayenem geçmediği için sadece renk tespiti denilen bir işlem yaptırdım. en yakın trafik şubesinin şöförler odasına gidip 1 liraya 2 adet EK 1 belgesi alıyorsunuz.trafik şubesi bu belgenin el ile doldurulmuşunu kabul etmiyor. ya bir trafik müşavirine gidip 5- 10 lira gibi bir rakama dolduruyorsunuz. ya bir daktilo bulup kendiniz dolduruyorsunuz ya da bu programı çekip yeni ek 1 seçeneğinden printerden yazıdıyorsunuz.
http://www.inndir.com/program.php?id=31345
önce en yakın maliye müdürlüğüne gidip plakadan vergi borcu olup olmadığını soruyorsunuz, varsa ödüyorsunuz.yoksa sevindirik bir şekilde en yakın tüvtürk istasyonuna gidiyorsunuz. motorsiklet için sıra beklemenize gerek yok.muayeneniz geçmediyse harç yatırmanızada gerek yok.ruhsatınızı , ek-1 belgenizi , boya faturanızı elemanlara verip tespit görevlisinin gelmesini bekliyorsunuz.görevli gelip motorunuza bakıyor.motor şase numarasını inceleyip evrakları içeri veriyor. ( şase numarası gidonun altında yazar motor numarası ise sol tarafta motorun dadyw yazan yuvarlak bloğun bittiği yerin alt sağında bir plakada yazar, görebilmek için nerdeyse sınav vaziyeti alıyorsunuz ) içerde vergi borcunuz olup olmadığına bakılıp ayrıca bir muayene raporu verilirken, ek -1 belgenizede kontrol edildiğinize dair kaşe atılıyor. ben 1 saat kadar bekledim ( dudullu tüvtürk te )
Bu evrakları alıp trafik şubenize gidiyorsunuz. 70 lira ruhsat değişim harcını yatırıyorsunuz.ruhsatınız , ek 1 belgenizi ve tüvtürk ün verdiği raporu teslim ediyorsunuz. boya faturasından ve sigorta evrağından bir fotokopi ilave ediyorsunuz. sigorta evrağının aslı sizde kalıyor.ayrıca size çevirmelerde göstermeniz için bir belge veriyorlar. bence ruhsatınızında bir fotokopisini almakta fayda var.1 hafta sonra da ruhsatınızı teslim ediyorlar. bir muameleci bulup bu süre dahada kısaltılabilinir. benim gibi boya faturası tarihini 1 ay geçirirseniz 46 lira ceza ödüyorsunuz. aracın üzerinde yapılan her türlü dönüşüm ve teknik değişikliklerin 1 ay içinde ruhsata işlenmesi zorurunluğu varmış.ceza ödeyerek öğrendik.
Bu arada custom yapanlar varya yandııı yandııı hemde çıra gibi.Tüvtürk ün elinde çok fena yetkiler varmış meğerse , mesela abartı custom yaptğınızda aracınız muayene edilmiyor hatta tüvtürk görevlileri, sizi özel bir odaya alıp odunla dövüyor.bazı yerlerde elektrik bile veriyorlarmış.hırslarını alamazlarsa motorunuzu tekmeliyorlar.yorulurlarsa bekçi köpeğine ısırtıyorlar.seleyi parçalasın diye özel eğitim almış kedileri salıyorlar.
Şaka şaka aracında modifiye yapanlar fazla endişelenmesin. aydınlatma tertibatında sadece lambanın yanıp yanmadığına sinyalin , stop lambasının ve kornanın çalışıp çalışmadığına bakıyorlamış.çalışsında ne koyarsanız koyun.istediğini kadar cıncıklı ürün kullanın sorun yok.
sadece egzostta sıkı inceleme var. egzostlarınıza baktığınızda bir takım kodlar göreceksiniz.ölçümlerde kurumlanma toleransını da göz önünde bulundurup çok abartı ses vermiyorlarsa sorun çıkartmıyorlar. hoş benim egzostlar özel yapım patlata patlata geldim sıraya girdim.yer gök inliyor. neticede renk tespiti nı ha ha ha gönül rahatlıyla patlattım .çok zevkliydi yaw. ( sahi bu egzost olayını iyice abartmışım 1000 lik makina gibi bağırıyor. tüm araba alarmları ötüyor. camlar zangırdıyor, şimdi nefret ediyorum o sesten ) egzostunuz tamamen açık ise muayeneden önce çaktırmadan egzostun içine bulaşık teli atın.veya metal yünü de olur. ancak muayene bitince çıkartın. veya çıkartmayın çamaşır suyuda dökünde egsoztun içi iyice bir temizlensin bari. (şaka dememe gerek varmı ? )
Kıssadan hisse : benim bu boya olayı için harcadığım rakam 600 lira (far+aynalar+ jantlar toz boya jant söküm takım işçiliğide +iki çantada ( hem dışı hem içi ) boyandığı için rakam sizi yanılmasın çantalar dahil veya hariç sadece gövde boyası ne tutar bilmiyorum )
zamanım bol uğraşır kendim yaparım derseniz 80 lira mini kompresör 150 lira 2 kiloluk boya ( sadece rötüş yapacak kadar bir miktar artıyor ) +astar boya galiba bu 100 liraydı hatırlamayamadım.fatura için ödeyeceğiniz kdv.+çeşitli kalınlıklarda zımpara + 70'lik rakı ve meze ( zımpara atarken içip güzelleşin saçı başı yolmayın mesela sırf çantalar 2 gün sürüyor )
ithal boya kullanacaksınız ve vernik te atacaksanız rakam elbette yükselir.bu konuda alman malı boya en iyisidir.
