Honda Cb 250 R Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Eylül 2018, 19:57
#321
spil454 adlı üyeden alıntı
arkadaşım kaç saattir bütün foruma baştan sona okudum sen honda ile ortak mı çalışıyorsun ne sorunu varsa yazsınlar ki insanlar bilgilensin ben 25000 tl para vereceğim ses gelecek ses sıkıntı değilmiş ne demek gelmeyecek kardeşim geliyorsa da düzeltinler honda benim banamın şirketi değil vites konusuna gelince sıkıntı değilmiş niye düzeltmiyorlar bir sıkıntı varsa o da bir kronik sorun dur benim gözümde inşalar burada + larını - lerini yazacaklar ki bilgi edinsiler ben gerçekler neyse yazan arkdaşlara teşekkür ediyorum.cb 250r almaktan vaz geçtim sayenizde 25000t lverip servisle akraba olmak istemiyorum Mt 25 alacağım iyi geceler
Allahım cahillik seviyesine bak. Dostum, ne alırsan al 1 gram umrumda değil, dediğin gibi Hondanın sahibi takasuma yakuro babam da değil. Hadi zincir sesi konusunda haklı olabilirsin eyvallah, ama daha once motor kullandıgına bile emin değilim. Her motor boşa geçerken zor geçer ufak bir ivme ister. Bu bir sorun değil.
Reklamlar
-
13 Eylül 2018, 20:26
#322
cahillik seviyeni sen belli etmişsin orası kesin her motor 1e geçerken ivme falan istemez motordan anlamadığın çok belli sen durmaya yakın 1e atarsan çok rahat geçer ha boşa attın yine geçer arada takılabilir ama 10 denemenin 5 6 sı geçmiyorsa sıkıntı var demektir. Sen beni ne kadar tanıyorsun da yok motor kullanmış mıyım falan diyorsun senin yaşın kaç anca burada klavye erkekliği yaparsınız.
-
13 Eylül 2018, 21:58
#323
spil454 adlı üyeden alıntı
cahillik seviyeni sen belli etmişsin orası kesin her motor 1e geçerken ivme falan istemez motordan anlamadığın çok belli sen durmaya yakın 1e atarsan çok rahat geçer ha boşa attın yine geçer arada takılabilir ama 10 denemenin 5 6 sı geçmiyorsa sıkıntı var demektir. Sen beni ne kadar tanıyorsun da yok motor kullanmış mıyım falan diyorsun senin yaşın kaç anca burada klavye erkekliği yaparsınız.
Bilmiyorsunuz bari yorum yapmayın. Motosiklet şanzıman yapısı gereği sağlıklı çalışmaz.
-
14 Eylül 2018, 11:26
#324
ivme derken durdun 1 e geçmiyorsa her seferinde iler geri itmen mi gerekecek yoksa vites artırırken de dusururkende gaz vermen gerek sizin bir şey bilmediniz açık 2 cisi siz yapısı böyle deyip her durduğunuz da ileri geri yapıp motor bu deyip öyle kullanın her bir arıza olduğunu kabul etmeyin
-
14 Eylül 2018, 13:09
#325
Anlamak istemiyorsunuz sanırım. Motorun sahibi falan değilim. 3 kurusluk ön yargılarınızı kenara atın önce.
Genel olarak motosiklet şanzımanı motor kapalı iken veya hareket halinde değilken arabalardaki gibi kolay geçmez zor geçer. Durduğu yerde özellikle motor çalışmazken vites değişimi yapılması önerilmez.
-
16 Eylül 2018, 13:46
#326
Herkese selamlar,
0 motosiklet tecrübesi ile ilk motosikletim olarak CB250R aldım. Bu fiyattaki artış nedeniyle henüz ehliyetimi alamadan motoru alıp kapalı garajıma koydum ve önümüzdeki hafta direksiyon sınavına gireceğim. Bu süre içinde trafiğe pek çıkmadan kapalı otoparkta ve evimin yanındaki ara sokaklarda motosikleti sürdüm. Motosiklet tecrübem olmasada uzun yıllardır araba sürüyorum ve şuanda da ulaşım aracı olarak arabamı kullanıyorum. Yani en azından trafik tecrübem var.
Şimdi size sormak istediğim bir iki konu var. Birincisi bakım konusu; kitapçıkta ilk bakım için 1000 km ya da 1 ay yazıyor. Ben motoru alalı 1 ayı geçti ancak motor daha 100 km'de. Satın alırkende ilk bakım için 1000 km'de gelmemi söylemişlerdi. Bu durum bir problem yaratır mı sizce?
Diğer konu ise motor şuanda bana sarsıntılı geliyor. Hiç tecrübem olmadığı için bir şeyleri yanlış yapıyor olabilirim ancak kursta sürdüğüm 250 motorlar ve sınava gireceğim motor olan MT-07'de böyle bir şey yaşamadım. Bunun nedeni rodaj mı yoksa gerçekten hatalı bir şeyler mi yapıyorum? Özetle kalkışlarda ne kadar nazikçe gaz açsamda motor biraz ileri fırlayarak kalkıyor. Vites geçişlerinde vites pedalını sert itmek gerekiyor ve bazen debriyajı yavaş bıraksamda sarsıntı oluyor.
Son olarak herkesin malumu olan zincir konusu. Aynı sorun bende de var ve hiç tecrübesi olamyan ben bile ilk üzerine bindiğim andan itibaren bu sesi duydum ve çok rahatsız oldum. Sanki mobilete biner gibi saçma sapan bir ses geliyor ve çok canım sıkılıyor. Bunun ile ilgili bir gelişme var mıdır? Zinciri yağlatma, gerginliğini ayarlatmak vs gibi şeyler işe yarıyor mu?
Gerçekten yardımcı olmak için cevap verecek olan herkese teşekkür ederim. He bir de kendini motoGP pilotu sanıp ahkam kesecek olanlar, ehliyetsiz motor almışsın, tecrüben yokken 250'lik motorla başlamışsın gibi gereksiz eleştiri yapacak olan arkadaşlar lütfen siz yorumlarınızı kendinize saklayın. Yapıcı her türle eleştiri ve öneriye açığım.
Herkese selamlar,
-
16 Eylül 2018, 15:32
#327
Hemen hemen aynı şekilde aldım ben de. MT7 ile kurs ve sınav, ehliyeti elime aldığım gün de CB250r.
Açıkçası mt7'yi o kadar gergin kullandım ki, cb çok daha kolay geldi. Titresim olarak mt7 ile kıyaslamak pek dogru olmaz fakat diger 250liklerle kıyasla nasıl ben de emin degilim. İlla ki çift silindirli 250ler daha az titriyordur. Ama şunu söyleyebilirim, ilk aldığım haftalarda titreşimden dolayı ellerimin uyuştuğu bile oluyordu. Sanırım tecrübe kazandıkça motor devrini daha iyi ayarlayıp vites geçişlerini duzeltiyoruz, buna oturuş pozisyonunu daha iyi ayarlamak da etki ediyor tabi. Belki motorun rodaj dönemi de buna katkı sağlıyordur o konuda bi bilgim yok.
Vites geçişi için çok kemikli ve kendini hissettiriyor diye okumuştum zaten. Bende belirgin bi sekilde 2'den 3'e geçiş digerlerinden biraz daha zor ama sadece ani kalkışlarda boyle (maalesef bazen yapmak gerekiyor, kırmızı ışıkta arkada aragazi ile bekleyen otomobiller varken).
Kişisel olarak zincir sesini cok kafama takmıyorum fakat mekanik bi arızaya sebep verir mi diye ben de takipteyim.
Bakım olayını bilene sormak lazım. Rodaj yağının değiştirilmesi gerekir ama 100km de rodaji daha tamamlamamış bi motor icin ne yaparlar biraz bayinin insiyatifi sanki. Malum bizde tüketiciyi garanti kapsamıyla tehdit eden bi "yetkili serviste bakım" sektörü var.
-
18 Eylül 2018, 19:33
#328
https://www.youtube.com/watch?v=uyafn0AJCBo
motorun aksesuarli hali
-
20 Eylül 2018, 18:46
#329
Bu motosiklet için üretilmiş veya üretilen bir çanta demiri var mı?
-
20 Eylül 2018, 18:49
#330
balıkcı adlı üyeden alıntı
Bu motosiklet için üretilmiş veya üretilen bir çanta demiri var mı?
Varmış, eski mesajlara bakman lazım.
-
21 Eylül 2018, 10:39
#331
balıkcı adlı üyeden alıntı
Bu motosiklet için üretilmiş veya üretilen bir çanta demiri var mı?
honda doğu batı da (istanbul/ümraniye) koruma demiri, çanta demiri vs var. koruma demiri 350 çanta demiri 185 tl falandı sanırım. ellerinde mevcuttu en son gidip taktırabilirsiniz
-
22 Eylül 2018, 15:54
#332
Honda ya yapmis oldugum sikayet cevaplandi. Zincir sesi normal herhangi bir onarim degisim yapilmayacak deniyor. Pazartesi ihtar cekecegim noterden. Gelen cevaba gore mahkemeye gidiyorum. Ben kazanirsam sizin icinde emsal teskil edecegini dusunuyorum. Kis geldi zamanim bol, ilim ilim honda ile ugrasacagim. Desteklerinizi bekliyorum.
-
23 Eylül 2018, 14:35
#333
Arkadaşlar merhaba, motosiklete yeni başladım ve ilk motorum cb250r. Rodajı yeni bitti bakımını yaptırdım ancak şöyle bir sorunum var: motor 110’u geçmiyor.Rodajdayken de böyleydi ancak servis tarafından bilinçli olarak 6 bin devri geçmemek için ayarlanmış sanıyordum. Ancak rodajı bittiği halde 7 bin devire gelince vites değiştir ışığı yanıyor ve 6. viteste motor en fazla 110’u görüyor. Dediğim gibi acaba ilk motorum olduğu için ben mi cahil kaldım, vites değiştir göstergesi yanmasına rağmen 8-9 bin devirlere kadar çıkmam mu lazım 140-150 görmem için?
-
23 Eylül 2018, 14:50
#334
mskh adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, motosiklete yeni başladım ve ilk motorum cb250r. Rodajı yeni bitti bakımını yaptırdım ancak şöyle bir sorunum var: motor 110’u geçmiyor.Rodajdayken de böyleydi ancak servis tarafından bilinçli olarak 6 bin devri geçmemek için ayarlanmış sanıyordum. Ancak rodajı bittiği halde 7 bin devire gelince vites değiştir ışığı yanıyor ve 6. viteste motor en fazla 110’u görüyor. Dediğim gibi acaba ilk motorum olduğu için ben mi cahil kaldım, vites değiştir göstergesi yanmasına rağmen 8-9 bin devirlere kadar çıkmam mu lazım 140-150 görmem için?
evet 6. vitese 110 civarı oluyor ama rodajı tamamladıysan ufaktan üstüne çıkabilirsin. düz yolda 140 eğimli yolda 125 rahat gidiyor. daha fazlasını zorlamadım
-
23 Eylül 2018, 19:12
#335
hocam peki vites değiştir ışığı yanmasına rağmen 6. viteste 110’un üstüne zorlamak motora zarar vermez mi? Daha 110’dayken ışık yanıyor çünkü, 140-150’lerde yanması gerekmez mi o zaman?
-
23 Eylül 2018, 19:21
#336
6. vitesten sonra vitesiniz olmadığına göre kırmızı bölgeye (red line) dikkat etmeniz lazım.
-
23 Eylül 2018, 20:11
#337
Çoğu araçta son vites uzun yol için düsünülmüs ekonomi amaçlı vitestir.
Özellikle düsük hacimli motosikletler de bariz bellidir.
5. viteste maksimum güc üretilen devire kadar geldikten sonra 6. ya yükseltin rüzgar vs yoksa biraz daha hız artabilir. Artmazsa da fazla üzülmeyin.
5. viteste son hız 150 falan sanırım.gayet yeterli.
-
23 Eylül 2018, 21:05
#338
Kanımca o ışık rodajda olduğu için, motora zarar verme die yanıyordur. 2000km sonra o ışığın yanma aralığı değişecektir.
-
23 Eylül 2018, 21:46
#339
mskh adlı üyeden alıntı
hocam peki vites değiştir ışığı yanmasına rağmen 6. viteste 110’un üstüne zorlamak motora zarar vermez mi? Daha 110’dayken ışık yanıyor çünkü, 140-150’lerde yanması gerekmez mi o zaman?
O sadece sana uyari vermeye yarayan bir ışıktir kardesim sen istedigin devire kadar zorlayabilirsin ayrıca o isigin yanmasi gereken deviri sen kendinde ayarlayabilirsin ben 9’a ayarladim orda yaniyor o isigin yanmasi motor bloguna falan zarar vermez
-
24 Eylül 2018, 01:10
#340
Işığın yanışını aşağı ya da yukarı çekebilirsin. Kullanım kılavuzunu kurcalayın aldığınız motorun, ben almaya karar verdiğimde başlıyorum. Edinmesi kolay gayet.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)