Bugün lansman fiyatından satın aldım siyah renkli bir CB125F. Hafta başı plaka ruhsat işlemlerini halledip teslim alacağım inşallah. Daha iyileri sizlerin olsun.
Hayırlı olsun ağa Allah güzel günlerde kullanmayi nasip eylesin
Küfür gibi model.
Tamam Honda kalitesi diyoruz da bu fiyatlara olmamalı bu tarz komüter aletler. Olacaksa da trk kanal dahi olsa abs olsun değil mi? Hangi çağda yaşıyoruz. Bu tarz motorlar aşırı tehlikeli, Türkiye'de yaşıyoruz girdiğimiz sokak arasında yerde yağ olmayacağının, önünüze çocuk fırlamayacağının yani ani frenleme ihtiyacının olmayacağının garantisi var mı? Hatta olacağının garantisini daha rahat verirsiniz.
Kaç tane "usta" pilotun abs olmayan motorda ayak kırdığını şahit olduk.
E ben Hintli motordan hallice motor alacaksam(ki bu motor ilhamdır kabül) neden Honda'ya 100 kağıt vereyim? Rtr 200 ya da Pulsar alır geçersin hiç yoktan abs var dersin, yemişim Honda kalitesini.
Merhaba.
11 Şubat 2024 Pazar günü henüz 30 km'de iki tane yeni kasa Cb125F ile Ankara-Gölbaşı-Kulu Makas-Karakeçili-Bahşılı-Kırıkkale-Ankara güzergahında sürdük yaklaşık 7 saat ve 320 km boyunca.
İlk 100 km 60 km hızı geçmedik.
Sonrasında kademeli olarak hızımızı arttırdık viteslerle bolca oynayarak.
Karakeçili civarlarındaki inişlerde birkaç kez 100 km üstüne çıkıp vites küçülterek motorları kompresyona bindirdik.
Ve dönüş yolunda Kırıkkale - Ankara arasında da yakıt tüketimi 1.6 lt civarında seyretti iki motorda da.
Kırıkkale-Elmadağ arasında depoyu doldurup ortalamayı sıfırlayıp tekrar yola koyulduk.
Elmadağ yokuşunda 2.5'lara kadar çıktı tüketim ama Hasanoğlana civarlarında 1.7'ye ve devamında da 1.5 litreye kadar düştü
Evime varmak üzereyken de 1.4 lt'ye düştü.
[IMG][/IMG]
Henüz 350 km'deki bir motorda ve soğuk havada yapılan bu tura daha düşüğü gelmezdi zaten.
5 - 10 bin km'leri geçtikten sonra ve daha sıcak havalarda yapılacak kontrollü uzun yol sürüşlerde belki 1.2 lt'yi falan görür bu motor ama normal kullanıcı için şehiriçi trafikte 1.8-2 lt civarı bir tüketim beklemekte fayda var.
Tüketim gözetilmeden yapılacak sürüşlerde daha da fazla yaktırılır tabii ki.
CBF150'lere göre bu motorun gidonu biraz aşağıda kalıyor hissine kapıldım.
Gidon yükseltme ile biraz iyileşecektir bu durum.
Motorun sesi ve titreşimi 70 km hızlardan sonra biraz artıyor olsa da rahatsız edici bir durum yok.
Nisan ortalarında 1000 km'yi devirip rodaj bakımına sokarım motoru.
Michelin City Pro lastik aldım. Rodaj bakımında onu da taktırırım.
Ön cam, koruma demiri ve çanta demiri var sırada.
Yolunuz Kırıkkale civarlarına düşerse ve çok lezzetli yemekleri olan bir restorana gitmek isterseniz, Bahşılı'daki "Acıktım Usta" restoranını şiddetle tavsiye ederim bu arada.
Herkese selamlar.
Hep derim en güzel seyahatler küçük hacimli motorlarla yapılandır eğer zaman sorununuz yoksa. Hayırlı olsun motorsikletiniz. Keyifli seyahatler dilerim.
Paran varsa Japon, yoksa alman.
A wise man once told his wife . . . nothing because he was a wise man.
If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
Herkese merhaba,
11 şubat pazar günü çıktığımız turun rotası şu şekildeydi.
25 şubat pazar günü de Ankara - Güvenç Göleti - Kazan - Ayaş - Polatlı - Ankara şeklinde 240 kilometrelik bir turumuz oldu.
2 Honda Cb125F ve 1 de Honda Dio idik.
Arkadaşın Sena 50C kameralı interkomundan çektiği Polatlı dönüşü bir poz:
Şehiriçinde çok pratik olan Dio'nun uzun yolda keyifli olmadığına bir kez daha kanaat getirdim zira ayaklar devamlı surette koltukta oturur gibi önde olduğundan bir süre sonra sıkıntı veriyor.
Ayak pegleri yanda olan motorlarda yeri geliyor ayağa kalkılabildiği için ayaklardaki uyuşukluk hissiyatı önlenebiliyor.
Motorun aynaları geriyi göstermiyor.
Mutlak surette ayna genişletme takılmasını tavsiye ediyorum.
Hepsi gp kompozit üretimi olan şu ürünleri satın aldım:
1. 60 cm ön cam - şeffaf
2. Koruma demiri
3. Arka çanta taşıma demiri
4. Ayna genişletme
Tüm ürünler gelsin ve montajını yapayım, fotoğraf çekip paylaşırım burada.
24 şubat turumuzda Polatlı merkezde Eskişehir gidiş istikametindeki Shell benzinlik içindeki Polatlı çorbacısında Kelle Paça içtik yine.
Gayet başarılı olsa da bir önceki turumuzdaki Kırıkkale Bahşılıdaki Acıktım Usta daha başarılıydı.
Önceden haşlanmış kelle paça etlerinin haşlanmış kemik suyu içine son anda - müşteriye servis yapılırken atılması yerine kelle paça etlerinin kendi suyunda haşlanıp daha sonra müşteriye çorba olarak servis edilmesi şeklinde hazırlanan kelle paça çorbası daha başarılı oluyor.
Hayatımda toplamda 2 kez içtiğim kelle paça çorbası deneyimim bana bunu öğretti.
Motorum da 800 kilometreyi geçti bu arada.
Rezerv ile birlite 13 lt olan depo ile 700 km civarı yol yapacak gibi.
Yol bilgisayarı hesaplamada biraz iyimser davranıyor sanki, zira ortalama tüketimi hala 1.5 lt gösteriyor.
Motorla ilgili sorunuz varsa cevaplamaya çalışırım.
Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
24 şubat turumuzun rotası da şu şekildeydi:
Merhabalar ben de nisan başında cb 125 f'imi teslim aldım. Su an 750 km.de motorum (ankara içi kullandim sadece). Bugun yola ciktiktan 5 dk sonra pgm fi ( motor) ikaz ışığı yandı. 2 mayista da rodaj bakimi randevusu almistim. Rodajdan dolayi hiz denemesi/ tapa gaz vs yapmadim ama bu ariza ışığı ağzımın tadını kaçırdı açıkçası. Bakalim servis ne diyecek.
Konu yakitmis. Emisyon degerleri vs nedeniyle yakiti tam yakamadiginda uyari veriyormus. O yuzden shell kullanin dediler. Yakiti daha ince oluyormus. Ben total kullanıyordum.
Merhaba iyi forumlar dilerim. 2018 model 7.000 km civarı Honda CB125F motorumdan çalışmazken benzin kokusu alıyorum. Benzer durumla karşılaşan var mıdır? Yada bu durum normal mıdır?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)