İddiam tamamen ortayadır!
"Ben hepinizden daha uzağa işeyebilirim"
(moderatörler silene kadar gerekli mesaj alınır bakarsınız)
İddiam tamamen ortayadır!
"Ben hepinizden daha uzağa işeyebilirim"
(moderatörler silene kadar gerekli mesaj alınır bakarsınız)
arkadaşlar .250 -9 da fren tertibatının üstünde ABS 'ye ait bir tüp var ,fakat 250-9b'de yok ancak hiç bir yerde hiç bir modelde ABS'den bahis yok.
AYrıca far problemim yok bilmiyorum yeni olduğumdan yeterli ile yetresizin ne olduğunu mu bilmiyorum yoksa hakikaten problem mi yok ?
ellerde ve ayaklarda özellikle artçı olarak otuduğumda aşırı titreşim var . Vibrasyon bu mu ? yoksa belli bir hızdan sonra ortaya çıkan titreşim mi ?
ikincisi ise bu titreşimler geçmeyecek mi ?
önceden mondial zat 150 binmiştim 100 Km'de sağ kalçada titreşim oluyordu fakat regalde sanki hep var. yardım!!
ABS Sadece bir markadır, abs fren sistemiyle bir ilgisi yoktur.nurettin_ adlı üyeden alıntı
Motorundaki titreşimlere kafanı takma 1000-1500 km den sonra bişey kalmaz, iyi sürüşler.
mühendisciğim ilgin için teşekkürler. vibrasyon hakkında beni sevindirdin.
kişisel olmazsa mühendis misin? 1959 doğum yılın mı? ben 1957 doğumluyum ve bu sevdaya yeni düştüm hayırlısı
Evet dostum mühendisim doğum yılım 1959 adım da müslüm.nurettin_ adlı üyeden alıntı
Herkese selam
Ben Emre Bursadayım
Raptorumu alalı 2,5 hafta oldu ama işlerimin
yoğunluğu yüzünden (Doktorum) daha 120 km civarı yol yapabildim.
Raptoru alırken forumu epeyce incelemiştim inanın çok faydası oldu
Daha önce bahsi geçmiş olabilir ama acaba bu rodaj olayını nasıl yapmalı?
şehir içinde düşük viteste yavaş mı olmalı yada şehir dışı daha yüksek hızlarda yapmak daha mı faydalıdır acaba? Bizim motorlarda devir saati olmadığı için deviride görmek mümkün değil
Bide rodajı kaç km'ye kadar yapmak lazım
Müslüm arkadaş teşekkürler. aydınlatmayı sürdürürsen tüm dostlar için yararlı olacaktır. sağ ol.
Kişisel deneyimlerim doğrultusunda söylüyorum, bence senin rodajın bitmiş, şimdi devirli kullanmaya bak, yani yüksek devirde vitesleri değiştir, en önemlisi radyatörün 500-600 km ye kadar radyatörün delinebilir ona dikkat et,her10 motordan 3 ünün radyatörü deliniyor, yolda kalma tehlikesine karşı parçacıdan yanına radyatör tıkayan ilaçtan al bulunsun, birde sigortan atabilir panik yapma akünün yanında ufak bir beyaz sigorta kutucuğu var onu aç içinde yedek sigortan var tak yola devam et, ilk bakımda bujilerini değiştir üzerindekileri yedeğe al.fuser adlı üyeden alıntı
Başka hiçbir sorunla karşılaşmazsın istediğin şekilde kullan.
