DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Ağustos 2006, 21:42
#3681
De-Javu adlı üyeden alıntı
Km göstergende bir problem olup olmadığını test etmek kolay ama eğer öyle değilse 3000 km ye kadar 240 km de bitmesi regaller arasındaki ortalamanın çok altında. Problemin tespiti için öneride bulunabilecek arkadaşlar olacaktır eminim.
Bu arada bakımlarını hangi servise yaptırıyorsun acaba? Bu konu hakkında nasıl bir yorum yaptılar?
500, 1000 ve 2000. kmlerde aykona gittim bakim icin. (mecidiyekoy ortaklarda. istanbul genel dagiticisi motorun) zaten motoru da oradan almistim. bakalim baskalari ne diyecekler. birde onlarin yorumlarini dinleyeyim. zaten pazar gunu karting turnuvasi var. ordada milletle fikir alisverisinde bulunurum diyorm.
bu arada servis bisey demiyor iste. artik islerine mi gelmiyor yoksa bilmiyolar mi bilemicem.
Reklamlar
-
10 Ağustos 2006, 21:47
#3682
icetoo adlı üyeden alıntı
0 532 467 5840 numaram ne yazıkki diyorum msj atın msnden görüşelim isterseniz.4000 YTL. aksesuar olarak;eksozlar komple değişti-daha üstüne 1 kere takdığım (denemek için oda)özel branda regale göre yapıldı-yedek eksozlar-elcik püsküllü deri-kaskım-artı regal için getirttiğim şık ilginç ve hoş dikiz aynalarımı(yapım aşamasında sanayide vida ters açılıyo) veriyorum...........
Aksesuarlı bile olsa bu fiyat çok değil mi 2. el için.
Umarım satabilirsin bu fiyata.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
-
10 Ağustos 2006, 21:57
#3683
ofcabuk adlı üyeden alıntı
500, 1000 ve 2000. kmlerde aykona gittim bakim icin. (mecidiyekoy ortaklarda. istanbul genel dagiticisi motorun) zaten motoru da oradan almistim. bakalim baskalari ne diyecekler. birde onlarin yorumlarini dinleyeyim. zaten pazar gunu karting turnuvasi var. ordada milletle fikir alisverisinde bulunurum diyorm.
bu arada servis bisey demiyor iste. artik islerine mi gelmiyor yoksa bilmiyolar mi bilemicem.
Bende ordan aldım 500. ve 1000. bakım için aykona gittim. Servisler hakkında yorum yapmadan önce bakalım elekronik cihazlar ne dicek diye merak ediyorum. Bu yüzden yalova yada anadolu yakasındaki elekronik ölçümler için gidilecek servislere bende götürmek istiyorum.
[B][COLOR="Red"]Release Yourself !!! [/COLOR][/B]
-
10 Ağustos 2006, 22:17
#3684
De-Javu adlı üyeden alıntı
Bende ordan aldım 500. ve 1000. bakım için aykona gittim. Servisler hakkında yorum yapmadan önce bakalım elekronik cihazlar ne dicek diye merak ediyorum. Bu yüzden yalova yada anadolu yakasındaki elekronik ölçümler için gidilecek servislere bende götürmek istiyorum.
neye gore nasi yapiyolarki hocam bu tarz olcumleri?? var ise ole bi imkan hemen yaptralim derim. en azindan icmiz rahat etsin dimi ama
~ whatever you do ~ do it best ~
-
10 Ağustos 2006, 22:18
#3685
fevkalbesher adlı üyeden alıntı
motorun son süratinin motorun gücüyle bir alakası yoktur. ve yine hatırlatıyorum; GÜÇ = TORK x DEVİR dir.
Sürat dediğiniz şey motorun devir sayısıyla ilgilidir. motor ne kadar çok devir dönerse o kadar hızlı gider.
Motoun sürati 14 dişlide 120 km/h ise 19 dişlide lineer bağıntıyla 162.85km /h'i bulacaktır.
Teorik olarak 180-190 km/h hızlara çıkmak mümkün.
Bu satırlara yanlışlıkla denk geldim ve cevap yazmaktan kendimi alamıyorum. Baştan sona yanlış bilgilerle forumdaki okuyucular yanlış bilgilendiriliyor.
Motorun son süratı direk olarak güç ile alakalıdır. Zaten güç kavramı bunun için var. Sürat dediğin şey motorun devir sayısıyla alakalı diyorsun, DEVİR SAYISIDA GÜÇ ÇARPANININ İÇİNDE OLDUĞUNDAN DEVİR YÜKSEK OLUNCA GÜÇTE YÜKSEK OLUYOR YANİ HIZ GÜÇLE ALAKALI. Arka arkaya yazdığın satırlar birbirini tutmuyor.
14 dişli yerine 19 dişli takmakla son hızın artmaz. O motorla 180-190 hızlara çıkmak ise İM-KAN-SIZdır. 14 dişliden 19 dişliye çıkmakla TORK 1,357 KAT AZALIR YANİ O HIZLARA HİÇ ÇIKAMAZSIN. Değiştirdiğin dişliye ait vitese geçtiğinde motor çok düşük devirde kalır çok az tork üretebilir, birde üstüne katsayı farkından tork iyice azalır, orijinal son hızına bile ulaşamazsın.
