beyler tartışma tatlıya bağlanmış, insanlar iyiniyetlerini sergilemiş neden tekrar canlandırılıyor bitmiş ve hallolmuş mevzular.
beyler tartışma tatlıya bağlanmış, insanlar iyiniyetlerini sergilemiş neden tekrar canlandırılıyor bitmiş ve hallolmuş mevzular.
yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
ve bir orman gibi kardeşcesine...
hocam bu soruna ben cevap vereyim istedim. taksitle ödeme olayın sürücü kursuna göre değişir. b sınıfının olması bir avantaj çünkü sadece motor sınavına girersin budatoplam soru miktarı 100 ü geçmiyor zaten 30 soru olması lazım sınav 100 alır çıkarsın ondan sonrada motorsiklet direksiyon sınavı. ama a2 için başvurduğun anda b için ne yaptıysan aynılarını yapıyorsun. sağlık muhtar kağıdı vs vs vs. 3 sene oldu ben alalı. ve çok önemli bir olay daha. a2 alırsan ehiyetsizlikten ceza yemezsinSculpture adlı üyeden alıntı
valla aldığım kursun adını yazmayım diye özelden cevap göndermiştim ama emreuzesen burada cevaplamış, ayrıca motordan sadece 20 soru soruyolar, bilemeyeni dövüyolar... çok basit.
yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
ve bir orman gibi kardeşcesine...
Dün bir programa katılmak için Bağcılara gitmiştim. Yorucu ve sıkıcı bir kaç saatten sonra Kağıthane'ye dönmek üzere yola çıktım. Yolları bilmediğim için bir arkadaştan tarif aldım. TEM'e çıktıp... basıp gidecek ve Kemerburgaz sapağından çıkacaktım. Yalnız geliş yolu (neden bilmiyorum) kapalı olduğundan gidiş yolunu 2 şerit gidiş, 2 şerit geliş olarak bölmüşler. Dolayısıyla ağır hareketlerle ilerleyen bir trafik vardı. İlersi de kimbilir nasıldır ve Kemerburgaz sapağı kimbilir nerdedir diyerekten Alibeyköy sapağına daldım. Akıllıyız ya!.. hemen ordan Kağıthane geçerim sandım. Döndüm dolaştım, tüm Alibeyköy'ü iki tur dolandım ama kendimi bir türlü bildiğim bir yola atamadım. Adres sormak mı?.. onu da yaptım. Yaptım ama yine de bulamadım işte yolumu. Yoğun bir stres... Allah kahretsin!.. bir türlü öğrenemeyecek miyim bu yolları ben?..
O stresle yakaladığım bir Kağıthane tabelasının direktifiyle bir yola daldım. sağı solu bomboş, karanlık, yarı bozuk, ne idüğü belirsiz bir yol. Görüşüm çok iyi değil... makul bir hızla "ne zaman bitecek" diye ilerliyordum. Neyseki şehri andıran bir yerlere vardım derken tatlı, hafif bir viraja yaklaştım. Hızım 55 ile 60 km/s arasında... biliyorum çünkü hangi viteste ne devirde gittiğimi çok iyi biliyorum ve yola güvenmediğim için çok da açılmıyorum. Virajın bir kesiminde yolu diklemesine kesen geniş bir karaltı gördüm. Geceleri ıslak asfaltın göründüğü gibi. Gibi mi?.. Hayır hayır!.. Asfalt ıslaktı. Ama viraj keskin değil. Gündüz olsa 80'le bile girilebilir ve ben en fazla 60'dayım. Frene basıp yavaşlamaya gerek yok çünkü hızım makul... daha da önemlisi DonaldDuck demişti ki bu durumlar için: "SAKIN"...
Basmadım da. Ama yine de olan oldu. Motor altımdan kaçtı gidiyor! Yan yatmış. Peki ayağım? Koruma demirleri sayesinde altında kalmadı herhalde. Bir ara motor gözümün önünden kayboldu! Aman Allah'ım... neler oluyor? "Sorun yok!.. sadece takla atıyorsun".. Bunu arkamdan gelen ama pek de yakın olmayan arabayı gördüğümde anladım. Araba bana yakın değil!.. Bu iyi. En azından parçalarımı aramayacaklar. (Abartma istersen... Altı üstü 60km/s) Sonra bir takla daha. Motorum yine sürünüyor. Bu sefer arkamda gördüğüm araba motorumu solluyor. Delikanlıysa ben üstündeyken sollasın. Delikanlıysa piste gelsin!..