bende 69 doğumluyum motor sevdası her zaman içimde vardı ve gün gelipte çinlilerin bu sevdaya katkısı olucağını düşünmezdim sadece filmlerde veya şansa yolda görüp iç çekicektim bi motora 20000 vermek işime gelmezdi ama şimdi benim gibi neden olmasın diyen yaşı biraz geçmiş delikanlıları hatta benden büyükleri görüyorum şu bi ay içinde bende bi motor alıcağım ve çinli kardeşlerime teşekkür ediyorum içimizdeki motor sevdasını bize yaşattıkları için bu arada regalde sizlerin yazdığına istinaden favorilerim arasında belkide size katılırım dostlar sevgiyle kalın
Müslümciğim; fusere verdiğim bilgide radyatörün ilk 500 Km'de delinebileceğini söylemişsin, sebebi ne ? kaç Km'den sonra rodaj bitti denebilir ? şehir içinde yavaş mı ?,şehir dışında devirli mi rodaj yapılmalı ? Düşük hızlarda çok kısıtlı Km'de dahi fan çalışıyor ve çok kısa sürede duruyor. Yavaş hızda ve düşük viteste motor yoruluyor mu? var ol.
mühendis1959 bey,
verdiğiniz teknik bilgiler için teşekkür ederim. değindiğiniz hususları sırası ile açıklamak istiyorum:
1. chopper (bazı yazımlarda chooper diye de yazılıyor. sanıyorum, otel ve hotel gibi dillere göre farklılıktan kaynaklanıyor) diye yazılır.. çapır diye okunur. cruiser diye yazılır.. kruzır diye okunur. her ikisi arasındaki farkın satıcılar tarafından da bilinemiyor olması.. yada bilinse dahi öyle kullanılması doğrudur. ben bu konudaki yazımda sizi itham edici, küçük düşürücü her hangi bir ifade kullandığımı zannetmiyorum. konunun diğer topik üyeleri için de önemli olduğunu düşündüğüm için genel yazmak istedim ve doğrudan sizin isminizi kullanarak yazmış olmamda herhangi bir talihsizlik olduğunu da zannetmiyorum. burdaki amacım, sizin bu hususlara cevap vermenizi sağlayarak, bilgi paylaşımına neden olmaktır.
merak edenler için, tekrar araştırdım nerde okudum diye, bilginin kaynağı donald duck..
http://www.motosikletokulu.com/smf/i...prev_next=next
bu arada, donald duck'un "motosiklet teorisi" isimli bir yazısı vardı. uzun bir yazı. nihayet kitap olarak basılmış ve internet üzerinden de satışa sunulmuş.
http://www.sahafium.com/goster/kitap...D=751649282826
2. "beni tiye.." diye devam ifadenize katılmıyorum. sizce bu ifade çok ağır bir itham olmuyor mu? bizim amacımız burda bilgi paylaşımı. ben yanlış bir bilgi veriyorsam, siz doğrusunu biliyor iseniz, bunu düzeltirsiniz ama adab-ı muaşeret içerisinde olmalı. böyle kaba ifadeler ile olmamalı. çünkü, benim kesinlikle böyle bir niyetim olmamıştır.
3. internet ortamında Türkçe'yi katletme konusuna ben katılmıyorum arkadaşlar. burası internet ve iletişim ile ilgili bir ortam. bu tür yazıları başka yerlerde de okuyorum. genel olarak "Türkçe'nin katledilmemesi" hususuna katılıyorum. yazılarımda da buna dikkat etmeye çalışırım. ama, yine de burası internet ortamı. bir "kompozisyon" yarışması değil. insanlar derdini anlatsın yeter. yok "niye öyle yazdın.. aslında şöyle olmalı idi" gibi anlayışlar, bana göre internet ortamında önemli değil. internet ortamında amaç, hızlı ve anlaşılır bir şekilde derdinizi anlatmaktır.
4. bu topikte kimse kimseden üstün değildir. kimin ne kadar okuduğu, kaç yaşında olduğu, ne kadar motosiklet bindiği, kaç çeşit motosiklet değiştirdiği hiyerarşiye neden olamaz. ancak siz ve sizin gibi arkadaşların yaş ve tecrübelerine önem verilir. tecrübelerinden istifade edilmeye çalışılır. burdaki tek amaç, bilgi paylaşımıdır. aksi takdirde forum amacı gerçekleşmez. birbirine kin duyan gruplaşmalar olur. kimse böyle bir amaç peşinde değil zaten.
