@profesor06 özelden yazdım, konuşalım.
Kolaçan, 29 Nisan 2022 canlı yayınında (dk 33:20 ) haylaz canavarımın yeni modelinin Honda Türkiye tarafından önümüzdeki aylarda getirilebileceğini söyledi. Şahsen modelin devamını görecek olmak beni sevindiriyor. Tip zaten ölümsüz bir tasarım. Pek ellememişler tasarımı. Yeni renkler olacak gibi..
2022 model güncellemelerinde ne gibi değişikler olduğunu bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim. Sanırım Showa amortisörler kalınlaşmış, güncelleşmiş. Blok aynı galiba. Euro 5 egzoz zaten. Benim bildiklerim şimdilik bu kadar. Honda piyasayı mt-25’e bırakmamakla iyi yapıyor. Fiyat tahminim ise clx 250’den yüksek, mt-25’ten düşük olacak gibi düşünüyorum.
Ayrıca çok keyifli motordur alacaklara şiddetle tavsiye ederim. Seviyorum bu motoru.
Cbr250 piyasada değer görücek nedeni piyasada motor yok belli bir kesim japondan çıkmıyor ve en önemlisi cbr250 yakıt olarak uslu sürülürse gayet ekonomik bir motor az yakıyor.. zaten üstündeki. Motor özünde commuter motoru cbf250 lerde Twisterda kullanılan revize edilmiş motor..
Şahsi fikrim ilerde bu motoru insanlar sport tour tarzı yanlara çanta falan takıp gezi makinesi olarak falan sürebilirler…
Üstat cbr250r racing bir modeldir. Sanırım cb250r yazmak istediniz. Ama sorun değil, çoğu insan karıştırıyor bunu. Honda cbr’ı çok sattığı için insanlarda alışkanlık oldu :D
Türkiye’ye büyük ihtimal gelecek yeni modele gelirsek, kısa çaplı araştırmam sonucu güncellenen özellikleri:
1. Vites göstergesi gelmiş. Önceki modelde ekranın hararet gösterdiği bölgede artık vites göstergesi var. Bence iyi olmuş. Bu motoru sırf bu yüzden ilk motor olarak almak istemeyenler vardı. Hararet, yukarıda ısı işareti ayrı koyulmuş.
2. Sele kumaşı değişmiş. Sele uzun kmlerde rahatsızlık yapıyordu. Bu iyileştirme de iyi olmuş. Umarım rahatlık da göründüğü gibidir.
3. Motorun mat detayları, mat motor bloğu, parlak siyah olarak değişmiş. Çamurluk tank rengiyle aynı ama değişik kombinasyonlar da gelmiş.
4. Kaydırmalı debraj gelmiş. Her ne kadar 250 cc başlangıç motoru olmasa da benim başlangıç motorumdu ve vites düşürürken devir eşitleme ilk başta yapamıyordum ve arka teker kitleniyordu. Bu özellik sayesinde yeni başlayan için ciddi iyi bir güncelleme olmuş bu. Beğendim.
5.Egzoz tasarımı yeniden tasarlanmış. Zaten az yakan verşmli motoru vardı, Euro 5 ile daha da az yakacağına inanıyorum. Eski soba borusu küçülmüş. Şık olmuş. Egzoz boruları da parlak olmuş.
6.Ön amortiösr Big Piston denilen bir güncelleme almış.Abisi Cb650r ile sanırım aynı teknolojiye kavuşmuş. Düşük basınçlarda ve hızlarda daha iyi bir tepkimeye kavuşmuş.
7 Viraj içi abs gelmiş. Daha doğrusu abs beynindeki motorun açı sensörü sayesinde viraj içinde fren kontrolu daha güvenli. Her ne kadar viraj içinde frenlemede pek önerilmese de iyi bir özellik. Bu sayede motor yatış pozisyonundayken abs devrede çalışıyor. Viraj içindeki ani frenlemede abs çalışıp ön tekerin kaymasını önleyecek gibi duruyor.
