DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Aralık 2005, 13:40
#461
arkadaslar merhaba
Kiliste Chopper turnuvaları yapılıyor.Orada Bir DADYW kullanıcı pistonların mesafesini kısaltmıs ve egzostu kısaltmıs alet 165 yapmış haberiniz olsun.
Birde dün gece starda ha babam de babam denen programda Orada hediye edilen motor bizim DADYW gibime geldi dikkatini ceken kimse varmı ...
Bu aksamda var bu sefer dikkatli bakacam
Reklamlar
-
24 Aralık 2005, 22:15
#462
comands demiş ki:
Kiliste Chopper turnuvaları yapılıyor.Orada Bir DADYW kullanıcı pistonların mesafesini kısaltmıs ve egzostu kısaltmıs alet 165 yapmış..
comands, siz bu bilgiye nasıl ulaştınız. bahsettiğiniz kullanıcıya bizim ulaşarak teknik bilgi alma imkanımız var mıdır acaba? detayları öğrenebilirsek iyi olurdu.
muhtemelen piston kolu kısa bir kol ile değiştirilmiştir. bu durumda pistonun yol mesafesi kısalmıştır. bu sayede silindir içine daha çok hava-yakıt girişi olmuştur. ateşleme sonrasında da daha çok güç elde edilmiştir. bana göre bu işin yakıt sarfiyatını artıracağı kesin. yani eskisi gibi 100 km deki yakıt tüketilemeyecektir. bu o kadar önemli olmayabilir. asıl önemli olan, böyle bir modifiyeyi motorun diğer aksamının kaldırıp kaldıramayacağı. mesela, daha çok yakıt içine alan silindir içinde daha şiddetli patlama olur. acaba silindir ve motorun ana bölümleri böyle bir patlamaya ne kadar dayanır vb. anlamında demek istiyorum. olaya şu açıdan da bakılabilir. madem böyle bir imkan vardı, neden üretici firma motoru bu özellikte dizayn edip satmadı. gerçekten bu sorunun cevabı önemlidir. böyle bir modifiye sonrası, motorun ömrü kısalabilir, başka sorunlar çıkabilir. belki.. öğrenmek gerekir. bunun için soruyoruz arkadaşlar.. sizler neler söylersiniz.
bu arada.. tecrübeli arkadaşlar bir önceki soruları da cevaplarsalar iyi olur? yoksa.. bu forumda bir şeylerin kötü gitmeye başladığını filan düşünmeye başlayacağım.
-
24 Aralık 2005, 23:08
#463
sevgili topuz,
söylediklerin kesinlikle doğru.Bu işlemin yapılması daha fazla yakıt sarfiyatı yanında piston,silindir,piston kolu,piston kapagi ...vb motor bloğu içindeki hayati malzemelerin ömürlerinin daha kısa olması demektir.Buna benzer işlemleri otomobillerede uyguluyorlar hatta silindir çeperleri ve pistonlara özel taşlama yöntemi uygulamaları var(blueprint)ama sadece motor iç yapısı değil ardısıra besleme,ateşleme sistemi ve aktarma organlarına da gerekli değişimler yapılmalı bence bu sayede performans %20 ile%30 arasında arttıralabilir.ama saydıklarımı 250cc. bir makinede yapmak ne kadar doğrudur tartışılır,sonuçta bu hayabusa değilki verileri arttırmamız çok işlevsel değil diye düşünüyorum.kaldı ki en ama en önemli konu olan güvenlık nerde kaldı bu uygulamalarla!!!!çok hızlı olan bir makinenin çokta hızlı durabilmesi gerekmiyor mu?sevgilerimle
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
24 Aralık 2005, 23:25
#464
Arkadaşlar bu tip küçük cc motorlar modifiye yapmak benice çok yalnış.Ben otomativ ile ilgi bir işim var.Şu bir gerçek her türlü içten yanmalı motorların performasını artırmanın yolları vardır.Bu 250 cc motorun piston kolunu kısaltmak en büyük yalnışlardan biri çünkü; bu arkadaşın başına geleçek en iyimser olay artçıyla biryere giderken piston kolunun çıkması olacak.Bu motorlar test edilirken çevirme momenti hesaplanıp araçın tork ve güç aktarması yapılır.
-
25 Aralık 2005, 09:17
#465
Piston kolunu kısalttığında sıkıştırma oranı düşecektir. Bunu telafi edebilmek için ya turbo gibi bir uygulama yapmıştır ya da krank kolunu uzatmıştır. Piston kolunun azaltılması ile silindire daha çok hava giremez çünkü krank kolu aynı olduğundan strok değişmez. Ayrıca dengeleme sorununu çözebilmek için (piston mesafesiyle oynandığında bütün motor dengesi bozulur) kranktan büyük ihtimalle kütle çıkarmıştır. Yani demek istediğim şey olay sadece piston kolunu kısaltmakla kalmaz.