O motoru dizayn eden mühendisin o dişlileri seçmesinin BİR SEBEBİ VAR. Olay o kadar basit olsa takın 25li dişli 250 yapsın. Motorun o dişliyi çevirecek torku YOK, olmaz olamaz. Üzerindeki orijinal dişlisi sayesinde son hızına ulaşıyor zaten.
Biraz sert yazıyor olduğumu düşünmeyin lütfen ama atıp tutulduğu zaman canım sıkılıyor, doğrusunu yazmak anlatmak zorunda hissediyorum kendimi.
fevkalbesher adlı üyeden alıntı
Yalnız tek anlamadığım husus, son dişliyi değiştirdiğinde neden kalkıştaki ivlemenmen düşsün, sen 5. viteste mi kaldırıyorsun motoru
Son dişlinin değişmesi TÜM VİTESLERİ ETKİLER. Sebebi bu. Son dişli ile son vites dişlisi aynı şey değil. Son dişli tüm vites dişlilerinin oranıyla çarpılan ayrı bir dişlidir.
Tork ve Beygir gücü ile ilgili makalemi okumanızı tavsiye ederim:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066
Birde vites oranları ve redline ile ilgili bilgi içeren makalem var:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=287518
ARTIK RİCA EDİYORUM, sizin tercih ettiğiniz motosiklet modeli diye imkansız düşük yakıt tüketimleri yaptığınızı, imkansız hızlara çıktığınızı, imkansız sağlamlıkta olduğunu vs yazıp durmayın. Benim Honda motorum var ne kadar kötülüğü varsa döküyorum. Benim motorum süper diyerek kendinizi ve okuyanları kandırmaktan başka bir şey elde edemeyiz, bu forumun amacı sahibi olduğunuz motosikleti almayı düşünenler ve almış olanlara tecrübelerinizi arktarmak olmalıdır, ama gerçek olacak şekilde.
-
10 Ağustos 2006, 22:25
#3686
ofcabuk adlı üyeden alıntı
neye gore nasi yapiyolarki hocam bu tarz olcumleri?? var ise ole bi imkan hemen yaptralim derim. en azindan icmiz rahat etsin dimi ama
http://www.motosiklet.net/forum/show...18557&page=238 bu linkte icetoo nun mesajıyla birlikte bu konu tartışılıyor okumanı tavsiye ederim.
[B][COLOR="Red"]Release Yourself !!! [/COLOR][/B]
-
10 Ağustos 2006, 22:31
#3687
clint adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selam! Uzun zamandır uğramamıştım buralara. Yazılanları okuyorum bi süredir. 180km hız mı? Bu tip bi motorla akıl karı gelmedi bana bu iş. Hatta bırakın Regal'i, Japon Cruiser ya da Amerikan Chopperlarıyla da bu hız pek akıl karı değil bence. Başka bir topic'te Shadow 750 ile arkadaş en fazla 160 yaptığını onda da rüzgarın adamı fena dövdüğünü söylüyordu. Bu nasıl iştir ki bir dişli değişimiyle 250cc motor 180 km hız yapıyor. Bu işte bi iş var gibi. Ayrıca ben kendi adıma bu tip bi motoru aşırı hız için almıycam mesela. Hız istesem Racing motor alırım. Böyle bi alet o hıza çıksa hem motor hem siz dağılırsınız yahu.
Kaldı ki bu hız ortalama bir otomobil için bile çok fazladır. Bu süratte otomobile bile hakimiyet güçleşirken, Raptor'ı nasıl tutacaksınız dağılmadan anlayamadım.
Herkese motoruyla kazasız ve sağlıklı sürüşler. Hız tutkusunun sonu iyi değil dostlar, varsın yavaş olsun ama sizi sağlıklı götürsün gideceğiniz yere, değil mi ya?
Memin öncelikle tekrar geçmiş olsun, okumuş muydun alıntı yaptığım mesajımı bilmiyorum ama isim vermeden senin motordan bahsetmiştim.
Ben yazdıklarına kızmadım mesela, hatta mantıklı geldi, hala RR düşünen motorsuz bir üye olarak, ama açık konuşayım buradan son zamanlarda verilen tutarsız bilgiler ve problemler beni az da olsa soğuttu bu alete karşı ve başka alternatifler de düşünüyorum, RR'yi hala başta tutarak. Bence üslubunda alınacak bir şey yok. Biz burada ne üsluplar gördük ve görmekteyiz. Ama abartma olayı hep vardı ve olacaktır, bunun önüne geçmek mümkün görünmüyor.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
-
10 Ağustos 2006, 22:44
#3688
clint adlı üyeden alıntı
Memin öncelikle tekrar geçmiş olsun, okumuş muydun alıntı yaptığım mesajımı bilmiyorum ama isim vermeden senin motordan bahsetmiştim.