5. forumun eski sayfalarını okudu iseniz, benim daha önce hiç bir motosiklet tecrübem olmadığını bilirsiniz. bunda utanılacak bir durum yok. burda sizler sayesinde bilgi sahibi olmaya çalışıyorum. ancak, ben de şöyle bir soru sormalıyım. hangi motosikletin denge sorunu yoktur ki? her motosikletin denge sorunu vardır. şehir içinde sıkışık trafikte elbetteki denge sorunu yaşanır. bunun için ayaklarınızı yana açıp.. yere sürüklemiyorsanız yada bunu yapabilen motosikletiniz var ise siz iyi bir motosiklete biniyorsunuz o zaman. ama henüz böyle bir motosikleti duymadım. Ar-Ge'ci firmalara çağrı yapmalıyız.. kırmızı ışıkta bile ayaklarınız yere değmeden dengede duran motosiklet yapmalılar. (aslında bu motosiklet tasarlandı bile.. durduğu anda yanlardan ek tekerlekler açılarak yer ile temas ediyor. siz gaza basınca uçak tekerleri gibi tekrar içeri çekiliyor). ben "bu motosikletin denge sorunu yoktur" derken, sizin belirttiğiniz anlam ile ilgili olarak bir "denge sorunu yoktur" demek istedim. zira, siz yazdınız ki "çapırlar zaten dizaynı yüzünden dengesi zor motorlardır". sizin yazınızdan "evet bu motosikletin ciddi bir denge sorunu vardır" anlamı çıkmaktadır. bu denge sorusu ile ilgili muhabbete diğer regal kullanıcısı arkadaşların da katılması gerekir o zaman. hep birlikte cevaplasınlar.. regal'in denge sorunu var mı yok mu diye. ben de anlamak istiyorum. kanaatimce siz, denge olarak başka bir anlam katmak istiyorsunuz. aksi takdirde bisikletten inen birisi regal süremeyecekti.
6. regal'in şişmesi konusunda hala tereddütlerim var. siz "regali de 140 km üstünde 30 dk kullan yani 9-10 bin devirde, bak bakalım nasıl şişiyor" diyorsunuz. burda normal devirlerde kullanılması gerektiğini hepimiz biliyoruz. zaten cevabı da vermişsiniz: "hangi motoru gücünün dışında zorlarsan hararet yapar" diyorsunuz. doğrusu ben de anlamakta güçlük çekiyorum. neyi açıklamaya çalıştığımız belli değil. regal'i niye zorlayalım.
7. elektrik tesisatına yönelik yaptığınız araştırma için zaman ayırmanız bizler için çok faydalı oldu. sonuç olarak, mevcut tesisatın ve akünün yeni değişiklikleri kaldıramadığını belirtiyorsunuz.
kaldera'da bu konuda yanılmıyorsam aynı şeyleri epey bir zaman önce defalarca belirtmişti. "tesisat ile oynamayın" manasında yazıyordu. sonuçta aynı yere gelinmiş oldu ve bu konuda da tam bir netlik kazanılmış oldu.
mühendis1959 bey, bu hususları özel olarak yazmak istedim. ancak, kamu oyu ile paylaşmış olmak için böyle genel yazmak durumunda kaldım. sizinle herhangi bir polemiğe girmek istemiyorum. benden kaynaklanan ve sizi incitici ifadelerim olmuş ise.. şimdiden özür dilerim. ben "yiğidi öldür.. ama hakkını yeme" taraftarıyım.
diğer arkadaşlardan da yukarıda yazılı hususlardan dolayı katkılarını beklerim.
[COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
[COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]
Boyum 1.90 ve kullanırken zorlanmıyorum. Herhangi bir denge sorunu da yaşamıyorum. Ancak aynalarımız ve çantalarımız nedeni ile sıkışık trafikte diğer tarzlara göre daha zorlanıyoruz.
Mühendis1959 bey affınıza sığınarak size nacizane bir fikrimi yazmak istiyorum.