Araba durdu. Karşı şeritten bir yaya bana doğru koşarak geliyordu. Farkettim ki ayaktayım. Son taklayı geri geri atmışım ve birden ayağa dikilmişim. Artistik bir final olmalı... dışardan bir gözle görebilmeyi isterdim. Neyse... yanımda 3 kişi oldu. Biri elinde ki telefonu göstererek "Kazanın her anını gördüm, ayağa kalkabileceğini hiç sanmıyordum! İşte bak... ambulans çağırıyordum. Kemiklerinin kırılmaması mucize! Tam 5 takla attın" dedi. Şaşırdım. Diğeri iyi misin diye sordu. Sadece "heyecanlıyım" diyebildim. Motorumu kaldıracaklar, ben adamları uyarıyorum: "160 kilo, dikkatli olun beliniz ağırmasın sonra". Benim de yardımımla kaldırdık. Boşa aldım ve kenara çektik. Her ne kadar "iyiyim, gidebilirim" desem de bırakmadılar beni. Yaya olan benimle kaldı, biraz sohbet ettik. Lanet olsun ki yanımda bir tek sigara bile yoktu!
10 dakika kadar sonra adama RegalRaptor'un tüm özelliklerini anlatmış bir şekilde tokalaşıp ayrıldık. Gitmeden önce numaralarımızı aldık. "Gelmeden önce mutlaka ara" dedi, "Bazen etkinlik olabiliyor burda, ona göre gelirsin". Bahsettiği yer bizim İstanbul Park. Adam oranın muhasebecisiymiş. "Bir ara gel, pistte bir kaç tur at" diyor. Her şerde bir hayır vardır derler ya... öyle birşey bu da.
Sonra sağsalim evime gittim. Ne motordan soğudum, ne bir heyecan, titreme vs. vardı. Sanki hiç düşmemişim gibi iyi hissediyordum. Ağrım sızım da yoktu. Beş takla atmıştım ve sadece kolumda minicik bir çizik vardı.
Motosikletimde ise koruma demirlerinde nazarlık çizikler oluştu. Çizik ne kelime, sanki deli bir zımparayla zımparalanmış. Düştüğüm yerde bir iki yemek kaşığı kadar bir sıvı bırakmıştı ama benzin mi yağ mı su mu bilmiyorum. Bu sabah motoru parkettiğim yere baktım, kupkuruydu. Sızıntı falan yok yani. Sabah işe gelirken yolu biraz uzatıp sakin kafayla kullanıp biraz dinledim motoru, hiç bir sorun yok gibiydi. Herşey kazadan önceki gibiydi... bir şey hariç!.. Yüksek devirlere çıktığımda (vites değiştirmelerime yakın) ön taraftan gelen bir zırıltım vardı, o kaybolmuş cehenneme kadar yolu var zaten. Hiç sevmemiştim, alışamamıştım.
Budur!
(Allah kazadan beladan korusun hepimizi)
Çok geçmiş olsun arkadaşım ucuz atlatmışsın.
Sana ve motoruna birşey olmadığına sevindim.
Sabah aynısı benim başıma geldi ve motor kaydı ama düşmemeyi başardım.
Virajda suyu görünce frene bastım ve tam suya girerken bıraktım tabi hızı yeterince düşüremediğim için motor kaydı ama toparladım allahtan. O hızla girseydim veya freni zamanında bırakmasaydım muhtemelen bende yeri öpecektim.
Ucuz da laf mı!.. bedava bile denebilir. Sana da geçmiş olsun. Tecrübe ediniyoruz sanırım.Can. adlı üyeden alıntı
demonicdreams-can ikinizede çok geçmiş olsun arkadaşlar aman dikkat asvalt kötü ama ıslak asvalt dahada kötü tekrar geçmiş olsun bir daha yaşamamak dileğiyle... msn aytu@ay-tu.net
Geçmiş olsun...İnşallah başka kazalar olmaz.
demonic geçmiş olsun o bir iki kaşık kadar olan şey motor yağıdır karterin içini hava girmesi için yapılış bir iki delik vardır motor yan yatınca muhtemelen ordan yağ akmıştır önemli değil merak etme zımpara olayına gelince aklımda güzel şeyler var msn den görüşürz konuyu
Bu arada aramıza hoşgeldin
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
Sculpture adlı üyeden alıntı
dün son günüymüş ehliyet almak için bana 375 ytl ye mal oldu herşey dahil eline kadar geliyor ehliyet zaten bende b sınıfı vardı ama fiyat artacak diyolardı onu bilmiyorum şu anda temmuzda sınav var ağustosta alabiliyorsun ehliyeti...