Ben yazdıklarına kızmadım mesela, hatta mantıklı geldi, hala RR düşünen motorsuz bir üye olarak, ama açık konuşayım buradan son zamanlarda verilen tutarsız bilgiler ve problemler beni az da olsa soğuttu bu alete karşı ve başka alternatifler de düşünüyorum, RR'yi hala başta tutarak. Bence üslubunda alınacak bir şey yok. Biz burada ne üsluplar gördük ve görmekteyiz. Ama abartma olayı hep vardı ve olacaktır, bunun önüne geçmek mümkün görünmüyor.
Beni anladığın için çok teşekkür ediyorum. Doğruları anlatmak uğruna alacağım tepkilerden ve yanlış anlaşılmaktan çok çekiniyorum.
Ben kalitesini kanıtlamış Honda marka motosiklet aldım ama onunda kendine has bazı problemleri var. Ben benim motorum mükemmel dersem diğer alanlardan tecrübemi gizlemiş olurum ve hele birde kendim bile inanıyorsam daha ne diyeyimki.
Motor Modeli başlıkları altındaki konuşmalar bence aşağıdaki gibi olmalıdır. Ben Honda Shadow çok az olduğu için böyle bir başlık açmadım.
Örneğin benim 750cc Honda Shadow motorumda rahatsız olduğum konular:
- Anahtar direksiyon kilidine çok zor giriyor (tüm shadowlarda böyle)
- Gaz teli ses yapmaya, debriyaj teli tıkırtı yapmaya başladı
- Radyatörün vidası sürekli ya kırılıyor ya düşüyor. Kırılınca tüm korumaları ayaklıkları radyatörü komple sökmek tornacılarda sürünmek gerekiyor.
- Bi çukura düştüm egsoz manifolddan çıktı, başka çukura düştüm motorun balansı bozuldu (muhtemelen canttan)
- Koltukları konforlu ama arka amortisör rezalet. Düzgün olmayan yollar çok rahatsız ediyor, ayaklarınız dahil motordan zıpladığınız oluyor.
- Arka lastik yola pek tutunmuyor eğer asfalt çok iyi olurda tutunursa debriyaj kaydırıyor.
- Debriyaj kavrama noktası elciğe yakın olursa gazı açtığınızda yüksek devirde vitesten atabiliyor.
- Bırakın benzin göstergesini benzin uyarı ışığı bile yok. Yolda giderken tehlikeli biçimde benzin bitip motor stop ediyor ve sol elinizle debriyajı sıkarken sağ elinizle SOLDAKİ rezerv vanasını çevirmek bir dert.
- Motor çalışırkende yanlışlıkla marş basılabiliyor, marş motoru için sağlıklı değil.
Ama bir yandan iyi yönleride bol tabiki. Performansı düşünülenin çok üstünde, pek arıza yapmıyor yani bakımlar gerçekten bakımdan ibaret, tamirat değil. Bakımla 6000km (6bin) de bir, oldukça iyi. Çok dengeli, 90la girdiğim virajda gazı sonuna kadar açıyorum arka tekerlek yanıma geliyor yinede bıraktığınız gibi dümdüz gidiyor. 160la giderken bile rüzgardan hiç etkilenmiyor (yanal anlamda)
Ben motoru biraz performanslı kullanıyorum, açıktırki bu şekilde kullanıma uygun bir motor değil. Yardıra yardıra gitmeyi düşünüyorsanız bu motoru tercih etmeyin.
Bu arada motor 8000kmye hor kullanılarak geldi. Birkaç yüz km yol yapıpta hiçbir sorun çıkarmıyor diyenlerde komik geliyor bana. Honda gibi dev bir markayı nasılda kötüledim değilmi? Ama gerçek bu. Çin mallarında japonlardan daha az bir kalite olduğu ortada. O yüzden gereksiz iyilemiyelim. Herkes ne aldığını daha almadan bilsin, aldıktan sonra bilmek hoş olmuyor. Arkadaşım Mondial MCT250 aldı, ağlıyor sürekli tepeden aşağı atıcam motoru diyor daha 1500kmye gelmedi rodajı bittiğinde bile dökülüyordu. Şimdi bu arkadaşımın bu tecrübesini sizlerden saklayıp ben Mondial aldım süper hiç sorun çıkmıyor demesi iyi birşeymi?
-
10 Ağustos 2006, 23:23
#3689
memin1857 adlı üyeden alıntı
Honda gibi dev bir markayı nasılda kötüledim değilmi? Ama gerçek bu. Çin mallarında japonlardan daha az bir kalite olduğu ortada. O yüzden gereksiz iyilemiyelim. Herkes ne aldığını daha almadan bilsin, aldıktan sonra bilmek hoş olmuyor. Arkadaşım Mondial MCT250 aldı, ağlıyor sürekli tepeden aşağı atıcam motoru diyor daha 1500kmye gelmedi rodajı bittiğinde bile dökülüyordu. Şimdi bu arkadaşımın bu tecrübesini sizlerden saklayıp ben Mondial aldım süper hiç sorun çıkmıyor demesi iyi birşeymi?
