Motosiklet şanzımanı prensibi gereği tek seferde sorunsuz olarak tek vites düşürmeye izin verir. Debriyaji her çektiğiniz de 1 vites düşüreceksiniz. Fazlasını düşürmeye çalışırsanız çat çut sesler gelir bu işin olayı Aragaz ile vites düşürmektir
Motosiklet şanzımanı prensibi gereği tek seferde sorunsuz olarak tek vites düşürmeye izin verir. Debriyaji her çektiğiniz de 1 vites düşüreceksiniz. Fazlasını düşürmeye çalışırsanız çat çut sesler gelir bu işin olayı Aragaz ile vites düşürmektir
motoru servısten aldım vites geçişlerinde simdilik bir sıkıntı yasamadım ama motor bi garip geldi sankı zorlanıyormus gıbı 8 bın devirde 100 km hız ile gidiyordu suan 95 civari gidiyor neden olabilir
Takas düşünen olursa üzeri konuşulur.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-ilk-sahibinden-acil-cantali-5250-cantasiz-5000-693533372/detay/
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Gerçekten her vites değişiminden sonra hızlıca debriyajı bırakıp tekrar sıkınca sorun olmuyor.
Bu arada ön dişliyi 16t ile değiştirdim. İzlenimlerimi paylaşmak isterim.
1- Hızlanma: Videolarda hep farkın çok az olduğundan bahsedilmişti... ancak ben gayet hissedilir buluyorum. belirli bir disiplinde öncesi ve sonrası için test yapmadım, bu sebep ile subjektif bir yorum oldu kusura bakmayın. sürekli tek kişi kullanıyorum ve 70kg ağırlıktayım. bu halde iken e5 ve e6 trafiğinde yavaş kalma kopma gibi durumlar ile karşı karşıya kalmadım. hızlanma hala yeterli geliyor bana.
2- Son hız: 90 dan sonra hızlanmak artık daha uzun sürdüğünden son hız deneyemedim. KM yada devir göstergesi doğru göstermiyor. 16t dişli ile 8000 devirde 106 km/h yapması gerekirken 100 km/h gösteriyor. sanırım benzer şekilde herkesin ki farklı (kimisi az kimisi fazla) gösteriyor.
Ben son hız olarak çok hafif yokuş yukarı yolda göstergeye göre 100 km/h gerçekte 106 km/h hız yaptım. yokuş aşağı deneme fırsatım yada cesaretim olmadı. Zaten yola çıkış amacım motorun çok yüksek devirler çevirme ihtimalini azaltmaktı. (malum insan bazen gaza gelip yokuş aşağı zorlayabiliyor makinayı)
3- genel kullanım rahatlığı: motorun biraz da olsa daha düşük devirde çalışması insanı ve makinayı daha sakin yapıyor. Güvenli sürüşe katkısı olduğunu düşünüyorum. Öte yandan ara sıra da olsa 2 kişi binsem, yada 110kg olsam kesinlikle bu değişimden memnun kalmazdım.
4- yakıt tüketimi: henüz depoyu bitiremediğim den rakam veremeyeceğim. 15t dişli ile geçen depo 2.11 lt/100km önceki ise 2.09 lt/100km olarak gerçekleşti. sanırım 1 hafta sonra net rakam verebileceğim.
Herkese saygılar.
Günaydın arkadaşlar bailerde cb125f yok gelmediği söylendi 2020 de gelecekmiş bilgisi olan varmı.
2020 yılında Titan 160 gelecek, CB125F üretimi yok artık.
Birde bu cb125f jant kırılma olayı var forumda konu açan arkadaş var.Bununla alakalı olmasın üretimi çok az sürdü.
Makinato okuyuma diyor.
15beygiro
162.5 cc
Arka firen kampanio
ASD fren sistemiko
Arka çift amortisoro
Dijitale gosteriko
Ciğerli gidiyorko
Laylon lastikoto
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
Her memlekete böyle ustalar lazım.
https://youtu.be/WwMsxMLOwtE
pendikte Güngör motor satıcısı ile görüştüm, iskinin 400 küsür cb125f aldığını honda türkiye stoklarında dahi kalmadığını söyledi, 2020 den önce sıfır gelmeyecek dedi. satın almak için önümüzdeki seneyi bekleyeceksin ya da 2. el alacaksın.
Herkese Merhabalar.
Corona etkilerini azaltınca motosiklete binme imkanı bulmaya başladık.
Yakıt tüketimi testi yaptım sonuçlarını sizlerle de paylaşmak istedim.
Genel Esaslar:
Biliyorsunuz deponun tam dolu hali her dolumda biraz fark ediyor bu sebeple hassas ölçüm yapmak zor. her seferinde depoyu aynı miktar doldurabilmek için depo girişindeki boru üzerine bir işaret koyarak ve dolum sırasında orta ayağa alarak aynı miktarda benzin almayı hedefledim. rotam tuzla - bahçeşehir ve tuzla darıca arası trafiksiz saatlerde gerçekleştiğinden %80 uzun yol %20 şehiriçi gibi düşünülebilir. motosiklette 3'lü çanta seti olduğunu, Sürücünün 70 kg olduğunu ve ön dişlinin 15t yerine 16t olduğunu hatırlatmak isterim.
1- Sakin ve ekonomik sürücü simulasyonu: Kalkıştan itibaren yavaş hızlanılmış, vitesler 5000-6000 aralığında değiştirilmiştir. E5 kullanıldığında sabit hız mümkünse 75 km/h seçildi (inanılmaz sıkıcıydı) nadiren 90 km/h hıza çıkıldığı da oldu. şehir içinde ara sokaklarda 4000-6000 devir arası gezildi. Asla güvenlik elden bırakılmadı vites boşa atılmadı, debriyaj sıkılarak yokuş inilmedi ancak mümkün olan en yüksek vites seçildi. Fren çok az kullanıldı, genellikle motor freni ile yavaşlandı, arka fren durmak için kullanıldı.
Depo tam dolduruldu, 370 km gidildikten sonra ibre 4/4 çizgisinin üzerine geldi. 460. kilometrede ibre 3/4 çizgisindeydi. 570 kilometre sonra 1/2 çizgisine geldi. 650 km dolduğunda gösterge 1/4 çizgisindeydi. 690 kilometrenin sonunda ibre kırmızı çizginin üzerindeydi. Göstergeye güvenen yolda kalır ))
Depo tekrar dolduruldu 1.88 litre/100 km yakıt tüketimi saptandı.
2- aceleci sürücü simulasyonu: Kalkışlar oldukça sert yapıldı, vitesler 8000 - 9000 devir aralığında değiştirildi. yol açık olduğundan ( gece 12 den sonra) yarım saat kesintisiz tam gaz gidildiği oldu. Sürüş aceleci, hızlı ancak agresif değildi. Kırmızı ışığa doğru gaza basılıp akabinde sert frenler yapılmadı. anlamsızca düşük hızda yüksek devirde kullanılmadı ancak hızlanmalar için her firsatta elcik sonuna kadar çevrildi. Buna rağmen yine asla güvenlikten ödün verilmemiş anlamsız sürüş karakteri sergilenmemiştir. Güzergah ve trafik durumu 1. durum ile aynıdır. daha çok yakıt tüketebilmek için özel çaba harcanmadı.
Depo Tekrar dolduruldu 2.39 litre/100 km yakıt tüketimi saptandı.
Ekonomi odaklı sürücü ile hızlı sürücü arasında %27 tüketim farkı gerçekleşmiştir.
Yorum: Açıkçası daha fazla fark bekliyordum. motosiklet doğası gereği sürtünmeleri fazla olduğundan ekonomi odaklı sürüşte umduğum rakamları yakalayamadım.
Tekeriniz düz bassın.
Merhaba arkadaşlar 6000km yeni motrumu aldım herkeze kazasız sürüşler. url=https://hizliresim.com/mfrFl0][/url
Herkese Merhaba,
Cep telefonundan navigasyon açamadığım için bilmediğim bir yere gitmek çok zor oluyordu. defalarca durup, eldiveni çıkartıp, telefondan yola bakıp, tekrar tersini yapıp yola devam etmem gerekiyordu. Bunun üzerine 5.5" ayna montajlı su geçirmez telefon tutucu (40 tl.) aldım.
Aklıma hemen hız göstergesini Yandex GPS verisi ile karşılaştırmak geldi. Sonuçları sizinle de paylaşmak istedim.
Gösterge okuma hata payı: Göstergeyi tam okuyabilmek için dik bakmak gerekir. ancak oturuş pozisyonum gereği göstergeye eğimli bakmaktayım. güvenliği riske atmamak için dik bakmaya çalışmadım ve olabilecek hatayı baştan kabul ettim. bu haliyle kadran zemini ve iğne arasındaki boşluk nedeniyle tam dik olan 60 km/s okunmasında hata olmasa da tam yan olan 120 km/s okumasında 1-2 km/s eksik okumam doğaldır. 60 dan 120 ye kadar okumalarda giderek artan eksik okuma olacaktır.
GPS hata payı: gps ölçüm tekniği gereği eğimli yolda düşük hız gösterir. örneğin arabanızı 80km/s hıza bağladığınızda yokuş çıkarken veya inerken gps de 78 görmeniz doğaldır. aşahıdaki ölçümler bunu engellemek için mümkün olduğu kadar düz yolda ölçülmüştür. gps verisi düzgün çıksın diye 5-10 saniye sabit hızda gidilip son veriye bakılmıştır.
Test Şartları: CB125F motosiklet, 3lü çanta seti, 70kg sürücü, artçı yok, ön dişli 16t, hava sıcaklığı 26 derece santigrad, gece.
Gösterge VS Yandex
50 - 45
60 - 55
70 - 65
80 - 75
90 - 84
100 - 93
110 - 102
120 - 115** (** bu hızı ancak yokuş aşağı yapabildiğinden eğimli yolda GPS 1-2 km/s daha düşük gösterecektir.)
Tekeriniz Düz Bassın.
Bu tip 5-10 km hata payları mühim değil, çok fazla farketmemiş. Ben ömürlük gezerim diye düşündüğüm ilk motorumda kadranda 132 yazarken Gps verisinin 109 olduğunu farkettiğim hafta o motorumu satmıştım.
selam yaşım 50 bir heves ettim hayatımda ilk defa motor kullanmaya bu amaçla honda cb 125 f başlangıç motoru diye aldım .ehliyete yazıldım eğitim görüyorum motorumu arasıra trafiğin olmadığı saatlerd cesaret edip çıkarıyorum .böylelikle aranıza katılmış oldum .
Bence de sonuçlar fena değil, aracımda da benzer bir sapma var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
Hayırlı olsun. kazasız belasız ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------
İlk Uzun yol tecrubem.
Bayramı fırsat bilerek 2 uzun yol yapma şansım oldu.
1- 30.07.20 Tuzla - Düzce , 01.08.20 Düzce - Tuzla
Yola bayram trafiğinde çıktığımdan motosikletin ne büyük bir nimet olduğunu bir kez daha anladım.
185 km yol tem'in bazı bölümlerinde emniyet şeridi olmaması, olsa da arabalar tarafından dolu olması nedeniyle 3 saat sürdü.
Dönüş yolu ise yine otoyol kullanılarak gerçekleştirildi. sürekli tam gaz ve molasız olarak gerçekleşti. motorda en ufak şişme, çok ısınma emaresi olmayınca 2. yolculuğa cesaret verdi. trafik seyrekti, beni öldürmeye istekli kimse ile karşılaşmadım.
2- 02.08.20 Bahçeşehir - Assos, 03.08.20 Assos - Tuzla
395 km gidiş yolunda otoyol ile başlandı, kınalı çıkışından çıkılarak tekirdağ'a devam edildi. malkara'da ve keşan'ı biraz geçtikten sonra mola verildi. geliboludan feribot ile lapseki'ye geçildi (10tl)ayvacık'da verilen son sigara molası sonrasında kadırga koyunda yolculuk tamamlandı. 05:45 de başlanan yolculuk 11:30 da tamamlandı. erken çıkmanın ve güzel havanın etkisiyle gaz elcik hep sondaydı. genelde 5. vites yeterli geldi, nadiren 4. vitese düşmek gerekti. yokuşlarda ve düz yolda CB125F üzerine düşeni yaptı ve hiç trafikten kopma, yavaş kalma gibi problemler yaşatmadı.
420 km dönüş yolunda güzergahımız, altınoluk, edremit, balıkesir, bursa, gemlik ve topçular vapur (30tl)iskelesinden eskihisar, gebze şeklinde gerçekleşti. edremit balıkesir yolu dağlara sardığından sürekli vites değiştirmek zorunda kaldım, bir kaç kez 3. vitese düşmek zorunda bile kaldım. 50-60km ile yokuş çıkmak hem beni hemde hondayı zorladı. gemlik tarafında da benzer zorluklar yaşadık. bir kere kamyon sollamaya çalışırken yokuş başladı, sollamak çok uzun sürdü. 3 şeritli yolun orta şeridini 3 dakika gibi bloke ettim. arkamda bulunan gümüş renkli bursa plakalı peugeot partner kullanıcısı bu zulme dayanamayarak soldan bemimle aynı hizaya geldi ve üzerime doğru yaklaşarak beni henüz geçtiğim aracın önüne doğru geçmeye zorladı. Böyle şeridi bloke edenlere haddini bildiren ve ölümle karşı karşıya getiren arkadaşımı dosta güven düşmana korku salan davranışından dolayı kutluyorum.
yolculuk başka bir sıkıntı yaşanmadan 07:30 da başlayıp 16:00 da tamamlandı. yol, parlayan güneş, düşük hız ve sık mola ihtiyacı nedenleriyle oldukça uzun sürdü.
Yolculuk toplam yakıt tüketimi 2,81 lt/100km olarak hesaplanmıştır.
Tekeriniz düz bassın.
Çok uzun bir aradan sonra tekrar bilgi Paylaşım yapmak istedim motosikletin şu anda 7500 km’de ve hiçbir arıza çıkartmadı keza yakıt gibi o kadar düşük.Kronik olarak tek bir sıkıntı gördüm ayak basamaklarındaki Civatalar biraz gevşemişti O haricinde motosiklet bana hiçbir sıkıntı yaşatmadı herkese keyifli sürüşler dilerim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)