Biraz fevri davranıyorsunuz. Zamanında Kaldera ile de benzer tartışmalara girmiştiniz. Eski RR'cılar dikkat ederseniz artık bu topiğe yazmıyorlar ve bu beni üzüyor. Bilgili olduğunuz ortada ve bizlerle paylaştığınız için çok teşekkürler. Bilginize ve yaşınıza saygımız da sonsuz. Siz büyüğümüz olarak daha sakin olun lütfen. Yazılanları size bir saldırı olarak algılamayın lütfen.
Zamanında kaldera'nın şimdide Topuz'un yazdıklarında ben size kötü niyetle bir yazı yazdıklarını algılamadım. Bırakın doğru veya yanlış onlar da fikir beyan etsinler. Siz açıklayıcı bilgilerle hipotezlerini çürütün olsun bitsin. Ha size saygısızlık yapan olursa ilk tepkiyi ben vereceğim söz
Saygılar,
arkadaslar yarın saat 17:30 da 500 bakımımı yaptırmak ıcın maslaktakı katrancıda olucam bana eslık edecek arkadaslar varsa lutfen mesaj atsın cok tanısmak ısterım
persembe saat 17:30 06.07.2006 yer Katrancı Maslak oto sanayı gelıcekler lutfen bıldırsın hos olur yav hem bıraz laflarız
Dostum gerekirse daha uzağa işeyebilirim biliyorsundemonicdreams adlı üyeden alıntı
Acı yoksa kazançta yok.
sevgili arkadaşlarım bir süredir forumu ziyaret etmiyordum açıkcası.
ancak kendime göre nedenlerim olmasına rağmen çok şikayet aldım bu yönde.gerek özel mesaj,gerek msn ve tlf
hatta bir arkadaşım (abi bu motoru sen aldırdın senin yazdıklarından sonra almaya karar vermiştim.bu terkediş neden)
gibi ana fikri bu olan davetler aldım..
ancak bazı açıklama yapma gereğinide yerine getirmem lazım bu konuda
grup nedir..
grup birbirleriyle etkileşim ve iletişim içinde bulunabilen birbirlerinin psikolojisini bilen ve belli bir birimin
üyesi olarak gören herhangi birsayıdaki insan topluğudur.
bu topluluğun içinde iktidar,kabulgörme,statü,mevkii sahibi olma dürtüsü veya güçlü ego ihtiyaçları olan kimselerde olacaktır.
ama bunu bilgi paylaşım adına değilde tam olarak ben merkezci bir yaklaşımla bu topice gelen her mesaja
doğru yanlış cevap yetiştirmeye çalışmakla sağlanamaz..burada mesaj sayısını artırmak kimseye kıdem,öncelik hakkı
vermez,vermemiş ve vermeyecektir.
işin tuhaf olan yanı çoğundada verilen yanlış hatalı mesajlara veya cevaplara (doğrusu bu şekilde olmalı ) diye tepki
gelince yine benmerkezci yaklaşımla direnci harekete geçirip,savunma mekanizmasını çalıştırıp ters tepki
ile karşılaşılıyor...
insanlarla burada sanal bile olsa ilişkiler kurarken bu insanların duygulu ve onurlu oldukları unutulmamalı...!
önemli kişi olma tutkusu tavır takınarak ,ve eleştiriye kapalı tutumla çözümlenemez.....!
sayın MÜHENDİS1959 (doğru yazım şekli mühendist'tir) nickli üye arkadaşımız:
neden tepki mesajlarında durmadan kendinizden ve geçmişinizden söz ediyorsunuzki..?ispat etme çabası neden..?
tüm bunlar sizden başkasını ilgilendirmezki..
eğer karşınızdakini etkilemek yada ikna etmek istiyorsanız önce konuya hakim olmalısınız...oysa hiç düşünülmeden
yazılmış cevaplanmış bir sürü hatalı mesajınız var...örnekmi....?