Kesinlikle katılıyorum, ama maalesef pek çok kişi en iyi motorun kendi motoru olduğunu düşündüğü için olmayacak şekilde yorumlar yapıyor. Bu iş ilkokulda öğrendiğimiz Tilkinin Kuyruğu hikayesine benziyor. Tilkinin kuyruğu 5 metreyken zamanla gerçekler ortaya çıkınca neredeyse kuyruksuz hale geliyor. Doğru bilgiler ve motorların kusurları da iyi yanları da kullanıcılar tarafından ne kadar gerçekçi anlatılırsa, alacak olanlar da o kadar iyi kararlar verirler, ben yandım başkası da yansın mantığı ya da sürekli abartma mantığı yanlış. Keşke herkes senin yaptığın gibi cesaretle motorunun iyi ve kötü yanlarını anlatsa. Bazı tipler de Japon mallarını sanki Tanrı yapısıymışcasına öyle bir abartıyor ki, sanırsın onlarda hiç problem çıkmıyor, sadece Çinliler problemli. Kısa bir süredir bu işlere sarmama rağmen aklımı ve mantığımı kullanarak pek çok gerçeği yakalıyorum, ama arada bir çok yanlış bilgi de alıyorumdur şüphesiz. Bu zihniyet yüzünden.
Bu arada bu forumda ciddi bilgilerden ve sorunlardan bahseden iyi niyetli tüm arkadaşlara da teşekkür etmem lazım. Onlar sayesinde kafamdaki pek çok modeli elemişimdir. Onlar samimi motorculardır.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
-
11 Ağustos 2006, 00:30
#3690
memin1857 adlı üyeden alıntı
Tavrım düşüncem ASLA kimseyi kırmak değildir. Saldırgan olmam imkansız, içimde yok bir kere. Daha nazik nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Lütfen beni yanlış anlamayın.
Dostum,
Sana yapılan saldırı olayını okudum şimdi. Yazdıklarımı siliyorum, zira teknik olarak zaten aynı şeyleri konuşuyoruz. Geri kalan da dialoğu daha fazla polemikten öteye götürmez. Böyle şeylerle can sıkmaya değmez, zira hayatımız pamuk ipliğinde şu memlekette.
Bir an evvel iyileşmen dileğiyle.
Sevgiler,
AA.
34 GS xxxx, may the force be with you...
MoER, MoMMO
-
11 Ağustos 2006, 00:44
#3691
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Evet regal raptora üzerinde herhangi bir modifikasyon yapmadan, sadece son dişli oranını değiştirerek sürat yaptırmak teknik manada imkansıza yakındır.
Dişli oranı değiştirmek için motorun son viteste en üst devire çok rahat tırmanması gerekmektedir ki regalin 5. vitesi zaten fazlasıyla uzun olduğu için daha da uzatmak 4. vitesten 5 e atıldığında tork ve beygir eğrisini daha aşağıdan kavrayarak motorun devirlenmesini engelleyecek hatta motosikletin yavaşlamasına bile neden olacaktır.
Hızlandığını farzetsek bile son hızına ulaşmak için zaten oldukça uzun düzlüklere ihtiyaç duyan bu motor içi uygun yolu bulmak ayrı bir sorun olacaktır.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
11 Ağustos 2006, 00:51
#3692
Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için gerçekten teşekkürler. uzun zamandır forumu takip ediyorum. Ancak Memin1857 arkadaşıma katılıyorum. Ne olursa olsun kullandığınız motorlar hakkında gerçekçi olun. Bu gün çok aşırı övmüş olduğunuz motoru yarın satıpta sonrada şu yüzden bu yüzden sattım demek doğru olmaz sanırım. Sonuçta kullanılan motorlar insan hayatından daha değerli değil ufak tefek sorunları olacaktır. Hiç problem çıkarmayan bir motor alacak kadar zengin olmadığımıza göre her şey normaldir. Kimse bu motoru kullanan arkadaşlara hani bunun hiç sorunu yoktu diyemez. Lütfen doğru ve abartısız bilgi verin (Sözüm gerçek dışı bilgi veren arkadaşlar içindir) herkese selam...
-
11 Ağustos 2006, 01:04
#3693
Merhaba arkadaşlar ben bu motor alemine yeni girecek olan bir arkadaşınızım.Chopper,Cruizer tarzı bir motor almayı düşünüyorum aklımda Dorado poseidon V5 vardı fakat fiyat yönünden "acaba 5,500 Tl eder mi?" gibi şüphelerim war.Yaklaşık 2 aydır motor bakıyorum.Denizli de sarıkayalarda Dady Classic'i gördüm bana çok çekici gelmemişti fakat şu 250-E yi görünce hasta oldum.Fakat bana yine biraz pahalı geldi.Sonuçta Çin malı.Ama Kawasaki ya da suziki'ye werecek kadar werecek çok param yok.
Bana tavsiye edebileceğiniz 250 E tarzı fakat daha ekonomik bir motor war mı?
Yoksa çaylak kardeşim bu motoru al we keyfini sür mü diyorsunuz Yardımlarınızı bekliyorum...
P.S:Aynı zamanda siteye de yeni üye oldum bu yüzden nereye yazacağımı bilemedim umarım doğru topic'e yazmışımdır.Şimdiden teşekkürler....