-
26 Aralık 2005, 13:01
#466
Selam arkadaşlar,
Benim bir akü problemim var şu anda. Kış şartları olduğu için kullanmıyorum. Kapalı garajda duruyor ve 3-4 günde bir gidip 15-20 dakika çalıştırıp, garaj içerisinde bir kaç tur atıp tekrar kapatıyorum.
Geçen gün motoru çalıştırmak için gittim. İkinci ateşlemede hiç sorunsuz çalıştı. Bir 15. dakika jigle açık ısındırdım. Tamadır deyip jigleyi kapatınca durdu motor ve birde baktım akü basmıyor. Bir iki üç deneme.. tık yok. Ancak farlar gayet normal yanıyordu
Duyduğum kadarıyla motosiklet akülerinin sıfırdan şarj etmesi için baya bir devrili ve mesafel yaparak kullanmak gerekiyormuş. Araba gibi 20 dk çalıştırsan yeni gibi olmuyormuş. Önecelikle bu doğrumudur?
İkincisi ateşleme yapmıyor ancak farlar ve korna çalışıyor. Bu garip mi?
Bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
-
26 Aralık 2005, 17:05
#467
sevgili dogin hilal mah 4 cad simon bolivar cad.arkası .kısaca eskiden carsı sımdı kımlık magzasının oldugu yer halı sahada mac yapıyorsan eskı sampı halı sahasının arkası 4 cad dıye gecer benım bıldıgım 4 cad.67 numarada yamaha urunlerı kayak bot vs urunler satan bır magaza var eskıden kapının onunde motorlar vardı sımdı yok belkı orasıdır bırde bu magzanın tam caprazında sdkakta bır lux magza vardı ama oda jet ussunun karsısına tasındı
[url]www.since1910.net[/url]
BİLGİ PARAYLA SATILAMAZ. BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ÇOĞALIR.
BİLGİ, KİTAPLARDA, BEYİNLERDE SAKLI KALDIĞI SÜRECE ANLAM İFADE ETMEZ
-
27 Aralık 2005, 12:24
#468
-
29 Aralık 2005, 00:42
#469
coldfire hayırlı olsun doğru tercihin için kutlarım
onrbab foruma hoşgeldin
reklam muhabbetinden takip edemedim arkadaşın biri aküden şikayetciydi sanırım
motoru uzun süre çalıştırmadan bekletirsen Akü zayıflar (Bu akünün ömrüne ve kalitesine göre değişir) ben de motoru 10 gündür yatırıyorum pazar günü çalıştırmak istedim akü bitmişti bir arabanın aküsüyle şarj ettim canavar gibi oldu farların yanık olmasına güvenme bildiğim kadarıyla marş farlardan çok daha fazla voltaj istiyor farların açıkta olsa akü yetmeyebilir.
[FONT="Times New Roman"][SIZE="2"]RR250cc [/SIZE][/FONT]
-
29 Aralık 2005, 00:55
#470
Yeni katılan arkadaşlara hoşgeldiniz,yeni motosiklet alan arkadaşlara da iyi günlerde kullanın diyorum.BBRR sana da %100 destek veriyorum tamamiyle haklısın bence.Raptor_SS araba aküsüyle yapılan takviyelerde motosikletin ateşleme beyni (CDI) zarar görüyor diye biliyorum.Bu arada GWS seni de özledik.Karabatak gibisin valla.
PRUVANIZ NETE,DENİZLERİNİZ SAKİN,
MOTOSİKLET HAYALLERİNİZ GERÇEK OLSUN! 34 HVD 12 SİYAH İNCİ
-
29 Aralık 2005, 01:30
#471
-
29 Aralık 2005, 21:45
#472
selam arkadaşlar;
Egsozdaki susturucuları çıkartmak istiyorum,daha doğrusu herbirinde tek susturucu olsun istiyorum....bunu izmirde güvenle yaptırabileceğim bir yer varmı? yada bunu herkes yapabilir istediğin yere götürebilirsin mi diyorsunuz.
tecrübeli arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim....
bu arada şu fotoları kaldırdığınız iyi oldu ben bile bi an soğudum yani
-
29 Aralık 2005, 23:27
#473
Super Moderator
coldfire adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar;
Egsozdaki susturucuları çıkartmak istiyorum,daha doğrusu herbirinde tek susturucu olsun istiyorum....bunu izmirde güvenle yaptırabileceğim bir yer varmı? yada bunu herkes yapabilir istediğin yere götürebilirsin mi diyorsunuz.
tecrübeli arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim....
bu arada şu fotoları kaldırdığınız iyi oldu ben bile bi an soğudum yani
Keeway Superlight forumunda zeda3000 yaptığı susturucu çıkarma işleminde nelere dikkat edilmesi ferektiğini yazmış ve önerilerde bulunmuştu.
