Arkadaşlar abimin motorunda arka fren müşürü paslanmadan dolayı sıkıntı çıkarıyor. Fren ışığı açık kalıyor. Bu problemli GSX250R'de de yaşayanlar duyduk. Bugün sahibinde bir vstromun fotoğraflarında gördük, motorun arka fren ışığı açık kalmış, büyük ihtimal fren müşürü sıkıntılı.
Bu problemi yaşayan var mı? Garantiden filan yaptıran?
Ayni olayi eski motorum da yaşadim,
Sağ manetin altindaki swiç yayina basan tirnak takili kaliyordu bu da fren lambasini yakiyordu,devreyi kapatmadigi için,o parçayi söktüm ve wd40 uyguladim,biraz da gres surdum.sorun çozuldu.
Ayni şekilde arka fren ayak manetindeki swiç yayinida kontrol edin.yay da bolluk varsa boşlugunu alin,tatli gerginlikte olacak
Yay değil sorun. Yayla bayağı uğraştı abim. Müşürde paslanma var. Kendi gözümle görmedim. Abimden fotoğraf isterim.
Yalnız GSX250R'da sanki parça değişimi filan yapılıyormuş. Duyduğuma göre yeni parça su almıyormuş. Benzer bir şeyi marş düğmesine yaptı Suzuki. Bizim Vstrom 250'nin marş düğmesi servis tarafından farklı bir parça ile değiştirildi.
Merhabalar,
2020 model, haziran ayından beri kullanmaktayım motoru o yüzden ilk olarak genel bir izlenimimi yazacağım.
Bu gün itibariyle alet 8160 km yol kat etti. Daha öncesinde 50cc Kisbee kullanmıştım yalnızca bu sebeple de ağırlığına (250 cc bir motora göre cidden ağır) ilk başlarda alışamadığım için İlk 1500 km motoru 4 kez düşürdüm, hepsi de durduğum yerdeydi. 1.67 boy ve motosiklet ayakkabısı ile iki ayağım yere tam basıyor. Ki 80cm sele boyu bu motoru almamdaki etkenlerden biriydi.
Hem şehir içi (Antalya) hem de uzun yol olarak kullanıyorum.10'ar dakika, 3 mola ile Antalya-Fethiye, tek mola ile Antalya-Uşak (Isparta-Dinar-Çivril güzergahı) ve 4 mola ile Adrasan-Kaş, Kaş-Tekirova(aynı gün içinde) yaptım yazın ve 1 gram yorulma, uyuşma hissetmedim. Umarım uzun yol konforu hakkında bir fikir edinilmesini sağlar. Bu arada gidon yükseltici kullanıyorum GP'nin, oturuş pozisyonu konforu açısından çok fark yarattı.
İlk başlarda alışık olmadığım için şehir içinde çok fazla aralara giremiyordum, girmek istemiyordum ve araba gibi bekliyordum ışıklarda. Lakin motora alıştıktan sonra ağrılığı göz korkutmaktan ziyade güven vermeye başladı. Şehir trafiğinde gayet kıvrak ve atılgan. Atılganlık konusundaki yorumum tabi biraz göreceli olabilir çünkü dediğim gibi 50 cc motor kullanıyordum daha önce.
Yakıt tüketimi ise internette biraz abartılıyor -az tükettiği yönünde-. Eğer şehir içi kullanılıyorsa belki 3.5l yakabilir ama benim şehir içi ve uzun yol karışık şekilde 4.3l. Rodajı kitapçığına bire bir uygun şekilde tamamlamama rağmen. Uzun yolda mecburen en az 8000 devirde gidiyorsunuz çünkü.
Kendi açımdan artıları;
+Görüntüsü gerçekten çok güzel, sarı renkli olan aldım.
+Uzun yol konforundan çok memnunum, sele padi vs kullanmıyorum.
+Alçak sele boyu ve dik oturuş pozisyonu konfor unsuru.
+Fren mesafesi ve ABS sisteminin devreye girmesi iyi.
+Vites geçişleri inanılmaz yumuşak ve sessiz, sadece 1>2 arası ses duyuyorum.
+Artçı konforu, hiç bir şikayet almadım bu konuda. Ne sele sertliği, ne de süspansiyon sertliği konusunda bir şikayet olmadı. Sırt dayamalı topcase kullanıyorum.
+Uygun devirlerde titreşim yok. Şöyle ki 9200 devirden sonra başlıyor hafiften ki zaten 10500 devirde kesici var. Uzun süre 9200 devir üstü rahatsız edici olabiliyor lakin sollamalarda, kaçışlarda rahatsızlık verecek bir titreme değil. Bir de tam 5400 devirde bir titreme sorunum var. Özetle 114 km/sa üstü uzun süre kullanım rahatsızlık verebilir.
+Ağırlığı yan rüzgarlarda avantaj haline geliyor. Şöyle ki, 250 Adv. kullanan arkadaşımın intercomda "çok fena savuruyor yan rüzgarlar" dediği yerlerde bende milim (oyuncu abartması) oynama yoktu diyebilirim.
+Süspansiyonlar, yaylana yaylana gidiyorsunuz. Bir tane sert darbe hissetmedim.
+İvmelenmesi benim için yeterli. Artcılı iken iyi ivmeleniyor, sollama yapabiliyorsun.
+%6 eğimli karayollarında artcılı bir şekilde vites düşmüyorsun, 90 km/sa sabit hızı rahat koruyor.
Kendi açımdan eksileri;
-ABS devre dışı bırakma olmaması. Çok mu işime yarardı, hayır ama olsa iyi olurdu.
-250 cc olmasından kaynaklı uzun yol-yüksek devir ilişkisi. Belki dişli oynaması ile önüne geçilebilir. Eksi sayılır mı bu madde emin değilim.
-Tam 5400 devirde (6 hariç her viteste) normalin dışında bir titreme var. 5200 düştüğümde veya 5600 çıktığımda yok denecek kadar azalıyor hatta ötesinde kayboluyor. İnternette araştırdım biraz, yabancı forumlarda DL650'de aynı sorunu yaşayan çok fazla insan var ve genel kanı koruma demirlerinin O-ring olmadan takılı olması yönünde. 2 adet yetkili servis, 2 adet de farklı ustaya gösterdim, normal dediler. Hatta yetkili servislerden birinde yine bir DL250 kullanıcısı var, "seninki yine iyi, benimki daha çok titriyor" dedi. Önceki sayfada arkadaş ECU için geri çağırma var demiş, sorguladım benim motora yok.
-Şehir içi sürekli vites istemesi, bir 250cc olması kaynaklı durum daha.
-Orijinal aksesuar pahalılığı. Haziran ayında bayinin söylediği fiyatları; elcik ısıtma 5000₺, üçlü çanta seti 11000₺, orta sehpa 2000₺. Şu anki kurla durumları nedir bilemem, sormaya korkarım.
Kullandığım aksesuarlara hakkındaki yorumlarım;
*Topcase olarak Maxem 45lt kullanıyorum, ses yapıyor ama artcılı geziler için ideal. 2 adet full face kask(agv k1 ve k6) sığıyor. Sırt padini değiştirdim.
*Side case olarak Shad Sh33 kullanıyorum. İyi ki bayi üçlü çanta setine 11000₺ demiş de bu çantaya yönelmişim. Sanırım full face kask alan nadir yan çantalardan biri. Motorun görüntüsünü bozmuyor, sırıtmıyor. Dezavantajı ise gidonun girdiği her yere girmiyor, biraz daha dışarda kalıyor.
*GP gidon yükseltici; ilk 1000km gidon yükseltici olmadan kullandım. Boyun dezavantajı ile biraz öne eğilerek kullanmışım meğerse. Yükseltici konfor açısından çok büyük fark yarattı bende.
*GP saptırıcı; yaklaşık 2000km oldu takalı, öncesinde direk kaska çarpan rüzgar şu an üstten kayıp gidiyor. Konforu olumlu yönde etkiliyor, tavsiye ederim. Uzun tur camına gerek duymadım.
*Koruma demiri olarak aşağıdaki modeli kullanıyorum, koruma olarak iyi (4 kere düşürdüm ) ve heybetli duruyor lakin 5400 devir sorunumun kaynağı olduğunu düşünüyorum.
Özetlersem -ki zaten özet gibi yazdım- motorun konforundan çok memnunum. Benim için önemli olan da buydu zaten.
Sorularım;
/Benden başka bu 5400 devir sorununu yaşayan var mı?
/Dişli değişimi yapan var mı, tavsiye eder misiniz? Youtube'da bir kişi arkayı 45t, önü 15t yapmış ve gayet makul gözüküyor uzun yol konforu için. Aynı şekilde yapmayı düşünüyorum lakin bu konuda kafama takılan bir şey var. Şu anda zincir 116 bakla, değiştirmek gerekir mi 15t/45t için? Youtube'daki kişi değiştirmemiş. Bir de herhangi bir RK 45T arka dişli, arkaya uyar mı? Yani girdikleri slotlar/yuvalar ve vida delikleri standart mı bütün motorlarda?
Teşekkürler.
@güleryüz
Motorunuz hayirli olsun,
Arka dişli olayinda ise,her motorun bağlanti delikleri olçusel ve konumsal olarak farklidir.
Bölüm dairesi(civatalarin merkezinden geçen noktalarin ölçusel konumu),montaj delikleri,orta göbek delik çapı,vb.
Bunlar modele göre farklilik gösterir.
Büyuk ihtimal inazuma dişlileri uyar diye düşunuyorum.
Resim uzerinde gosterilen 170 olcusu baglanti deliklerinin bölüm dairesidir.
148 ise göbek delik çapidir.
Şu motorun yuvarlak farına aşığım , yeni 1000 lik vstrom u bu farla üretseler belkide almıştım ;) yeni satın alan arkadaşlara kazasız belasız kullanmak nasip olsun , şehir içi sukuterden vazgeçebilirsem bir 250 lik Vstrom u da kullanmak isterdim..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)