-
11 Ağustos 2006, 01:09
#3694
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
atavratbraveheart adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar ben bu motor alemine yeni girecek olan bir arkadaşınızım.Chopper,Cruizer tarzı bir motor almayı düşünüyorum aklımda Dorado poseidon V5 vardı fakat fiyat yönünden "acaba 5,500 Tl eder mi?" gibi şüphelerim war.Yaklaşık 2 aydır motor bakıyorum.Denizli de sarıkayalarda Dady Classic'i gördüm bana çok çekici gelmemişti fakat şu 250-E yi görünce hasta oldum.Fakat bana yine biraz pahalı geldi.Sonuçta Çin malı.Ama Kawasaki ya da suziki'ye werecek kadar werecek çok param yok.
Bana tavsiye edebileceğiniz 250 E tarzı fakat daha ekonomik bir motor war mı?
Yoksa çaylak kardeşim bu motoru al we keyfini sür mü diyorsunuz
Yardımlarınızı bekliyorum...
P.S:Aynı zamanda siteye de yeni üye oldum bu yüzden nereye yazacağımı bilemedim umarım doğru topic'e yazmışımdır.Şimdiden teşekkürler....
250 liklerden masai grand eagle ye bakabilirsin
150 lik olsun dersen keeway superlight ve yine regalin 125 liği çıkmış o da fena durmuyordu
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
11 Ağustos 2006, 01:09
#3695
fevkalbesher adlı üyeden alıntı
Yazdıklarımda yanlış bir bilgi yok.
Var. Sadece "son hızın güçle alakası yok" demen bile yeter. Güç formülündeki çarpımda devir var, devir yüksekse güçte yüksektir haliyle son hızın güçle çok alakası var.
fevkalbesher adlı üyeden alıntı
1. motorun ürettiği torku etkileyen tüm parametreleri göz ardı edersek, aktarma oranını 1,357 kat azaltmak tekerlek devrini arttırır, tekerin yere ilettiği torku azaltır.
Öyle bir göz ardı yapamayız. Tekerleğin yere ilettiği tork azalacağı için taşıt daha fazla hız yapamaz. Aktarma oranını 1.357 kat azalttığında birşey elde edebilmen için motosikletin fabrikada yanlış dizayn edilmiş olması gerekir. Tekerlek devri motosikletinin motorunu devri aynı kalırsa artabilir ancak o dişli değiştirilden sonra motosikletin motorunun devri artık eskisi gibi yüksek devirlere ulaşamayacaktır dolayısıyla kağıt üzerinde tekerlek devri artar ama sokağa çıktığınızda TERSİNE AZALIR. Motosiklet orijinal dişlisi ile 10000 devirde 120km/h hız yapıyorsa oran 1.357 kat değiştiğinde 10000 devirde 160ı geçer AMA 10000 DEVİRE ARTIK ÇIKAMAZ. Artık 120 ile giderken 8500 devirdedir. 8500 devirde motorun ürettiği tork 10000 devire göre yüksek ihtimalle daha fazladır ama bu fazlalığın oranı 1.357den küçük bir rakam olduğu için NET tork azalır. Yani artık 120ye bile çıkamazsın. Motor 8500 deviri bile görmez. Dişli değişimi ile birşey elde etmenin tek mümkün yolu fabrikada o motosikleti dizayn eden adamın büyük bir mühendislik hatası yapıp yanlış dişli kullanması ve motorun fabrika çıkışında son viteste son devrine çok çabuk ulaşıp devir bittiği için hızlanamıyor olması ile mümkün olur. Yada oranı çok abartıp son viteste sadece sabit hızda gitmenin öngörülmüş olması gerekir ki çoğu sürücü bunu yapmadığı ve çoğu 5 vites motorda sondan önceki 4 vitesin son hıza yetmemesinden dolayı dizayn sırasında buda tercih edilmez. (Çünkü sabit giderken daha az yakar ama gerçekçi kullanımda daha fazla yakar) Buda ne Regal Raptor nede başka bir motosiklette geçerli değil. Çünkü ne kadar kalitesiz olursa olsun doğru dişli seçebiliyorlar.
fevkalbesher adlı üyeden alıntı
2. Motorsiklet şanzımanında son dişli var mı bilmiyorum, henüz söküp bakmadım. Burada 14'den 19'a çıkarılan dişli bu mudur yoksa vitesin dişlisi midir, bilemiyorum. Böyle bir fark olduğunu şimdi yazından anladım. Ve fakat benim kastım son vitesin oranıdır. 14 dişliden 19 dişliye geçen, vites dişlisinden bağımsız olarak vites dişlisini zincire aktaran ara bir dişli ise, küçük viteslerde çekişin azalması doğrudur.
Her motosiklet şanzımanında son dişli olmayabilir ama zincirin arka tekerlek üzerinde bağlı olduğu dişli son dişlidir. Yada benim motosikletimde zincir yok şaft var şaftın tekerleğe bağlandığı noktada son dişli var ama şanzıman çıkışındada ayrıca şanzıman son dişlisi var. Motosikletten motosiklete değişir ama hiçbirşey olmasa tekerlek üzerinde var zaten.
fevkalbesher adlı üyeden alıntı
ama böyle saldırgan bir tavrı da kabul etmiyorum.
