süpap ayarının yapılmasını gerektiren durumlar farklıdır...Topuz adlı üyeden alıntı
sanırım o arkadaş duyduğu sesi süpap sesine benzetti..ancak burdada tam bilgi verilmemiş.motor soğukmu sıcakmı acaba...burası önemlidir.süpap ayarını gerektiren durumları özetlersek..
1)motorda kompresyon oldukça zayıflamıştır.
2)motorun gücü azalmıştır
3)bol dumanlı bir egzost mevcuttur..
bu belirtilerin dışında duyulan bir sesi süpap ayarı gerekir diye yorumlamak
kısmen doğru olmayabilir...
3000 kmde süpapların aşınması olağan bir durum değildir..motorun hararete maruz kalması gerekir...özellikle egzost süpapı bundan maksimum zarar görür
sıcaklığın artması sonucu metal kısımlar genleşir..çok küçük bir miktar boyu uzar.resimdede görüldüğü
gibi sağdaki süpap aşağı doğru uzama yapmış.süpap sapları üst bağlantı yerlerinden uzayamayacağı
için genleşmeyi alttan tamamlamış..bu durumda yukarda yazdığım 3 maddelik sorun oluşacaktır..
ben raptorun 10000 km yi tamamlayanınıda biliyorum..herhangi bir sorun olmamış..üst kapak hiç açılmamış yani..