70 lira ruhsat değişim harcı , 1 lira Ek 1 belgeleri , 50 kuruş 2 adet fotokopi ,
Yaa işte böyle sevgili batis, sen ruhsat bedelini sorarsın deli çerkes başına gelecekleri anlatır. tüm bunlara rağmen yaparım dersen Allah sana sabır ve kolaylık versin.Gazan mübarek olsun.
Arkadaşlar bana class modelinin T gidonu ve gidon yükseltme aparatı lazım.çıkmada olur. boyayacağım için çizik , paslı da olsa olabilir.
Gittiğiniz teknik servislerde var ise , fiyatıyla beraber haber verirseniz sevinirim.
Emre ltd de yok ,Dikilitaş Ali ustada da yok.Higway hawk alayım dedim elcik çapları tutmuyor. yaptırmaya kalksam atılan kaynağın çirkinliği fren ve debriyaj telleri sorun oluyor.class gidonu kullanayım dedim hiçç bir yerde sıfırı yok . 2. ele çıkmaya razıyım.
Deli Çerkes , cevabın için teşekkür ederim! :D
Boya işini kendimiz yapacağız.Air Brush yapmak için bütün imkanlarımız mevcut.İşçilik bedavaya gelecek yani.
Şimdi, benim makina gri , boyayı gri ağırlıklı yapsam ruhsata işletme durumundan yırtar mıyım?Yani , cantlları siyah yapıp çamurluk ve depoyu gri siyah yapsam.Gri ağırlıklı tabii , sanırım ruhsatla ilgili bir problem çıkmaz.Ya da , çıkar mı?
(Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.Üşenmemiş her ayrıntısını yazmışsın , çok işime yarayacak bilgiler.)
Senin işlemler bittikten sonra artık eklersin bir kaç fotoğraf , çok merak ettim boya nasıl durdu.
(Arkadaşlar , internet bağlantım sapıttığı için aynı mesajı 4! kere yollmışım , kusura bakmayın)
Bence site server 'ın da bir anormallik var mesaj gönderirken donuyor
bu kadar detaylı yazmamın nedeni sadece size değil motorunu boyatmak isteyen herkeze bilgi verebilmekti. yoksa ruhsat bedeli 70 ytl der çıkardım.
Şimdi kendi motorunuz ile alakalı fikrimi soruyorsanız bence jantlarınız gövde renginde yapın. mat siyah yaptığım için jantlarda mat siyah oldu. yoksa sırıtır.aliminyumun kromajı zahmetli olmasaydı kromaj yapın derdim ama madem siyahlı ve grili olacak siyah kurtatır gibime geliyor.
Bir trafik polisiyle yaptığım görüşmede şu sırrı aldım. bir motorlu taşıta airbrush veya tabanca ile ruhsatta yazan renkten farklı bir renk atıldığında illaki ruhsata işlemek gerekirmiş.hatta bundan dolayı aracınız bağlanabilimiş. ancak sticker yapıştırısanız ruhsata işlemeye gerek yok. bundan dolayı polis motorda bu renk olayının üstünede pek durmazmış , öyle dikkatli dikkatli boyayı incelemezmiş . ancak vazife aşkıyla yanıp tutuşan kahraman bir polise denk gelirsen durum farklı olur ama kimseninde sizi çevirip bunun üzerinde duracağını zannetmiyorum ama ne olur ne olmaz airbrush ile yapacağınız şeklin etrafına bir kontür dönmekte fayda var.
Havalar ısınırsa telini amortisöre sabitlemenin bir yolunu bulup ön çamurluğuda çıkartacağım.şu an hava yağmurlu olduğundan cengaverliğin lüzümü yok.yavaş yavaş bobber tarzına yaklaşıyorum ,az kromaj çıplak görüntü.
bu arada aynı mesajı 4 defa arka arka gönderenler toplantılarda yanlış hatırlamıyorsam herkeze çay ısmarlama cezası ile cezalandırılıyordu.kusurunuza baktık bile.