Saldırgan tavırmı, asla. Hep söylediğim gibi yanlış anlaşılmaktan derdimi anlatamamaktan çok çekinmişimdir buda böyle bir örnek.
fevkalbesher adlı üyeden alıntı
Dostum son 40 senedir kamyon ve otobüslerin aktarma organlarını bu şekilde tasarlıyoruz, buna göre seçiyoruz.
40 yıldır dizayn ettiğiniz şeyleri sıfırdan doğru olarak dizayn ediyorsunuz. Önceden doğru dizayn edilmiş birşeyi değiştirip daha doğru yapmıyorsunuz tabiki.
Peki sizin doğru dizayn ettiğiniz bir aktarmayı bir başkası çıkıp ben değiştirdim otobüsün kamyonun son hızı arttı şeklinde birşey olabiliyormu? Olamıyor neden siz zaten en uygununu dizayn etmiştiniz. Aynı şekilde Regal Raptorda üzerinde en uygun dişli ile gelir. Sizin dizayn ettiğiniz otobüs aktarmasını ben çıkıpta değiştirdim daha iyi oldu diyebilirmiyim? Hayır siz zaten otobüsün motorunun tork karakteristiğine göre en uygun vites oranlarını seçersiniz.
Tekrar yazıyorum, satın aldığınız HERHANGİ bir motorlu vasıtanın (motosiklet otomobil vs) başka modifikasyon yapmadan sadece son vites dişlisi yada son dişli oranını değiştirerek son hızınızı artırabilmeniz için muhakkakki o vasıtanın fabrika çıkışı yanlış dizayndan dolayı son hızına ulaşamıyor olması gerekir. Eğer sizin elinizde kuvvetli bir motor varsa o motor yanlış dizayndan dolayı son viteste son devrine çabucak geliyor ve kırmızıyı bile geçmeye çalışıyorsa işte o zaman son dişliyi değiştirdiğinizde daha yüksek hız yapar, ama neredeyse seri üretim hiçbir araçta bu söz konusu değildir. Yada bir ihtimal dişli farkını küçük tutarak son hızınızı belki biraz artırabilirsiniz ama son hızınıza ulaşma süreniz çok artacaktır, anlamsız olacaktır, yol yetmeyecektir vs.
Peki tüm fabrika çıkışı araçlar %100 en mükemmel dişli oranına sahipmidir? HAYIR. Büyük çoğunluğu sahiptir ama aşağıda yazacağım sebeplerden dolayı bazen mükemmel olmayabilir.
- Ürünün Japonya, Avrupa Amerikada satılması ve farklı kıtalarda farklı egsoz emisyon kanunlarından dolayı ufak motor değişikliklerinin yapılması ama bunun şanzımana yansıtılmaması.
- Örneğin eski Renault 21leri hatırlarsınız. Bunların Fransada orijinalinde 1.7den küçük motorlusu yoktur ama Türkiyede Türkiye için özel Optima isimli 1.6 (fairway) motorlusu üretilmiştir. Renault Türkiye bunu yaparken farklı şanzıman dizayn edip ekstra yedek parça külfeti çıkarmamış olabilir. Diyeceksiniz o zaman, Fairway motoru kullandılarsa fairway şanzımanı kullansınlar. Cevap: Renault 9 Fairway ile Renault 21 aynı motor ve şanzımana sahip olsalar bile ağırlıkları ve tekerlekleri farklıdır.
- Bir model çıktıktan yıllar sonra farklı motor versiyonunun piyasa koşulları sebebiyle üretilmesi ama aynı şanzımanın kullanılması.
Sonuç olarak Regal Raptorda böyle bir durum yok. İstediğiniz dişliyi takın, ne 180i, 150 bile yapamaz. Ben Shadowla 160ı geçemiyorumda Regalda bi dişli değişecek 180 yapacak. O zaman ben shadowda bir dişli değiştireyim 300 yapsın. Nede olsa Honda unutmuş, gözden kaçırmış o dişliyi biz Türkler bulmuşuz. Başka bir modifikasyon yapmadan birisi sırf dişli değişimi ile Regal Raptorla 180 yapsın, yada 160 yapsın oda yeter kendisine 750 Shadowumu hediye edeceğim. (Onun regali kadar hızlı gitmeyecek ama olsun!)
