Topuz adlı üyeden alıntı
Regal_Emre:
cevabınız için teşekkürler.
Aytu;
tornacıda ön dişliyi 19 diş olarak yaptırmıştınız. 180 km hız inanılmaz. dişli değişimi sonucu küçük farklar olabileceği, özellikle motosikletin güçten düşeceği yazıldı. bu nedenle ben çok tereddütlü yaklaşmıştım. 180 km hız küçük bir değişiklik değil. insanı iştahlandırıyor. yalnız dişli değişimi sonucunda motosiklet hakkında sizden hala detaylı bilgiler almış değiliz. kesik kesik bilgi veriyorsunuz. elbette ki uzun kullanım sonrası bilgi vermeyi istiyor olabilirsiniz, ama bizlerin de bu konuda sabırsızlıkla bilgi beklediğini hatırlatmak isterim.
dişli değişimi sonrasında pek bir güç kaybı olmadığını da yazıyorsunuz. güç konusunun tamamen aydınlatılması için şöyle bir test yapabilir misiniz:
artçı ile birlikte, ön mesafeden hız almadan, daha önce hiç zorlanmadan çıktığınız dik bir rampayı, yine artçı ile birlikte ön mesafeden hız almadan çıkmayı deneyiniz ve izlenimlerinizi bizimle paylaşınız.
ayrıca bu bağlamda, yine önceleri çok sorguladığımız bildik bir konuya değinmek istiyorum:
regal raptor 234 cc bir motosiklet olup, 250 cc kategorisinde, 250 cc'lik bir motosiklet olarak satılmaktadır. aslında bu motosiklet 234 cc olup, 250 cc değildir. üretici firma neden 19 diş veya 20 diş olan bir ön dişli ile motosikletin hızını artırma yoluna gitmemiştir de, bildiğim kadarı ile 14 diş olan mevcut ön dişliyi tercih etmiştir. halbuki pazarlamada ürüne ait en küçük özelliklerin tüketici tarafından bilinmesi çok önem arzeder ve motosiklet açısından da hız konusu bunlardan biridir. mesela, benim satın aldığım regal'i bana satan arkadaş, uzun yolda hızlı gitmediği için satmıştı. bu tür ürünlerin teknik özellikleri incelenirken her detaya bakılır. ve denilir ki X motosikleti ile Regal'in tüm özellikleri hız hariç aynı, fiyatlar da aynı. o zaman ben Regal alırım, çünkü 180 km hız yapıyormuş. yani hız faktörü bile tercihlerde önem arz eder. ben bile regal için ilk araştırmalarımı yaptığımda "güzel motosiklet, fiyat/performans oranı da iyi, keşke biraz daha hızlı olabilse idi" diye içimden geçirmiştim. çünkü japon markaların 250 cc kategorisindeki bazı motosikletlerin 25 hp ve daha yukarısında güç ürettiğini ve daha 150-175 km hız yapabildiklerini forumlardan öğrenmiş idim.
evet, neden üretici firma 19 -20 diş kullanmamıştır. bir bildiği mi vardır? yoksa çinliler biz Türk'ler kadar modifiye işlerine önem vermiyorlar mı? eğer gerçekten bir sakıncası yok ise, üretici firma açısından bu durumu ben anlamakta zorluk çekerim. çünkü bir üründen maksimum verimi almak dururken, neden özellikler kısıtlanmış olsun ki?
diğer bir sorun ise, mevcut hali ile 130-140 km hızlarda motosikletin bayağı bir zorlandığı, vida ve parçaların gevşeme sorunu olabileceği, bu motosikletin teknik özelliklerinde azami hızının 110 km saat olduğu, bu nedenle güvenli sürüş için 120 km nin üzerine çıkılmaması gerektiği uzun uzun yazıldı önceki sayfalarda. şimdi 180 km hız elde etmek için biz dişli değişirsek, bu motosikletin akıbeti ne olur acaba? bu konuların da sorgulanması gerekir. her hangi bir sorun olmayacak ise, niye dişliyi değiştirmeyelim. hep beraber değiştirelim. ve çinli firmaya da, sizin yapamadığınızı biz "Türkler" yaptık diyelim. hani biraz çılgınız ya.. o bakımdan.
arkadaşların görüşlerini bekliyoruz.