bu arkadaşımız motoruna alarm taktırmış..sorunun nedeni çok belli iken sizin teşhisiniz bu yönde olmuş.muhendis1959 adlı üyeden alıntı
halbuki teşhisiniz de yanlış tedavinizde...! devam edelim isterseniz..
bizlerin bunu bilmediğimizden o kadar eminsinizki...doğrusu şaşırmamak elde değil..şaka gibi sanki....bu durumda bu motorda her öğrendiğiniz yenimuhendis1959 adlı üyeden alıntı
bilgide size muhtacız... neyseki gülünebilecek bir şey olduğunu siz kendiniz yazmışsınız zaten.....
eğer isterseniz devam ederim bu hatalı yanıtlara....ama çok gerek yok sanırım..
başka bir konuya daha değinmek istiyorum sakıncası yoksa...buda tartışmacı uslubunuzle alakalı..
örneğin lokantadasınız...
garson patates kızartması istediğiniz halde size patetes püresi getirmişse ...(kusura bakmayın size zahmet olacak ama patetes kızartması istemiştim derseniz
inceliğinize ince ve nazik bir cevap alacaksınız..kusura bakmayın,üzgünüm,lütfen,sakınc ası yoksa, teşekkür ederim gibi ifadeler
günlük yaşamda karşılaşılan zorlukları daha kolay aşılmasını sağlayabilir.
aynı zamanda iyi eğitim almış kişilerin ayırt edilmesinde çok yardımcı olur....!
tartışmaların onda dokuzu tartışanları kendi düşüncelerine daha çok bağlanması ile sonuçlanır.tıpkı sizinki gibi..
hiç bir tartışmayı kazanamazsınız..
kaybedersenız kaybettiniz demektir.ama kazanırsanız kendinizi nasıl hissedersiniz.?
karşınızdakini haksız olduğuna kanıtlamanız, bunu başarmak içinde onun inandığı şeylere saldırmışsınız demektir aynı zamanda.
karşınızdaki kırılmış,incinmiştir.şimdi kendinizi tartışmayı kazandığınız için iyi hissedebilecekmisiniz..??
anlaşmazlıklara hep olumlu bakın..
Eğer tartışır başkalarının görüşlerine karşı çıkarsanız belki bazen bişeyler kazanabilirsiniz ancak bu boş bi zafer olur hiç bir zaman karşınızdakinin iyi niyetini kazanamazsınız.
Kararı siz verin. Akademik yada teatral bir zafermi yoksa bir insanın iyi niyeti mi ? tercih sizin.
bir çift hep aynı görüşte ise biri gereksiz demektir bu durumda.
ama birinin farklı bir görüşü varsa diğeri bunu duymaktan mutlu olmalıdır.çünki bu farklı görüş onu hatalı davranışlardan
koruyabilir..
tartışmaktan en iyi sonucu almanın tek yolu tartışmaktan sakınmaktır..
sizin tüm mesajlarınız (bunu size kanıtlayacağım der nitelikte) bu davranışınız (ben senden daha akıllıyım,sana bir iki söz yazacağım ve sen
fikrini değiştireceksin) ifadesine eş sayılır..
bir şey kanıtlayacaksanız bunu karşınızdakine belli etmeniz hiç gerekmez..burda en doğru davranış öğrettiğinizi belli etmeden
insanlara ulaşmak ve bilinmeyen şeyleri unutulmuş gibi sunmak.
hatırlarsanız size bildiğinizi unutmuşsunuz demiştim bir kaç kere..bilmiyorsunuz desem şık olmazdı zaten..
karşınızdakinin yanıldığını düşünüyorsanız (bakın ben böyle düşünmüyorum,yanılmış olabilirim şöyle olsa daha iyi olmazmı gibi
ifadeler kullanmak bir çok tartışmadan mutlu ayrılmanıza vesile olur.
bu tür yaklaşımlar genellikle tartışmayı yumuşatır ve karşınızdakini daha adil düşünmeye zorlar.