(İlk çıkardığında 28. sayfadakileri yazmış, sonradan aynı konu sondan 3-4 sayfa önce yine gündeme gelmiş tekrarlanmıştı.)
İstersen orada yazılanları bir oku, belki bir yardımı dokunur.
-
31 Aralık 2005, 01:03
#474
arkadaşlar egzosttan susturucu çıkarma işi için ben de bir şeyler yazayım.
her iki egzostun ön tarafında iç içe geçmiş bir bölümü var.tam bu noktadan metre ile 36 cm ölçülüp çapraz olarak kesilirse egzostun içerisinde bir susturucu kalıyor.ve kalan susturucu ile çıkan ses muhteşem.ben sesi duydum ve çok beğendim.eğer son susturucu da çıkarılırsa ses çok farklı ve oda güzel ama benim çevrem için rahatsız edici düzeyde diyebilirim.ben ilk fırsatta kesip tek susturucu bırakacağım.ama garanti durumunuda gözardı etmemek koşulu ile.
ben dört adet foto koymuştum buraya.bir motosiklet kazası.ve iki kişi bu kazada hayatını kaybetmiş.ama çok feci bir kaza olmalı,çünkü paramparça olmuşlardı.sonra düşünüp kaldırdım tekrar. yukarıda arkadaşlar sormuşlar ne resimleri diye ..açıklama gereği hissettim...
-
arkadaşlar, bazı sorular cevaplanmadı ve forum ilerledi.. eski sorular ile birlikte yeni sorular da sormak istiyorum:
1. epeydir kayıp olan batista123, yağmurlu havalarda ense altı-sırtüstü bölgesinin çamurlandığını ve bunun nasıl olmuş olabileceğini sormuştu. bu nasıl olabilir?
2. yağmurlu havalarda kask kullanıldığında önünüzü nasıl görüyorsunuz? kaskların silecekleri yok, elinizle mi siliyorsunuz.. nasıl oluyor?
3.motorlar ilk alınınca merak edilen konulardan biri de vibrasyon idi. motor km'leri arttıkça regal in vibrasyon durumu ne olmuştur acaba?
4. bazı yerlerde epey bir km sonrası azalmayan vibrasyon için, arabalarda olduğu gibi sibop ayarı yapılması gerektiği yazıyor. motosikletler için böyle bir uygulama var mıdır?
5.yine motor km leri arttıkça, motorun zincir gevşetme, arka fren gevşetme, özellikle motordan sızan yağ akıntıları vb olmuş mudur?
6. aykon motorsikletin (elektronik) web adresi ne idi.
7. olcan138, egsoz konusunda zebda3000 ile ilgili 28. sayfa hariç bahsettiğin detayları ben bulamadım. zebda egsozun tek taraflı olmasından dolayı, bu kısımda meydana gelen vibrasyon sonucu sağ elinin uyuştuğundan bahsetmiş. bence sağ elinin uyuşup, sol elinin uyuşmaması.. egsozun sağ tarafta olmasından değil, sağ el ile gaz verme hareketi sonucu el bileğinin belirli bir zaman kasılması sonucu olmuştur. aksi halde, onun bahsettiği motor haricinde de başka bir çok motorlarda tek taraflı egsoz uygulaması vardır.
8. yine egsoz konusunda, kaldera tek susturucu bırakacak şekilde kestireceğinden bahsediyor. böyle bir kestirme sonucu, egsoz çok kısa kalmaz mı? daha önce forumda, ismini şu an hatırlamıyorum, bir üye kestirmişti ve egsoz çok küçük kalmıştı. bence egsozun çok küçük kalması motorun ağır görüntüsünü bozar. sizce nasıl olur?
cevaplarsanız memnun oluruz...