Benim Shadowumda son hızla giderken tekerleğe yaptığım hesaba göre 250Nm tork aktarılıyor. Yani 160la giderken bu ağırlıkta bu rüzgar direnci bu lastik sürtünmesi bu sürücü (ben) motorda hızını korumak için 250Nm gerekiyor demekki. Eğer ben son dişliyi 1.357 kat değiştirirsem motorum kağıt üstünde 220 yapacaktır. Ama gerçekte motor 160la giderken 4000 devire düşecektir. (Tabi önce 160a çıkabilmem gerekirki birazdan göreceksiniz zaten çıkamayacak bile) Shadow motoru karakteristik olarak 5700den 4000e düştüğünde torkunu artırır ama 1.357 kat artırmaz. Yine yaptığım hesaba göre son dişlim 1.357 kat değiştiğinde yukarıda yazdığım 250Nm torkum 190Nm'ye düşüyor. Yani artık 160a bile çıkamıyor hale gelirim. 4.vites bittiğinde 5.e geçtiğimde motor o kadar düşük devirde kalacaktırki artık son hızım 140 olacaktır. Shadowun orijinal son dişlisini daha büyük oranla değiştirirsem motorum son hızına daha çabuk ulaşacaktır ama o son hız 160tan az olacaktır. Bunu tersini yapıp daha küçük oranla değiştirirsem bu sefer hem son hızım az olacaktır hemde çok yavaş hızlanacaktır. Yada rüzgar vs yokuş yiyerek son hızımı artırabilsem bile o hıza ağlatacak kadar geç çıkacaktır.
Eğer ekonomi amacıyla son dişli çok kötü tutulduysa siz son dişliyi değiştirerek gerçektende son hızınızı artırabilirsiniz AMA 8 silindir otomobil gibi yakıt yakmaya başlayacaktır. Ama böyle bir koşul olsa bile yinede ASLA 180e ulaşmaz.
Tavrım düşüncem ASLA kimseyi kırmak değildir. Saldırgan olmam imkansız, içimde yok bir kere. Daha nazik nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Lütfen beni yanlış anlamayın.
-
11 Ağustos 2006, 10:09
#3696
clint adlı üyeden alıntı
Aksesuarlı bile olsa bu fiyat çok değil mi 2. el için.
Umarım satabilirsin bu fiyata.
Umarım arkadaşım satılır...........sedan otomatik vites klimalı honda cıvıc alcam varsa tanıdık birileri aklınızda olsun...teşekkürler.
-
11 Ağustos 2006, 10:13
#3697
memin1857 adlı üyeden alıntı
Tavrım düşüncem ASLA kimseyi kırmak değildir. Saldırgan olmam imkansız, içimde yok bir kere. Daha nazik nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Lütfen beni yanlış anlamayın.
Dostum,
Sana yapılan saldırı olayını okudum şimdi. Yazdıklarımı siliyorum, zira teknik olarak zaten aynı şeyleri konuşuyoruz. Geri kalan da dialoğu daha fazla polemikten öteye götürmez. Böyle şeylerle can sıkmaya değmez, zira hayatımız pamuk ipliğinde şu memlekette.
Bir an evvel iyileşmen dileğiyle.
Sevgiler,
AA.
34 GS xxxx, may the force be with you...
MoER, MoMMO
-
11 Ağustos 2006, 15:29
#3698
Herkese selamlar.
dişli ve sürat tartışmaları aldı başını gidiyor.
Amacım kimseyi eleştirmek değil ama yaşca ve tecrübece bizden büyük abilerin
Sürekli son hızla gitmek üzerine konuşması. motoru yeni alan yada gençlerin
aklını karıştırabilir diye düşünüyorum.
Burada son sürat gitmekten değil güvenli sürüş, toplu etkinlikler, motorun artı ve eksilerinin konuşulmasının gerektiğini düşünüyorum (Bunların zaman zaman zaten yapıldığını biliyorum.)
Motorun abartıldığı olayına gelince;
Hepimiz bir çin motoru aldığımızın farkındayız. Motorumuzun artı ve eksilerinin
olduğunu biliyoruz. Hatta forumda yazıyoruz. Motorumuz fiyat/performans açısından ve işcilik olarak diğer pekçok ÇİNLİDEN daha iyi. Ama sonuç olarak
oda bir çinli. Motoru aşırı zorlamanın ve limitlerinin üst sınırlarında kullanmanın
nekadar akıllıca bir fikir olduğu bence tartışılşır sonuçta bu bir çinli motordur ve bahsedilen sürat olan 180 araba için bile çoooook yüksek bir sürattir.
Türkiyenin yollarıda malumunuz. O hızda önümüze çıkacak bir hayvan, ıslak zemin yada mıcır yüzünden hayatımızı kaybetmemiz işten bile değil.
Burada yazılan yazılarda gençlerin trafik kurallarına uymasına ve güvenli sürüş konusunda dikkatli olmasına özendirmek gerekir diye düşünüyorum.
Herkese iyi günler dilerim. Keyifli sürüşler
-
11 Ağustos 2006, 15:30
#3699
altan
Aksu adlı üyeden alıntı
Arkadaşım yardımların için teşekkür ederim. Biz iki RR sabah erkenden Kartal daki Altan motor da olacağız saat 9 gibi motorlar da soğumuş olur herhalde 11 gibi işimiz biter. o saat aralığı görüşme imkanımız olur tanışırız memnun olurum şahsen.Görüşmek üzere hoşçakalın
aksilik olmassa 11 gibi bende gelebilirim.
güzel bakan , güzel görür.