nezaket dolu yaklaşımların dostça içten tavırların geri çevrilmesi çok zordur..
bir hikayeye göre bir adam 17 devesini 3 çocuğu arasında paylaştırır.develerinin yarısını en büyük oğluna, 3'de birini ortanca oğluna ve 9'da birini en küçük oğluna bırakmaya karar verir.3 oğlu mirası paylaşmak için bir araya gelirler.fakat bir sonuca varamazlar.çünkü 17 2'ye,3'e veya 9'a bölünmemektedir.Sonunda evlatlar yaşlı bilge bir kadına danışırlar.Kadın :"Benim bir deveyide içlerine katalım bakalım durum nasıl olacak " der. Böylece oğulların 18 devesi olur.En büyük oğul yarısını yani 9 deveyi alır. Ortancasına 3'de biri yani 6 deve düşer.En küçüğede 9'da biri yani 2 deve kalır. Geriye 1 deve kalır.onuda yaşlı bilge kadına geri iade ederler.17 deve olayında görüldüğü gibi herkes 18.deveyi bulmak zorunda.
bizim 18.devemiz iyi niyet, hoşgörü, karşılıklı saygı,sevgi ve kardeşliğimizdir.
bu anlamda bir kazanımım olmuşsa hepinizin sayesindedir dostlarım....
***********************************hepinizi saygıyla hasretle selamlarım...
bilmediğini bilen çocuktur....ONA ÖĞRETİN...
bilmediğini bilmeyen ahmaktır.. ONDAN SAKININ...
bildiğini bilmeyen uykudadır.. ONU UYANDIRIN...
bildiğini bilen liderdir.. ONU İZLEYİN..
kaldera adlı üyeden alıntı
Doğru söze ne denir ki? Zaten bu dediklerini ülkece uygulasak bizi kimse tutamaz Kaldera. Ama nedense bir şeylerin tadını kaçırmakta üstümüze yok. (Genel olarak söylüyorum, kendimi de dahil ediyorum).
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
[QUOTE=kaldera]sevgili arkadaşlarım bir süredir forumu ziyaret etmiyordum açıkcası.
Yuvaya döndün sonunda HOOŞGELMİŞSİİİİN diyorum tekrar sana...
Uçurumları sevenlerin kanatları, rüzgarı sevenlerin ise motoru olmalıdır...
Büyüksün Uğur Ağbi... Büyüksün...kaldera adlı üyeden alıntı
34 GS xxxx, may the force be with you...
MoER, MoMMO
herkeze slm, kaldera abicim sözlerin ve düşüncelerine sonuna kadar katılıyorum, arkadaşlar bütün yazılarınızı takip ediyorum ve büyük dayanışma içinde olmanız mutluluk verici lakin lütfen emin olmadığınız konularda yorumlarınıza dikkat edin bildiğiniz gibi arkadaşlarımızdan bazıları motosiklet dünyasına yeni giriyor onlara en sağlıklı birşekilde yardımcı olalım şimdiden teşekkürler,birde kastro gezisine gelemediğim için çok üzüldüm yamurda deniz harikadır daha önce tattım hemde kastroda kısmet inşallah başka bir sefere inanın çok istiyorum atilla ve babaadam yani zafer abimize burdan teşekkürü borç bilirim abilerim atilla beni kastroya davet etti seni ben alırım yeterki bizimle ol dedi bu dostluğu bana gurur verdi sağolasın abicim babaadam resmen geçen hafta sonu motoru kaskı montu önüme attı ve git kardeşim bi haftasonuda git gez denize ormana git yahu yeter artık perişan olmuşunuz,tabiki motor garajda yattı kısmet olmadı gitmek sağlık olsun inşallah birgün sizlerle biryerlere gideriz saygılarımla hayırlı sefirler dilerim.
bizim motorlardaki ön frenin markası ABS ama bildiğimiz ABS fren sistemine sahip motorlar var hiç bir motorda yok yanlış bilgiokan4037 adlı üyeden alıntı
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)