Barbaros'dan aşağı inerken Atv' yi geçince Renault bayi nin ordan darphaneye sapın. Darpaneyi geçip Ata bloklarından sola girin 300m ileride yol çatallaşıyor, sol tali sokağa girin. 300 m daha gidin tam orada.
Demirtaş Servis
Ali Demirtaş
Dikilitaş Sok. No: 19 Dikilitaş/Beşiktaş/ İstanbul tabiiki...
iletişim 0 212 327 72 83 -cep 0535 975 10 82
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
Alper timim , yahşi moderatörüm , Bana Ali'yimi tarif ediyorsun. ??? şaştım kaldım bir an. yazımda Emre ltd de yok Dikilitaş Ali ustada yok demiştim. gözünden kaştı herhalde Alperim. Aslında Ali'nin elinde pert bir class var gidon ve yükseltme aparatını versin diye nicedir dil dökerim ,olmaz der.
Deli Çerkes , benim de derdim kendi çapında bir Bobber'a döndürmek benim aleti , bakalım ne çıkacak ortaya.
Ön çamurluğu kesmeyi düşünüyorum ben , tamamen çıkarmak aklıma yatmadı.Daha önceden de sormuştum belki hatırlarsın , mümkün olduğunca ucuza sele işini halletmem gerek bir de.Her türlü işlem için alet ve eleman var ama bir tek deri işinden anlayan arkadaş bulamadım.Sen ne yapacaksın sele işini?
Arka kısıma birşeyler yaptın mı?Bizim motosikletlerin plaka ve arka sinyal bölümü çok kaba, mutlaka birşeyler ayarlamak gerek.Ben yan çantarı çıkarıp sinyalleri oraya alacağım.Ucuza güzel şekilli sinyaller var , plakayı da küçültmek gerek işte.
Amotisörlere yapılabilecek bir işlem var mı?Biraz alçaltmak istiyorum ama nasıl olur bilemedim.Sık sık artçı ile kullanıyorum.
Bir de egzostları sarma yapmak istiyorum yarıya kadar , sarmayı siyah yapacağım.
Biraz paraya ihtiyaç var işte , o problemi aşarsam hemen el atacağız.Senin işlemler uzun sürer mi?Cidden merak ettim boyayı.
(Madem kusura baktınız , kurtuluş yok.Çaylar ben de ölecek artık. )
Benim niyetimde yazın ön çamurluksuz kışın ön çamurluğu takarak kullanmak. yanlış anlamadıysam ön çamurluğun yan kısımlarını keseceksiniz. kesilmiş başka motorlarda gördüklerim pek içime sinmedi. ve kesim işleminden sonra geriye dönüş yok.
Seleyi kendim yapayım diyorum ama şu an hem zamanım hemde param yok. artık ilkbahara doğru yapmaya çalışırım olmadı motosay selim ustanın yollarına düşüp yaptırırız şekilli bir sele ,çantasız hem cılız görünüyor hemde çantaları kullanıyorum.yanlız sinyallerin olduğu demiri kestim. arka çantalarda sahte stop farı olan yerleri sinyale çevirdim.bugünde hava filitresini değiştirip açığa aldım.zaten egzost sesi korkunçtu daha da korkunç oldu. kaç haftadır kirli kirli duruyor motor , söz ilk yıkadığım gün çeker gönderirim bir kaç poz
Hava filitresi güzel olmuş , sesi değiştirdi demek?Benim egzostlar hala kapalı olduğu için sesi scooter gibi motorun!Para bulsam onları da aradan çıkaracağım.:D
Sele işi elinden gelecek mi?Benim de aklımda var aslında , kendim uğraşayım diyorum ama...sendeki problem bende de var şu sıralar, önce para ayaarlamak lazım.
Ben yan kapakları sanayide metal yaptırmayı düşünüyorum , sonra motosikleti boyarken onları da aynı şekilde boyayacağım.
Sinyalleri merak ettim gerçekten , nasıl oldu acaba.Plakaya birşeyler yaptın mı?
Ayaklıkları ve vitesi de değiştirmişsin , harika olmuş.Kaça patladı bu değişiklik?
Sonradan gördüm , elcikler de güzel olmuş.
Hava filitresi böyle açıkta değil , üstünde su gelmemesi için siyah bir plastik kapak var ama soba borusu gibi durdu , hiç içime sinmedi, şimdi biryerlerden uygun kalınlıkta boru büktürüp, motora paralel hale getirme hesaplarındayım.
yan kapak dediklerin herhalde hava filitresi ve akü kapağı , bunları neden yaptırtığınızı anlamadım.üzerindeki metalik boyayı kazıyıp boyayın.
Seleyi kendim rahat rahat yaparım yapmasınada dediğim gibi şu an param yok.
bİzim mevcut seleyi aynısı gibi kaplayıp kuzgözü diye tabir edilen rivet çakmak kolay ( makinası var bende , şu ayakkabı bağcıklarının girdiği metal delik gibi olanlar.) üzerindeki resmi de corel draw dosyası olarak lazerle gedikpaşada 10 dolar gibi bir rakama yakıyorlar
bu resimdeki parlak siyah , ama niyetim buna yakın bir görüntüye ulaşmak çevirmek. ( resimdeki kadına dikkat etmeyiniz, konu mankeni )
ön lastiğe reflekte şerit ve kırmızı led aydınlatma , yarında bunları yapacağım.ama önce yıkamak lazım . amortisörleri boyamak konusunda kararsızım.
Özel seleden başlanabilir demek ki o dediğiniz makinadan bauhaustan almıştım ama motor işinde kullanmak aklıma gelmemişti, bir şey soracağım orjinal sele kaplaması üzerine mi önerirsiniz yoksa tamamen ayrı bir sele mi yapmalı (elimde çıkma var bir tane harcayabilirim onu ) sıfırdan yapacaksak dolgu malzemesi olarak ne önerirsiniz?
Şu güzelliğe bakarmısınız. insan dokunmaya kıyamaz. ( motordan bahsediyorum )
Buna yakın gidon yapma gibi bir düşüncem var.off off çok para lazım çokkk
Sevgili Draggy geçen yaz albino yılan derisi fikrine kapılmıştım. 250 euroyu duyunca , memkeletimizin halis yılanları duruken albino yılanı ne edeyim dedim.
aslında seleyi hiç sökmedim altından ne çıkacak bende merak ediyorum.yanlız alt desteğin plastikten olduğunu biliyorum. çakacıda metal katlatmak mümkün ama bu selenin şeklini tamamen değiştiriken yapılacak bir seçenek. bu sefer ardçının oturacağı yeride yaptırmak lazım ki o da ayrı masraf.
Dolgu malzemesi elbette döşemelik sünger ama kaliteli bulmak lazım.ya da en iyisi şimdiden selim ustayı baymaya başlayayım. ( Not selim ustaya acele iş vermeyeceksiniz )
Aşadaki linkte ki elemanda özel yapım sele yapar ,ama kaça yapar daha sormadım. hatta TT custom'ın selelerini bu usta yapar. ( artık fiyatları hayal gücünüze bırakıyorum.)
http://www.kovboycizme.com/urunler.php
250 e9 için başka motorların muadil parçalarını yazabilirmisiniz?
illa bu modele ait ileride bulunması zor olacak sizce hangi parçalar olabilir?
şimdiden stok yapan var mı acaba ?
class modelinin bazı parçaları farklı diyorlar, doğrumudur? motor aksamı farklı mı?
Size fikir vermesi açışından, amerika sitelerinden , özene bezene arakladığım bir kaç resmi göndereyim. bunlara benzer işçilik yapan makul ücret talep eden bir usta bulursam hangi şehirde olduğu farketmez mutlaka yaptırırım. Amerikada ortalama özel yapım sele fiyatları 1500 $ dan başlıyor.
http://rapidshare.com/files/199364805/SELE.rar
herkese selamlar,son mesajların hepsini okudum ve belirtme ihtiyacı duydum.ben grafiker/illustrator ve profesyonel çizerim, aklınızdaki özel tasarımlar,çizimler,desenler,logotype ve amblem vb....çalışmaları bilgisayar ortamında istediğiniz formatta yapabilirim bilginiz olsun.(ayrıca belirtmek istedim maddi bir beklentim yok, sonuçta biraz faydam olsa ne mutlu bana.tabi sizde insaflı olun,sebil diye kurutmayın:D)
saygılar sevgiler
Bir süredir mesaj yazma fırsatım olmadı.Bu süre içinde para ayarlayamadığım için aklımdaki değişiklikleri motosikletime yansıtamadım.
Deli Çerkeş, sele dosyası için çok teşekkür ederim.Müthiş işime yaradı.Bir arkadaşımın dayısı deri işi yapıyor , sanırım sele onda ölecek.Böylece işçilik için neredeyse hiç derdim kalmıyor.Sadece egzost ayarlamam lazım.
Bu arada fikrimi değiştirdim , mat siyah yapacağım makinayı , cantlar dahil.Büyük ihtimalle üzerine airbrush da yaparız.Ama para gerek tabii bunlar için , en azından malzeme almam lazım.Herhangi bir değişiklik yaparsam fotoğraf eklerim.
Selamlar... Sormak istediğim bir soru var. Yedek parça konusu nasıl? Sanırsam şuanda distribütörü olmayan bir motorsiklet markası. Yanılıyorsam lütfen düzeltin. Yedek parça bulmak zor mu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)