8. Radyatörün rengi siyah olmuş. Mevcut modelde gri renkteydi.
9. Aynaların tasarımı değişmiş gibi geldi ama emin değilim. Uzun boylu kullanıcılar bundan rahatsızdı. Eğer aynalar iyileştiyse başarılı bir güncelleme olmuş.
Fark ettiklerim bunlar oldu. Açıkcası çok büyük yenilikler yok. Makyajlanmıştı 2019’da. Bir makyaj daha yemiş görünüyor. Ama zaten ledlerle donatılmış, tasarım olarak segmentinin yakışıklısı olan bir modeldi. Tasarımda bir değişiklik pek olmamış. Şahsen getirilen güncellemeleri beğendim. Daha yeni başlayan dostu olmaya başlamış.
Kendi motorum diye demiyorum, bu haylaz canavarı çok seviyorum. Yollarda görünce seviniyorum. Yeni modelini de görmek dileğiyle...
Resmi Video: https://youtu.be/PJOHWUW9O5w
aynı torklu karakterde 40-45 beygir, 300-400cc olsa ömürlük binilecek alet.
Honda Instagram hesabında paylaşımı yapmış. 2022 model Euro 5 normlarına uygun olarak geliyor.
tahminimce mt25'den 5 bin lira ucuz olur.
motosiklet ufak bir makyaj görmüş, eksoz kısalmış, ön amortisörler cb650r gibi big piston olmuş. bir de vites göstergesi gelmiş.
bence değeri bilinmeyen bir modeldi, bu makyajla da eksikleri giderilmiş.
zincir sesi, 20 binde ben değiştirdiğimde yetkili servis sunstar arka dişli takmıştı ses kesilmişti. kaldı ki bence çok büyük problem değildi.
Haziranda gelirse 120 bin den aşağı gelmez .. Eylül de gelirse 140-150 binden aşağı gelmez ..
Zaten şu anda temizleri ikinci elde 80-90 bin tl lere gidiyor..
Bugün yağ değişimi (2 lt Motul 5100 10w40)+ yağ contası+ yağ filtresi + yağ tapası pulu için 600 lira teklif aldım servisten. Hava filtresi için fiyat vermediler. Nasıl fiyat ?
Sözde geçen sene CRF 250L de geliyordu ama ortalıkta yok. Normal CBR mı gelecekmiş, pek ihtimal vermiyorum. CBR 250RR modelini Euro normlarına bir uydurabilseler R25’i piyasadan siler. Bu atılımı Honda’dan beklerdim ama motor çıkalı kaç yıl oldu adamlarda tık yok.
Radyatör için soğutma sıvısı olarak ne kullanıyorsunuz ? Kitapçıkta Honda Pro Hp soğutma suyu kullanın yazıyor ama onu internette bulamadım. Karışım oranı vs. nedir bilen var mı ? Bu hafta kendimi Hondaya öptüreceğim olmadı onu da değiştirteyim.
Ne zaman gelicek acaba?
Bu motoru alıp aranıza katıldım.Acaba kaç lt yağ alıyor bir de yarı sentetik koyun demişler.?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
Bir de yağ filtresini değiştireceğim ama cbr 250 ile aynı mı acaba filtre ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
Kitapçıkta 10w30 koyun demiş galiba ?
honda güngör'ü aradım bugün nt1100 gibi lansman yapılacak ona özel fiyat olacak, sonra fiyat yükselebilir gibi konuştular. tarih net vermediler ama temmuz ayı içerisinde az adet de olsa satış olacak gibi bir izlenim aldım.
Krank kitleme ile ilgili motorcu muhabbeti'nin videosu.
Aynı motoru kullandığımızı düşünürsek izlemeye değer bence. Belki kafamızdaki soruları da cevaplandırabilir.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)