Bugün kalan işlemleri hallettim
1- ruhsatı aldım. Plakaya mühür vurdurdum. Kimse bana dosyada işi biten evrakları daha sonra geri alacağımı söylememişti. Elimde ne fatura ne de sigorta belgesi olmadığını anlayınca sordum. Meğer onları ruhsatım çıkınca iade ediyorlarmış (Ankaralılar için 32 nolu gişenin karşısındaki sütunun dibine atıyorlar gidip arayıp buluyorsunuz).
2- batıkentteki sürücü kursuyla 200 YTL olan kurs ücretini (B ehliyeti olana A2 farkı) 175 YTL ye peşin nakit'e anlaştım.
3- 9 Aralıktaki sınav için 25 Ekim- 6 KAsım Arası Ziraat BAnkasına ödenmesi gereken 25 YTL yi ödeyip dekontu kursa götürdüm. Orda bir 30 YTL de direksiyon sınavı için bayıldım. 6 resim ve ikametgah ilmuhaberi, Nüfüs cüzdanı ve B sınıfı ehliyet fotokopisini verdim.
4- Savcılıktan adli sicil raporunu aldım. 3 YTL (dilekçe örneği yanımda vardı)
5- Sağlık raporunu aldım. 30 YTL
Burda kullandığım toplam 8 resim için asteğmenlikten kalma kıyafetimle çekilmiş resimleri kullandım. Sakla samanı gelir zamanı atasözünü şimdi daha çok takdir ettim.
Geriye, 11 Kasımda başlayacak kursa diploma fotokopisini adli sicil raporunu ve sağlık raporunu götürmek kaldı. Bugünkü zarar: 175+25+30+40+3=273 YTL. Dünkü harcamayla birlikte 273+92=365 YTL
Bu tahminimden pahalıya mal olmaya başladı. Daha acilen alınacaklar: Kask,eldiven,zincir. (Ahhh! Brandayı unuttum.. O da 30-35YTL ye mal olacak.)
Bu arada uzun süre yatacak motorlar için kullanım klavuzunda bazı tavsiyeler var. Bunların arasında bujileri çıkarıp yanılmıyorsam 20ml temiz motor yağı doldurmak da var silindirlere. Bi okuyun derim. Yok haftada bir çalıştırırım diyorsanız o başka. Uzun süre çalışmayan motorların kompresyonu düşüyor. Zannediyorum segmanlar açılmıyor. Hatta çalışmadıkları bile oluyor. Böyle bir durum olduğunda da silindirlere biraz yağ dökerek çalıştırmak yeterli oluyor.
RPT, motorsiklet yağı için birileri Castrol 4T öneriyordu galiba forumda (4T dört zamanlılar için demek olsa gerek). Ama gördüğüm kadarıyla sen magnatec kullanıyorsun. Bu yağ silindir duvarlarına ve parçalara yapışıp daha kaygan bir yüzey oluşturuyor zannediyorum (en azından reklamlarda öyle söylüyordu ). Bir de kışın özellikle soğuk hava viskozite değerini 0 veya 5 yapmak daha iyi olmaz mı? yoksa çok ince gelip silindire sızarak motorun yağ yakmasına mı neden olur? (kullanım klavuzunda 10W40 öneriliyor).
Birde katkı malzemeleri konusunda ne yazıldı bilmiyorum ama bunların sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Neticede ıslak debriyaj sistemine sahip motor. Şanjıman ve baskı-balata da aynı yağ ile yağlanıyor. Motora extra iyi gelebilecek katkılar burada negatif etkiye sebep olabilir. Şimdilik bukadar. Şu ankaralılar MT forumuna bir bakatım hele...