Teşekkürler aytu.aytu adlı üyeden alıntı
nihat ve can ikinize de çok çok geçmiş olsun aman ne olur dikkatlı olalım motorun şakası yok
Teşekkürler.demonicdreams adlı üyeden alıntı
Motorunun çizilen nikelajları için nikelaj kaplaması yapan yerler var.
Bir arkadaşım Harleyine yaptırmış. İstersen ona bir sorarım.
Yahu n'olmuş öyle!!! Resmen ipince bi çizgide gidip gelmişsin! Buna işaret derler, hem de büyüğünden! Dikkat et dostum birşeyler değişmek üzere.demonicdreams adlı üyeden alıntı
Sevgiler,
AA.
34 GS xxxx, may the force be with you...
MoER, MoMMO
geçmiş olsun demonıc..ıslak viraja motoru yatırarakmı girdin..
gördünmü motoru zem zem suyu ile yıkamanın faydasını ...sana bir şey olmamış bak...budur
aytu, ceko, cuk_o, can., gyazici, kaldera, aytugarikan!.. çok sağolun.
cuk_o için çok geç ama sizleri aramızda istemiyoruz!.. Yani kaza yapanlar listesinde hiç bir zaman adınız olsun istemiyoruz.
aytugarikan; söylediğinde haklı olabilirsin.
Ben sorunsuz bir şekilde atlatmış olmanın hafifliğini hissediyorum. Düştüğüme lanet okuduğum yok!.. Keşke her düşen bu kadar ucuz atlatsa.
Hayır abi, motoru yatıracak bir viraj değildi. gidonu çok az sola çevirmem yeterliydi ve ben de yatırmadım. Sanırım zemin çamur olduğu için ön teker başına buyruk gitti. Bahsettiğim virajı görsen anlardın abi.kaldera adlı üyeden alıntı
Zemzem'in faydasını gördüm tabi abi. Dualar'da kask dizlik bilmem ne görevi görebiliyormuş demek ki!..
http://mannysvideos.blogspot.com/200...ever-seen.html
Regal Raptor bağımsız süspansiyon reklamı...
Chopper/Cruiser'ların Karşılaştırılması (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=11014) --- anket>>>>>>http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
-----ANKET Regal Raptor (250cc)'unuz Kaç km'de (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17733 )
Dostum bende ehliyeti yeni aldım 150Ytl sürücü kursuna verdim, 30Ytl sağlık muayenesine verdim, 2x20Ytl tplam 40 Ytl sınav harcı verdim, sınavı kazandıktan sonra sürücü kursu dosyanı teslim ederken 20Ytl daha istedi bende tartıştım vermiyorum dedim vermedim, yani almadılar, daha sonra B sınıfı ehliyetin olduğundan senden 53Ytl harç alacaklar, bunu emniyet müdürlüğünde yatırıyorsun daha sonra dosyanı içeri verirken bir 30Ytl daha ödüyorsun buda ehliyetin kağıdı içinmiş, YANİ RESMEN SOYGUN ama bunları yapıpda motora binip şöyle bir uzun yola çıkınca hepsini unutuyorsun, yani toplam: 323Ytl para cebinden çıkacak, sürücü kursuyla pazarlık et indiriyorlar.Sculpture adlı üyeden alıntı
B sınıfı ehliyetinin olmasının faydası ise sadece 20 soruluk motor sınavına giriyorsun, bide senden 190Ytl harç yerine 53Ytl alıyorlar.
KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER.
Kaldera abi çok teşekkür ederim. (Erkan askerden geldi kısa dönemdi ) bana özelden telefonunu atsana .
demonicdreams çok geçmiş olsun bende buna benzer bi kaza yaşamıştım 2 ay boyunlukla gezdim ucuz atlatmışsın
[FONT="Times New Roman"][SIZE="2"]RR250cc [/SIZE][/FONT]
Sculpture, yerin yakınsa sen de bir Kadıköy Gelişim sürücü Kursu'na bak ehliyet için.
Bu rakam 285 YTL civarında oluyor.323Ytl para cebinden çıkacak
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3377
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)