-
arkadaşlar ve topuz kardeşim sorularınıza ben yanıt vermeye çalışayım..
batista yolda çamurlanıyormuş,, peh peh peh.
yaw böyle soru olurmu..çamurlanmayan,ıslanmayan varsa onu konuşalım nasıl oluyor diye.motora binen yağışlı havalarda ıslanırda çamurlanırda.yanınızdan geçen su şıçratır,önünüzde giden eğer büyük araçsa daha çok su püskürtür,buda olduğu gibi üzerinize gelir .çözümü yoktur.ya iyice korunacaksınız yada yağışlı havalarda motora binmeyeceksiniz.bu sorunun cevabı budur.
ikinci sorunun cevabı ise, doğrudur.yağmurda gerçekten görüşünüz zorlaşır.kaskınız tam kapalı modelse dahada zorlaşır ve buğu yapar sıkıntınız artar.benım kaskım açık model ama yinede problem oluyor.kesin çözüm yine aynı yağışta kullanmamak.
üçüncü sorunun cevabı ise bizim motorlarımızda vibrasyon yooooooooooook.100 km yigeçtim hız olarak ama titreme sıçrama yok
dördüncü soru ise dört zamanlı motorlarda süpap vardır süpap olan motorda ise süpap ayarı vardır işte size şema..
yalnız vibrasyonun bu süpap ayarıyla hiçmi hiç alakası yoktur.kim demiş ki onu.ayrıca bu şemada emeği olan bbrr dostumuda unutmadan eline sağlık diyelim.
beşinci soruya bakalım.motorda zincir gevşetme olabilir kontrolu size ait belli zamanlarda yağlanacak.ben sprey aldım normali 250 km de bir göz atmak olmalı.eğer zincirinizde aşırı gevşeme olmuşsa arkada zincir gergi ayarı vardır,gerekli ise gerdirirsiniz..arka fren bizim motorda kampana sistemidir.yine belli zamanlarda kontrol,zaten pedalınız düşer sizde anlarsınız bir fren ayarı gerektiğini.aynı araçlarda olduğu gibi,motordan sızan yağ konusu yine kontrol buna gözle muayene denir varsa akıntı sızıntı çözüm yine sizsiniz.ya servise gidersiniz,yada kendiniz yaparsınız,ama yağ sızıntısı önemlidir vede acildir..bizim motorlarda şuana kadar olmadı ama olmasıda normaldir.bunu her motor yapabilir.zamanla keçeler sorun çıkarabilir.
altıncı soruya cevap vermiyecem.geriye dönüp bakın kaç defa yazıldı çizildi..
son soruda ise egzost kesilince kısa olup olmadığı idi.
kardeşim size 36 cm ölçüyü boşunamı yazdım ben.ölçersiniz isterseniz daha uzun kesersiniz.ama içeride tek susturucu bırakamazsınız o zaman iki tane kalır.bence 36 cm ideal.öyle kısa falan kalmıyor..
-
kusura bakmayın arkadaşlar ama ben geçen bir arkadaşım ucuz cruiser istiyo diye bi raptor a bindim..tamam benim GS'im gibi olmasını beklemiyodum ama ..bu kadar berbat bi motor olamaz ya..bi defa vibrasyonu korkunçtan da öte.. bi de alet çift silindir olcak.gaza basınca öne diğil sağa sola hızlanıyo resmen..cruser likle alakası yok 20dk kullansan felç olursun.(bu arada rodajı yapılmıştı motor galerinin sahibinindi sonra rodajı yapılmamış sıfıra da bindim aynı) frenler ise gerçekten beni korkuttu çünki ayakkabımım altını yola sürsem daha kolay duracak durumdaydım. tam anlamıyla tehlikeli idi.. yani dediğim gibi bmw ile karşılaştırmıyorum ama o kadar paraya yazık diyorum gidin adam gibi ybr yada cbr125r alın rahat edin yazık ya verilecek paraya. Değil 4 milyar 100milyon etmez.. başka çin motoru kullanmadım ama ybr de cbr-r de hem daha konforlu hem daha güçlü hem sağlam iken sırf görüntü olsun diye bööle bişle alınırmı ..
-
peh peh peh kim inanır bunlara ya bu saatten sonra..beni güldürdünya allahda seni güldürsün....
bu kadar kişi varız burda bu motoru kullanan varmı şikayeti olan..var oda bendim zaten..ufacık bir sorundu düzeldi odaa.hah hah hah ..çabalarınız boşuna,sınıfında rakipsiz..japonyanın bir bölgesinde polis teşkilatının motor alımı ihalesini kim kazandı acep.pıh pıh pıh
-
ya tintinopsella sana nedim bilmiom ki sen nasıl bmw ile regal i karşılaştırabiliosun zaten kimse burda regalin bmw den üstün olduunu söylemiyor. Tabiki bmw daha ii senin dediiiin mototr lar la ragal aynı klassmandamı racing ile chooper ok? hadi ii seneler hepinize Bol rüzgarlı sürüşler...
Biraz geç oldu ama nese idare edin işte
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler