Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CB 125 F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı (Yeni Model)

    REKLAM ALANI
  1. #221

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Motosikletimi 2019 Nisan ayında aldığım için muayenemin de 2022 nisan ayına kadar geçerli olduğunu zannederek, ruhsatın yüzüne bile bakmadan mutlu mesut gezinmekte idim.
    Sağ olsun polis memuru bir arkadaş muayenemin satın aldığım tarihe göre değil, motosikletin türkiyeye geliş tarihine göre 3 yıl olduğunu, 2018 model olan Motosikletimin muayenesinin yine mayıs ortası bittiğini 314TL karşılığında hatırlattı ve 7 gün süre verdi.

    Lütfen siz de ruhsatınızı elinize alıp bir kontrol edin... Hafıza yanıltıcıdır. Evet evet hemen şimdi. (üşenme,erteleme,vazgeçme)

    Forumlarda bir türlü bilgi bulamadığım için yan ve arka çantalarımı şökerek gittim muayeneye. Sis farlarımın birinin kapağı düşmüş ve lens kaybolmuştu.

    Görevliye özellikle sorup öğrendiğime göre;
    Yan ve arka çantalar ruhsata işli olmadığında trafikte ceza kesilemiyor, muayenede ise "hafif kusur" olarak geçiyor. ruhsata işli olmayan çanta ve taşıyıcılar muayenede kontrol edilmiyor. yani sökmeye gerek yok.
    Ruhsata işlenmesi durumunda ise bu çantalar motor üzerinde takılı değilse trafikte ceza yazılabilir, yani çantasız yola çıkamaz.

    Sis farları, eğer açma kapama düğmesi varsa, yani kapatılabiliyorsa muayenede kontrol edilmiyor. biri yanmasa yada kırık olsa fark etmiyor.
    Açma kapama düğmesi yoksa ve kontak açılınca direk yanıyorsa problem çıkabilir.

    Muayenede dikkate değer bir kontrol yapılmadı, ışıklara, lastiklere, frenlere bakıldı sadece. zaten yola çıkıyorsanız bunlar düzgündür.

    Tekeriniz düz bassın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------

    CB125F yağ eksiltir mi??

    Aldığım günden beri Castrol Power 1 10w40 yarı sentetik motor yağı kullanmaktayım. (kolay bulunuyor, ucuz, yeterince iyi, sahtesi motul kadar çok değil, servise yağ taşımak zorunda kalmıyorum çünkü servis de bunu kullanıyor)
    geçen sene yaz sonu motor 8.000km iken servise gitmeden önce (2000 km doldurmuş ) yağ çubuğunu çekip kontrol edeyim dedim.
    Fark ettim ki yağın olması gereken aralığın ortasından biraz aşağı inmiş!!!
    Serviste mi eksik koydular yoksa yağ mı eksiltiyor diye başladım teste... (en sevdiğim)
    Serviste tam 800ml yağ koydurdum.. çubukla kendim kontrol ettim, tam aralığın en üstüne denk geliyor.
    2000 km günlük kullanım yaptım, çubukla tekrar kontrol ettim, yine aralığın ortasına gelmiş!!
    Serviste çıkan yağı ölçülü kaba alarak ölçtük.. yaklaşık 60-70 ml eksik çıktı... 10-20 ml gibi kutulara bulaşmış olsa en az 50 ml yağ eksiltiyor.
    Servis bu durumun normal hatta az olduğunu söyledi.
    Buradan neler öğrendik:
    1- Yağ çubuğunun max ve min yazıları arası 100ml... yağ eklerken faydalı olur.
    2- Her Honda yağ eksiltir. Zira Honda marka motosiklet, araba, dıştan takma tekne motoru sahibiyim.. Hepsi yağ eksiltiyor )
    3- Güneyde, yazın sıcağında çok devirli kullanımda eksilen yağ miktarı artacaktır. yazın yanımızda bir kahve fincanı kadar yağ taşımak faydalı olabilir.

    Şu an motorum 22.000 km yi doldurmuş olup yağ tüketiminde (artık düzenli kontrol ediyorum) bir fark olmadı. kışın azaldı hatta. Yaz henüz gelmedi bakıcaz artık.

    Tekeriniz Düz Bassın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

    Honda bakımlarını kuryelere göre mi düzenliyor?

    8000 km bakımında buji ve hava filtresi yenilendi.. servise eskilerini görmek istediğimi söyledim, sağ olsunlar bagaja attılar.
    eve gidince önce bujiyi inceledim, buji elektrodlarında en ufak bir aşınma yok. porselen sağlam. yeni gibi duruyor.
    Hava filtresinin sadece orta kısmında hafif bir kirlenme var. dış kısımlarında kirden eser yok. filtrenin hem yeri güzel, hem yeterince büyük tasarlanmış ve galiba yaşadığım yer fazla tozlu değil.

    Servise bu malzemelerin ömrünü tamamlamamış olduğunu, erken değiştirildiğini bir dahaki değişimin 12.000 km sonra (yani motor 20.000 de iken) yapılmasını istedim.
    Tabi ama lütfen hatırlatın dediler.

    19.000 olduğunda önce yakıt tüketim testi yaptım. zira bujide veya hava filtresinde yaşanacak en ufak aksaklık önce yakıtı etkileyecektir.
    300 km yi kapsayan hassas bir ölçüm ve minimum tüketme çabasıyla 100km de 1.75 litre tüketerek hem kendi rekorumu kırmış hemde kontrol yapmış oldum.

    20.000 km bakımında yine üzerinden çıkan buji ve hava filtresini kontrol ettim.
    Bujide bu sefer belli belirsiz bir aşınma görülüyordu. ancak yinede ömrünün sonuna yaklaşmış gibi değildi. NGK gerçekten kaliteli buji.
    Hava filtresi bir öncekinden pek de farklı durmuyordu. Ömrünü doldurmuş bir hava filtresinde orta kısmın yogun, kenarların hafif kirlenmesini beklerim.

    bir dahaki değişimlerin 16.000 km sonra yani 36.000 km de yapılmasına karar vererek servisten ayrıldım.

    Sanırım Honda, bakım peryotlarını yoğun trafikte kullanılan, kurye motoru olduğunu düşünerek belirliyor. şahsi kullanımda bunun uzatılmasında mahsur görmemekteyim. yinede olası bir aksilik için yanımda bir buji taşımaya başladım bile! (buji porseleni çatlarsa hiç ateşleme yapmayabilir)

    Tekeriniz düz bassın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

    Minibüs şöförlerini seviyorum.

    Pendik Honda servisine gitmek üzere (evet 20.000 bakımı)sokağa çıkma yasağı olan hafta (bayramdan önceki hafta sanırım) yola çıktım. E5 den ayrılınca polis yolu kesmiş. En önde bir mitsubishi panel vanı durdurmuş, arkasında mavi renkli bir hatlı minibüs duruyor. Minibüsün arkasına 2 metre kadar boşluk bırakarak durdum. Önümdeki minibüs 20-30 saniye bekledikten sonra geri geri gelmeye başladı. geri lambasını görür görmez asıldım kornaya. geldi , Çarpmaya az kala ön freni sertçe sıktım. Çarpınca benim motor yerinden kıpırdamadı, yere düşmedi ama minibüsün plaka lambası kırıldı. Minibüsçü biraz ileri aldı ve aşağı indi. bu ana kadar kornam aralıksız çalıyor.
    Minibüsçü: Niye kornaya basıyorsunuz beyfendi ileri aldım yinede ben inene kadar bastınız. (Hayır bu uslupla söylemedi)
    Ben : Korktum.
    Minibüsçü: Girmişin dibime seni nasıl göreyim, bak cam yukarıda, göremiyorum. (hayır yine bu uslupla diil)
    Ben: -
    Minibüsçü: Neyse senin motorda bişi var mı?
    Ben: -

    Minibüsçü aracına bindi ve sağ şeride geçti..
    Bende polisin önüne gittim ve durdum.

    Polis: Ne işin var dışarıda (evet tam böyle)
    Ben: --- Belgelerimi gösterdim tek kelime etmeden.
    Ben: Uygun mu?
    Polis: Gidebilirsin.
    Ben: 5 metre önünde minibüs geri geri geldi bana çarptı, aşağı indi bağırdı çağırdı, kornaya bastım diye beni dövmeye kalktı niye müdehale etmedin. (Evet bu nezaketle söyledim)
    Polis: Ben trafik polisi değilim istersen ekip çağırayım.
    Ben: Hayır Teşekkürler. ve yavaş bir kalkış.

    Öğrenilen Dersler:
    1- Minibüsçüye cevap verirsen döver. Kimse de yardım etmez, Polis bile.
    2- Polis uğraşmamak için suç unsuru ortaya çıkıp suç tamamlanana kadar bekler. İnsiyatif almaz. Riske girmez.
    3- Servise kontrol ettirdim, inanmadım kendim de baktım. CB125f in ön maşası sağlam ufak tefekle bişi olmuyor.

    Öğrenilemeyen Dersler:
    1- Bu kırmızı ışık, polis kontrolü falan nerede duracağız? ortada dursam geri geliyorlar, solda durup aynasından görünsem arkadaki hemen sağ yanıma sıfır giriyor. sağda dursam arkamdaki soluma giriyor. şerit çizgisinden en öne gidip ışıkta herkesten önce kalkarsam bişi olmuyor ama bu sefer de karşı taraftaki biri kırmızıda geçse ilk hedef ben oluyorum. Doğrusunu bulamadım!!! Bilen varsa lütfen bilgilendirsin.

    Tekeriniz düz bassın.
    Mr.wind, yosunum83 ve temperantia bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #222

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Saadet Zinciri...

    Malumunuz zincir yağlamak, temizlemek zahmetli iş.
    Benim gibi yaşınızı başınızı da aldıysanız, özellikle kışın üşengeçlik basıyor.

    Ben de bir çok enduro kullanıcısı gibi otomatik yağlama sistemi taktırmaya karar verdim.
    Araştırınca ATP (Ahmet Turan Peker) marka ürün hem yerli olması, hem denenmiş olması, hemde makul sayılabilecek fiyatıyla gözüme makul geldi.

    24.0000 km bakımında ön dişli, arka dişli, zincir, açmışken kaplin lastiği falan hepsini yenileyip sistemi öyle taktırmaya karar verdim.
    Zincir olarak KMC (honda orjinali) memnun olmama rağmen DID marka almaya (en iyisi diyolar) karar verdim.
    İnternetten bakınca 50tl ile 300 tl arası normal zincir, 100 tl ile 400 tl arası o-ring li zincir, ve hatta x ring li zincirler gördüm. hepsi DID marka.

    Distributörünü arayıp buldum, düzgün bir web sayfaları fln yok. bilgi olsun diye yazıyorum buraya.
    Tms Motorlu Araçlar
    0216 461 94 63
    0544 461 94 63

    Firmayı arayınca DID marka 428 boyutta o-ring zincir üretilmiyor. halbuki satanlar var... zannediyorum ki sahte hepsi. bu kadar güvenilmez bir piyasada bayisinden alayım dedim. 220 tl karşılığında 428-122 bakla zinciri uzun uğraşlar sonucu honda güngör (pendik) bayisinden temin ettim.

    Daha önce yazdığım gibi ön dişliyi 16t olarak değiştirmiştim. yan sanayi olarak aldığım dişlinin oldukça (yarı ömründen fazla) aşındığını gördüm.
    Bir daha kalitesiz yan sanayi asla..
    öne örjinal 15t arkaya 42t cbf dişlisi (yine honda marka) taktırarak istediğim oranı sağlamış oldum. hende motorumdaki orjinal olmayan tek parçadan da kurtulmuş oldum. zincir ve açmışken kaplin lastiği de yenilendi.
    Hemen aynı gün ATP sistemi de sağ olsun ahmet beyin yardımıyla motoruma bağlandı.

    Artık uzun dönem ATP kullanım yorumlarıma maruz kalacağınız da kesinleşmiş oldu.

    Neler Öğrendik:
    1-Kalitesiz yan sanayinin ömrü de kısa oluyor.
    2-Piyasada satılan DID zincirlerin bir kısmı taklit yada sahte. En doğrusu TMS bayisinden almak. zira n11 de en çok DID ürünü olan satıcıyı TMS ye sorduğumda.. "Oradan almayın bayimiz değil" dediler.

    Tekeriniz Düz Bassın

  3. #223
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    motoru aldım alalı (2400 km'de aldım, şu am 17000 km'de) hiç zincirini temizlemedim. basınçlı su tutuyorum yetiyor. hava fitresi yan sanayi, bujiyi hiç değiştirmedim, 17k kmdir fabrikanın taktığı üzerinde. fazla titizlenmeye gerek yok
    hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...

  4. #224

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    1. Çeyrek (25.000 km) raporu

    CB125F ve ben 25.000 km'yi ve 2 seneyi geride bıraktık. Bu süre zarfında neler yenilenmek zorunda kalındı şöyle bir toparlayayım dedim.

    Şimdilik hiç arızalanmadı, yolda kalmadı, rutin bakım harici bakım gerektirmedi.
    Toplam sahip olma maliyeti (TCO total cost of ownership)açısından değerlendirebilmeniz için değişen sarf malzemelerini de aşağıda yazıyorum.

    1- Motor yağı ve tapa pulu : her 2.000 km de kendim, 4.000 km de servis tarafından değişti. Castrol power 1 4t 10w40.
    2- Hava filtresi : 8.000 ve 20.000 bakımlarında serviste değişti.
    3- Buji : 8.000 ve 20.000 bakımlarında serviste değişti.
    4- Fren Sistemi : Ön ve arka balatalar, ön disk, arka jant, ön/arka fren telleri ve hortumları örjinal hiç değişmedi. Fren hidrolikleri 24.000 bakımında değişti (3 yılda 1 yenilenir ancak araç 2018 model 2019 çıkışlı olduğundan içindeki yağ da 3 yılı doldurmuştur dedim).
    5- Debriyaj : Balata seti ve ilgili aksam, tel orjinal hiç değişmedi.
    6- Lastik : Lastikler 0km de bayiden çıkmadan Anlas Capra ile değişmişti, Hafifçe sertleştiğini görebiliyorum ancak 1 sene daha çıkarır gibi duruyor. Lastiklerden çok memnun olduğumu belirtmeden edemeyeceğim.
    7- Tahrik Aktarma Sistemi : Zincir, Ön ve arka dişliler, kaplin lastiği 24.000km bakımında yenilendi.


    Yaşanan Sorunlar:
    1- Eksoz borusu pas içinde kaldı. bu ay söküp boyamaya çalışacağım. bakalım aynı olacak mı yoksa honda 3 kuruştan kaçarak ucuz boya mı kullanmış.
    2- Göstergenin siyah plastik olan çerçevesi beyazlamaya başladı. tırnak ile çizilebiliyor. 2 senede böyle olmasını beklemezdim.

    Yaşanmayan Sorunlar:
    1- Bazı kullanıcılar Gaz Kelebeği Gövdesinin sorunlu olduğunu ve rolantide stop ettiğinden bahsetmişler. Bu sorun bende meydana gelmedi ancak tamamen mükemmel de değil. Aldığımdan beri Sadece yazın soğuk motoru boş viteste çalıştırdığımda ilk önce jikle açık gibi 2000 devire yakın bir devirde çalışıyor (normal) biraz sonra motor biraz ısınınca jikle yi erken kapatmışın gibi çok düşük devire geçiyor. 1200 devir gibi . bir kere hafifçe gaz verirsen yine 1500 devir gibi normal rolanti devrine dönüyor. Kışın böyle bir şey olmuyor. motor ılıksa yada sıcaksa olmuyor. başka herhangi bir şartta olmuyor. Ben sorun etmedim zaten motoru uzun süre ısıtmam 1 kere motor çalışırken komşuyla lafa dalınca fark ettim. servis de sıkıntı yok dedi ama sonuç: "Honda iyi ama mükemmel değil"

    2- Jant kırılması : ben böyle bir sorun yaşamadım hatta istemeyerek test ettim sağlamlığını kanıtladı bence. yoldaki derince ve keskin kenarlı bir çukura 80km/s hızla daldım (görmedim) ön lastik janta serçe temas etti neredeyse suratımı gidona vuracaktım, içimden " eyvah kesin lastiği yardık şimdi
    asfalt da beni yaracak" diye çok korktum... neyse ki lastik de jant da bende sağlam çıktık.

    2.çeyrek raporunda görüşmek üzere
    Tekeriniz düz bassın.
    temperantia ve haluk23 bunu beğendiler.

  5. #225
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Yoldayım adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşanan Sorunlar:
    1- Eksoz borusu pas içinde kaldı. bu ay söküp boyamaya çalışacağım. bakalım aynı olacak mı yoksa honda 3 kuruştan kaçarak ucuz boya mı kullanmış.
    2- Göstergenin siyah plastik olan çerçevesi beyazlamaya başladı. tırnak ile çizilebiliyor. 2 senede böyle olmasını beklemezdim.
    Yaşadığınız sorunları okuyunca hunharca güldüm, ne güzel maşallah. Aslında bu sorunların hiçbiri sorun sayılmaz. Keşke bizlerin de sorunları böyle tatlı olsa. Daha uzun yıllar bu şekilde sıkıntısız sürmeniz dileğiyle.

  6. #226

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Teşekkür ederim tommygun, honda ve ben birbirimizi üzmemeye çalışıyoruz

  7. #227

    Üyelik
    26 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Honda CB 125F
    Bende motoru 30xxx kilometrede almıştım,44xxx kilometre oldu hafif kazada değişmesi gereken şeyler ve ön amortisör keçesi(kısmen kullanıcı hatası) dışında hiçbirşey değişmedi ve arıza vermedi maşallah.Onun dışındakiler rutin sayılan bakım maliyetleri,motorumu seviyorum.

  8. #228

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Alıntı tuncd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende motoru 30xxx kilometrede almıştım,44xxx kilometre oldu hafif kazada değişmesi gereken şeyler ve ön amortisör keçesi(kısmen kullanıcı hatası) dışında hiçbirşey değişmedi ve arıza vermedi maşallah.Onun dışındakiler rutin sayılan bakım maliyetleri,motorumu seviyorum.
    Merhaba,
    sizin de sorun yaşamamanıza sevindim. maşallah diyelim.
    Ön amortisör keçesinin bozulduğunu nasıl anlarım? Yani sadece dıştan görünen toz keçeleri mi bunlar?
    korumak için ne yapmalıyım?
    Hazır tecrübeli bir cb125f kullanıcısı bulmuşken, dikkat etmemi tavsiye edeceğin bir şey var mı?
    Bilgi verebilirsen sevinirim.

    Tekeriniz düz bassın

  9. #229

    Üyelik
    26 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Honda CB 125F
    Alıntı Yoldayım adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    sizin de sorun yaşamamanıza sevindim. maşallah diyelim.
    Ön amortisör keçesinin bozulduğunu nasıl anlarım? Yani sadece dıştan görünen toz keçeleri mi bunlar?
    korumak için ne yapmalıyım?
    Hazır tecrübeli bir cb125f kullanıcısı bulmuşken, dikkat etmemi tavsiye edeceğin bir şey var mı?
    Bilgi verebilirsen sevinirim.

    Tekeriniz düz bassın
    Keçenin işlevini yitirdiğini sol ön amortisörden bariz bir şekilde yağ aktığını gördüğümde anladım.Tamirci "Senden önceki sahibi ağır bir tümseğe girmiş sanırım." demişti.Ya da önceki mesajımda bahsettiğim hafif kazamda 30-40 km hızla önüme çıkan arabaya vurmuştum ondan dolayı sol ön amortisör hafif boşluk yaptığından da yağ akmış olabilir.Ama kaza ile keçeden yağ akması arasında 1 sene vardı yaklaşık.Kısacası ağır tümsekler etkili oluyor sanırım.

    Motor yıllandıkça motorda gördüğüm tek olumsuz şey paslanmasıydı.Şasenin bittiği kısımda arka tekerin orda hafif hafif paslanmalar başladı.Fazla yayılmadan hemen pası temizleyip benzer renk boyayla boyadım.Zaten bizim motorlarda karşılaşılan en büyük problemlerden biri pas.Buna dikkat etmen gerekebilir.

  10. #230

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Sayın tuncd,
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim en kısa zamanda güzel bir yıkayarak pas kontrolü yapacağım.
    ön amortisörleri kontrol ettim, sıkıntı yok şimdilik.
    Tekeriniz Düz Bassın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

    Sahte Ürün Cenneti Vatanım, Türkiye. (Off Topic)

    Honda aracım için (4 tekerlekli evet), internetten bakım için gerekli filtreleri (hava, polen, yağ, yakıt)sipariş edeyim dedim. 100.000 km oldu, daha önce hep yetkili servise gitmişti.

    Mann firmasına eskiden beri güvenirim, N11, Gitti... vs. sayfalarda bolca gördüm ama, aman orjinal olsun diye distribüütör sayfasından bayii buldum, Bayii şase numaramı aldı, daha sonra geri dönüş yaptı (ilgili, bilgili ve kibar bir bey); aracınız için filtreler bir süredir giriş yapmamış, bir de gümrükte olanları kontrol edip tekrar geri dönüş yapacağım dedi. Ertesi gün geri dönüş yaptığında; tüm bayileri araştırdığını, gümrükte de olmadığını, 4 hafta sonra getirebileceğini söyledi..... Eeee satılanlar peki...

    Bosch firması kendi üretici değil ama yinede belli kalitede firmalara ürettirir.. ikinci seçimim olur.
    yine malum sitelerde kutulu ürünler mevcut, yüzlerce satmış satıcılar 5 yıldız almışlar, alanlar memnun, kalitesinden bahsediyorlar.
    Bosch car service sayfasından yakın bir bayii buldum; yine şase numarası verdim. Yarım saat sürmedi geri dönüş yaptılar.
    " Bosch aracınız için filtre seti üretmiyor "

    Hemen inanmadım, almanya sitesinden doğruladım... Yüzlerce memnun müşteri aslında sahte ürünlerden memnunlar.

    Dolandırıcılık memleketimde ata sporudur.
    Yalan söyleyenin yüzü bile kızarmaz, normaldir çünkü.
    Dilinden Allah Kitap düşmez ama haram para baldan tatlıdır.
    Namus için kan akıtır ama tecavüz, aile içi şiddet normaldir.

    Tekeriniz Düz Bassın.
    Mr.wind bunu beğendi.

  11. #231

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Aklınızda Bulunsun! (Off Topic)

    4 tekerlekli aracımı satış için ilana koydum. Dostlarıma tavsiye edebileceğim, yüzümü kara çıkarmayacak bir araç olduğu için sizlere de haber vermek istedim.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-honda-ilk-sahibinden-hatasiz-boyasiz-tramersiz-honda-crv-executive-948607855/detay/

    Tekeriniz Düz Bassın

  12. #232

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Formula X lastik patlama önleyici sıvı hakkında;

    30.07.2020 tarihinde (eski bir yazıda bahsetmiştim) ilk kez şehir dışına çıktığımda yolda lastiği patlamış bir mt25 kullanıcısı ve artçısının çektiği rezilliği görünce hemen fitil takımı, küçük bir el pompası edinerek sele altına attım ve lastiklere Formula X isimli sıvıdan bastırarak kendimi mümkün olduğunca güvende hissetmeye çalışmıştım.

    1 ay kadar önce arka lastiğe saplanmış bir vida görünce "işte deneme fırsatı" diyerek anlatılan gibi vidayi tornavida ile söktüm, patlak yeri alta getirdim, bir kaç damla sıvı dışarı aktıktan sonra delik kapandı. geceyi bu şekilde geçiren lastiği sabah kontrol ettim, hava kaçırmıyor.
    sabah benzincide basıncı 12psi a düşen lastiğin havasını tamamladım, işe gittim, 3-4 gün sonra lastik havasının azaldığını fark ettim, yine tamamladım.
    3-4 gün sonra yine... düşündüm ki "ben lastikteki deliği aşağı getirip sıvının onarmasını beklediğimde lastik basıncı düşüktü. sonra lastiğin havasını arttırdığımda lastik ve delik genişledi, ancak deliği aşağı getirmediğim için onarmadı, hava kaçırmaya devam etti, ta ki yine 12 psi basınca gelip delik kapanıncaya kadar.

    Benziciye gittim 60psi hava bastım, 500 metre ilerideki evimin önüne hızlıca gidip deliğ aşağıya getirdim, yine bir kaç damla sıvı aktı ve kesildi.
    1 haftadır test ediyorum hava kaybı yok.

    Sonuçlar:
    1- sıvı deliği onardığı basınçtan daha yüksek basınçta hava kaçırıyor. Yolculukta vidayı benzincide çıkararak deliği alta getirip en az 60 psi basınçta 5 dakika bekletmek gerekli. doğru yöntem uygulanmazsa hava kaçırıyor.
    2- sıvı giderken onarmıyor, sadece deliği aşağı getirip 5 dk beklersek performans gösteriyor. 2 hafta hava tamamlayarak bindim onarmadı.
    3- düşük hızlarda balans yapmıyor. (malum yüksek hızı göremiyoruz, yüksek hızda ne yapar bilmiyorum)

    Yorumlar:

    Beklentileri karşıladı mı? : Hayır. vidayı çıkarıp yola devam etmek isterdim. uzun yolda vida görsem zaten çıkarmazdım, lastik havasını kontrol ede ede yolculuğu bitiririm. Tur için pek bir faydası yok. Daha iyisi varsa denemek isterim.

    Yine alır mıyım? : Evet. Fitil atmaktan daha kolay bir uygulaması var. elim kirlenmiyor. lastiğe fitilden daha az zarar verdiğini zannediyorum. uzun yolda da bir benzincide 5-10 dk ayırarak ( hava bas, vidayı sök, bekle, havayı tekrar fabrika ayarına getir.) elini kirletmeden lastiği onarmak mümkün.

    Tekeriniz Düz Bassın

  13. #233

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Formula X lastik patlama önleyici sıvı hakkında; Güncelleme

    öncelikle iyice test etmeden uzun dönemde ne olduğunu görmeden yorum yazdığım için sizlerden özür dilerim.
    Malesef lastiğimin onarıldığını zannettiğim deliği tekrar hava kaçırmaya başladı. Ne yaptıysam bu sıvının görevini yerine getirmesini sağlayamadım. Bir süre deliği kapatıyor ancak deliği kapatan latex malzeme kısa sürede deforme olup çıkıyor ve başa dönüyoruz.

    Beklentileri karşıladı mı?: Hayır. Memnun kalmadım.
    Tekrar Alır mıyım? : Hayır. Ne uzun yolculukta nede günlük kullanımda bir faydası olmadığını gördüm.

    Tekeriniz düz bassın.

  14. #234

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Motosiklet tarzında otomatik vites olsa motosiklet alma hayallerine yine dalarım

  15. #235

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ahmetkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet tarzında otomatik vites olsa motosiklet alma hayallerine yine dalarım
    Dorado corvus

  16. #236
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150-2022 HondaGL1800-2023 PCX
    Alıntı ahmetkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet tarzında otomatik vites olsa motosiklet alma hayallerine yine dalarım
    Bir zamanlar yamaha nouvo vardı

  17. #237
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Bu modelin kronik bir sorunu var mı?

  18. #238

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Yakıt pompası arıza yapıyor...kronik...
    erensel bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  19. #239

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Anlas Wintergrip 2 hakkında;

    Havaların soğumasıyla Kış lastiği sipariş ederek serviste taktırdım.
    Ebatları itibari ile sınırlı seçenekler arasından bütün kuryelerde yaz-kış gördüğüm Anlas wintergrip 2 tercih ettim.

    Havaların bu aralar çeşitlilik arz etmesi sonucu birçok iklimde sürerek eski lastiğim olan anlas Capra ile karşılaştırma imkanı buldum.
    Sizlerle de paylaşmak istedim. Tüm karşılaştırmalar Capra ile arasındaki farklardır. Başka lastik kullanmadığımdan karşılaştırmam da mümkün değil.

    1- Hissettirdikleri: Gidon Capra'ya göre biraz hafifledi, lastik basıncı fazla mı diye kontrol ettim. Yine de tedirgin etmedi, sanırım yağmur kanalları yoğun olduğundan daha az lastik asfalt ile temas ediyor.

    2- 12 derece sıcaklık yoğun yağmur: Sanki yağmur yokmuş gibi rahat ve güvende hissettirdi. otoyolda yağmura yakalandığımdan süratim yüksekti (80-100 km/s) ve azaltma ihtiyacı hissetmedim, otoyol virajlarındada da hiç sorun yaratmadı. Capra da yoğun yağmurda temiz asfalt üzerinde sorun çıkartmazdı benzer güveni verirdi.

    3- 4 derece sıcaklık gece, sisten ıslanmış asfalt: Burada beni şaşırttı diyebilirim, Capraya göre hızlı ısındı yada ısınma ihtiyacı hissetmedi. Capranın en sevmediği yol koşulu buydu, iyi yıkanmamış ve sadece ıslanmış asfalt üzerindeki tozlar ince bir çamur filmi oluşturunca capra nın düz blokları arka tekerin dans etmesine neden olurdu, hele bir de soğuksa. Wintergrip 2 ise yağmur ve kar kanallarının etkisiyle çok başarılıydı.

    4- 20 derece sıcaklık kuru hava,öğlen güneşi, yazdan kalma bir gün: Wintergrip burada yumuşak hamuruna gafil avlanmaya başladı, virajları deneyemedim ama frenlerde arka lastik kendini bırakmaya meyilliydi, şehir içinde ön frene daha fazla yüklenerek arkaya daha az basarak kullanmaya başladım. Hava 20 derecenin üzerindeyse Capra daha başarılıydı. Winetrgrip kaydığında ise fren gücü birden bire sıfırlanmıyor kaysa da fren tutmaya devam ediyor ama tabiki çok daha az. Bence Wintergrip üreticisinin idda ettiği gibi 4 mevsim kullanılmamalı, 3 mevsim belki...

    Tekeriniz Düz Bassın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

    Lstikleri 700 tl karşılığında N11 den aldığımı ve servisin sökme takma ücreti olarak 100 tl ücret istediğini yazmayı unutmuşum.

  20. #240

    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125F
    Kaza ve Tutanak Tutulması Hakkında.

    15 ekim tarihinde 2. köprüyü kullanarak anadolu yakasından avrupa yakasına geçmekte iken küçük bir kaza yaşadım.
    Başıma gelenleri kendi adınıza dersler çıkarmanız amacıyla sizinle paylaşıyorum.

    En sağ şeritte yaklaşık 40km/s hızla sol tekerlek izi hizasından ilerlemekte iken önümdeki araç durdu. Çok da sert bir duruş değildi. ancak emniyet şeridinden en sağ şeride gireli henüz 100 metre olmuş ve önümdeki araç ile aramı açmak için acele etmemiştim. (HATA 1) ben rahatça durdum ancak öndeki araca 50 cm uzaklıktaydım. arkamdaki taksici nedendir bilinmez hemen durmadı ve benim motoruma arkadan çarptı. çarptığında sol ayağım yerdeydi ve durduğum için freni gevşetmiştim (HATA 2). motorum öndeki araca da çarptı, bende dengemi kaybederek yere düştüm. sıyrıksız olarak ayağa kalktım, nedense çok sakin davrandım (HATA 3), motosikletimde hasar olduğunu, ne hasar olduğunu bilmediğimi ve serviste kontrol edilmesi gerektiğini ifade ederek rapor tutmamız gerektiğini söyledim. Az ileride köprü çıkışına giderek trafiği tıkamamaya karar verdik. 3 araç köprü çıkışında rapor tuttuk. Arkamdaki taksici önce rapor tutmak istemedi, zincirleme kaza bu para alamazsın zaten dedi. öndeki sürücünün de desteğiyle tek bir rapora 3 sürücü rapor tuttuk. taksici yine de rapora " motosiklet sürücüsü birden önüme kırdı fren mesafem kalmadı bu sebeple dokundum" diye yazdı. nasıl olsa köprüde kamera vardır diyerek üzerinde durmadım. yine bu taksici mal sahibinde olduğu gerekçesiyle sigortasını vermedi (HATA 4), telefonları alıp uzaklaştık.
    bir kaç gün sonra Honda güngör den randevu istedim (pendik) yerimiz yok dediler randevu vermediler. akşam üstü atladım servise gittim, ben 0 aldığımdan beri servise sana geliyorum sen benim motorumdaki hasarı nasıl onarmazsın diyerek çıkıştım. " abi telefonda sen olduğunu niye söylemedin hemen bırak belgeleri eksper çağıralım dediler. Henüz taksiciden sigortayı alamadığım için bırakmadım. Ama bir kontrol et, trafiğe çıkmamda sakınca olup olmadığını söyle diyerek iyice kontrol ettirdim. Sadece arka stop lambasının altındaki kedi gözü diye tabir ettikleri plastik parça kırılmış ve ön çamurluğun ucu 3 cm kadar kırılıp düşmüş. Taksiciden sigortayı ancak 5 kasım da alabildim. Servise hemen bıraktım. eksper geldi... sigorta ile görüşmeler yapıldı, sigorta bugün eksik evrak olduğu gerekçesiyle parayı ödemedi (Hata 5). Bugün belli oldu tarih 09 aralık... ciddi bir hasar olsa motorunuz yatacak en az 2 ay.

    Zincirleme kazalarda ( ki genelde öyle oluyor ) raporun öndeki araç sürücüsü ve arkadaki araç sürücüsü ile ayrı ayrı tutulması gerekiyormuş. Raporlar ise ıslak imzalı olmalı, yani 2 kopya hazırlanacak ve her bir sürücü birini alacak.
    ben de taksici ile tekrar muhattap olup sinirimi zıplatmamak için işlemleri iptal ettim. Servise parçaları sipariş ettim. haftaya taktıracağım. Bu hatalar sinsilesinin bana maliyeti (illa orjinal illa serviste takıntım sebebiyle) 750tl olacak. (2 parça plastik bu kadar olur mu?)

    Sizlerin başına gelmemesi dileğiyle.

    Tekeriniz düz bassın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------

    Neler Öğrendik kısmını unuttum ilave ediyorum.

    1- Önündeki araç ile aranı açmayı erteleme, eğer aramı açmış ve takip mesafemi hemen arttırmış olsam daha yumuşak frene basacaktım, belki de arkamdaki taksici de manzaradan kafasını çevirdiğinde durmuş bir motor değil sadece yavaşlamış bir motor görecekti ve kaza hiç yaşanmayacaktı.

    2- Madem durdun freni sıkmaya devam et, ne olacağı belli mi? hem kendine hem de çevrene daha az zarar gelir böylece. tabi motor daha sert darbe alır ama cana geleceğine mala gelsin. örneğin bu olayda freni sıkmış olsam 3 kişinin karıştığı bir kaza olmayacaktı.

    3- yurdum insanı "ne kadar sinirliyse o kadar haklıdır" kavramıyla çalışıyor. mantıklı ve sakin olmak haksızlığa sebep oluyor; bir daha asla sakin kalmayacağım.

    4- Eksik evrak varsa polis çağır, eksik evrak cezaya tabidir. sende hemen tamamla.

    5- Şu rapor tutmayı öğren artık, yanında mutlaka 4 kopya tutanak ve bir tükenmez kalem bulundur. bir de doğru doldurulmuş örnek bir tutanak.

    6- Mutlaka kask kamerası edinmeli, kimse dürüst değil, kimse iyi niyetli değil.

    7- Servislerin sayısı az ve çok yoğunlar, kazalı motor da 2 ay ellerinde beklediği için almak istemiyorlar ve sadece daimi müşterilerine hizmet veriyorlar, ya servis bakımlı motor kullan yada iyi bir usta ile tanış.

    Tekeriniz düz bassın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------

    Neler Öğrendik kısmını unuttum ilave ediyorum.

    1- Önündeki araç ile aranı açmayı erteleme, eğer aramı açmış ve takip mesafemi hemen arttırmış olsam daha yumuşak frene basacaktım, belki de arkamdaki taksici de manzaradan kafasını çevirdiğinde durmuş bir motor değil sadece yavaşlamış bir motor görecekti ve kaza hiç yaşanmayacaktı.

    2- Madem durdun freni sıkmaya devam et, ne olacağı belli mi? hem kendine hem de çevrene daha az zarar gelir böylece. tabi motor daha sert darbe alır ama cana geleceğine mala gelsin. örneğin bu olayda freni sıkmış olsam 3 kişinin karıştığı bir kaza olmayacaktı.

    3- yurdum insanı "ne kadar sinirliyse o kadar haklıdır" kavramıyla çalışıyor. mantıklı ve sakin olmak haksızlığa sebep oluyor; bir daha asla sakin kalmayacağım.

    4- Eksik evrak varsa polis çağır, eksik evrak cezaya tabidir. sende hemen tamamla.

    5- Şu rapor tutmayı öğren artık, yanında mutlaka 4 kopya tutanak ve bir tükenmez kalem bulundur. bir de doğru doldurulmuş örnek bir tutanak.

    6- Mutlaka kask kamerası edinmeli, kimse dürüst değil, kimse iyi niyetli değil.

    7- Servislerin sayısı az ve çok yoğunlar, kazalı motor da 2 ay ellerinde beklediği için almak istemiyorlar ve sadece daimi müşterilerine hizmet veriyorlar, ya servis bakımlı motor kullan yada iyi bir usta ile tanış.

    Tekeriniz düz bassın.
    yec ve haluk23 bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)