-
11 Ağustos 2006, 16:09
#3700
GÖZTEPELİ RAPTOR adlı üyeden alıntı
mühendis abi...yazılarını zevkle ve dikkatle takip ediyorum.Anladığım kadarı ile sorunlarıma cevap bulmaya çalışıyorum.Ne yapalım ki servisimden memnun değilim.Adamların işi motoru satıncaya yani sen alıncaya kadar.Ondan sonra bir sorunun olmayagörsün.Herneyse.Abi Sana nacizhane bi iki sualim olacak.1- Abi motorum henüz 1354 km de.Sabahları jikleyi çekip bu vaziyette 3-4 dk. çalıştırıyorum.Doğru mu yapıyorum? 2-Süspansiyon sisteminden gelen gacırtı nasıl kesilebilir? 3-geçenlerde motoru temizlerken dikkatimi çekti.motorda contaların bulunduğu kesit var ya...orada biraz yağ lekesi izi gördüm.bo normal midir?
4- Bir de abi motoru yıkarken nelere dikkat edilmeli? benimkisi siyah.çok toz tutyor.su atmaktan çekindiğim için siliyorum...onu da beğenmiyorum. 5- Abi egzozlarımı sormuşsun.eski tip egzoz takılı. birinden ses geliyor aladığım kadarı ile patlak.kestireceğim için önemsemiyorum.ama motorun ön kısmından bir zırıltı geldiği kesin. 6- Abi 80 kuruş yakıyor diye idda eden arkadaş,motoruna senkron ayarı yaptırmış.ondan sonra bayağı farketti diyor.biz de mi yaptırsak?
Abi şimdiden ilgine alakana teşekkür ederim.yalnız benim adresime gelen posta nasıl açılır bilemiyorum.eğer cevap yazmak istersen foruma da yazabilirsin abi...çok çok sağol...iyi günler
Teşekkür ederim kardeşim, elimden geldiği kadar yardım etmeye çalışıyorum.Sorularına gelince.
1- Motorun bu sıcak havalarda jiklesizde çalışır, hafif gaz vererek marşa basarsan çalışması lazım ama çalışmıyorsa bazı regaller jiklesiz çalışmıyorki benimki öyle, çalıştırdıktan kısa bir süre sonra jikleyi kapa öyle ısınmasını bekle, stop ediyorsa karbüratörün altındaki siyah düğmeden rölantısını yükselt öyle bırakısındıktan sonra yine rölantıyı eski haline getir, jiklede yazın bir kaç saniye kışın 1-2 dakika çalıştır,sen fazla jiklede çalıştırıyorsun, bunun zararı bujilerine kurum birikir,sonra yolda kalırsın,yanına mutlaka yedek buji al.
2- Süspansiyondan gelen sesin sebebini bakarak anlıyabilirim, eğer arka süspansiyonlardan geliyorsa ayarlarını değiştir, 1 noya getir bi dene,ön süspanyiyondan gelen ses ise amortisörün sonuna dayandığında çıkarttığı bir tok ses vardır o olmasın,oysa önemli değil.
3- Yağ kaçırma hiçbir motorda önemsiz değildir,ancak sürekli kontrol altında tut eğer fazlalaşırsa müdahale gerekir, yağını fazla koyarlarsa da kaçırır yağın seviyesini kontrol et.
4- Motoru yıkarken orasına burasına su kaçar diye korkma, motoru yapan mühendis yağmurlu havayı da düşünmüş sen merak etme, ancak benzin deposunun altına fazla tazyikli su tutma birde radyatöre yıkamacıların su tabancasıyla su tutturma delinebilir.Motoru yıkadıktan sonra bir süre çalıştırma suyu süzülsün öyle çalıştır.
5- Ekzos işi bela eski eksozların kestirilmesi gerekiyor ses için ama bence uğraşma müsait olduğun bir zamanda yeni tip eksozla değiştir olsun bitsin,kestirenlerin hepsi şikayetci.
6- Yarın Mehmet Aksuyla bizde o ayarları yaptıracağız,Kalderanın dediği Altan motora gideceğiz Cumartesiye randevu aldık , ondan sonra belli olur ne yakacağı.
Kardeşim bu konuları topiğede kopyalıyorum herkese faydası olsun.
Kardeşlerim bu kadar dişli ve süraat muhabbetinden sonra, bunları yazmak zorunda kaldım, ben bu dişli meselesini ortaya attığımda, amacımız motora süraat yaptırmak değildi, zaten motorumuz en uygun süraati yapıyor, bazı arkadaşların yazdığı gibi, 120-130 Km yapan bir motor var altımızda daha allahınızdan belamı arıyorsunuz, EMRE LTD karşılaştığım Gaziantepli ustanın söylediklerini aynen aktarıyorum bunu daha öncede yazdım ama her halde gözden kaçtı, dediki motorlar bu kasaya güçlü geliyor yani siz 9000 Devirde giderken mesela 120KM süraat yapıyorsanız dişiliyi değiştirerek 6-7 Bin devirde aynı süraati yapabilirsiniz, bunu neden yapın diyorum motordaki vibrasyonu kesmek için dedi yani motorumuz yüksek devirlerde vibrasyon yapıyor, benim motorumda mesela120Km sonrasında hafif vibrasyon var, işte bütün mesele bu kimse kimseyi kırmasın lütfen .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler